Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:07

Ligt het aan mij? Ik heb het gevoel dat het onderling respect op bokt steeds verder te zoeken is. De politieke topics zijn lang redelijk respectvol gebleven, maar verzanden toch in een schreeuwfestijn tussen -in dit geval- PVV-stemmers en niet-PVV-stemmers.

Veel topics op LZP en MW wordt geroepen dat delen van het verhaal niet kloppen en wordt daar ook soms ontzettend over doorgezaagd.

Ik snap dat het vertrouwen wat minder is na die situaties van laatst waarbij bokkers zich inzetten voor hun medebokkers en vervolgens blijkt het niet te kloppen, maar moeten daarvoor topics verziekt worden?

Als ik het zie TeM ik erop, maar wat mij betreft mag er wel strenger op gemod worden. Uiteraard worden sancties niet met derden besproken, maar ik heb zelf het gevoel dat de onruststokers er makkelijk mee wegkomen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:09

Ik ben het wel met je eens. (alweer :+)
Er worden waarschuwingen gegeven maar er word niet ingegrepen.

Yonker

Re: Ondeling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:40

Helemaal met je eens, ook als het gelijk gezien word als een verhaal wat niet klopt.
Iedereen gaat dan maar zeggen: ik weet niet of je verhaal wel klopt hoor, of iets in die trant. Dan denk ik echt... waarom post je nog als je hetzelfde zegt als wat al 10 keer gezegd is, net of je de TS een trap wil geven ofzo.

Mag van mij ook best strenger op gemod worden :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:43

Ben ik het mee eens.
Lijkt wel alsof mensen totaal het vertrouwen in anderen verloren zijn.

Tuurlijk worden er veel onwaarheden verkondigd, maar er zijn ook factoren waarop je kunt meten of iemand de waarheid vertelt.
Bijvoorbeeld (duur van) boktverleden (niet altijd even betrouwbaar maar toch..) en of andere bokkers diegene kennen.

Ik vind dat er ook strenger op gemod mag worden, want het gaat er af en toe erg respectloos aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:44

Pest is dat als je ergens op TeMt, er vaak ook niets mee gedaan wordt, al blijken andere posts van dergelijke bokkers gewoon te bewijzen dat er keihard gelogen wordt. Tja, en dan gaan mensen dus zelf reageren.
Niet goed, maar soms wel begrijpelijk.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:51

Het valt mij ook op inderdaad.. Als je dan al perse wilt melden dat je er niets van geloofd prima, maar zaag er niet te lang over door.. Maar dat geldt ook voor de bokkers die dan weer terug reageren, die zagen er ook een tijd over door..

Het zou gewoon mooi zijn als het er wat respectvoller aan toe ging, en mensen 1 reactie over zoiets voldoende vinden. Gewoon gelijk weer verder ontopic, niet op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:11

ik snap sowieso in de meeste gevallen niet zo dat je het moet vermelden... Als je het niet gelooft reageer dan lekker niet :?

Je wint er zelf echt helemaal niets mee, en als je het dan toch zo nodig kwijt moet gaat dat ten koste van de mensen die wel gewoon de waarheid vertellen maar het mss niet zo tactisch weten te verwoorden... Waarom zou je het dus uberhaupt moeten vermelden :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:15

Menino schreef:
ik snap sowieso in de meeste gevallen niet zo dat je het moet vermelden... Als je het niet gelooft reageer dan lekker niet :?

Je wint er zelf echt helemaal niets mee, en als je het dan toch zo nodig kwijt moet gaat dat ten koste van de mensen die wel gewoon de waarheid vertellen maar het mss niet zo tactisch weten te verwoorden... Waarom zou je het dus uberhaupt moeten vermelden :?

Omdat mensen die zitten te liegen het verpesten voor anderen. Goedwillende bokkers die altijd bereid zijn om met iemand mee te denken en oplossingen te zoeken worden het zat om elke keer voor Jan Doedel mee te denken als wederom blijkt dat iemand zat te liegen. En die gaan dus langzaamaan stoppen met reageren. Terwijl dat zonde is want zij vinden het fijn om een ander te helpen, en er zijn nog heel veel anderen die dat stukje hulp WEL goed kunnen gebruiken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:21

Sonja schreef:
Omdat mensen die zitten te liegen het verpesten voor anderen. Goedwillende bokkers die altijd bereid zijn om met iemand mee te denken en oplossingen te zoeken worden het zat om elke keer voor Jan Doedel mee te denken als wederom blijkt dat iemand zat te liegen.

Precies - en de mensen die die verhalen verzinnen vinden altijd wel weer wat nieuwe naieve gelovigen, worden daardoor beloond voor hun dramatische verhaal en gaan daarmee door. Er zijn een paar gebruikers die elke maand wel weer een ander drama hebben, en wat de grenzen van het waarschijnlijke ruimschoots voorbij is... Dat vind ik erg storend - ook dat is namelijk een erg respectloze manier van omgaan met je medegebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:07

Een verhaal in twijfel trekken is niets mis mee, kan je gerust vragen over stellen dat is beter dan als een kudde schapen de dam over te trekken. Maar er dan steeds maar weer op terugkomen is vervelend,
wat mij betreft mag daar best wel wat strenger op gemoderdeerd worden.

Anoniem

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:12

Mij is het ook opgevallen dat er de laatste tijd bij veel topics vraagtekens worden gezet. Wij als team houden ons daar zeker mee bezig, maar het is in veel gevallen lastig te bewijzen dat een topic niet helemaal op de waarheid berust. Overleg over dit soort situaties neemt veel tijd in beslag.

Wat je zou kunnen doen wanneer je een verhaal niet helemaal vertrouwd is een moderator van het betreffende forum een PB sturen met informatie waarom jij denkt dat het niet waar is, of waarom jij het zeker denkt te weten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:16

Unwritten, en wat doen jullie dan met die informatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:17

Die behandelen we zowiezo vertrouwelijk, maar het helpt ons bij het op een rij krijgen van de feiten in dat soort situaties. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:35

Maar dan? In buitengewoon overduidelijke situaties wil het topic nog wel eens op slot gaan - maar al die niet overduidelijke situaties, wat is jullie aanpak dan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:23

De aanpak is afhankelijk van het geval Shadow, het is moeilijk om daar echt een uitspraak over te doen.
Als we denken dat een verhaal niet klopt nemen we daarover altijd contact op met de TS om te vragen hoe dingen nou zitten.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:31

Shadow0 schreef:
Sonja schreef:
Omdat mensen die zitten te liegen het verpesten voor anderen. Goedwillende bokkers die altijd bereid zijn om met iemand mee te denken en oplossingen te zoeken worden het zat om elke keer voor Jan Doedel mee te denken als wederom blijkt dat iemand zat te liegen.

Precies - en de mensen die die verhalen verzinnen vinden altijd wel weer wat nieuwe naieve gelovigen, worden daardoor beloond voor hun dramatische verhaal en gaan daarmee door. Er zijn een paar gebruikers die elke maand wel weer een ander drama hebben, en wat de grenzen van het waarschijnlijke ruimschoots voorbij is... Dat vind ik erg storend - ook dat is namelijk een erg respectloze manier van omgaan met je medegebruikers.

Inderdaad... En wat als je weet, dat iemand gewoon lekker (weer) zit te liegen om aandacht te krijgen? Ook een modje inschakelen? Daar kan toch niets aan gedaan worden?
Ik vind het niet erg, als er eens kritisch in dat soort topics gereageerd wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:15

Het heeft juist wel zin om ons als mods in te seinen. Het kan namelijk reden zijn om een topic te sluiten of te verwijderen. Er zit alleen wel een maar aan, wij moeten het wel hard kunnen maken dat iemands verhaal niet klopt. Op basis van vage verdenkingen topics gaan sluiten lijkt me ook niet de bedoeling.

Maar het heeft veel meer zin om ons in te seinen, dan het zelf in het topic uit te gaan vechten. Dat komt de sfeer op Bokt namelijk zeker niet ten goede.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:22

Ik heb het idee waar het in de laatste posten hier over gaat maar daar reageer ik maar helemaal niet op :n

Mijn idee:

Het heeft geen enkele zin om te temmen op posten van bokkers die een bepaalde status hebben op bokt (een troep hielelikkers b.v. ) . De mods zijn bang..... tenminste zo ervaar ik het.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:29

Zo ervaar ik dat niet Slimmerik. Als we reden zien om maatregelen te nemen dan worden die genomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:32

Nou gelukkig dan maar dat iig jullie een goed gevoel hebben :D ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:32

Ik snap precies wat je bedoeld en erger me hier ook mateloos aan. Ik reageer er niet eens meer op en TEM gewoon meteen. Helaas wordt hier niet altijd wat mee gedaan.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:33

Ik ben het met je eens TS.

Topics over de politiek, daar doe ik niet eens meer aan mee. Heb er op zo'n manier totaal geen zin in. Terwijl ik het toch een heel interessant thema vind, maar blijkbaar hebben nogal veel mensen moeite met normaal naar elkaar toe reageren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:39

Nou ik vind het heel bizar, dat er een topic is over opgelicht door een bokkerverzendgebeuren en op een ander topic doet die bokker een uitverkoop. Dat topic wordt zo hard gemodderd dat er niet verwezen mag worden naar het oplichtingstopic... en ondertussen laat bokt er weer mensen in tuinen....heel apart en bizar....dus dat modderen, ach.....krab, krab, krab...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:13

Karl66 schreef:
Maar het heeft veel meer zin om ons in te seinen, dan het zelf in het topic uit te gaan vechten. Dat komt de sfeer op Bokt namelijk zeker niet ten goede.

In principe ben ik het zeker met je eens. In de praktijk is mijn ervaring dat er gewoon niet adequaat gemod wordt, en dat in dergelijke topics bovendien vaak een nogal bottebijlmethode gehanteerd wordt: je mag er niks over zeggen, of het topic wordt verwijderd. In alle gevallen is dat nogal onbevredigend voor de mensen die met daadwerkelijke vragen zitten - en het leert ze bovendien niets over een gerechtvaardigd scepsisme of een iets acceptabelere manier om twijfels te verwoorden.
Wat dat betreft sorry, maar ik heb geen vertrouwen meer in het boktbeleid over dit soort zaken. Ik heb nu heel wat ervaring met het team, ik heb me er veel mee bemoeid, en mijn ervaring is gewoon dat er zelden kundig ingesprongen wordt op moeilijke zaken. Dus doe ik het zelf. De sfeer op bokt... valt daar nog zoveel 'ten goede' te komen? Recentelijk een buitenlandertopic gelezen? Of dat leuke topic over relaties? Met die gezellig-aanvallende sfeer?

Sorry, maar tot de mods tonen dat ze dergelijke topics in goede banen kunnen leiden ben ik niet van plan onmondig toe te zien. En als ik reden tot twijfel zie en ik vind het nodig dat te melden, dan doe ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:22

Mensen zijn wel erg snel op de teentjes getrapt hoor, discussies mogen en moeten verhit zijn anders is er geen bal meer aan.

Maar wat je krijgt en dat is irl ook zo, dan zijn er mensen die afvallen omdat ze niet meer mee kunnen komen in de lijn van de discussie en hebben ze geen argumenten meer.. Dan komen er stomzinnige reakties, domme argumenten en die moeten dan door bokt serieus genomen worden....dat creëert een sfeer waar aanval in kan komen, niet netjes hoor, maar als er gezeverd wordt en totaal de planken misgeslagen door ongelooflijke domme meningen en uitpraken waar totaal geen achtergrond en diepgang in zit, zoals bv bij het PVV topic.

Hoe kan je die mensen dan aanspreken? Worden de domme gansjes wel eens aangesproken over hun domme meeloop reakties? Al die types die bv op Wilders stemmen, maar geen idee hebben wat/wie en hoe die man is, wat en hoe hij gaat regeren? Maar omdat hij tegen hoofddoekjes is en de wijken schoon gaat maken van de buitenlanders :D , ja hij rijdt de stadsbus voor en ze krijgen een gratis instapkaart. Mensen die zo klein denken en mee discussieren, dat loopt toch uit de hand? Irritaties die dan wat bot overkomen worden gemodderd, die reakties worden weggehaald, of die mensen krijgen een OW/BAN. Dan ben je toch de draad kwijt????