censuur uitbreiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

censuur uitbreiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:07

Vandaag kwam ik het weer tegen in een topic, en nu wil ik er toch maar eens een topic tegenaan gooien.

We weten allemaal dat bepaalde woorden op Bokt gecensureerd worden, l*l wordt banketstaaf etc. Ik wil graag voorstellen deze censuur uit te breiden, en ook vloekwoorden in op te nemen. Ik stoor me eraan dat dat soort woorden op een net forum gebruikt worden, ik denk niet dat ik de enige ben...

Sieltjuh

Re: censuur uitbreiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:10

Over welke vloekwoorden spreek je dan? Ik kan er namelijk niet zoveel opnoemen die nog niet gecensureerd worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:11

Eigenlijk vind ik dat vrij 'kinderachtig'. Zoveel wordt er niet gevloekt op bokt, en ik denk dat je daar als volwassenen onder elkaar best een beetje tegen moet kunnen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:11

Ben ook wel benieuwd om welke woorden het dan gaat, ik zie weinig vloekwoorden op bokt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:12

Dit heb ik net ergens weggeknipt...

Citaat:
jezus mina zeg wat een

Dat soort taalgebruik bedoel ik.

Sieltjuh

Re: censuur uitbreiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:13

Ja, maar zoiets kan je toch niet censureren? Hier wordt het misschien als een vloek gebruikt, maar wat nou in een serieus topic over geloof?

Remy

Ik zie geen vloekwoord

*edit: bedoel je jezus mina? *
Laatst bijgewerkt door Remy op 04-06-10 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

kleinvosje schreef:

Citaat:
jezus mina zeg wat een

Ach zo erg is het niet
Ik ben bv aan het pben en dan maakt het mij echt niet uit als er een Stout woordje wordt gebruikt hoor.
Dat ga je toch niet tegen.
Over een maand hebben ze toch weer een nieuw scheldwoord gevonden ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:14

En dan wil je jezus gaan censureren? Wil je er 'Gods Heilige Zoon' van maken, of 'Here Jezus' ofzo? Ik denk dat dat flink in verkeerde aarde valt bij de Christenen en andere Jezus aanhangers hier op het forum.

Daarbij kan ik niet echt zeggen dat ik Jezus mina zo verschrikkelijk vloeken vindt.

Specials

kleinvosje schreef:

Citaat:
jezus mina zeg wat een

Naja, Als het om zulke dingen gaat vind ik het een beetje kinderachtig, Dan kan je net zo goed alles op de censuur gaan gooien want bv een woord al K*nk*r word ook niet weg gehaald of G*d , Dan blijf je bezig...

Pasamba

Je gebruikt het woord jezus wel vaker, en dan niet als scheldwoord. Dus als dat dan wordt gecensureerd.. lijkt me niet handig.

Barmat

Ik wou net zeggen.... Stel je voor dat iemand nu serieus over Jesus wil praten...

En er staat ineens ipv "jesus" het woord "fietsbel"

Zou wat moois zijn..... (en humorvol)

Gulpje

Wat onwijs bekrompen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:15

Nee, met van die soort dingen heb ik absoluut geen problemen.. Zou 't idd ook aardig kinderachtig vinden om alle scheldwoorden te gaan censureren, wat jij nu aanhaalt vind ik niet eens zo erg, ga voor de lol is in 'n pauze op 'n middelbare school staan, dan hoor je wel wat meer ;)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:15

Nee vind het niet nodig, erger me sowieso al aan dat censuur gedoe. Daarom heb ik het al uitstaan. Vind ook niet dat er veel gevloekt wordt op bokt :n

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:16

Jezus kan je ook anders gebruiken, net als kanker. Daarom lijkt het me niet zo'n goed idee om die in de censuur te voegen.
Sowiso vind ik het een beetje kinderachtig en niet nodig, zoveel kom je het niet tegen en jezus mina vind ik nou niet een scheldwoord waarvan je zeg Zohe!

Ik heb de censuur ook uitstaan, kom het bijna nooit tegen, en zowel, dan tem ik gewoon even of negeer het.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 04-06-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:16

Remy,, ik bedoel in bovenstaande de woorden Jezus mina, dat vind ik toch echt vloekwoorden.

In een topic over geloof zal tien tegen 1 de naam van Jezus, of God, altijd met een hoofdletter geschreven worden. Er zou daar dan een onderscheid in gemaakt kunnen worden? Ik snap dat het heel lastig is, omdat het ook een naam is, maar gebruik die naam dan alleen fatsoenlijk...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:18

Dus jeetje mina is ook een scheldwoord?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:18

Ik snap het idee erachter echt wel, soms wordt er heel veel gevloekt en daar word ik ook niet vrolijker van. Ik snap dan ook sommige reacties hier niet (kinderachtig? Sommige reacties hier zijn juist kinderachtig)
Maar er word natuurlijk wel erg lastig uitvoeren..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:19

kleinvosje schreef:
maar gebruik die naam dan alleen fatsoenlijk...

Haha dat probeert men al zo lang bij iedereen erin te krijgen, maar dat houd je, scheldwoorden blijven bestaan. ;)

Nou vind ik jezus mina meer klinken als "pff wat een gezeur" dan als een scheldwoord.
Dan kan je beter een voorbeeld als kanker geven, dat vind ik dan wel weer een echt scheldwoord dat gelukkig niet tot nauwelijks gebruikt word (als scheldwoord).

cutie_lover: ik vind het kinderachtig als je daar niet overheen kan lezen en het negeren. Zo kan je elk woord wel censuuren en
word het er voor de gemiddelde bokker niet leuker op. Woorden als neger, kanker, of koter kan je dan ook censuren..
Laatst bijgewerkt door Loiz op 04-06-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:19

Kleinvosje: in je profiel staat "prettig gestoord"

Gestoord kan je ook gebruiken als scheld woord, Moet dat dan ook in de censuur?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:20

Maar als je daar onderscheid in maakt, dan schrijven de personen die Jezus als scheldwoord willen gebruiken toch ook een hoofdletter? Dan werkt de censuur dus niet.

Ik vind inderdaad dat je woorden als 'kanker', 'Jezus' en 'God' niet kunt censureren om dezelfde redenen die hier worden aangehaald. De boktcensuur is naar mijn mening al redelijk volledig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:20

kleinvosje schreef:
Remy,, ik bedoel in bovenstaande de woorden Jezus mina, dat vind ik toch echt vloekwoorden.

In een topic over geloof zal tien tegen 1 de naam van Jezus, of God, altijd met een hoofdletter geschreven worden. Er zou daar dan een onderscheid in gemaakt kunnen worden? Ik snap dat het heel lastig is, omdat het ook een naam is, maar gebruik die naam dan alleen fatsoenlijk...

Lang niet iedereen schrijft god of Jezus met een hoofdletter als ze het in een godsdienstig topic zitten. God schrijf ik persoonlijk alleen met een hoofdletter als het aan het begin van de zin staat, en er zijn zat mensen die Jezus (of welke andere naam dan ook) nooit met een hoofdletter schrijven.

Ik vind het een beetje overtrokken om dit soort dingen te willen gaan censureren. Ik denk dat we in een maatschapij leven waarin dit soort milde krachttermen (ik vind het absoluut geen vloek) gewoon thuishoren...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:21

kleinvosje schreef:

Maar dat wordt toch heel moeilijk in de praktijk? Want dat zou wél betekenen, dat als iemand (al dan niet per ongeluk) een keer "jesus" typt, in plaats van "Jesus", dat het woord gelijk gecensureerd wordt, terwijl het niet in die context geplaatst wordt...

Denk niet dat het haalbaar is.

Soms moet je gewoon een keer slikken... of wegklikken. De wereld kan niet altijd zijn zoals jij graag zou zien... helaas.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:22

Nee, dat vind ik niet, dat zeg ik zelf ook wel eens. Ik vind Jezus mina wel vloeken, vloeken is de naam van God/Jezus onbehoorlijk gebruiken.

Aan de reacties te zien, ben ik de enige die er zo over denkt. Dat had ik niet verwacht.

Cutie_lover, dankjewel, zo denk ik er ook over.

Specials, ik heb het over vloeken, niet over schelden. Ik noem mijn paard ook wel eens een poedersuiker knul, waarbij ik er dan wel wil zeggen dat ik dat niet zeg als er kinderen bij zijn...