HK op slot ivm rellers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

HK op slot ivm rellers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 19:21

Nou weet ik dat als een gewoon topic oploopt kwa gemoederen,dat er dan vaak een slotje voor overleg opgaat of helemaal op slot gaat

maar gelden er hier voor de HK geen andere regels voor

stel je voor: je hebt een leuke HK topic ,leuk vast groepje wat al een deel 4 heeft geopend, en gezellig elke avond heel wat pagina's wegkwebbeld :D
op een gegeven moment komen er 2 onruststokers in het topic, er wordt gezegd dat ze het via pb moeten gaan uitzoeken en er wordt op getemd
en dan gebeurd hetgeen wat we liever niet zagen gebeuren
tussen de relschoppers en enkele vaste aanhangers breekt het los := <-- ai!

maar dan gaat ineens het geliefde topic op slot! dus de mensen die zich elke avond heerlijk op de bank neerplofte om het vaste ritueel van de avond uit te voeren (bijlezen en antwoorden) kunnen dit nu ineens niet meer omdat 2 relschoppers dit even verpest hebben

zie ik het nou verkeerd en heb je niet in een HK ietwat andere regels ,pak je de 2 relschoppers aan? en laat je het topic weer in alle rust verder gaan met zoals het altijd was: gezelligheid en kwebbeltijd!

of is op slot gooien nou echt een normale procedure? en zoja, ben ik dan van mening dat dat anders kan en wie deelt deze mening met mij?

ik hoop dat mijn verhaal enigzins wat duidelijk is...

enniee

Re: HK op slot ivm rellers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:23

ik deel jou mening, bij ons ook zo gebeurd
waren onruststokers in het topic die ons voor alles en nogwat uitmaakten en toen ging er een slotje op .. Wel voor overleg overigens, maar ban dan die andere relschoppers zou ik zegge :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:23

Misschien wordt het weer geopend nadat eerst duidelijk is geworden hoe het zo verkeerd heeft kunnen gaan. Ik zou een Mod een pb sturen en er naar vragen, of had je dit al gedaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 19:31

ja uiteraard :j
maarja, mod is offline....en daar zit je dan met je gesloten HKtje ;(
en dat terwijl het voor veel mensen toch vaste prik van de avond was!

maar ik ben van mening dat ze de relschoppers moeten pakken en niet alle mensen in het topic moeten straffen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:46

Soms heeft het niet zoveel om uit te zoeken wat er aan de hand is, als de rel dan rustig door kan gaan. Op zo'n moment wordt een slotje voor overleg geplaatst, zodat wij even het hoe en wat uit kunnen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:47

Dan begin je toch weer een nieuw gezellig topic zonder de rellers daarvan op de hoogte te stellen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 19:50

[***] schreef:
Dan begin je toch weer een nieuw gezellig topic zonder de rellers daarvan op de hoogte te stellen?

tja dat zal vast niet mogen denk ik :=

karl66: het is in 1 bladzijde behoorlijk duidelijk wat er aan de hand is
dan is het toch beter gelijk de relschoppers op non-actief te zetten ,zodat ze de rel niet verder kunnen zetten
nu worden wij allemaal gestraft voor hun bladadige gedrag....en kan je nu al zeggen, dat gaat daarom weer een staartje krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:55

Waarom zou dat niet mogen? In de Huiskamer mag toch alles?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:57

Ikdoemaarwat, ook in zulke situaties wordt er eerst achter de schermen overlegd, als mod kan je nou eenmaal niet zomaar mensen gaan bannen omdat het anderen beter uitkomt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:00

[***] schreef:

nou blijkbaar dus niet want anders gaat het zooitje niet op slot ;)

karl: hoelang gaat dit grapje duren dan?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:07

[***] schreef:

Nou nee hoor, de normale Boktregels gelden natuurlijk ook in de HK. ;) Er mag wel meer dan op de rest van het forum (oneliners plaatsen, offtopic gaan, slowchat bijvoorbeeld), maar ook in de HK dien je netjes tegen elkaar te blijven en geen ruzie te maken. Een slotje voor overleg is bovendien een vorm van moderatoraanwijzing/ingreep en het is de bedoeling dat daaraan gehoor gegeven wordt. Slotje voor overleg staat er nooit maar voor een of twee gebruikers, die geldt voor iedereen. Overigens is het een in de HK niet heel gebruikelijke maatregel, daar heeft de TS wel gelijk in, maar het komt af en toe voor.

@ ikdoemaarwat: ik weet geloof ik over welk topic je het hebt, en dat gaat z.s.m. weer van het slot zodat de rust gewoon weer kan keren. Maar het is eigenlijk niet de bedoeling om specifieke gevallen hier op FZ te bespreken, dus mocht je meer willen weten, stuur me even een PB :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:30

Zelfs ik kan begrijpen oever welk(e) persoon(en) en topic het gaat. Zonde dat een slot noodzakelijk kwaad is, zodat de moderatoren kunnen handelen. Hopelijk gaat het topc snel weer open en kunnen de deelnemers weer zoals voorheen schrijven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:34

zwartwitje: maar het komt wel eens zo nu en dan voor en dit topic biedt mij duidelijkheid maar zo ook de andere bokkers
zie ook post van ennie

fabersmid,dank u voor uw toevoeging, het is idd een duidelijk beeld hoe en wat :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:36

Heb je gelijk in hoor, ik wilde alleen op jullie specifieke voorbeeld niet te diep ingaan :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:38

ik zal proberen dat ook niet te doen ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:38

ikdoemaarwat wees gerust, ik denk dat de moderatoren er al aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:04

ikdoemaarwat schreef:
[***] schreef:

tja dat zal vast niet mogen denk ik :=

Zwartwitje schreef:
[***] schreef:

Nou nee hoor, de normale Boktregels gelden natuurlijk ook in de HK. ;) Er mag wel meer dan op de rest van het forum (oneliners plaatsen, offtopic gaan, slowchat bijvoorbeeld), maar ook in de HK dien je netjes tegen elkaar te blijven en geen ruzie te maken. Een slotje voor overleg is bovendien een vorm van moderatoraanwijzing/ingreep en het is de bedoeling dat daaraan gehoor gegeven wordt. Slotje voor overleg staat er nooit maar voor een of twee gebruikers, die geldt voor iedereen. Overigens is het een in de HK niet heel gebruikelijke maatregel, daar heeft de TS wel gelijk in, maar het komt af en toe voor.

Voor een mod kan je goed lezen, die preek is wat overbodig.
Je mag in de Huiskamer gewoon een nieuw topic openen toch?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:28

In een HK topic waar ik vaak zit, is ook weleens iemand binnen komen vallen met een ongepaste opmerking naar een van de vaste posters. Daar is toen op getemd en de berichten zijn verwijderd, OW uitgedeeld aan de reller en topic is open gebleven. Vaak helpt negeren van dit soort figuren het beste, dan is er nl niets meer aan!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:33

Ik deel jou mening voor de volle 100%! :D
Soms vind ik eerlijk gezegd die bokt regels echt te dom voor woorden :o
En ook pakken vaak de modjes, de verkeerde aan! :oo

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:35

Dit is maand geleden ook bij ons gebeurd,iemand kwam zomaar negatief ons topic binnengevallen,wij kwaad natuurlijk,we kregen allemaal een OW,en de ruzie is verwijderd,waarom moet er hier in hemelsnaam een slotje op?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 21:41

Quatra schreef:
Dit is maand geleden ook bij ons gebeurd,iemand kwam zomaar negatief ons topic binnengevallen,wij kwaad natuurlijk,we kregen allemaal een OW,en de ruzie is verwijderd,waarom moet er hier in hemelsnaam een slotje op?

allemaal een OW? das ook van de zotte zeg! dat vind ik wel erg krom,maar dat zie ik nu ook wel gebeuren denk ik :o

maar ze moeten gewoon de uitlokker te pakken nemen.....en zeker als de uitlokker ook nog versterking erbij haalt van buitenaf en met meerdere bokkers in een bepaald topic gaat rellen
dat is dan niet alleen in het HK het geval,maar vaak ook in andere topics

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:44

ikdoemaarwat schreef:
Quatra schreef:

allemaal een OW? das ook van de zotte zeg! dat vind ik wel erg krom,maar dat zie ik nu ook wel gebeuren denk ik :o

maar ze moeten gewoon de uitlokker te pakken nemen.....en zeker als de uitlokker ook nog versterking erbij haalt van buitenaf en met meerdere bokkers in een bepaald topic gaat rellen
dat is dan niet alleen in het HK het geval,maar vaak ook in andere topics

Ja,alle betrokkenen een OW,je mag niet meer boos worden op bokt :=

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:52

[***], lees mijn post nog eens als je wilt, daarin leg ik het net uit :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:36

Heb ik ook aan de hand gehad. Er waren mensen die telkens ruzie maakten in ons HK topic. Toen ben ik een nieuw topic begonnen :)

Ik heb met mods ge-pb't en dit leek de beste oplossing, nu heb ik geen last meer van de persoon in kwestie :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 23:47

maar wat als de rellers in kwestie gewoon van een bepaald lid alle geposte berichten nalopen en zo " stalken"