wijsheid niet mogelijk???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

wijsheid niet mogelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:23

het is maar goed dat de echte paardenmensen niet op bokt zitten! paardenmensen zijn eigenwijs, hebben hun oordeel al meer dan geveld......... kunnen bot uit de hoek komen, en daarbij heel naar zijn. Maar weten wel waar ze het over hebben al is het niet leuk om te horen.

paardenmensen hebben een heule eigen mening en ideen, dragen dat uit, leven dat!

Paardenmensen zijn eigenwijs....... eigengereid en zelfzuchtig!!

is het daarom dat zoveel paardenmensen het niet uit kunnen zingen op Bokt?? gebanned worden??

Springert zijn ban als opvolger van RK haar ban, die weer opvolgt op Sul haar ban, die weer opvolg op........

Ik persoonlijk zou liever zien dat peniskoekverkopers met een grote mond wat strakker in de gaten gehouden worden, ookal heb ik echt mijn moeite wel met gehad (of heb dat nog steeds :) ) bij bovenstaande voorbeelden, incluus mijn eigen posts soms :)

Carmen

Re: wijsheid niet mogelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:25

Maar als peniskoekverkopers niks doen tegen de regels, kan je ze moeilijk bannen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:25

KiWiKo schreef:
het is maar goed dat de echte paardenmensen niet op bokt zitten! paardenmensen zijn eigenwijs, hebben hun oordeel al meer dan geveld......... kunnen bot uit de hoek komen, en daarbij heel naar zijn. Maar weten wel waar ze het over hebben al is het niet leuk om te horen.

paardenmensen hebben een heule eigen mening en ideen, dragen dat uit, leven dat!

Paardenmensen zijn eigenwijs....... eigengereid en zelfzuchtig!!

is het daarom dat zoveel paardenmensen het niet uit kunnen zingen op Bokt?? gebanned worden??

Springert zijn ban als opvolger van RK haar ban, die weer opvolgt op Sul haar ban, die weer opvolg op........

Ik persoonlijk zou liever zien dat peniskoekverkopers met een grote mond wat strakker in de gaten gehouden worden, ookal heb ik echt mijn moeite wel met gehad (of heb dat nog steeds :) ) bij bovenstaande voorbeelden, incluus mijn eigen posts soms :)

Klinkt als een rasechte bokker in mijn oren?

Maar mag ik vragen wat het idee is achter dit topic :) ?

KiWiKo

Re: wijsheid niet mogelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:27

mijn vraag is eigenlijk waarom er op een paardenforum, mensen met echt een rugzakkie paardenervaring, mensen met veel kennis....... uiteindelijk gebanned worden.......

ik snap dat niet :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:27

Nou ben blij dat er niet extreem veel ''paardenmensen'' hier op bokt zitten (wat heeft dat overigens met wijsheid te maken? De meeste paardenlui die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt vond ik over het algemeen nou niet bepaald intelligent maar oke.....), vind dat eigenwijze en betweterige gedrag maar niks.

Edit: Oh die kern had ik er zo gauw niet uitgehaald, tja als je je niet aan de regels houdt dan heeft dat consequenties. ''Paardenmens'' zijn geeft geen privileges, iedereen heeft zich gewoon aan de regels te houden. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:28

Angelita schreef:
Nou ben blij dat er niet extreem veel ''paardenmensen'' hier op bokt zitten (wat heeft dat overigens met wijsheid te maken? De meeste paardenlui die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt vond ik over het algemeen nou niet bepaald intelligent maar oke.....), vind dat eigenwijze en betweterige gedrag maar niks.

daarom ben jij pas 19 en de mensen waar ik het over heb zo rond de 40 :) :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:31

KiWiKo schreef:
mijn vraag is eigenlijk waarom er op een paardenforum, mensen met echt een rugzakkie paardenervaring, mensen met veel kennis....... uiteindelijk gebanned worden.......

ik snap dat niet :)

Tsja. Ik vind persoonlijk ook dat er afentoe te snel geband wordt, maar dat is echt niet alleen bij de bokkers met veel kennis...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:31

Ik vind het meer dan terecht dat ie geband is.... maar volgens mij mogen dergelijke topics niet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:32

Haha sorry Kiwiko maar dat raakt echt kant noch wal. Dat ik jonger ben betekent niet dat ik niet kan oordelen en geen mensenkennis heb. Wie weet ben ik wel dubbel zo intelligent als jij, terwijl jij misschien dubbel zo oud bent. Nee daar is geen pijl op te trekken.

Sorry hier moest ik toch wel even om lachen hihi. Zou toch verwachten dat jij als ''40-jarige'' wel beter zou weten :D (als we het dan toch zo gaan spelen......).

Shadow0

KiWiKo schreef:

Mijn gok zou zijn dat wij hier uiteindelijk toch vooral mensen zijn en geen paarden. Misschien dat ze veel met paarden kunnen maar op een mensenforum heb je te voldoen aan de mensenregels die opgesteld worden door de mensen, en zo niet, dan word je uit de kudde gezet. Het is eigenlijk niet anders dan paardengedrag - je moet de taal van de kudde leren spreken. Red je dat niet, dan wordt het tijd om op zoek te gaan naar een andere kudde.

pgelder

Omdat ook mensen met veel paardenkennis hun boekje uit kunnen springen? Ik weet niet wie de bokkers zijn die je noemde, maar neem aan dat ze iets hebben gedaan dat niet door de vingers gezien kan worden. Ik denk.... dat je via internet toch wat betreft tips en meningen ietwat minderen moet. Veel mensen, veel frustraties, en via internet kun je niet bepaald laten merken hoe je iets bedoeld. Een ban kan heel onterecht zijn, maar als je ze door laat gaan gaat het van kwaad tot erger. En dat wil je ook niet denk ik. Maar ik weet niet wat er mis is gegaan met personen die je noemt.

En over de leeftijd te beginnen. Er bestaan ook jongeren met veel kennis. Door familie overgenomen bijvoorbeeld. Zou zomaar kunnen.

Persoonlijk houd ik wel van mensen die er niet omheen draaien. Ik houd me liever in, kan er niet tegen. Met advies en kennis wordt vaak niets gedaan via internet. Ik houd zowiezo al niet zo van vragen stellen op internet wat betreft paarden,katten,honden... Huur liever een prof in dan. Heb een beetje een vooroordeel denk ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:33

Angelita schreef:
Haha sorry Kiwiko maar dat raakt echt kant noch wal. Dat ik jonger ben betekent niet dat ik niet kan oordelen en geen mensenkennis heb. Wie weet ben ik wel dubbel zo intelligent als jij, terwijl jij misschien dubbel zo oud bent. Nee daar is geen pijl op te trekken.

Sorry hier moest ik toch wel even om lachen hihi. Zou toch verwachten dat jij als ''40-jarige'' wel beter zou weten :D (als we het dan toch zo gaan spelen......).

i rest my case :D

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:34

Carmen schreef:
Maar als peniskoekverkopers niks doen tegen de regels, kan je ze moeilijk bannen. :+

ik vind peniskoek verkopen wel een ban waard :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:34

slimmerik schreef:
Ik vind het meer dan terecht dat ie geband is.... maar volgens mij mogen dergelijke topics niet.

mot je temmen :D :D

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:35

slimmerik schreef:

Een topic waarin een ban wordt besproken/afgekeurd mag dat niet?

Anoniem

Kiwiko ben het volkomen met je eens, ik reageer niet zoveel meer op bokt omdat voor mij de lol er maanden geleden definitief af is geraakt.
Ik heb geen zin meer in oeverloos gedraai en gemiep, stel je voor dat ze eens de hand in eigen boezen steken.
Nee schuil je maar achter de mensen met de grote monden, ze hebben toch geen leven en kicken dr alleen maar op om gierend van het lachen onder hun bureau te kruipen als je naam weer eens op de ban lijst staat.

Yell

KiWiKo schreef:
Angelita schreef:

daarom ben jij pas 19 en de mensen waar ik het over heb zo rond de 40 :) :) :)

Sorry kiwiko, maar dan mag jij niet op leeftijd gaan beoordelen.. Dat vind ik geen richtlijn voor intelligentie. ;)

Verder ben ik het helemaal met je eens, er worden te snel mensen gebanned met veel kennis, die niet al te subtiel uit de hoek komen..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:37

Angelita schreef:
tja als je je niet aan de regels houdt dan heeft dat consequenties. ''Paardenmens'' zijn geeft geen privileges, iedereen heeft zich gewoon aan de regels te houden. :)

Ik ben het met KiWiKo eens, heb de indruk dat regeltjes voor de ene Bokker veel strenger gelden dan voor de andere.. Sommige "penny's" komen met uitspraken waarvan de haren je te bergen rijzen en die krijgen echt geen ban..Terwijl anderen zomaar de "pineut"zijn terwijl ze toch echt zinnige dingen te melden hebben.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:37

een beetje offtopic maar waarom is marcel nou eigelyk geband?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:38

Ik was die hele Springert nog nergens tegengekomen tot toevallig afgelopen week, en ik vodn dat-ie ongelooflijk fel en ongenuanceerd uit de hoek kwam, om geen enkele reden. Als-ie dat vaker deed (en om een BOT te krijgen moet je 5 OWs binnen 6 maanden bij elkaar sprokkelen dacht ik) dan ben ik er niet verbaasd over...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:38

noekje schreef:
slimmerik schreef:

Een topic waarin een ban wordt besproken/afgekeurd mag dat niet?

Nope :n

Citaat:
Ook klagen over individuele sancties aan gebruikers is niet de bedoeling: een OW of ban is een zaak tussen de moderators en de gebruiker, de rest van Bokt heeft niet de informatie voor handen om een gewogen mening over de sanctie te vormen. Een gebruiker die zich gedupeerd voelt door de ban kan contact opnemen met de bezwaarcommissie, als die het ermee eens zijn wordt de sanctie teruggedraaid.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:39

Ik vind het jammer dat ze geband zijn, alleen weet iik niet precies wat er zich allemaal heeft afgespeeld en of ik het dus terecht of onterecht moet vinden...
Jammer vind ik het sowieso wel!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:40

Aukelizzy schreef:
Ik ben het met KiWiKo eens, heb de indruk dat regeltjes voor de ene Bokker veel strenger gelden dan voor de andere.. Sommige "penny's" komen met uitspraken waarvan de haren je te bergen rijzen en die krijgen echt geen ban..

Je krijgt op Bokt inderdaad niet meteen een ban maar een waarschuwing. Je kunt kiezen om daarvan te leren: veel penny's, hoe onwetend verder ook, leren na verloop van tijd dat ze op een andere manier moeten reageren. Sommige mensen leren dat niet, of niet genoeg.

Geen van de bans kwam uit de lucht vallen - het zijn allemaal situaties waarin al meerdere waarschuwingen en sturingen aan vooraf gegaan zijn. Wil je je dan toch niet aanpassen, dan is dat een keuze.

Citaat:
Terwijl anderen zomaar de "pineut"zijn terwijl ze toch echt zinnige dingen te melden hebben.

Als ze het belangrijk vinden, dan kunnen ze die zinnige dingen op een andere manier melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:41

Vond Springert een prima kerel, kon lekker scherp uit de hoek komen, had alleen een bloed hekel aan mamma kindjes/vrouwtjes die hun mening niet eens kunnen onderbouwen zonder google mamma.
Begrijp zijn idee hierachter volkomen, soms is het hier een groet zeepbel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 21:42

Ik wil alleen maar aangeven dat er met de gebande personen een hoop kennis verloren gaat............

RK, Sul en springert hebben een hoop kennis in huis waar 90% van de bokkers heel veel van kunnen leren......

wil niet zeggen dat ik altijd even goede vriendjes ben geweest met..........

met springert heb ik bijna slaande ruzie gehad, maar die man had wel kennis........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 04-05-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt