Topic door mod verkeerd verplaatst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Topic door mod verkeerd verplaatst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:45

Hoi!

Ik weet natuurlijk dat ik ook kan TEMmen, maar naar aanleiding van een zeer concreet voorbeeld heb ik een vraag.

[NM] Oehoe vermist na show in Middelstum

Dit topic is in eerste instantie geopend op ON. Natuurlijk begrijp ik dat 't daar niet hoort (het is immers geen paardennieuws). Alleen is het topic in dit geval verplaatst naar NM, terwijl:

1) het geen maatschappelijk onderwerp is
2) de OP niet voldoet aan de regels die op NM worden gesteld.

Ondanks dat ik een zwarte Bokker zonder teamverleden die bovendien nauwelijks op NM komt ben, ben ik van mening dat ik gelijk heb als ik aangeef dat dit topic niet thuishoort op NM. Was ik zelf mod geweest, had ik dit topic waarschijnlijk naar BB verplaatst. Ik heb al vaker dergelijke voorbeelden langs zien komen.

Mijn vraag naar aanleiding hiervan is: in hoeverre wordt er eigenlijk van de mods verwacht dat ze weten welke onderwerpen op welke subfora horen? Ik kan me voorstellen dat de scheidingslijn tussen bepaalde subfora wat vaag is (bijvoorbeeld persoonlijke verzorging: MW of LZP? Vakantie in eigen land: BI (Bokt INTENRATIONAAL) of LZP?), maar in dit geval lijkt het me toch redelijk duidelijk waar dit topic thuishoort? Hoort (in dit geval) Storm (maar het had ook een willekeurige andere mod kunnen zijn natuurlijk) dit ook moeten weten, of niet?

Konstantine

Re: Topic door mod verkeerd verplaatst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:47

Dit zie ik vaker met dingen die onder nieuws vallen, maar geen paardennieuws en niet discussiewaardig zijn... NM is echt een stom forum wat dat betreft. Misschien dat er op BB een afdeling BB-Nieuws kan komen of zo? En op LZP een afdeling mensennieuws? Of de regels van NM versoepelen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:51

In principe weten we welke topics waar heen zouden moeten en er zijn natuurlijk altijd topics die twijfelachtig zijn.
Meestal wordt over die twijfel topics even overlegd met andere mods over wat zij er van vinden, of een topic wordt verplaatst naar iets dat die mod het beste lijkt.

Als je je afvraagt waarom, kun je prima die mod een berichtje sturen en gewoon uit nieuwsgierigheid vragen waarom dat topic daarheen verplaatst is en niet ergens anders heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:00

Maar dit topic voldoet gewoon niet aan de regels van NM. Dan is het toch suf om het topic daarheen te verplaatsen (met het risico dat het topic later wordt gesloten omdat het niet voldoet aan de regels - wat gewoonlijk de gang van zaken is op NM)?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:08

Of het suf is weet ik niet en ik weet ook niet met welk idee die mod dat verplaatst heeft.
Ik denk dat je het duidelijkste antwoord krijgt als je haar gewoon rustig om verheldering vraagt en waarom jij denkt dat het daar niet hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:11

Ik heb al geTEMd, dus verwacht wel een reactie :)

Dit topic gaat meer over het principe dan om de achterliggende reden van dit specifieke voorbeeld. Antwoorden als "stuur de mod in kwestie een PB" hoeven dus voor mij niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:14

Misschien omdat bokt z'n achterlijke hoeveelheid subforums heeft, met allen eigen regels, dat het ook voor de mods soms kant nog wal raakt? :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:17

Zo, wat een aangebrande sfeer hier.

Bokt heeft inderdaad een enorme hoeveelheid subfora en ik ben ook wel eens de weg kwijt.
Daarnaast heb ik zelf ook wel eens een topic vol overtuiging verkeerd verplaatst en stuurde iemand me daarover een bericht met vraag en mening waarna ik het verplaatst heb naar het subforum wat die persoon voorstelde.
Kan gebeuren. We zijn ook maar mensen.
En ik kan niet antwoorden voor het verplaatsen van een topic dat een collega gedaan heeft, dus nogmaals een concreet antwoord daarop, kun je alleen maar van die mod krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:21

Nickeltje, niet aangebrand, maar nogmaals, dit topic gaat er niet om waarom dit specifieke topic verkeerd verplaatst is. Ik weet dat jullie ook maar mensen zijn, maar om mezelf dan maar te herhalen.... :roll:

Mijn vraag naar aanleiding hiervan is: in hoeverre wordt er eigenlijk van de mods verwacht dat ze weten welke onderwerpen op welke subfora horen?

Inmiddels word ik inderdaad wel een beetje aangebrand. Je vertelt me nu al 3 keer dat jij me niet kunt vertellen waarom Storm dit topic naar NM heeft verplaatst en dat ik daarvoor maar een PM naar Storm moet sturen. Na de eerste keer had ik dat ook wel begrepen, en 't is niet eens een antwoord op mijn vraag. Dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:21

@Nickeltje
Het was geen kritische opmerking naar de mods ;)
Ik vind het knap dat jullie nog de weg weten soms.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:23

Das mijn topic
Waarom ie daar is heen verplaatst geen idee
Ik denk dat je de des betreffende mod deze vraag moet voor leggen....
Nuttiger dan een topic denk k :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:24

WinSel, ook voor jou, nogmaals, dat is niet mijn vraag :roll:
Om antwoord te krijgen op die specifieke vraag heb ik al lang een TEM geplaatst, jouw topic heb ik hier puur als concreet voorbeeld vermeld, omdat 't me nu weer eens opviel. Maar het gebeurt vaker en mijn vraag is veel algemener dan "waarom heeft Storm dat topic naar NM verplaatst".
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:24

Bokt is te groot om alles helemaal uit je hoofd te kennen, en dat wordt ook niet verwacht van ons als mods.

Maar als je langer mod bent en veel topics verplaatst, leer je wel steeds meer kennen en als je iets verkeerd verplaatst hebt, krijg je van je collega meestal wel te horen dat het topic eigenlijk ergens anders hoort of niet aan de regels van dat subforum voldoet.

Er wordt van ons verwacht dat je je eigen subfora natuurlijk wel goed kent. En dat je vooral logisch nadenkt over waarheen je iets verplaatst.
Als je twijfelt, lees je het charter van dat subforum en als je dan nog twijfelt, vraag je het een collega.

Ik hoop dat dit je vragen iets meer beantwoordt Nouks?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:26

Tja bokt heeft zoveel subfora en mods zijn ook maar gewone mensen... Die ook fouten maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:28

Kijk, eindelijk een on topic antwoord. Dank je Nickeltje. Ben benieuwd naar een reactie van evt nog een paar andere mods? Zien zij dit hetzelfde?

En om nog iets specifieker (maar niet op de persoon!) te gaan, stel het voorbeeld uit de OP. Storm is al een behoorlijke tijd mod en ze is al een heel aantal jaren langer lid dan ik, dan is 't toch op z'n minst opmerkelijk dat ik (en met mij vast een heel aantal andere zwarte Bokkers) het forum beter lijk te kennen (qua subfora) dan Storm?

(Nogmaals en opnieuw en alweer: niet persoonlijk bedoeld, op de plek van de naam Storm had bovendien een heel aantal andere namen van mods kunnen staan. Gewoon een lekker concreet voorbeeld, niks tegen Storm.)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:29

Zucht... Ik zal maar de eerste zijn met een goed antwoord.
Ik verwacht niet van mods dat ze bokt vanbuiten kennen, maar ik verwacht wel dat ze ons altijd een correct antwoord kunnen geven over het forum. volgens mij verwachten mensen soms te veel

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:30

Ik snap persoonlijk niet dat je je hier zo druk om maakt ?
Als het nou elke dag gebeurde oke... Maar dat is niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:31

Als Storm structureel topics verkeerd verplaatst zou ik er ook vraagtekens bij zetten, maar ik denk eerder dat dit even een inschattings / beslissings foutje is geweest, dan gebrek aan kennis van het forum.

Btw, waarom maken sommige jullie je zo druk om iemand anders die zich druk maakt om iets? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:32

WinSel schreef:
Ik snap persoonlijk niet dat je je hier zo druk om maakt ?
Als het nou elke dag gebeurde oke... Maar dat is niet zo

Ik maak me er helemaal niet druk om, ik vroeg me gewoon af wat er van de mods verwacht wordt. Ik raak alleen een beetje aangebrand vanwege de offtopic reacties van mensen die denken dat ik me er druk over maak of mods die denken dat ik wil weten waarom Storm dit niet naar BB heeft verplaatst. :roll:

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:34

Dan is je vraag nu beantwoord door nickeltje toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:36

WinSel schreef:
Dan is je vraag nu beantwoord door nickeltje toch ?

Mijn reactie op Nickeltjes laatste post:

[***] schreef:
Kijk, eindelijk een on topic antwoord. Dank je Nickeltje. Ben benieuwd naar een reactie van evt nog een paar andere mods? Zien zij dit hetzelfde?

En om nog iets specifieker (maar niet op de persoon!) te gaan, stel het voorbeeld uit de OP. Storm is al een behoorlijke tijd mod en ze is al een heel aantal jaren langer lid dan ik, dan is 't toch op z'n minst opmerkelijk dat ik (en met mij vast een heel aantal andere zwarte Bokkers) het forum beter lijk te kennen (qua subfora) dan Storm?

(Nogmaals en opnieuw en alweer: niet persoonlijk bedoeld, op de plek van de naam Storm had bovendien een heel aantal andere namen van mods kunnen staan. Gewoon een lekker concreet voorbeeld, niks tegen Storm.)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:37

Ja dat heb ik wel gelezen hoor ;)
Maar op je 1e vraag heb je nu antwoord ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:39

Om mezelf dan nogmaals maar te herhalen...

Ben benieuwd naar een reactie van evt nog een paar andere mods? Zien zij dit hetzelfde?

Houd je er maar gewoon buiten anders als je niet on-topic kan reageren... Blijf ik ook nog een beetje gezellig...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:41

Misschien een paar modjes pbtje sturen ;)
Dit forum is vrij voor iedereen en iedereen mag dus reageren in een topic ;)
Maar ik zal me vanaf nu stil houden ;) pff

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:41

Een mod kan toch ook fouten maken, is en blijft gewoon een normaal mens. Ik bedoel jij maakt toch ook wel eens fouten?