Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
A_lette schreef:In pb'tjes over en weer hebben wij geen zicht op (gelukkig!) dus wat er in de pb wisselingen gebeurd kan ik weinig over zeggen.
Citaat:Eventuele spelfouten kunnen mods ook aanpassen. Een klein spellingsfoutje etc heb ik - persoonlijk - geen problemen mee. Hele woorden of zinnen aanpassen 'omdat die niet loopt' geef ik bij voorkeur door aan de NR, het artikel komt immers van hun hand.
Nu vraag ik mij af hoe jullie het aanpassen van zulke dingen graag willen zien?
A_lette schreef:Shadow, je bedoelt bij het eerste dat je bij de TeM nog de optie 'graag reactie terug' hebt neem ik aan?
Citaat:Even hardop denkend, denk ik dat Storm76 en ik nieuwsgerichte TeM's of pb's ook door kunnen geven aan de NR achter de schermen. Maar dat zal ik even overleggen.
ThePast03 schreef:Heb ik pas ook gedaan, netjes ene pb gestuurd over een enorme spelfout in een topictitel op VN. Een simpel berichtje terug met "dank je wel" was blijkbaar teveel werk.
Heb toen zelf maar een pb gestuurd met "graag gedaan" en bedacht dat ik de volgende keer wel mijn schouders optrek.
Sammie schreef:En wat betreft je 'het vermelden van de status van een artikel'. Wil je dat nader toelichten? Waar zou je zo'n opmerking willen zien dan en hoe precies? Bij een artikel waarbij bijv. dehoefslag.nl bovenstaat dat is overgenomen. Immers wijst die link daar al naar. Als er nieuwsredactie achterstaat hebben we het .e.e.a. aangepast/toevoegd/ bewerkt. Zelfgeschreven is nieuwsredactie (en evt. als tweede regel de naam van die persoon).
Citaat:Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik kan verwijzen naar TeM's, omdat het ook te lezen is voor de andere teamleden. Bijvoorbeeld omdat het dan, zeker in theorie, eerder opgepakt kan worden. Als redacteur A een bericht plaatst maar een paar dagen weg is, zou redacteur B in de tussentijd best even het werk over kunnen nemen. Bij pb's kan dat niet zomaar.
[url="redactie@bokt.nl"]Nieuwsredactie[/url]
Lielle schreef:Je vraag 'welke dingen hebben jullie de afgelopen maanden al aangepakt?' vind ik wel erg overkomen alsof we rekenschap moeten afleggen. Dat is mogelijk zo, maar dat is dan wel een interne discussie binnen het team, en met name met het beheer.
Shadow0 schreef:Dan moet ik je helaas teleurstellen of blij maken(Dat wil zeggen, tot enkele dagen geleden. Er wordt nu toch wel iets vaker een bronvermelding in het artikel verwerkt. Op zich een goeie zaak dus, ik weet niet of dit een afspraak is of gewoon de redacteurs zelf die dit nu anders uitwerken.)