mijn debuut als aktief bokker......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lente77

mijn debuut als aktief bokker......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 23:01

Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen hier op bokt.

Ik ben al een tijdje een stille lezer maar nu moet het er maar eens van komen om een actieve bokker te worden.
Dit omdat ik heel vaak mensen met problemen om hulp zie vragen waarvan ik denk dat ik misschien zou kunnen helpen met informatie om een stap in de goede richting te kunnen doen.
Helaas moet je om dat te kunnen minstens 25 nuttige berichten hebben en ik heb geen idee hoe ik daar dan aan moet komen dus hier een start ervan.

Aangezien ik sommige mensen op bokt nogal heftige meningen erop na zie houden en nogal kwetsend op een ander kunnen overkomen ben ik erg voorzichtig in wat ik over mezelf kwijt wil.
Ik ben namelijk al genoeg in mijn leven gekwetst en hoef daarvan geen nieuwe ervaringen op te doen.

Vanaf ik me kan heugen heb ik al iets met paarden en zat bijna nog eerder te paard dan dat ik kon lopen.
Nu heb ik 2 paarden, 1 hengst en 1 ruin waarmee ik probeer met plezier voor hen en mij te rijden. Daar ze een nogal uitgesproken mening hebben valt dat niet altijd mee.
Ik rij ze vooral dressuurmatig om ze lekker los in hun lichaam te krijgen met af en toe een buitenritje maar gezien de huidige verkeer(smentaliteit) en het temperament van mijn 2 kanjers doe ik dat als het echt goed en veilig voelt om te gaan doen. Dus niet met een lekkere koude windkracht 5.

Tja als je ouder wordt wordt je toch wat doordachter en verstandiger.
Vroegâh stapte ik overal op onder alle omstandigheden en ik had nooit verwacht dat die onbevangenheid eens over zou gaan.
Wedstrijden rijden heb ik in het verleden veel gedaan, ik ben een paar keer Z-dressuur, ooit L-springen en L-samengesteld geweest maar toen alle bonden werden samengevoegd vond ik er niet veel meer aan.
Op de één of andere manier blijft het toch trekken om een paard dressuurmatig een beetje voor elkaar te hebben dus alleen maar meeliften vind ik geen uitdaging.

Veel mensen zien paarden gewoon maar als dieren en ik zie elk dier toch meer als een persoonlijkheid die ook recht heeft op respect en begrip net als dat elk mens een persoonlijkheid heeft. Ik hou dan ook niet van slaafse dieren....of mensen maar verwacht ook begrip en respect terug.
Soms zie ik hier op bokt posten van mensen die paarden als niet intelligente wezens zien en ik vind eigenlijk de meeste dieren juist wel intelligent, alleen niet volgens onze begrippen.
Maar ja is het intelligent van ons mensen om de hele aarde te verwoesten alleen omdat geld en/of macht zo'n fijn gevoel is?????

Het is een heel verhaal geworden en ik bedank jullie voor het lezen,
Lente

lailapri

Re: mijn debuut als aktief bokker......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:45

graag gedaan.

welkom hier en ik denk zeker dat je wat to te voegen hebt :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:46

zo dat is een hele openingspost.....de meeste houden het bij alleen hallo :+

veel (discussie) plezier hier op bokt ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:49

Veelbelovende openingspost ja :D
Veel actief Bok plezier ;)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 00:54

Ahhh er zijn reacties.

Dank jullie wel! Ik hoop inderdaad wat nuttigs toe te kunnen voegen enne....dat mag ik nu nog niet vanwege te weinig bonuspunten eh nuttige posts (daar ben ik mee aan het werk)...ik heb best interessante ideeën om een topic over te starten. zal voor veel mensen echte eye-openers worden denk ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:55

Ik ga je in de gaten houden, klinkt veelbelovend, hahaha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:55

haha vond je topic zo zieig weggezakt en je had zo je best gedaan op deopenings post dat ik voor jou wel me moeite op mijn maar half functionerende toetsebord een leuk berichtje wilde plaatsen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:57

Welkom bij schrijvend bokt.

Als je je ervaring wil delen met de gemeenschap zal je geen problemen hebben met de 25 nuttige berichten.
Deze vallen allen onder het kopje informatief (te vinden in de index).
Meer informatie kan je vinden rechts boven de web pagina, het [?] net voor de regels.

*Gaat toch eens een copy paste maken*

;)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 01:11

Ja, ik heb al ontdekt dat als er onderaan staat dat je kunt reageren dat hij telt voor de bonuspunten.
Kan mijn ei al aardig kwijt in een paar topics, ik weet nu bij welke ik ongeveer moet zijn.

@Laelapri dank je wel...toetsenborden zijn niet eens zo duur meer hoor. Ik begin me al echt welkom te voelen.
Ik weet dat mannen populairder zijn maar wil toch niet graag ruilen, ben best tevreden met mijn vrouw-zijn.

@Slokkie dank je voor de tip
Laatst bijgewerkt door Lente77 op 20-03-10 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 01:14

Welkom Lente, pas je wel op, want het is voor velen nogal een verslaving ;) .

Ik wens je heel veel boktplezier!

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 01:23

Ach...als lezer was ik ook al verslaafd....als mijn man thuiskomt is het vaak: hé ouwe bokker. Tja, wat moet je daar dan op antwoorden?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:09

tja het is gekomen dat mijn broer met een stoel op mein begon te slaan en ook de laptop van me schoot sloeg. Nu moet ik langzaam en duidelijk typen. Zelfs ik die maar met 2/4 vingers typed ben er te snel voor.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:11

Klinkt ambiteus, leuk! Welkom :)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 14:08

Ik hoop dat ik jullie kan vermaken en inzichten kan geven met mijn stukjes. Ik heb mijn bonuspunten net gescoord en nu moet ik helaas boodschappen gaan doen, juist nu al mijn inspiratie begint te borrelen, bruisen en overkoken.

Mochten mensen ooit denken dat ik een wat andere kijk op dingen heb dan de meesten: dat klopt ik ben namelijk vanaf mijn 8e min of meer gedwongen op eigen benen te staan, en nee ik was geen moeilijk kind maar het kwam door de omstandigheden, en overleven.
Tja dan maak je weleens wat mee.
Dus heb ik veel 'mogen' leren van mijn zelfstandige ontdekkingstochten en fouten en dat lukt nu eenmaal niet zonder schade of schande.

Kom je van mij dus een controversieel of anders topic tegen, en ik kan nu al garanderen dat dat gaat gebeuren, dan is dat alleen omdat ik anderen wil helpen en mensen meer bewust wil maken. Gegarandeert dat je met andere ogen de wereld gaat bekijken.

Ik ga dus vanavond proberen mijn eerste topic te maken.
Ik hoop niet dat ik nu nog niet door het 'starters-bokt-examen' heen ben en daardoor niet kan posten wat ik al zo heel lang graag wil, maar niet durfde vanwege sommige reacties van bepaalde mensen.

Dus graag topics lezen met open mind en reacties met meededogen.

@ Lailapri heeft jouw broer een probleem? Hier moet een coolsmiley achter maar ik krijg hem niet geplaatst met kopiëren en plakken.
Heerst er in jullie huis geen lik op stuk beleid waardoor de schade door de dader vergoed moet worden?

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:09

Welkom hier!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:13

Ik heb het gevoel dat je jonkies zoals ik nog veel kan leren.
Welkom.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:14

Welkom :D

En de smileys kun je gewoon aanklikken als je op voorbeeld klikt :)! Dus je hoeft ze niet te kopieren en te plakken ;). Of je moet zeg maar de code overtypen (als je die weet van een smiley) Bijvoorbeeld 8 - ) (En dan wel aan elkaar zonder spaties) 8-)

:)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:26

Je zit al een tijd op bokt dus ik zeg wat leuk dat je een topic opent en jezelf voorstelt.. heel veel lees en schrijfplezier hier!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:27

Een 2e welkom dan maar! Ben benieuwd naar je topics!

Beloofd wat goeds iig!

Denk idd ook dat je vele mensen hier (waaronder mezelf) nog heel wat kunt leren!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:28

er heerst hier idd geen beleid. Nouja 1 die de goede lieve vrede heet, maar kom op mijn broer is 19 en ik bijna 23 dus dan praat je toch gewoon over dingen?

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 20:33

Oei van enkele reacties ga ik me toch echt oud voelen...

Leeftijd zegt niets hoor, je geest bepaald hoe oud je bent enne...ik leer elke dag zoveel van mensen, dieren en internet natuurlijk. Het is alleen even zoeken.

Mijn eerste topic is gestart en ik ben benieuwd wat bokt ervan vindt.
Er zullen zeker nog dierentopics volgen maar er hebben er een paar voorrang....

Dank jullie voor het welkom in ieder geval!
@ Lailapri sterkte met je broer. Is een vredespijp iets?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:59

heb zwijgplicht van hem gekregen.
en idd wat is oud.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:02

hallo :)
veel plezier op bokt.

Do86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:26

Wat een hilarische openingspost, ik ben zelf al jarenlang een lezer, maar wilde nu wat posten en ook ik heb mijn 25 posts hiervoor nodig, maar was nog niet tot zo'n leuke openingszin gekomen!
veel schrijfplezier, ik ga ook mijn best doen!

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:21

Hoi Do86, jij ook van harte welkom en veel bokplezier!
Dank je voor het compliment de openingszin kwam zou naar boven.
Ik vind het toch wel spannend omdat ik nu mijn 1e topic gepost heb en er al een discussie op gang komt maar hoop dat het de mensen toch een andere kijk op dingen geeft. ;)