Ik word gevolgd, kan ik dat voorkomen door 'Foei'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Ik word gevolgd, kan ik dat voorkomen door 'Foei'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 12:38

Kunnen mijn foeis ook via mijn profiel in mijn geposte berichten bladeren, of kan dat niet. Ik word namelijk 'gevolgd' al een tijd en ik zit in een leuk topic met mensen uit het echte leven en ik zou graag wat openlijker willen praten. Als ik dat nu doe, weten zij ook meteen alles van mij! Niet dat ik grote geheimen of intieme/privé zaken op internet zet, maar sommige mensen hoeven niet te weten hoe mijn wedstrijd is gegaan bijvoorbeeld om maar wat te noemen. :)

Marloes

Re: Ik word gevolgd, kan ik dat voorkomen door 'Foei'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:40

Lijkt me niet dat dat zou kunnen. En anders komen ze er vast wel via een omweg, schaduwaccount oid.
Misschien dingen via PB gaan doen? :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:41

Nee dat kan niet. Op het moment dat jij iemand op foei zet, heeft die persoon daar geen notie van. Zij kunnen nog steeds jouw berichten lezen en in je profiel kijken. Jij zult hun berichten alleen niet zien in het forumgedeelte. Er komt dan een melding te staan met een linkje dat een foei gepost heeft en je kunt er dan op klikken om dat dan alsnog te lezen als je zou willen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:45

Wat ik wel gedaan heb is mijn hele profiel wissen. Dat is iig al een beeeetje meer privacy.

En verder, tsja, hoe je wedstrijd is gegaan kun je ook terug zoeken op internet (geloof ik).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 12:47

En dat is ook zo Vjestagirl; ik heb al niet heel veel in mijn profiel. Op internet kun je veel vinden, maar het kost iets meer moeite dan hier op Bokt. Het is wel heel makkelijk om op Bokt iemands gangen na te gaan en dat vind ik dan wel jammer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:52

Denk dat dat het risico van een internet forum is...... Natuurlijk is het heel vervelend, maar vrees dat er weinig aan te doen is.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:54

Dat is inherent aan een openbaar forum. :) Dus als je niet wilt dat je gevolgd wordt moet je wegblijven van bokt.

Wat je wel kunt doen, is je eigen forum starten met de mensen uit je topic (http://www.phpbb.nl/) en die op privé zetten. Zo kun je elkaar toch op de hoogte houden zonder meelezers.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:14

Hoe vervelend het misschien ook lijkt, op het moment dat je iets in het openbaar op internet plaatst, dan is dat voor iedereen die de moeite neemt om het internet op te gaan, te lezen. Maar volgens mij is dat ook het doel van berichten plaatsen op een forum, namelijk dat mensen het kunnen lezen.
Op het moment dat je wilt dat een klein groepje je informatie maar kan lezen, dan moet je die informatie niet in het openbaar neerzetten. Dan moet je voor andere vormen van communicatie, zoals bijvoorbeeld MSN kiezen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:28

Jammer genoeg gaat het niet. Ik heb al sinds 2007 een meelezer, en toen heb ik ook zo'n topic geplaatst en ze zeide dat het misschien hielp als je je naam veranderde.
Dus heb dat gedaan, maar ze heeft me toch nog gevonden.

Vind het jammer, ik zou het zelfs tegen betaling willen uitschakelen, maar gaat ook niet.

Je zult moeten opletten of met de gevolgen kunnen omgaan.
Je mag me altijd pb-en :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:36

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:58

Al zou je diegene zo kunnen foeien dat ze het niet meer kan, zou je haar bannen met een IP-account...Het enige wat diegene moet doen is gewoon een nieuw IP-adresje hebben, een nieuw account aanmaken en ze volgt je gewoon weer.

Internet is openbaar, ook de 'privéfora' zijn veel publieker dan je denkt, tenzij je zoals er eerder staat zelf een forum opricht en dat enkel openbaar voor leden maakt. Helaas blijft de gouden regel altijd dat je niets op het net moet plaatsen wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben, en ik zie héél véél mensen die daar te nochalant mee omspringen...ik denk ook dat zoiets maken ook een vals gevoel van veiligheid zou creëren. Je dènkt dat je nu vanalles kan posten omdat het nu niet zo gemakkelijk meer is om je te volgen, maar iemand die er echt op kickt andermans leven te volgen vindt gewoon een andere manier.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:05

Dat is inderdaad het lastige van een internet forum. Ik zou ook wel in een bepaald topic wat meer willen vertellen over mezelf, maar ik hou heel wijselijk mijn mond. Internet is een gevaarlijk medium als het gaat om privacy.

Wat ik me wel afvroeg: hoe weet je dat iemand je berichten op zoekt en leest?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:10

Kan helaas niet. Sommige mensen hebben nou eenmaal niets beters te doen dan andersmans berichten te lezen, en die hebben dus kennelijk een heel saai leven. Ik heb er ook last van, ik let nu wel een beetje op wat ik neer zet. Zelfs klagen over iets word via via wel weer bij mij teruggebracht... zo kinderachtig, maar kennelijk ben ik wel heel interessant.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:48

Ik heb ook het gevoel dat ik gevolgd word... Zou wel jammer zijn als er niks aan te doen is :(

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:01

Hoe weet je dan dat je gevolgd wordt :o? Kun je dat ergens zien dan?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:03

Ja,dat zou ik ook wel eens willen weten..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:07

Nou, als je het terugkrijgt in een rechtzaak bv? := Mijn ex heeft dingen van 7 jaar geleden gebruikt, net alsof ik toen al wist dat ik en hij uit elkaar zouden gaan. Beetje jammer. En hij leest nog steeds mee, en zijn snol waarschijnlijk ook. Ik pas mijn berichten er op aan maar triest is dat wel. Zegt vooral iets over de meelezer.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:08

:j
ik heb ook meelezers...
(Zie onderschrift)
En beperk me nu al met wat ik wel en niet plaats hier :j
maja
ik denk maar zo
die mensen hebben geen leven
omdat ze de mijne zo boeiend vinden
(En dat is die verre van) :')

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:29

Ik had het door toen ze 3jaar geleden al zei dat ze mee las.
En nu leest ze soms nog mee. En dan verteld ze elke zaterdag bij paardrijden dingen die ik hier gepost heb. :D

Dan weet je toch dat ze meeleest haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:32

Ook ik zou wel willen weten hoe je kunt zien dat iemand meeleest.
Als diegene het tegen je zegt of laat weten op een andere manier, dat begrijp ik nog.. maar ik heb het vaker gelezen en dan vraag ik me af hoe je dat kunt zien.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:40

Dat kun je toch niet zien?
Ik kijk ook wel eens bij een bokker in zijn/haar berichten, maar dan meer aan de hand van een interessant topic. Niet dat ik alle gangen van een bepaald iemand naga, en dat ook consequent doe, want dat vind ik toch wel een beetje ziek dat je mensen gaat ''controleren''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:49

Ik kijk ook wel eens iemands berichten na, inderdaad ook naar aanleiding van een topic of een bepaalde reactie. :j
Maar nee, ik ben niet zo geobsedeerd door iemand dat ik diegene ga stalken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:04

ik heb ook een meelezer, steeds als ik iets typ krijg ik dat in mn ''echte leven '' weer te horen. Nu kijk ik gewoon uit met wat ik typ en probeer alles zo genuanceerd mogelijk te plaatsen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:08

Meelezers kunnen best vervelend zijn, maar ik zeg niks verkeerd dus laat ze maar lezen, ze zullen niets "ontdekken" dat ze anders niet hadden mogen weten. Zijn we dan allemaal zo interessant :D Met internet weet je nooit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:16

ja zo denk ik er ook over, bijv ik heb een wow zadel voor mn paard gekocht. Via via kreeg ik van mn familie te horen waarom ik zoveel geld uit gaf etc pfff denk je volwassen te zijn en zelf je zaken te regelen is er iemand die zeurd en meeleest.

Ik weet wie t is geen familie maar gewoon een kennis dus bij deze als je meeleest snel gaan kletsen meid :D