mensen een topic verbod geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

mensen een topic verbod geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:18

Is er niet een mogelijkheid om bepaalde mensen een topic verbod op te leggen. Als je nu ziet dat ze keer op keer over de schreef gaan en een topic dusdanig verzieken dat het gesloten wordt. OW's of Bans kunnen hier blijkbaar niet gegeven worden, want de bewuste bokker is er nog steeds. Waarom kan er dan niet iemand gewoon de toegang tot een topic ontzegd worden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:20

Maar hoe ga je mensen weigeren, en waarop? Omdat je iemand niet mag omdat diegene je hond niet leuk vind? Er zal veel misbruik worden gemaakt van zo'n functie.
Zoiets wordt heel moeilijk, en ik denk dat je daarmee juist meer ruzies uitlokt.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:21

Ik snap je punt, en weet precies over welk topic het gaat.

Maar eerlijk... moeten we echt zover gaan? Wordt het echt zo triest? Kan men zich écht niet meer normaal gedragen?

Ik zou het heel erg en triest vinden als zo'n regel ingevoerd moet worden. Eigenlijk vind ik dat die mensen een permanente ban verdienen. Je hebt met respect met mensen om te gaan. Punt. Een keer over de schreef kan gebeuren, maar systematisch verdient in mijn ogen een grote dikke ban.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:22

ik denk dat ow's en ban's eigenlijk al ontzegging is.....
alleen zal een bokker 2-3? x over de schreef moeten gaan voordat de ban komt...
enerzijds goed, want na 1 x over de schreef gaan en waarschuwing krijgen kan iemand wat leren....zou rottig zijn als dat gelijk heel hard afgestraft wordt

een topic verbod los je niks mee op........want die persoon zal als ze wil dan op een ander punt op bokt erover doorgaan, in dit geval is een ow /ban toch echt de beste oplossing

overigens weet ik wel de aanleiding van je vraag, en ik vind dat mensen ook hun mening mogen verkondigen en dat je ze niet zomaar kunt weren uit een topic....
wanneer ze echt te ver gaan is daar weer de ow/ban regeling en die is doeltreffend genoeg

imo ;)

Caira

Re: mensen een topic verbod geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:23

natuurlijk moeten mensen hun mening mogen geven, maar als ze dat niet met respect kunnen doen hebben ze er niets te zoeken. Op heel bokt trouwens niet naar mijn mening.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:24

Mee eens ikdoemaarwat. Men moet wel zijn of haar mening kunnen geven, maar wel met de normale fatsoensnormen. Helaas liep het in dat topic echt uit de hand. Persoonlijk vind ik het in en in triest dat het zover gaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:25

Mensen die echt op ruzie uit zijn moeten gewoon een permanente ban krijgen :j Als genoeg mensen over iemand klagen bij de mods dan zal er na een paar keer toch wel worden overlegd, waarschuwing gestuurd, en krijgen ze zeker een ban, daar moet je alleen een beetje gedult voor hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:28

Caira schreef:
natuurlijk moeten mensen hun mening mogen geven, maar als ze dat niet met respect kunnen doen hebben ze er niets te zoeken. Op heel bokt trouwens niet naar mijn mening.

maar dat is aan de mods om daarover te oordelen en eventueel te handelen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:28

Maar ja voordat er dan iets gebeurd is is dat topic al lang en breed op slot.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:32

ja dat verschilt een beetje per topic, maar in dit geval ligt het probleem dus bij de mod's
die reageren te " traag"
nou weet ik wel dat mod's ook priveleven hebben en meer dingen moeten doen,maar dan zullen ze of meer mod's moeten gaan aanstellen, of prioriteiten zetten, dus welk topic moet voorrang krijgen, ongeacht of je daar nou wel of niet "mod"

ingrijpen is dan noodzakelijk en verdient prioriteit

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:34

Ik kan echt zeggen dat 'dit topic' zeker prio heeft. Er zijn veel moderators die actief meelezen en er is veel gemodereerd. Maar stage/school/studie en werk blijven voorgaan. En als een topic overdag dan spaak loopt, zijn meer moderators niet altijd een oplossing.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:41

Ik ben het wel met je eens TS.
Als ik bepaalde topics open, komt er iedere keer dezelfde bokker de boel verzieken. En niet zo´n beetje ook.
Haar opmerkingen zijn uiterst kwetsend en doen veel verdriet.
Elke keer krijgt het een hele andere wending door haar met meestal een slotje als gevolg.
Maar elke keer is ze er weer en zie ik dat gedrag voorbij komen in een hoop meer topics.
Ik vraag me dan weleens af waarom er aan zo´n bokker niks gedaan wordt.
Zeker als je ziet waarom sommige bokkers een ban krijgen.
Laatst bijgewerkt door Silence op 04-03-10 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:46

Het is al jammer dat hier over gesproken moet worden. Waar zijn de normen en waardes gebleven. * voel me net zo'n ouwe tante.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:48

owens-mama schreef:
Het is al jammer dat hier over gesproken moet worden. Waar zijn de normen en waardes gebleven. * voel me net zo'n ouwe tante.

:j me2

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:53

Ik weet niet over welk topic het gaat, maar ik weet wel dat TS en ik duidelijk verschillen van mening, en ik mijn mening in bepaalde topics ook ventileer, ik hoop met respect, maar ik meld het wel. En ook deze herhalingen wekken bij de TS duidelijke irritatie op.

Waar leg je de grens? Ik zou niet blij zijn als mij structureel de toegang zou worden ontzegd tot alle hengstentopics, alleen omdat iemand een beetje simpel wordt omdat ik dingen herhaal, herhaal, herhaal? Er worden zovaak dezelfde vragen gesteld, en niet iedereen gebruikt de zoekfunctie. Waarom mogen mensen dan wel iedere keer dezelfde vraag stellen, maar degenen die hun mening ventileren, dat niet iedere keer weer doen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:54

owens-mama schreef:

Normen en waarden zijn soms ver te zoeken, heel erg jammer, want dit is absoluut niet nodig.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:57

Ik vind dit zeker een goed punt. Vaak zijn het wel intessante topics waar je goed in kunt discussieren waar zoiets voor komt dat iemand het " verziekt " en het op slot gaat. Op deze manier is iedereen de pineut voor iets van 1 persoon veroorzaakt. Het is misschien een grote klus maar wel een handig iets. Slim bedacht!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:57

Cassidy schreef:
Ik weet niet over welk topic het gaat, maar ik weet wel dat TS en ik duidelijk verschillen van mening, en ik mijn mening in bepaalde topics ook ventileer, ik hoop met respect, maar ik meld het wel. En ook deze herhalingen wekken bij de TS duidelijke irritatie op.

Waar leg je de grens? Ik zou niet blij zijn als mij structureel de toegang zou worden ontzegd tot alle hengstentopics, alleen omdat iemand een beetje simpel wordt omdat ik dingen herhaal, herhaal, herhaal? Er worden zovaak dezelfde vragen gesteld, en niet iedereen gebruikt de zoekfunctie. Waarom mogen mensen dan wel iedere keer dezelfde vraag stellen, maar degenen die hun mening ventileren, dat niet iedere keer weer doen?

Meid je voelt je wel erg belangrijk als je denkt dat ik het over jou heb, whahahaha :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:01

Nee hoor, ik voel me niet belangrijk, want de hengstentopics worden niet gesloten omdat ik mijn mening daar ventileer. Ik dacht alleen door, heb ik wel vaker last van. Ik heb er ook vaker last van dat niet iedereen me daarin kan volgen...:D

jeweetwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:03

Maar hoe zit het dan met mensen die echt op een rot manier zijn opgelicht????
Door een medebokker waar al vaker klachten over zijn gemeld.
De gedupeerden krijgen een ban en de oplichters mogen blijven.
Misschien proberen die gedupeerden via bokt hun verhaal te vertellen,waar dan natuurlijk de gemoederen helemaal uit de hand lopen.Vindt ik ook niet goed , maar snap het wel een beetje.sommige topics zijn wel echt te triest voor woorden. Maar ja vindt wel dat iedereen een kans moet krijgen om zijn verhaal kwijt te kunnen. ;) En anders kun je ze toch gewoon niet lezen :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:05

Ik heb zo mijn vermoeden waar dit over gaat...

Wat denk je zelf? Wat maf zeg, als er een knol dood ligt te gaan springt iedereen er boven op en met heel serieuze zaken zou je je mening niet mogen verkondigen. Kom op! Is dat niet een beetje heel erg zielig...
Als jij als tegenstander er niet tegen kan dat iemand zijn mening verkondigt klik je het weg, zo simpel.
Ik zie meerdere topics waar men op een TS loopt te hakken en dat mag allemaal maar je (tegen)mening geven zou niet meer mogen?!

Kom op, hoe oud zijn we?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:08

Ja maar dat is het dus, er wordt door die personen niet weggeklikt, sterker nog ieder greintje fatsoen wordt overboord gegooid en het is hakken waar je hakken kunt!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:10

Ik geloof dat een ieder hier een ander topic voor ogen heeft...

jeweetwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:11

Maar stel je eigen dan zelf eens voor ''je bent zwaar opgelicht''Je probeerd je verhaal te doen en er komt ten aller tijden een slotje op.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:12

Alleen dat feit is toch al schokkend, dat er blijkbaar zoveel topics zijn waarbij er zo respectloos wordt gesproken.

Jeweetwel, wil je ergens anders gaan mopperen? Het is volledig offtopic