Stipje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Stipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:56

Ik weet niet of hier al ooit een topic over is gemaakt. Zo ja, sorry. ;)

Vaak als je in topics komt willen mensen dat topic onthouden en zetten dan een reactie neer. Als stipje.
Is het niet misschien een idee om een knop te maken waar je op kan klikken en dat het topic (waar je dan op die knop hebt gedrukt) in een lijst komt te staan? Zodat je makkelijk het topic weer kan vinden.

Misschien een idee?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:57

die knop is er al. Alleen mensen weten hem niet te vinden. Hij staat links boven in, gewoon op dat witte rondje klikken dan komt er een zwart stipje in. Dan komt hij bij eigen berichten te staan.

[edit; even iets toegevoegt]

Procent

Re: Stipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:58

:oo Nooit gezien!

Sorry!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:59

dat bestaat al! als je op het witte blaadje klikt linksboven ben je automatisch geabonneerd (leg ik het goed uit??)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:00

En dan staat dat topic in je eigen berichten, recht bovenin de pagina :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:23

Gelúkkig is dat knopje er inderdaad al even, hélaas weten velen het nog steeds niet te vinden -O-

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:24

Je moet het ook maar net weten te vinden, het is niet zo groot ;)
Je kunt overigens ook een 'stipje' zetten door in de index op het zelfde icoontje (blaadje) te klikken dat voor de topictitel staat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:27

Misschien is het een idee om het weer eens in het Bokt bulletin te zetten :) Want zie het nog erg vaak gebeuren

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:28

Klopt, maar kan me ook enorm indenken dat het voor nieuwelingen inderdaad niet te vinden is :n
De doorgewinterde bokker weet dit vast en zeker wel te vinden, dus misschien dat het duidelijker gemaakt kan worden of op de één of andere manier nog onder de man gebracht kan worden?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:29

Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen dat hele bokt-bulletin lezen..
Persoonlijk wist ik eerder hoe je een stipje moest zetten etc. dan waarvoor het diende en ik de 'eigen berichten' knop had gevonden :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:32

Er zijn wel meer van die kleine dingetjes die Bokt megahandig maken, maar die veel mensen gewoon niet weten.

Zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om veel mensen te quoten, door in 'Onderwerp overzicht' in het veld onder het scherm waar je je antwoord kan plaatsen een stuk tekst van iemand te selecteren met je muis en op quote te drukken.

Misschien inderdaad in ieder BBB een 'Tip van de maand' opnemen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:33

Misschien een filmpje waarbij men kan zien hoe men gebruik kan maken van de functies?
Dat dit filmpje ook ergens in de help of op de homepage terug te vinden is? :)*

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:34

Iris82 schreef:
Zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om veel mensen te quoten, door in 'Onderwerp overzicht' in het veld onder het scherm waar je je antwoord kan plaatsen een stuk tekst van iemand te selecteren met je muis en op quote te drukken.

Hé, da's grappig.. :P
Ik wist wel dat je daarlangs kon quoten, maar niet van dat selecteren :)
Tip van de maand lijkt me een erg goed idee, denk ook dat daardoor meerdere mensen het bokt-bulletin gaan lezen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:53

Cyntje schreef:
Misschien een filmpje waarbij men kan zien hoe men gebruik kan maken van de functies?
Dat dit filmpje ook ergens in de help of op de homepage terug te vinden is? :)*

Dat is wel leuk. :D
Sommige mensen leren toch beter als ze iets zien in plaats van dat ze het moeten lezen.
Ben nu Walktroughs aan het uitzoeken van de Mario Bross Wii en ik merk dat het veel fijner is om een filmpje te zien dan de tekst te lezen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:55

Inderdaad, en het is ook echt zo, zo heb ik mezelf leren haken via youtubefilmpjes _O-

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:56

of een mailtje voor nieuwe leden, met wat uitleg en handige functies

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:20

sandra1986 schreef:
of een mailtje voor nieuwe leden, met wat uitleg en handige functies

Daar is ook al vaker over gesproken :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:23

op de mobile versie waar ik op zit
Kan je geen stipjes plaatsen
Echt hoogst irritant eerlijk gezegd :j
Als je topic leuk vind kan je nix anders dan in topic even een bericht te posten...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:33

Cyntje schreef:
Klopt, maar kan me ook enorm indenken dat het voor nieuwelingen inderdaad niet te vinden is :n
De doorgewinterde bokker weet dit vast en zeker wel te vinden, dus misschien dat het duidelijker gemaakt kan worden of op de één of andere manier nog onder de man gebracht kan worden?

Een stukje in het BBB zetten kan, maar de vraag is hoeveel relatief nieuwe bokkers dat lezen. Effectiever is om als je een 'stipje'-post ziet staan, even te TeMmen. Vaak gaat het om gebruikers die inderdaad niet van de stipjesfunctie afweten, en dan krijgen ze van ons altijd even een uitleg daarover.

edit: Wendy, misschien kan je in plaats daarvan bookmarken? Dan hoef je niet altijd een reactie te plaatsen als je er even geen weet maar het topic wel wilt volgen :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:35

he dat is handig die wist ik ook niet.
Alleen abboneer maar dan kreeg ik het niet te staan bij eigen berichten..

Wendy1978

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:41

Zwartwitje schreef:
Cyntje schreef:

Een stukje in het BBB zetten kan, maar de vraag is hoeveel relatief nieuwe bokkers dat lezen. Effectiever is om als je een 'stipje'-post ziet staan, even te TeMmen. Vaak gaat het om gebruikers die inderdaad niet van de stipjesfunctie afweten, en dan krijgen ze van ons altijd even een uitleg daarover.

edit: Wendy, misschien kan je in plaats daarvan bookmarken? Dan hoef je niet altijd een reactie te plaatsen als je er even geen weet maar het topic wel wilt volgen :)

Bookmarken lukt ook niet op de mobile versie.. Zo te zien..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:12

Zwartwitje schreef:
Cyntje schreef:

Ik heb dit een tijdlang gedaan, daarbij nog een foto geplaatst met de welbekende stipjesfunctie omcirkeld...maar ik kon zo wel 1.000.000 keer per dag aan de gang blijven :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:55

Mailtjes worden in elk geval niet gelezen. De help duidelijker maken (opsplitsen in logische delen en met duidelijke screenshots) is geeft misschien nog het meeste kans.
En toch af en toe gewoon wat features belichten (wistjedatjes in het BBB waaronder 1 of 2 handigheidjes, zoals de mails uitzetten, zoeken in een topic, een titel bij een link, dat soort dingen.)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:58

Ik vond de 'help' toen ik begon met bokt veel duidelijker :j Nu is het link zus, link zo... etc -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:02

Hoe minder features er zijn, hoe minder je er uit hoeft te leggen uiteraard :) Er zijn heel wat mogelijkheden bijgekomen en dan wordt de help dus uitgebreider. Maar hoe zou jij het willen zien dan? Wat vind jij een duidelijke indeling?