Ik heb de laatste tijd wat moeite met hoe sommige mods het boktbeleid handhaven. Het lijkt er meer en meer op dat er niet gekeken wordt wát er speelt (of juist niet speelt), maar dat er enkel gekeken wordt: regels zijn regels, punt. Dus Modden om het modden *jeeej, ik ben mod, ik kan dingen verplaatsen, dus doe ik dat ook, of het nu gefundeerd is of niet*
Als je dan reageert dat je het niet eens bent met de mod beslissing krijg je in een grauw en een snauw te horen dat de beslissing blijft.
Euh, ok... Vroeger kon je nog weleens wat met mods overleggen, nu kennelijk niet meer? (scheer nu even alle mods over 1 kam hoor, wie de schoen past....)
Heb nu in korte tijd 2 topic gehad.
Topic 1 stond bij AR en betrof een vraag over leveranciers van een bepaald tuig. Nav deze vraag ontstond een topic met mensen die verschillende ervaringen met deze leverancier hebben (negatief). Ik heb dit topic zeer bewust bij AR geplaatst. Reden A: De aangespannen wereld is vrij klein, en er is best een aantal menners die niet verder komt dan AR. Reden 2: EA-Diensten (waar het topic naartoe verplaatst is), kijkt naar mijn beleving geen hond.
Het topic stond op AR bij de juiste doelgroep, en stond niemand in de weg. Verplaatsen hier is dus naar mijn beleving": Modden om te modden
Topic 2 is een verzamel topic met "foto's van je shet". De meesten houden zich prima aan de regels van max 2 foto's per post. Maar kennelijk is het de bedoeling van het topic dat er enkel foto's geplaatst worden.
Op het moment dat iemand een foto plaatst van een pony met een tuigje wat verkeerd zit (noem maar wat) en iemand wijst die persoon erop, dan wordt dat gezien als: "Dit is een foto-topic, dus offtopic geklets is niet de bedoeling. " (zo staat het ook in de regels). Dit terwijl het gaat om commentaar nav de foto, en dus zeker niet offtopic in mijn beleving. Daarbij wederom: reactie staat niemand in de weg. Dus weer Modden om te modden.
Dit zijn twee topics waar ik zelf actief in betrokken ben, maar ik zie het vaker. Er is echt níks aan de hand, en hop, daar komt weer iemand met een modstokje zwaaien, "want zo zijn de regels"
Of ze krijgen een tem omdat een discussie niet meer zo vriendelijk is, en dan 4 dagen later, terwijl het topic al tot rust is gekomen komt er ineens een groene opmerking: graag respectvol reageren...
Heb dus niet het idee dat er op zo'n moment daadwerkelijk naar zo'n topic gekeken wordt.
Ok, stuk tekst in véél langer geworden dan in eerste instantie mijn bedoeling was, of het nut heeft, geen idee, maar ik ben iig mijn ei kwijt