bokt weet het beter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

bokt weet het beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:44

het valt mij bijna in elk topic op waar in iemand een serieuze vraag steld, er altijd schandalig grof gereageerd word door een groot deel van de bokkers.

Een vraag over de afmeting van een stal kan men al niet eens meer een normaal antwoord op geven.
het is kortom schandalig dat een paard in een stal van 3 bij 3 staat, dat terwijl zo'n 75% van de paarden in die afmeting staat hetzij soms nog kleiner.

een vraag over het gebruik van b.v. een hulpteugel word men helemaal de grond in getrapt want dat is pure dierenmishandeling

over rijtechnisch commentaar nog maar niet gesproken

Kortom de meeste personages op bokt weten het altijd beter!

De meeste bokkers doen het overkomen alsof hun paard een stal heeft met de afmeting waar menig mens niet van durft te dromen en lekker alle dagen tot zijn knieen in het gras staat en uiteraard door allemaal Anky van Grunsvens en Albert Zoers worden gereden.

Vind het schandalig dat er zo gereageerd word op een serieuze vraag van iemand.
Dit motiveerd toch niet om nog eens een topic te openen met een vraag om het leefgemak van je paardje te verbeteren.
Iedereen wil ik mijn opzicht het beste voor zijn/ haar paard en tuurlijk is geen mening hetzelfde, maar moeten we anderen daarom maar met de grond gelijk maken?

ietjelover

Re: bokt weet het beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:47

Valt mij idd op, al denk ik bij sommige topics ook wel eens, van tsja. Maar ik ben nog veel te jong en onervaren om dat te doen dus ik gee meestal geen andwoord.

Taartdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:48

Ik snap je reactie goed, maar iedereen wilt toch het beste voor zijn/haar paard?

Iedereen kijkt "gelukkig" anders op het houden van paarden.

Ik vind ook dat er soms enorm grof en aanvallend wordt gereageerd, maar daar is toch de "temknop" voor?
En vaak lees je dat het dezelfde bokkers zijn, die kun je toch blokkeren via een knop, probleem opgelost, lijkt me ;)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:49

Denk atijd: Leven en laten leven....

Overal zijn betweters, deskundigen en zoals ikzelf leken...dus ook hier...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:51

Taartdoos schreef:
Ik snap je reactie goed, maar iedereen wilt toch het beste voor zijn/haar paard?

Iedereen kijkt "gelukkig" anders op het houden van paarden.

Ik vind ook dat er soms enorm grof en aanvallend wordt gereageerd, maar daar is toch de "temknop" voor?
En vaak lees je dat het dezelfde bokkers zijn, die kun je toch blokkeren via een knop, probleem opgelost, lijkt me ;)

Iedereen wil ook het beste voor zijn paard, dus daarom vraagt hij/zei het hier ook.
Dit betekend nog niet dat er zo gereageerd mag worden, hij/zei vraagt het maar om advies niet af aangelvallen te worden om vervolgens er toch niets mee te doen.

Taartdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:52

Ja dat klopt, daar ben ik het ook mee eens hoor :))

Electra63

Helemaal mee eens.
Ik reageer zelden, maar ik erger me vaak aan het afzeiken.
Als je een tijdje meeleest, dan weet je van te voren wat weer een reltopic wordt. Iedereen weet alles beter en ik verbaas me er iedere keer weer over.
Bit tegen bitloos, wel of geen ijzers, wel op stal of alleen weidegang. Dressuur tegen bit- en boomloos.
LDR tegen sterrekijken en zo kan je eeuwig doorgaan.
Zelfs boerenmeid of miss perfect. Of wonen in de stad of dorp.
Ik denk dat er vaak een tussenweg is.
Bijv. overdag wei, 's avond in een box van 3 bij 3 m.
Lekker dressuurrijden, maar regelmatig een buitenritje maken of een sprongetje.

Maar ik vind het toch wel leuk om al die discussies en opmerkingen te lezen hoor en je steekt er regelmatig wat van op.

marleen_usar

Ik ken heel wat bokkers die bepaalde dingen hier niet vragen, gewoon vanwege de reacties.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:53

Ik snap je reactie ook, ben het ook met je eens.
Natuurlijk wil iedereen het beste voor zijn of haar paard. Maar daarvoor worden dingen gevraagd op bokt. En zodra je dan de grond in geboort wordt als iemand het niet met je eens is, dat vind ik ook te ver gaan.

Maar het is gewoon een algemeen bekend iets: als je op bokt iets wil plaatsen, bereid je maar voor op veel commentaar als er ook maar iets is wat niet klopt. Natuurlijk wil je graag dat iemand het goed doet, en als je iets ziet waar je het niet mee eens bent, wil je graag dat diegene inziet dat het misschien beter is om het anders te doen. Maar zulke dingen worden dan altijd 400 keer gezegd, en dan nog.

Natuurlijk is er de TeMknop, maar voor je zelf is het wel heel naar als je constant die dingen leest. Zelfs al TeM je dan, en worden de reacties verwijderd. Het is toch gezegd, en je bent dan gekwetst.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:54

Ik zag net ook weer een topic voor de afmetingen van een kraamstal.
Er was een meisje geloof ik wat vroeg hoe groot de stal moest zijn. Ze werdt aangevallen omdat een stal van ...x... te klein zo zijn, en ze vroeg het alleen voor het idee. Stond er helemaal versteld van!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:59

Je vergeet het onderwerp "buiten staan" ....
Van bijna half bokt staan in de winter de paarden minimaal de hele dag buiten en is het schandalig als je je paard 4 uur in een paddock gooi...

Als ik dan zo rond rij dan kom ik vaak niet 1 paard buiten tegen vooral niet in de grote steden maar daar staan ze vaak de hele dag buiten (volgens zeggen).

Het is idd soms erg hoor. Maarja ze zijn bijna allemaal idd Anky of Edward en weten het allemaal beter..... in alle opzichten.

Ik vind .. laat een ieder in zijn waarde en laat ieder lekker zijn eigen ding doen zonder afgekraakt te worden....

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:01

wat jij beschrijgt heet t leed dat bokt heet :P valt me namenlijk ook erg op en soms hebben ze van dat comentaar dat je denkt... als ik in je profiel kijk ziet t er zelfs nog slechter uit :+

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:02

Ik vind dit erg te wijten aan bokt zelf en niet aan de gebruikers ervan ;) Ik zit zelf ook nog op een ander welliswaar kleiner forum en daar word er heel erg opgelet dat de gebruikers elkaar met respect behandelen. Daar zal je nooit een topic tegenkomen waarbij er pagina's lang over hetzelfde doorgezaagd word.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:06

gelukkig ben ik niet de enige.

over de optie temknop, leven en laten leven. tja dat zal allemaal best maar als iemand een vraag steld op bokt wil die iets leren om het leven van zijn/ haar paard te verbeteren daarom kun je beter op een normale manier uitleggen waarom ik iets vind dan zal het eerder in overweging genomen worden dan wanneer ik uitgemaakt zal worden voor leugenaar of dierenmishandelaar.

saroanda, dat zal ongetwijfeld hoe groter een forum hoe meer verschillende meningen. op een kleiner forum kennen mensen elkaar vaak beter als dat ik pietje afentoe eens langs zie komen in een topic. denk dat dat niet de enige reden is waarom mensen op bokt afentoe zo onbeschoft met elkaar om gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:07

Volgens mij is er elke week zo een topic....... :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:09

Het is idd. waar wat je zegt TS.
Als iemand een vraag stelt waar ze alleen een antwoord op zou willen,krijgt ze een heel verhaal te horen wat niet eens over haar vraag gaat.Het is blijkbaar heel moeilijk om alleen een antwoord te geven.Ik denk dat er ook veel bokkers [die zo antwoorden] op dat moment chagerijnig zijn?of jaloers.Ik vind;reageer dan helemaal niet op iemands topic.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:12

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit hier dikwijls met grote verbazing te lezen wat ze nu weer allemaal aan het zeveren zijn. Je durft al niets meer te plaatsen. Het zullen vast allemaal heiligen zijn ofzo. En ze beginnen gewoon commentaar te geven op iets dat totaal niet met de vraag te maken heeft. Je moet altijd heel goed nadenken voor je hier iets plaatst. Laatst plaatste ik een foto van mij op mijn paardje met een nieuw zadel om te vragen of ze het niet te groot vonden voor hem. Dan krijg je direkt commentaar van: hoe kun je nu rijden met zulke korte beugels! Terwijl het daar helemaal niet over ging. Ik kan me daar wel aan ergeren.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:13

Ja, dat valt me ook op.
Ik reageer ook niet heel vaak op dingen omdat ik bang ben dat ik afgezeken word omdat ik dat niet kan zeggen omdat ik nog 'maar' 16 ben. Klinkt heel gek, maar ik doe het dan gewoon niet terwijl ik er misschien best wel wat vanaf weet ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:15

en die betweters hebben we hier nog niet gezien. zouden ze het dan toch van zichzelf weten??

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:16

ik ben het helemaal met je eens!
maargoed ik denk altijd laat ze maar zeuren :p
ik zelf weet het toch lekker beter lekkerpuuuuh 8)7 _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:19

Om even op je begin post in te gaan.. :D Het is ook schandalig dat een volwassen Paard in een stal van 3 x 3 staat. Gelukkig zijn nieuwe goede penions daar al van af gestapt.

De meeste sportpaarden zijn toch al gauw 1.70 en in een hokje van 3 x 3 is dat erg krap....

De oude regel 2 maal de stokmaat, waar is die gebleven? Toen de pensions als paddestoelen uit de grond kwamen, kwamen ook de ponystallen uit de grond waar paarden ingezet werden, dan konden er tenminste 10 op een rij, ipv 8.......

Maar bokt heeft ook een paar stokpaardjes en dat is hulpteugels, weidegang, stalpaarden en achter de loodlijn....ldr... :D

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:20

Ik denk dat het komt doordat het toch een soort van vrouwenforum is, en er zijn er toch elke dag een hoop ongesteld.. :')
Heb zelfs een keer een topic gezien waarin een mod een 12 jarig meisje de grond in trapte omdat haar foto's donker waren en het meisje had gezegd dat ze geen commentaar wilde. :') En t is natuurlijk makkelijk frustratie uitleven op een forum want er is toch niemand die je op je neus komt slaan als ze het zat zijn. 8-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:23

"citeer" Ik denk dat het komt doordat het toch een soort van vrouwenforum is, en er zijn er toch elke dag een hoop ongesteld.

Whahahaha dat vind ik een hele goeie.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:25

Kan me hier in vinden.
Reden waarom ik niet meer in die gedeeltes kom. De houding en toon die vele Bokkers aanslaan is te irritant voor woorden.
Nog irritanter is dat ze niet eens in de gaten hebben dat niemand op ze zit te wachten.

Leven en laten leven.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:31

russel wat jij schandalig vind is voor de ander normaal, je kan iets ook anders formuleren!

wat betreft de stokpaardjes, ik longeer en rijd mijn paarden soms ook met hulpteugels mijn paarden staan s'nachts op stal en overdag buiten mits het redelijk weer is, ik ben van de "LDR" methode maar dat wil niet zeggen dat pietje dat een manier van niks vind en het daarom automatisch slecht is, ik heb het beste voor met mijn paarden net zoals iedereen dat heeft.
Je moet nou eenmaal roeien met de riemen die je hebt!

dat iemand iets doet is natuurlijk niet altijd uit ontwetendheid maar kan soms ook verd*mde goed onderbouwd zijn met ijzersterke argumenten