Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 10:11

dat mensen niet eerlijk zijn als ze iets verkopen/te koop aanbieden.

Dit is nu de 3e keer dat mijn dochter iets gekocht/geruild heeft via bokt en de getoonde foto's iets heel anders lieten zien dan het in werkelijkheid was.

1 zaak is geheel opgelost, verkoper bood iets aan wat geheel niet was wat het moest zijn.
2e zaak, gekocht via bokt, niets verteld over de staat. werd aangeboden omdat het te groot was, en was dusdanig beschadigd en misbruikt dat het nog geen kwart waard was van wat er voor betaald is.... (dit ligt momenteel bij de advocaat)
3e zaak, foto's gezien van een keurig hoofdstel, als nieuw. dochter ruilt het voor een zgan set, en toen kwam de teleurstelling, wederom niet gekregen wat er beloofd is, getoond is op de foto's.

Waarom kunnen mensen niet gewoon eerlijk zijn, en vertellen dat iets gebruikt, misbruikt, beschadigd is?
Zodat een ieder zelf kan bepalen of hij/zij dan toch wil kopen/ruilen of niet.
Laatst bijgewerkt door iefke op 12-02-10 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout uit titel

NOVEMBERx92

Re: Ik wordt er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:22

Ik ben het helemaal met u eens.
Ik heb het zelf ook laatst eens meegemaakt.. ik ruilde iets en kreeg iets binnen wat helemaal niet in goede staat was.. de spullen zagen er wel als nieuw uit maar met gaten erin etc, dan heb ik het wel geruild maar dan vind ik het alsnog zonde

Anoniem

Re: Ik word er zo flauw van... foto's zeggen ook niet alles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:56

Ook ik kan over iets soortgelijks mee praten..
Gelukkig kun je ook nog een berichtje naar het Bokt-beheer sturen.
Die gaan er dan serieus mee aan de slag en kijken of er een oplossing kan komen. :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:57

verschrikkelijk. maar die mensen zouden nooit meer wat moeten kunnen verkopen via dit middel.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:58

Ik heb het zelf nog niet gehad :), maar weet dat het via marktplaats wel heel vaak gebeurd

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:00

Gelukkig heb ik dit nooit gehad..

Als ik iets te koop aanbiedt dan stuur ik altijd nog extra detail foto's op als mensen geinteresseerd zijn, ik stuur een pb als het geld binnen is, als het product verstuurd is en vraag of zij ook een pb willen sturen als het ontvangen is. Wel had ik pas dat ik een aantal bitten te koop had en er 2 of 3 tegelijk wou versturen, heb wel even moeten dubbel checken of het goede bit naar de goede persoon ging :=
Gelukkig heb ik ook nog nooit verkeerd/slechte spullen ontvangen.

Kim_Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:01

da's wel aardig rot!
zelf heb ik het nog nooit gehad maar ik heb het wel eens van m'n pa gehoort.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:01

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vind het asociaal, maar eigenlijk vooral ook sneu.
Ik ben in staat om die persoon thuis op te zoeken...

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:02

Pff.. ik heb echt zo'n hekel aan zulke mensen..!

tootje71

En daarom doe ik niet eerder zaken als dat ik het met eigen ogen heb gezien.
Ik ben via marktplaats ook zo afgezet en heb daarom besloten voortaan het zelf af te halen , ik waag het niet meer ongezien te kopen..

Imago01

Ik heb nu ook via bokt een setje gekocht. Ik kreeg het vies en stinkend opgestuurd (ik zou me kapot schamen om vieze en gebruikte spullen op te sturen) en bij de 4 bandages zaten nog de stukken die eraf geknipt waren van 2 stuks bandages. Dit is er in de advertentie niet bij vermeld. Als ik het had geweten, had ik het setje niet overgenomen en zeker niet voor die prijs…

@TS: laat je dochter dan maar beter wat langer doorsparen, of strijk met je hand over je hart en leg er wat bij, zodat ze dingen gewoon nieuw kan kopen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:03

ik heb geen slechte ervaringen maar heb wel een keer een cap verkocht (niet via bokt) die niet nieuw meer was maar wel in goede staat, niks stuk niet vies.
kreeg ik n week later van de koper een boze mail dat ie stuk was en ik moest haar geld maar terug boeken maar ze wilde de cap wel houden

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:04

Dit heb ik ook gelukkig niet gehad.

Wel heb ik een keer gehad dat ik iets verkocht heb aan een bokker maar nooit geen geld heb ontvangen. Stuur nu pb en via de mail maar krijg nooit geen reactie.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:05

Zo jammer he. Ik had een tijd terug ook van alles te koop. Oudere en nieuwere dingen. Heb van alles foto's gemaakt en extra van de (eventuele) beschadigingen. Het meeste heb ik gewoon kunnen verkopen, ik heb van niemand klachten gehad. Stuur even een berichtje naar de moderator van EA

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:06

Ben het volledig met je eens...!
Ik vind dat mensen eens eerlijk moeten zijn, en niet een fortuin moeten vragen voor een dekje wat 5 jaar oud is.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:06

Het is een risico wat je idd zelf neemt. Als je iets ongezien koopt dan stem je in met dat risico.
Hoe vervelend ook.
Daarnaast vind ik dat er zat koopjesjagers zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Als je zekerheid wil, en garantie moet je nieuw kopen en de bon bewaren

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:13

Dat is inderdaad heel vervelend.. Ik vind het vooral zonde dat zoiets op bokt gebeurt, ik heb zelf toch altijd het idee dat het hier wat meer 'onder elkaar' is als op marktplaats.

Ik heb op bokt niet echt problemen gehad, wel vervelende aanvaringen met mensen. Zo zou ik een deken van iemand kopen, ze stuurde de betalingsgegevens enzo al naar me toe, verwijdert vervolgens de pb en pb't me dat ze een hoger bod had gehad en of ik er begrip voor had dat ze hem aan die ander zou verkopen.

Nou nee, ik vind het erg oneerlijk, verkocht is verkocht, ze had me zelf de vraagprijs gestuurd en daar ben ik mee akkoord gegaan, en zij zelf ook. Kreeg ik een pb terug dat ze mijn reactie erg onterecht vind, dat het nog maar een eenzijdige overeenkomst was, blabla.. Oeh wat was ik kwaad. Die deken mag ze wat mijn betreft op een plek stoppen waar de zon nooit schijnt, maar het principe.. Ik wil zo niet behandelt worden. En dan ook nog een heel geblaat dat de overeenkomst niet rechtsgeldig was.. Ik heb rechten gestudeert, dus je kunt mij niks wijsmaken op dat gebied. Ik ben er uiteindelijk maar niet op doorgegaan, laat ik dan maar de wijste zijn.. Maar wel erg dat een bokker je zo belazert..

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:17

Ik heb met de bestellingen zelf nog niets vreemds meegemaakt, alleen wel met de manier van verzenden.
Ik heb bij diverse mensen dekens gekocht. Nu is het volgens mij niet zo moeilijk om aan een kartonnen doos komen, maar mensen ( verschillende) doen hun deken in een vuilniszak of een andere plastic zak, tapen deze vervolgens dicht en verzenden de deken op die manier.
Gelukkig nog niet meegemaakt dat de deken door verzending stuk is gegaan, maar ikzelf vind deze manier van verzenden niet echt correct.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:18

Ik heb het geluk het ook nooit meegemaakt te hebben.
Ik kijk vooral naar diegene die het verkoopt, ik zal niet snel iets kopen van iemand die net nieuw is op de site of gebrekkige spelling gebruikt.
Of ik zorg ervoor dat ik het kan ophalen. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:19

Wat vreemd joh! Als je iets aanbied zet je toch de juiste foto en informatie erbij?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:20

Inderdaad!!
Ik heb het ook meerdere keren meegemaakt en wordt het ook echt zat. Ik vraag nu echt 2x als ik iets koop of het kapot is of vlekken oid inzitten.
Het is gewoon schandalig om zo iets te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:20

Ik heb inmiddels ook al het nodige mee gemaakt via kopen en verkopen op internet.

Ik heb ervan geleerd dat ik iets níet koop als mijn gevoel zegt dat er wat vreemds is.
En ik zorg dat ik áltijd volledige gegevens (adres, telefoonnummer, etc.) van de verkoper heb, voordat ik iets per post laat versturen, of iets op kom halen.

Heb al vaak genoeg ergens aan de deur gestaan, en dat er niemand thuis was enzo...

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:25

heb dit gelukig nog nooit meegemaakt!! zelf zet ik altijd bij spullen die ik verkoop gewoon bij of er een plekje in zit en maak daar ook gewoon een foto van!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:27

Ik denk dat je ook een beetje de bokkers uit moet zoeken. Bokkers die echt heel serieus bezich zijn op bokt en ook heel serieus bezig zijn met paarden, die zorgen vaak dat hun dingen netjes in orde zijn omdat ze dat zelf ook verwachten.
Ik kan niet meepraten over slechte ervaringen als het op kopen aankomt, maar wel op dingen doen voor vage bokkers. Achteraf vraag je je af waarom je het in hemelsnaam gedaan hebt voor hun omdat ze het echt niet waard waren.
MAAR aan de andere kant moet ik zeggen dat ik een paar dagen geleden van een bokker drie dekens heb gekocht voor een waanzinnig klein bedrag en ze heel eerlijk was over de gebreken van de dekens. Maar het een waanzinnige mooie koop was voor mij en ik haar dus ook een echte bedank heb gestuurd dat ze me zo lief geholpen had. En nog een bokker die waanzinnig lief was om mij een heel erg grote gunst te doen.
Denk dat ik gewoon geluk dat dat dit serieuze bokkers zijn en weten dat wat je geeft ook is wat je krijgt.
Dus een beetje secuur zijn met van wie je koopt.
De "penny achtige bokkers (sorry) daar kan je niet teveel van verwachten, maar de bokkers die er al jaren zitten en een soort van reputatie hoog te houden hebben, die zijn in mijn ervaring erg goed te vertrouwen.

En foto´s zijn niet betrouwbaar, vaak zijn dit foto´s die ze gemaakt hebben wanneer de dingen nog goed waren of op een manier waarop de fouten niet te zien zijn of foto´s van het internet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:30

eerlijkheid siert de mens zegt men..................dat verklaard waarom er zo veel "sloddervossen" rond lopen! ;)
Het is inderdaad niet netjes om iets moois aan te bieden en dan prul op te sturen.
Maar ook dat soort mensen krijgen nog wel wat hun toekomt! :(