Om alvast even een antwoord te geven op de verwachtte geijkte dooddoeners:
Ja, ik maak me er druk om anders zou ik er geen topic over openen.

Nee, ik heb geen tijd teveel... ik maak in mijn sporadische vrije uurtjes graag plaats voor bokt

Nee, het is absoluut geen persoonlijke aanval. Gewoon een hersenspinsel van mij waarbij ik graag de meningen van de andere bokkers zou willen aanhoren

Daar gaan we...
Het valt mij de laatste tijd op dat er, (behalve de vrolijke penny meisjes met het bijpassende taaltje) ook steeds meer mensen pontificaal op bokt aanwezig zijn die een andere formelere manier van posten erop nahouden.

De u's en uw's overspoelen de discussie topic's, tevens zijn de teksten van een zodanig niveau geformuleerd dat het niet prettig leest. (En dan durf ik er zelfs bij te vermelden dat sommige zaken zó geformuleerd worden dat de tekst structuur aan de betekenis voorbij holt

Ik ben zelfs een aantal keer posts tegen gekomen met "geachte.... met vriendelijke groet" erbij...

Ja èn? Is waarschijnlijk jullie vraag?

Nou, ik vraag mij dus echt af of dit een gewenste manier van schrijven/posten is op een openbaar forum?
Imo moet op een openbaar forum de ongedwongenheid en de open manier van discussieren voorop staan?
Is het niet een ongeschreven regel dat op een openbaar forum tutoyeren de vorm is?
Wanneer er meer wordt gehouden aan etiquette vind ik het gewoon lastig lezen op fora.
En ik ben niet eens een neandertaler die onder d'r steen vandaan is gekropen

In het werk, op schrift of in een eigen kenissenkring vind ik het wel kunnen... maar op een of andere manier klinkt (of beter 'leest') het op fora onprettig.
Ben ik de enige die het opvalt?
En daarbij ook de enige die zich het afvraagt waarom het zo onprettig leest?

Natuurlijk hoop ik ook de meningen te lezen van de personen die deze vorm van etiquette/formuleren verkiezen? Ben ik namelijk erg benieuwd naar