Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DL_ schreef:edit;Wat mij nou leuk lijkt is een HAW waar een soort 'team' verzameld is van bokkers met verstand van zaken welke hun mening geven over de getoonde foto's. En dan met mensen in dat team die hun sporen hebben verdiend in de paardensport en met ieder hun eigen insteek in het rijden. Bijvoorbeeld iemand die vooral jonge paarden opleid/zadelmak maakt om commentaar te geven op het jonge spul, iemand die vooral op hoog niveau rijd om tips te geven voor de fijne kneepjes, iemand die heel veel weet van houding en zit etc.
Een team met kundige mensen, onderbouwd commentaar met tips waar je beter van wordt!
Uiteraard dan ook eisen stellen aan de te plaatsen topics, een minimaal aantal foto's en kwaliteitseisen aan de foto's, zodat er ook degelijk, kundig en onderbouwd comentaar gegeven kan worden.
edit 2: en dan vooral niet een te klein team, dus geen team van een man of 10, maar wel ruim genomen. Een stuk of 50 mensen ofzo, zodat ze elkaar aan kunnen vullen en er misschien een keer een interessante, fijne discussie ontstaat waar je ook iets aan hebt en waar de ts (e.a. geinteresseerden) ook daadwerkelijk wijzer van worden. Dus een soort kennisbank!
DinoBanani schreef:Ik vindt er ook geen bal meer aan. Sommige dingen zijn ook echt schandalig gewoon. Meen me de fjord nog te herinneren die met halstertouwen!! werd bijgezet, en daar reden ze gewoon mee! Dat gaf voor mij echt de doorslag dus ik zit daar nooit meer op eigenlijk. Ben het ook met de TS eens, de leeftijdsgrens moet omhoog.
Roosch schreef:TS, ik vind je nogal neerbuigend overkomen.
Ook manegeruiters zijn ruiters, niks mis met manegepony's.
Ik zag toevallig net nog een heel leuk topic van iemand die een manegepaard reed.
Bokt is toch voor iedereen?
Voor zowel manegeruiters als mensen die hun pony graag met bijzet in de krul rijden.
Ik zie ook wel eens topics waarvan mijn nekharen recht overeind staan. Daar heb ik een negeermodus bij mezelf voor.
Topic gewoon wegklikken en volgende topic aanklikken.
Ik denk dat het doel van bokt informatie uitwisselen tussen iedereen is.
Voor jong en oud, voor wedstrijdruiters en manegeruiters.
En niet iedereen heeft z'n paardje al goed voor elkaar of heeft uberhaupt een eigen paard.
Een leeftijdsgrens voor HAW lijkt me helemaal niks.
Veel jonge mensen rijden paard en ook zij willen graag commentaar of leuke reacties.
Bokt moet voor iedereen leuk blijven.
DL_ schreef:edit;Wat mij nou leuk lijkt is een HAW waar een soort 'team' verzameld is van bokkers met verstand van zaken welke hun mening geven over de getoonde foto's. En dan met mensen in dat team die hun sporen hebben verdiend in de paardensport en met ieder hun eigen insteek in het rijden. Bijvoorbeeld iemand die vooral jonge paarden opleid/zadelmak maakt om commentaar te geven op het jonge spul, iemand die vooral op hoog niveau rijd om tips te geven voor de fijne kneepjes, iemand die heel veel weet van houding en zit etc.
Een team met kundige mensen, onderbouwd commentaar met tips waar je beter van wordt!
Uiteraard dan ook eisen stellen aan de te plaatsen topics, een minimaal aantal foto's en kwaliteitseisen aan de foto's, zodat er ook degelijk, kundig en onderbouwd comentaar gegeven kan worden.
edit 2: en dan vooral niet een te klein team, dus geen team van een man of 10, maar wel ruim genomen. Een stuk of 50 mensen ofzo, zodat ze elkaar aan kunnen vullen en er misschien een keer een interessante, fijne discussie ontstaat waar je ook iets aan hebt en waar de ts (e.a. geinteresseerden) ook daadwerkelijk wijzer van worden. Dus een soort kennisbank!
Citaat:Aha. Dus volwassenen rijden veel beter dan kinderen? Ik heb genoeg jongeren (jonger dan 16) beter zien rijden dat menig volwassenen die een topic openen op Bokt.Dus lekker makkelijk om dan maar een leeftijdsgrens neer te zetten. Bovendien zijn er heus manegeruiters die netjes kunnen rijden hoor, dus beetje flauw om die dan gelijk te verbannen naar Manegepraat. Want wees eerlijk, zouden jullie daar kijken? Nee. Dat dacht ik niet
En om eerlijk te zijn, heb ik in mijn verleden hier op Bokt veel ergere dingen gezien dan wat hier vermeld wordt. Van een paard met een gigantisch weggedrukte rug die de 'passage' doet met weggewerkte slofteugel (kan het topic zo naar je sturen), tot een meisje dat een shetlander rijdt met een extra halstertouw, omdat ze dan op Anky lijkt (stang en trens). Dus nee, ik vind eigenlijk dat de kwaliteit niet veel slechter is geworden. Wel moet ik zeggen dat de kwaliteit van de foto's veel bepalen. Zie je foto's gemaakt door een heel erg goede fotograaf, let je gelijk een stuk minder op de rijkunsten. Met normale foto's ga je daar wel wat meer op letten. Tenminste, dat is mijn ervaring
Lekker houden zoals het nu is dus.
DinoBanani schreef:Citaat:Aha. Dus volwassenen rijden veel beter dan kinderen? Ik heb genoeg jongeren (jonger dan 16) beter zien rijden dat menig volwassenen die een topic openen op Bokt.Dus lekker makkelijk om dan maar een leeftijdsgrens neer te zetten. Bovendien zijn er heus manegeruiters die netjes kunnen rijden hoor, dus beetje flauw om die dan gelijk te verbannen naar Manegepraat. Want wees eerlijk, zouden jullie daar kijken? Nee. Dat dacht ik niet
En om eerlijk te zijn, heb ik in mijn verleden hier op Bokt veel ergere dingen gezien dan wat hier vermeld wordt. Van een paard met een gigantisch weggedrukte rug die de 'passage' doet met weggewerkte slofteugel (kan het topic zo naar je sturen), tot een meisje dat een shetlander rijdt met een extra halstertouw, omdat ze dan op Anky lijkt (stang en trens). Dus nee, ik vind eigenlijk dat de kwaliteit niet veel slechter is geworden. Wel moet ik zeggen dat de kwaliteit van de foto's veel bepalen. Zie je foto's gemaakt door een heel erg goede fotograaf, let je gelijk een stuk minder op de rijkunsten. Met normale foto's ga je daar wel wat meer op letten. Tenminste, dat is mijn ervaring
Lekker houden zoals het nu is dus.
Ik beweer toch niet dat volwassenen beter rijden dan kinderen?TS opperde de leeftijdsgrens naar 16 te doen, nouja in zekere zin ben ik het daarmee eens. En ik ken genoeg meisjes die jonger zijn dan 16 die beter rijden dan volwassenen. Maar het gaat over het algemene beeld van HAW, en mijn mening daarover is dat ik de laatste tijd de kwaliteit echt achteruit vindt gaan. Dergelijke gevalletjes zoals met slofteugels etc. zie je vaak bij jongere meisjes omdat die in hun onwetendheid vaak denken dat ze het goed doen. Maar ja dat is mijn mening. Ik haal hier geen ruiters mee onderuit ofzo. De één is de ander niet..
Roosch schreef:Tja, er zijn ook zat volwassenen die hier pagina's commentaar krijgen, hoor.
Ligt puur aan de manier van rijden/instructie mijn inziens.
Denk dat jongeren zelfs beter te vormen zijn door hulp en tips.
Volwassenen zijn soms iets te koppig en van hun eigen kunnen overtuigd.