Bodywarmers mogen enkel te paard gedragen worden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Bodywarmers mogen enkel te paard gedragen worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:21

Dit kreeg ik via pb te horen van een mod.

Ik had bij overig een advertentie geplaatst met kleding, o.a. 2 bodywarmers. 1 van het merk Kentucky en 1 van het merk Harry´s horse.

Tja paardgerelateerde merken. Maar aangezien er zat mensen(waaronder ik) die bodywarmers in het dagelijks leven dragen… dus buiten de paarden om…. En de bodywarmers die ik aanbiedt zijn niet volgenaait met paardenhoofden dus wat is het probleem…

En sinds wanneer mogen paardgerelateerde merken alleen bij paarden gedragen worden?? Wat een onzin.

Maar mod blijft stug volhouden het is een paardenmerk dus moet bij ruiterkleding…

Ook al is het geen specifiek paarden item als een rijbroek of cap.

Maar goed, zoals ik al zei. Mod blijft volhouden dat het niet mag.

Maar aan de andere kant mogen merken die toevallig een kleine paardensport afdelinkje hebben wel geplaatst worden bij ruiterkleding EN overig…. Dan heb ik het hier over het merk Scapa.

Van oorsprong een sportmerk… die toevallig een paar jaar geleden een gat in de markt zag met paardenspul… maar al jaren en jaren sportkleding( en gewone kleding) op de markt brengt zonder ook maar enige link met de paardenwereld.

Nog steeds bestaat de grootste inkomstenbron van Scapa uit sportkleding. En echt niet de paarden artikelen.

En dan de waxjassen… die mogen ook gewoon bij ruiters geplaatst worden. Terwijl deze jassen daar helemaal niet voor ontwikkeld zijn…

En niet paardgerelateerde merken jassen mogen gewoon bij ruiters aangeboden worden.

Dan doel ik op mij eigen jas die ik aanbiedt. Bjornson…. Merk heeft ook niets met paarden te maken.

Een jas is een jas… en ongeacht welk merk het is mag degene toch zelf beslissen voor wat hij gebruikt wordt? En dat geldt net zo goed als voor een bodywarmer.

Of ben ik nou gek?

Wat vinden jullie hier nou van?

marrie1996

Re: Bodywarmers mogen enkel te paard gedragen worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:22

Hahaha waar je je druk over maakt :)
Ik vind dat je wel gelijk hebt, ik draag ook gewoon bodywarmers naar school toe?!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:25

Ik vind eerlijk gezegd dat je je nogal druk maakt om niets.
De spullen die jij aanbied zijn officieel gemaakt voor in en om te stallen, met het rijden, etc. In ieder geval, gemaakt door fabrikanten die zich bezig houden met ruitersportartikelen.
Natuurlijk kan je een paardrijjas aan buitenshuis. Maar dan blijft het een paardrijjas die je buitenshuis aan hebt en wordt het niet opeens een normale jas. Voor jou misschien wel, maar als product zijnde niet.

Als ik voetbalkleding draag, bijvoorbeeld een voetbalbroekje een een voetbalshirt BUITEN het voetballen om, gewoon in mijn vrije tijd.. Blijft het voetbalkleding. Maar het kan zijn dat ik het als normale kleding ervaar omdat ik het leuk vind om er dagelijks in te lopen. Als ik dit dan ga aanbieden op een voetbalforum waar een aparte plek is om voetbalkleding te verkopen ga ik het toch ook niet in een andere categorie zetten omdat het voor mij een andere functie heeft?

De mod stuurt jou dit bericht om alles zo overzichtelijk mogelijk te houden en bovendien moet je dankbaar zijn dat je dit bericht kreeg in plaats van er zo'n drama over te maken.
Door het in de goede categorie te plaatsen komen er namelijk meer mensen langs die daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw spullen. Jij wil je spullen verkopen en om dat op zo'n snel en goed mogelijke manier te kunnen doen zal je je advertentie moeten plaatsen in de bijbehorende rubriek. Iemand die opzoek is naar een HKM bodywarmer zal zoeken bij "Te koop: Alles voor Ruiters" en niet bij de overige artikelen.

Succes met de verkoop.
Laatst bijgewerkt door Appieee op 18-01-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:26

je hebt helemaal gelijk... vind de regels soms iets te streng.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:28

marrie1996 schreef:
Ik vind dat je wel gelijk hebt, ik draag ook gewoon bodywarmers naar school toe?!

Mijn advertentie is verwijdert, en de reden vind ik belachelijk.

Daarom ben ik benieuwd wat overige bokkers vinden!

Appieee schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat je je nogal druk maakt om niets.
De spullen die jij aanbied zijn officieel gemaakt voor in en om te stallen, met het rijden, etc. In ieder geval, gemaakt door fabrikanten die zich bezig houden met ruitersportartikelen.
Natuurlijk kan je een paardrijjas aan buitenshuis. Maar dan blijft het een paardrijjas die je buitenshuis aan hebt en wordt het niet opeens een normale jas. Voor jou misschien wel, maar als product zijnde niet.

Als ik voetbalkleding draag, bijvoorbeeld een voetbalbroekje een een voetbalshirt BUITEN het voetballen om, gewoon in mijn vrije tijd.. Blijft het voetbalkleding. Maar het kan zijn dat ik het als normale kleding ervaar omdat ik het leuk vind om er dagelijks in te lopen. Als ik dit dan ga aanbieden op een voetbalforum waar een aparte plek is om voetbalkleding te verkopen ga ik het toch ook niet in een andere categorie zetten omdat het voor mij een andere functie heeft?

De mod stuurt jou dit bericht om alles zo overzichtelijk mogelijk te houden en bovendien moet je dankbaar zijn dat je dit bericht kreeg in plaats van er zo'n drama over te maken.
Door het in de goede categorie te plaatsen komen er namelijk meer mensen langs die daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw spullen. Jij wil je spullen verkopen en om dat op zo'n snel en goed mogelijke manier te kunnen doen zal je je advertentie moeten plaatsen in de bijbehorende rubriek. Iemand die opzoek is naar een HKM bodywarmer zal zoeken bij "Te koop: Alles voor Ruiters" en niet bij de overige artikelen.

Succes met de verkoop.

Ja en waxjassen zijn uitgevonden voor de jacht. Dus het blijft een jachtjas, maar mag wel tussen de ruiterspullen

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:28

marrie1996 schreef:

Ik draag zoveel bodywarmers in mijn vrije tijd :P zitten gewoon lekker of het nu thuis is of op het paard 8-)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:37

Idd! Ik vind niet dat een bodywarmer altijd alleen maar voor bij de paarden is. M'n zus heeft laatst een bodywarmer van Esprit gekocht om in te skieen met mooi weer, dat is dus echt geen 'paarden' bodywarmer.

@ TS: Sorry moest echt even lachen om de titel en je bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:48

En dat zet je op LZP? Volgens mij hoort dit topic hier totaal niet thuis. Vreemd dat je er met een moderator niet uitkomt, vind je vraag eigenlijk vrij simpel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:54

Chiqa schreef:
En dat zet je op LZP? Volgens mij hoort dit topic hier totaal niet thuis. Vreemd dat je er met een moderator niet uitkomt, vind je vraag eigenlijk vrij simpel.

staat op FZ en niet op LZP ;)

ik vind het ook vrij kinderachtig dat om die reden je ad is verwijderd...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:58

Scapa is juist geen paardenmerk.
Ik kwam een stand tegen van scapa, maar geen paardenartikel gezien. Allemaal andere producten.
Een bodywarmer van harry's horse mag van mij best bij de normale kleding.
Afgezien van rijbroeken en dat soort spul.
Het boeit mij dus echt niet of iets een paardenmerk is ja of nee. :o
Ik heb een rijbroek, en thats it. Daar ga ik geen kleding bij kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:47

LiSSy schreef:

Je heb gelijk, ik heb verkeerd gekeken.
Ik snap niet waarom hier zo'n ophef over gemaakt moet worden, jammer dat je dr met de moderator niet uitkomt.
Kan je je advertentie niet gewoon bij commercieel plaatsen?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:34

moonfish13 schreef:
Scapa is juist geen paardenmerk.
Ik kwam een stand tegen van scapa, maar geen paardenartikel gezien. Allemaal andere producten.
Een bodywarmer van harry's horse mag van mij best bij de normale kleding.
Afgezien van rijbroeken en dat soort spul.
Het boeit mij dus echt niet of iets een paardenmerk is ja of nee. :o
Ik heb een rijbroek, en thats it. Daar ga ik geen kleding bij kopen.

Dat staat ook in mijn tekst.... goed lezen he :)

Scapa is een sportmerk die een gat in de markt zag door paardenspullen te verzinnen :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:35

Chiqa schreef:
LiSSy schreef:

Je heb gelijk, ik heb verkeerd gekeken.
Ik snap niet waarom hier zo'n ophef over gemaakt moet worden, jammer dat je dr met de moderator niet uitkomt.
Kan je je advertentie niet gewoon bij commercieel plaatsen?

Wat heeft particuliere kleding op commercieel te zoeken? Zitten 2 dingen bij met kaartjes eraan, want past niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:38

De regels zijn opgesteld om een zo goed mogelijk overzicht te houden.

Als ik een HH of Kentucky-bodywarmer zoek, dan kijk ik bij EA-TK-Alles voor Ruiters. Zoek ik een bodywarmer van de Hema, dan kijk ik op EA-OV omdat 'Hema' geen paardgerelateerd merk is.

Dat kledingstukken in de praktijk weleens voor andere doeleinden gebruikt worden, doet niets af aan de regels; er moet ergens een lijn getrokken worden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:42

Ik loop in het dagelijkse leven in paardenkleren (Jas van PK en Isabell Werth) en tussen de paarden met een normale jas (Only). Dus ik snap je punt.. Best wel belachelijk..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:45

Roxxiejj schreef:
Ik loop in het dagelijkse leven in paardenkleren (Jas van PK en Isabell Werth) en tussen de paarden met een normale jas (Only). Dus ik snap je punt.. Best wel belachelijk..

Even andersom geredeneerd ;)
Als je een Isabell Werth-jas zoekt, kijk je dan op EA-TK-Alles voor Ruiters of op EA-Overige (waar de gewone kleding geadverteerd wordt)?

Ik loop ook weleens in mijn paardrijlaarzen door de sneeuw, maar ik zal ze niet op EA-Overige adverteren. Lijkt me niet logisch voor degenen die paardrijlaarzen zoeken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:49

Oscar schreef:
De regels zijn opgesteld om een zo goed mogelijk overzicht te houden.

Als ik een HH of Kentucky-bodywarmer zoek, dan kijk ik bij EA-TK-Alles voor Ruiters. Zoek ik een bodywarmer van de Hema, dan kijk ik op EA-OV omdat 'Hema' geen paardgerelateerd merk is.

Dat kledingstukken in de praktijk weleens voor andere doeleinden gebruikt worden, doet niets af aan de regels; er moet ergens een lijn getrokken worden.

God ja, zou helemaal vergeten dat mensen tegenwoordig merken kopen i.p.v. spullen. Vergeet het nog wel eens aangezien ik niet aan die onzin mee doe... als ik een jas zoek dan zoek ik op jas.... zoek ik laarzen dan zoek ik op laarzen... en niet op merk, want dat boeit mij helemaal NIKS.

Dus alles wat een paardenmerk heeft en voor de mens is moet naar naar e.a. ruiter, en alles zonder paardenmerk moet naar e.a. overig.

Ik vind het prima. Maar dan moet alles van scapa naar overig. Want dat is geen paardenmerk... net als de kleding en spullen van decathlon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:51

T is mij volkomen duidelijk, Scapa is gewoon geen paard gerelateerd merk,
begrijp nu ook wel dat je dr niet uitkomt met een moderator, t is toch vrij duidelijk?
Zie dat je advertentie wel elders welkom is dus dan is dat toch niet zo'n groot probleem?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:55

Er zijn ook kledingmerken die zowel een sport- of vrijetijdslijn hebben als een (paarden)sportlijn.
We bekijken dan per artikel waar dit het beste past.
Scapa is daar een voorbeeld van. Het merk bestaat al tientallen jaren, maar sinds een jaar of 10 geleden is daar een (paarden)sportlijn bijgekomen.

Chiqa: klopt :j
Advertenties voor kleding mogen altijd geplaatst worden. Soms is EA-Overige de juiste plaats, en soms hoort het op EA-TK-Alles voor Ruiters. 't Is dus een kwestie van de advertentie even opsplitsen, dan is iedereen weer blij en de advertentie is terug te vinden in de meest logische categorie :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:00

Oscar schreef:
Er zijn ook kledingmerken die zowel een sport- of vrijetijdslijn hebben als een (paarden)sportlijn.
We bekijken dan per artikel waar dit het beste past.
Scapa is daar een voorbeeld van. Het merk bestaat al tientallen jaren, maar sinds een jaar of 10 geleden is daar een (paarden)sportlijn bijgekomen.

Chiqa: klopt :j
Advertenties voor kleding mogen altijd geplaatst worden. Soms is EA-Overige de juiste plaats, en soms hoort het op EA-TK-Alles voor Ruiters. 't Is dus een kwestie van de advertentie even opsplitsen, dan is iedereen weer blij en de advertentie is terug te vinden in de meest logische categorie :)

Nou die paardensport lijn is er nog geen 10 jaar.

En hoe beoordeel jij wanneer een bodywarmer voor paardrijden is en werk?

Er is dus geen duidelijk lijn, en geen duidelijke regels. jullie meten met 2 maten. En dat is niet juist.

Want scapa staat EN bij e.a. ruiters en e.a. overig.
Net als decathlon.

Wanneer is een polo van scapa een ruiterpolo en wanneer een vrijetijdspolo... hoe oordelen jullie daar over?

Ik heb hier zat vesten van HH die ik gewoon naar mijn werk draag, aangezien het nette vesten zijn.

Ik had een mooie zomerjas van hh, die absoluut niet functioneel is bij de paarden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:30

Volgens mij ging het in jouw geval helemaal niet over Scapa, maar over Kentucky en Harry's Horse?
Beiden zijn merken die alleen als paardrijkleding verkocht worden, en daarmee hoort het op EA-TK-Alles voor Ruiters. Dat je deze kleding ook gerust in je vrije tijd of naar je werk kunt dragen doet voor de regels niet terzake, we proberen alles op te delen in de meest logische categorie, in dit geval dus Ruiters i.p.v. Overige.

In het geval van Scapa is er onderscheid te maken tussen de paardensportlijn en de vrijetijdslijn. We proberen die scheiding zo goed mogelijk aan te brengen en in de meeste gevallen doen de plaatsers dit zelf al.

Het is niet mijn plan om hier verder nog een ellenlange discussie over te voeren. Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat we qua regelgeving voor de meest logische/praktische oplossing hebben gekozen. Hetgeen je adverteert hoort thuis in de categorie waar het in eerste instantie zou zoeken, nl. onder ruiterkleding of onder Overige (kleding).
Op beide fora is er een mooie plaats om te adverteren, dus om eerlijk te zijn zie ik het punt ook niet. Ik ga het hier dan ook verder bij laten :)

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:36

Zo had ik vanmiddag dus een advertentie gemaakt bij alles voor paarden en per ongeluk stond daar dus een paar damessporen bij. De advertentie werdt verwijderd en ik mocht dus zelf maar uitzoeken waar ik een foutje had gemaakt, terwijl ik toch dacht dat sporen ook bij paarden horen... Maar ja uiteindelijk toch goed gekomen.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:39

inderdaad peetjhu! ik heb dus hetzelfde gehad... was me trouwens van geen kwaad bewust...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:04

Ik weet trouwens niet hoe het nu gaat, maar toen ik stapels advertenties verwijderde van EA-VP stuurde ik het oorspronkelijke bericht altijd als citaat mee, zodat het makkelijk te kopieren en aan te passen was.

Als de mods dat nu niet meer doen is het misschien een idee om dat te heroverwegen. Als de mods dat nog steeds doen, is het allemaal niet zo'n drama en kun je de tekst gewoon gebruiken om een nieuwe, wel kloppende advertentie te maken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:14

peetjhu schreef:
Zo had ik vanmiddag dus een advertentie gemaakt bij alles voor paarden en per ongeluk stond daar dus een paar damessporen bij. De advertentie werdt verwijderd en ik mocht dus zelf maar uitzoeken waar ik een foutje had gemaakt, terwijl ik toch dacht dat sporen ook bij paarden horen... Maar ja uiteindelijk toch goed gekomen.

Ja zo typisch idd... je moet zelf maar uitzoeken wat je fout gedaan hebt...
Bij mijn advertentie was het mij ook niet geheel duidelijk aangezien de vorige advertenties met dezelfde kleding(en bodywarmers) niet verwijdert is...

Nee wat ik met mijn topic wil aantonen is dat bokt meet met 2 maten.

Scapa heeft geen specifieke polo's voor de ruitersport... alles komt uit de "gewone" sportcollectie.

Ik haal de hele tijd scapa aan, omdat die op beide fora geplaatst mag worden.... jullie willen per se een lijn trekken. Dan moet je ook een echte lijn zetten. Niet een beetje meten met 2 maten.

Wil je alles scheiden, dan moet je ook alles scheiden. En dus ook scapa en alle merken die niets met paarden te maken hebben. en die staan er zat! En dan heb ik het over het ruiterforum.... Aangezien scapa enkel paardenspul heeft en geen specifiek ruiterspul.