Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juut schreef:Maar dan is er nog altijd de pb-knopOf je TEMt. Mogelijkheden zijn er wel om actie te nemen
Liezel1 schreef:Als een paard 1x heeft gebokt of gesteigerd ga ik dat er niet bij vertellen bij verkoop. Het is wel een dier he, helemaal niets geks aan dat die een keer zn achterbeentjes strekt.
Als je dat niet aankan, moet je een hobbelpaard kopen.
Lyonesse schreef:En wat als iemand zo'n bericht alleen plaatst om een ander slecht te maken en er helemaal niks aan het paard scheelt? Wie geloof je eerder? Een verkoper die verteld dat het om een doodbraaf paard gaat, of iemand die de verkoper slecht wil maken en zegt dat het paard een draak is? Natuurlijk de laatste, zekere voor het onzekere nemen he? Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Yommie schreef:Lyonesse schreef:En wat als iemand zo'n bericht alleen plaatst om een ander slecht te maken en er helemaal niks aan het paard scheelt? Wie geloof je eerder? Een verkoper die verteld dat het om een doodbraaf paard gaat, of iemand die de verkoper slecht wil maken en zegt dat het paard een draak is? Natuurlijk de laatste, zekere voor het onzekere nemen he? Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
dan kun je zelf je conclusies trekken.en vragen hoe het zit,maar ik denk als het zou mogen dat iedereen mocht zeggen wat hij wilden,er misschien minder mensen hun paard op bokt te koop zetten
Unwritten schreef:Op dit soort onderwerpen zou je een TEM kunnen zetten, of even een mod kunnen PBen. Dan kunnen wij kijken naar de mate waarin iets offtopic gaat.
Yommie schreef:Unwritten schreef:Op dit soort onderwerpen zou je een TEM kunnen zetten, of even een mod kunnen PBen. Dan kunnen wij kijken naar de mate waarin iets offtopic gaat.
ja zou kunnen ,maar jullie zijn ook niet 24 uur beschikbaar,wat logies ismaar ondertussen hebben al mensen gereageert dat ze wel willen komen kijken ...en jullie ook niet zeker kunnen weten of die informatie wel klopt of niet...
Lieszje schreef:Een keer zag ik een paardje op bokt staan die vaker was aangeboden.
Maar in de oude advertentie stond dus dat hij een been had die af en toe op slot sprong.
Ik dus gevraagd of hij het paard niet was die dat had.
Toen werd dus ook mijn reactie verwijderd door een mod.
Iemand had interesse en heeft mij toen gemaild wat ik precies had gevraagd.
Zij vroeg het toen ook, op dezelfde manier zelfs en die bleef wel staan..
Waves schreef:Ik vind dat als het informatie is die de eigenaar zelf al eerder ergens op bokt heeft achtergelaten daat je de verkoper daar best op mag attenderen.
Omdat dat haar eigen woorden waren, zwart op wit.
Maar geruchten van stalgenoten of van jaren geleden die op geen enkele manier te staven zijn. Dat is gewoon not done. Je hebt er ook niks aan als potentiele koper want zoals gezegd, iedereen interpreteert dingen anders.
Bovendien zou je het nog als laster kunnen zien ook.
Als ik mijn paard te koop zet en een of andere penny die het beest 1 keer heeft gezien gaat openbaar allemaal onzin neerzetten dan zou ik niet twijfelen om juridische stappen te nemen. Ik zou me niet als leugenaar of louche handelaar laten neerzetten.
Ik neem aan dat Bokt dat soort gelazer ook niet wil dus ik begrijp het heel goed dat ze het weghalen. EN er is ook nog altijd PB als iemand iets wil melden.
Unwritten schreef:Je kan een mod een pbtje sturen met jouw vermoedens + bijhorende gegevens. En dan kunnen wij kijken of we daar dieper onderzoek naar kunnen doen.