Waarschuwing!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Waarschuwing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:45

Misschien zijn hier meer topics over ,maar wat ik erg jammer vind is dat als je een leuk paard zoekt op bokt..en iemand reageert van "
heey dat is pietje,die kent ik nog van de manege" ik dacht dat hij naar de slacht was gegaan vanwegen een tumor" word het verwijderd:(

of andere dingen die mensen gewoon verzwijgen,en andere mensen toelichten omdat ze dat paard kennen..

zo las ik ook op mp een waarschuwing van een fjord die doodleuk aangeboden werd,maar daar boven had iemand een waarschuwing geplaatst dat die pony niet te berijden is...

Ik vind het jammer dat op zo een forum als dit dat verwijderd word,want als mensen gewoon eerlijk zijn zal dat veel mensen gewaarschuwt worden hoe het paard echt is,en niet voor verrassing komen te staan...

Hoe denken jullie daarover? ok je kunt hem laten keuren,maarja dan nog zie je dan nog niet alles....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:47

Ik vind dit inderdaar wel raar tis toch alleen maar goed zon waarschuwing om paarde en mensenleed te verkomen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:47

Maar ook op MP mocht het niet, degene die daarvoor waarschuwde was een bekende van mij. Beestje zat vol met artrose!

Ik vind idd dat er veel te snel weggehaald wordt op bokt, maar ach het zal vast niet veranderen omdat wij dat zeggen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:50

Maar dan is er nog altijd de pb-knop :)* Of je TEMt. Mogelijkheden zijn er wel om actie te nemen ;)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:56

Hmm tja... dat is lastig te beoordelen vind ik. De 1 vind een pony die heel af
en toe een bok geeft 'gevaarlijk' of 'niet te berijden' en een ander maakt een
rodeo en die vind het wel meevallen... De eigenaar zelf weet het beste hoe
het paard in elkaar zit, hoe het karakter van het beestje is. En dan kunnen anderen
wel een bericht plaatsen van 'onbetrouwbaar' of wat dan ook.. maar gaan die dan
ook bijna dagelijks naar het beestje toe? doen die de verzorging? rijden die erop?
meestal niet, dus dan heb ik zoiets van, laat de eigenaar het zelf vertellen die weet
het beste hoe het zit.

Ook met een keuring kan je het karakter van het dier niet bepalen.. dus dat
vind ik dan onnodig (voor het medische gedeelte wel slim natuurlijk)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:58

Juut schreef:
Maar dan is er nog altijd de pb-knop :)* Of je TEMt. Mogelijkheden zijn er wel om actie te nemen ;)

ja maar wat voor actie? misschien heeft diegene al meerder mensen die komen kijken ,en van niks weten...

ik kijk ook wel eens naar de ouwde msg van mensen ..en dan lees je verhalen over een paard /pony die niet echt fraai zijn...en dan later zeggen dat het om een ander paard gaat..of dat hij al weer helemaal genezen is...dan nog vind ik dat je het moet melden...

Frozen

Re: Waarschuwing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:02

Tja net als amadeus die ik via bokt heb verkocht aan orlando "ans"
zij wist alles van hem,plus nog de reacties van mede stalgenoten..
Nu valt het achteraf allemaal mee met hem ,en gaat het erg goed...ik ben heel blij dat hij nu helemaal op ze plek is..
ik had hem ook net zo goed kunnen verkopen aan een handelaar voor meer..maar wat dan? dan komt hij weer bij iemand terecht waar die ook niet op ze plek is:(

Al bokt een paard 1 keer...al steigert hij..ik vind dat je het moet vertellen ,want de nieuwe koper zit er misschien helemaal niet op te wachten...en gaat het paard weer van hand tot hand:(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:03

Als een paard 1x heeft gebokt of gesteigerd ga ik dat er niet bij vertellen bij verkoop. Het is wel een dier he, helemaal niets geks aan dat die een keer zn achterbeentjes strekt.
Als je dat niet aankan, moet je een hobbelpaard kopen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:06

Liezel1 schreef:
Als een paard 1x heeft gebokt of gesteigerd ga ik dat er niet bij vertellen bij verkoop. Het is wel een dier he, helemaal niets geks aan dat die een keer zn achterbeentjes strekt.
Als je dat niet aankan, moet je een hobbelpaard kopen.

ik denk niet dat alle paarden bokken, en als die een keer bokt prima,maar als je rodeo gaat en vlieglessen krijgt dan word je daar niet vrolijk van...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:07

En wat als iemand zo'n bericht alleen plaatst om een ander slecht te maken en er helemaal niks aan het paard scheelt? Wie geloof je eerder? Een verkoper die verteld dat het om een doodbraaf paard gaat, of iemand die de verkoper slecht wil maken en zegt dat het paard een draak is? Natuurlijk de laatste, zekere voor het onzekere nemen he? Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:13

Lyonesse schreef:
En wat als iemand zo'n bericht alleen plaatst om een ander slecht te maken en er helemaal niks aan het paard scheelt? Wie geloof je eerder? Een verkoper die verteld dat het om een doodbraaf paard gaat, of iemand die de verkoper slecht wil maken en zegt dat het paard een draak is? Natuurlijk de laatste, zekere voor het onzekere nemen he? Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

dan kun je zelf je conclusies trekken.en vragen hoe het zit,maar ik denk als het zou mogen dat iedereen mocht zeggen wat hij wilden,er misschien minder mensen hun paard op bokt te koop zetten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:14

Aangezien dit geen medisch onderwerp is, verplaats ik dit topic van MD naar FZ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:17

Op dit soort onderwerpen zou je een TEM kunnen zetten, of even een mod kunnen PBen. Dan kunnen wij kijken naar de mate waarin iets offtopic gaat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:20

laatst was er iemand die haar pony verkocht omdat die ZE had, ze wilde liever niet maar zag geen andere uitweg. Alle hulp en suggesties die ze kreeg om haar pony te kunnen behouden werden zonder pardon weggehaald. Ze heeft nog aan de betreffende mod gevraagd of ze die suggesties nog kon krijgen maar alles was 'weggegooid'. Dat vond ik toch dood en dood zonde.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:20

Yommie schreef:
Lyonesse schreef:

dan kun je zelf je conclusies trekken.en vragen hoe het zit,maar ik denk als het zou mogen dat iedereen mocht zeggen wat hij wilden,er misschien minder mensen hun paard op bokt te koop zetten

Is dat een goed iets dan? Dat minder mensen hun paard op bokt zetten?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:21

Unwritten schreef:
Op dit soort onderwerpen zou je een TEM kunnen zetten, of even een mod kunnen PBen. Dan kunnen wij kijken naar de mate waarin iets offtopic gaat.

ja zou kunnen ,maar jullie zijn ook niet 24 uur beschikbaar,wat logies is :+ maar ondertussen hebben al mensen gereageert dat ze wel willen komen kijken ...en jullie ook niet zeker kunnen weten of die informatie wel klopt of niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:22

Yommie schreef:
Unwritten schreef:

ja zou kunnen ,maar jullie zijn ook niet 24 uur beschikbaar,wat logies is :+ maar ondertussen hebben al mensen gereageert dat ze wel willen komen kijken ...en jullie ook niet zeker kunnen weten of die informatie wel klopt of niet...

Trust me, er zijn altijd wel moderators online, alleen niet altijd even zichtbaar :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:23

ja want de eerlijke mensen zullen wel hun paard of pony gewoon te koop aanbieden...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:26

en wat kunnen moderators dan doen als iemand niet helemaal eerlijk is?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:28

Een keer zag ik een paardje op bokt staan die vaker was aangeboden.
Maar in de oude advertentie stond dus dat hij een been had die af en toe op slot sprong.
Ik dus gevraagd of hij het paard niet was die dat had.
Toen werd dus ook mijn reactie verwijderd door een mod.
Iemand had interesse en heeft mij toen gemaild wat ik precies had gevraagd.
Zij vroeg het toen ook, op dezelfde manier zelfs en die bleef wel staan..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:38

Lieszje schreef:
Een keer zag ik een paardje op bokt staan die vaker was aangeboden.
Maar in de oude advertentie stond dus dat hij een been had die af en toe op slot sprong.
Ik dus gevraagd of hij het paard niet was die dat had.
Toen werd dus ook mijn reactie verwijderd door een mod.
Iemand had interesse en heeft mij toen gemaild wat ik precies had gevraagd.
Zij vroeg het toen ook, op dezelfde manier zelfs en die bleef wel staan..

Ja zo hoord het ook vind ik op zo een forum als bokt,we zijn allemaal paarden gekken "neem ik aan :+ en als je steeds teleur word gesteld door verborge gebreken word je daar niet vrolijk van ;(

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:38

Ik vind dat als het informatie is die de eigenaar zelf al eerder ergens op bokt heeft achtergelaten daat je de verkoper daar best op mag attenderen.
Omdat dat haar eigen woorden waren, zwart op wit.

Maar geruchten van stalgenoten of van jaren geleden die op geen enkele manier te staven zijn. Dat is gewoon not done. Je hebt er ook niks aan als potentiele koper want zoals gezegd, iedereen interpreteert dingen anders.

Bovendien zou je het nog als laster kunnen zien ook.
Als ik mijn paard te koop zet en een of andere penny die het beest 1 keer heeft gezien gaat openbaar allemaal onzin neerzetten dan zou ik niet twijfelen om juridische stappen te nemen. Ik zou me niet als leugenaar of louche handelaar laten neerzetten.

Ik neem aan dat Bokt dat soort gelazer ook niet wil dus ik begrijp het heel goed dat ze het weghalen. EN er is ook nog altijd PB als iemand iets wil melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:43

Je kan een mod een pbtje sturen met jouw vermoedens + bijhorende gegevens. En dan kunnen wij kijken of we daar dieper onderzoek naar kunnen doen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:46

Waves schreef:
Ik vind dat als het informatie is die de eigenaar zelf al eerder ergens op bokt heeft achtergelaten daat je de verkoper daar best op mag attenderen.
Omdat dat haar eigen woorden waren, zwart op wit.

Maar geruchten van stalgenoten of van jaren geleden die op geen enkele manier te staven zijn. Dat is gewoon not done. Je hebt er ook niks aan als potentiele koper want zoals gezegd, iedereen interpreteert dingen anders.

Bovendien zou je het nog als laster kunnen zien ook.
Als ik mijn paard te koop zet en een of andere penny die het beest 1 keer heeft gezien gaat openbaar allemaal onzin neerzetten dan zou ik niet twijfelen om juridische stappen te nemen. Ik zou me niet als leugenaar of louche handelaar laten neerzetten.

Ik neem aan dat Bokt dat soort gelazer ook niet wil dus ik begrijp het heel goed dat ze het weghalen. EN er is ook nog altijd PB als iemand iets wil melden.

Waarom zou een 1 of andere penny iets negatiefs zeggen over jou paard?
want als het niet waar is heeft diegene niets te vrezen?
maar is het wel waar,dan kun je altijd het bewijs terug vinden op Bokt...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 19:51

Unwritten schreef:
Je kan een mod een pbtje sturen met jouw vermoedens + bijhorende gegevens. En dan kunnen wij kijken of we daar dieper onderzoek naar kunnen doen.

ja maar voordat jullie weten of het wel of niet waar is ,is het paard misschien al verkocht...en nu kan diegene meteen reageren of het wel of niet waar is...