Waar blijft de lijn in het beleid??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Waar blijft de lijn in het beleid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:34

Daar ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar......

aangezien ik regelmatig bok (elke dag) valt mij de laatste erg op hoe ver het beleid uiteen ligt met zijn regels

ik zie een topic wat van geen kanten klopt kwa regels.....de reactie's die daarin volgen al helemaal niet
dus....ik Tem ...
1 Tem word "behandeld" oftewel ik krijg het antwoorde,: "we gaan er naar kijken, dank je wel" en vervolgens gebeurd er :
NIETS!
dus heb ik nog maar een paar keer getemd....zonder succes, dus heb nu maar priveberichten naar mod gestuurd....

dan zijn er topics waar ze zeer persoonlijk worden, er eindelijk een groene balk verschijnt maar er voor de rest weinig in het topic gebeurd ...ze negeren de modaanwijzingen en gaan gewoon door...
misschien zullen die mensen achter de schermen wel aangepakt worden hoor, al betwijfel ik het bij sommige :o

MAAR dan zit je in een topic waarin een inniminnie discussie voordoet....echt meer niet
en dat topic gaat op slot!!!! :x :? }:0

eerder ergens vorig jaar heb ik wel eens geroepen dat er met 2 maten gemeten werd
daarop werd beweerd dat dit niet zo is

maar modjes....
waar blijft het 1-zijdige beleid dan?

mijn voorbeeld van hierboven (en dit is maar 1 voorbeeld) laat zien dat dat niet aanwezig is :n

misschien eens een groene kamer gesprek?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:06

Ik ben maar één mod, en voer wel verschillend beleid met betrekking tot discussies. Voor de verschillende fora die ik mod, maar zelfs binnen een forum. Ik denk zelfs dat dat op prijs gesteld wordt.

Het zou raar zijn als ik bijdragen op 't Kippenhok langs dezelfde meetlat zou leggen als de posts op Nieuws en Maatschappij.
Binnen STW is er verschil tussen de lotgenotentopics, bijvoorbeeld de operatieassistentes en de eindexamenkandidaten, en de topics waarin alleen een praktische vraag over arbeidscontracten wordt gesteld.

Ik denk dat je niet anders moet modden. De regels zijn niet op alle plaatsen op dezelfde manier toe te passen. En regels toepassen alleen omdat ze zo zijn, daar pas ik voor. Gelijke gevallen gelijk behandelen, daar zie ik wel het nut van. Maar dat houdt volgens mij niet in dat op alle plekken op dezelde manier moet worden gemod.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:12

Tussen de afhandeling van een tem en de uitvoering van actie (modopmerking of eventuele OW of pb naar mensen) kan wat tijd zitten. Dit omdat we veel dingen overleggen.

Dat er niet altijd een groene balk verschijnt of je er niets van merkt wil niet zeggen dat er niets gebeurt. Het kan best zijn dat er naar mensen een pb wordt verzonden of een OW wordt gegeven. Pas als er een ban wordt gegeven wordt dit in het topic op FZ gezet en is het zichtbaar voor andere bokkers.

Dat een discussie gesloten wordt heeft meestal niet met de discussie te maken, maar met de manier van reageren/discussiëren.
Ik weet verder niet over welk topic dat je het hebt, maar is dit geen slotje voor overleg? Dat is dan om even de tijd te nemen om goed in een topic te kijken en te overleggen wat er met dit topic gebeurt.

Eenzijdig beleid is overigens niet zo zwart wit. Natuurlijk wordt dit zoveel mogelijk nagestreefd. Maar omdat je met mensen te maken hebt worden veel situaties ook specifiek bekeken en wordt er niet altijd hetzelfde beslist. Omdat het geen identieke situaties betreft. Andere mensen, andere context, andere manieren van discussiëren.
Edit: Prrrr verwoordt het wat duidelijker dan ik :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:13

Prrr ik zie wel in 1 onderdeel verschillende modtechnieken
daar waar het juist op 1 lijn zou moeten leggen

gelijke gevallen worden dus niet gelijk behandeld....
beide gevallen betrof foto topics...

en waarom ik een topic er nu over open is dat het vaker voorkomt dan een enkele keer....
gelukkig heeft een mod aangegeven via pb naar bovenstaande situatie te gaan kijken omdat er idd iets niet klopt..

amanda: idd een slotje voor overleg , die overigens onterecht was heb ik zo begrepen

Ojajoh

Re: Waar blijft de lijn in het beleid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:14

wat mij ook van het hart moet is dat ik vaker topics op FZ heb geopend en het echt bijna een week duurde voordat we eindelijk eens een opmerking kregen van "het beleid"

maar met dit soort topics zijn jullie er altijd als de kippen bij ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:16

Als je een specifieke vraag hebt, moet je hem denk ik ook specifiek stellen. Waar gehakt wordt vallen spaanders en als je een specifieke vraag stelt wordt daar meestal wel snel op ingespeeld. Dat zal zo rond de feestdagen even wat minder zijn, gok ik.

En zoals ik net geprobeerd heb uit te leggen: zelfs op één forum kunnen er redenen zijn om toch anders op te treden. Ik hoop dat je een bevredigend antwoord krijgt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:18

ikdoemaarwat schreef:
wat mij ook van het hart moet is dat ik vaker topics op FZ heb geopend en het echt bijna een week duurde voordat we eindelijk eens een opmerking kregen van "het beleid"

maar met dit soort topics zijn jullie er altijd als de kippen bij ;)

Ik wil ook wel tot vanavond wachten met reageren, maar ik zit nu toevallig op Bokt. En met vrijwilligers ben je toch net even wat meer afhankelijk van de tijd dat ze toevallig kunnen bokken. Vanavond trouwens even niet, want dan zit ik op een paard ;)

Overigens heb ik nu gereageerd met een persoonlijk verhaal omdat ik vanuit alleen mijn eigen ervaring uit kan leggen wat er gebeurt. Als er iets met het beleid moet gebeuren, dan moet dat in overleg. En misschien kan je je voorstellen dat dat overleg wat ingewikkeld verloopt als we niet met zijn allen full time met Bokt bezig zijn...
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 28-12-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: laatste alinea toegevoegd

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:20

Dat is wat mij betreft echt toeval. Ik reageer eigenlijk alleen op FZ in dit soort topics. Dat deed ik al voor ik mod werd.
En verder eigenlijk niet in andere topics :)

Ik moet zeggen dat ik dit soort topics altijd wel prettig vind. Het houdt ons scherp. En zeker als je zoiets constateert is het goed om even een pb te sturen. Omdat we met veel mods zijn kunnen dingen wel eens anders geinterpreteerd of opgepakt worden. En omdat er zoveel aan modacties gebeurt op bokt is het niet altijd even helder wie wat doet. Dan is het goed dat er mensen zijn die ons daar even allert op maken :j
En soms zit er wel een reden achter een bepaalde actie, maar die voor bokkers niet altijd even duidelijk is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:23

Prrrr schreef:
Als je een specifieke vraag hebt, moet je hem denk ik ook specifiek stellen. t.

ik heb geen specifieke vraag :n

en ik snap dus nu ook niet hoe je aan die veronderstelling komt?
ik toon een voorbeeld van een niet 1-zijdig beleid ,wat ik vaker heb zien voorkomen

niet specifiek dus...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:24

Amanda schreef:
Dat is wat mij betreft echt toeval. Ik reageer eigenlijk alleen op FZ in dit soort topics. Dat deed ik al voor ik mod werd.
En verder eigenlijk niet in andere topics :)

Ik moet zeggen dat ik dit soort topics altijd wel prettig vind. Het houdt ons scherp. En zeker als je zoiets constateert is het goed om even een pb te sturen. Omdat we met veel mods zijn kunnen dingen wel eens anders geinterpreteerd of opgepakt worden. En omdat er zoveel aan modacties gebeurt op bokt is het niet altijd even helder wie wat doet. Dan is het goed dat er mensen zijn die ons daar even allert op maken :j
En soms zit er wel een reden achter een bepaalde actie, maar die voor bokkers niet altijd even duidelijk is.

ja heel toeval dan , binnen 5 min 2 moderators erin! en dat terwijl een ander topic er bijna een week over deed na meerdere malen roepen naar een mod ;)
alleen geloof ik niet zo in toeval, maargoed dat is een ander iets en heeft met geloof te maken ;)

wel fijn dat het jullie dan toch weer even scherp maakt,want dat mag in deze dan ook wel even :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:31

Ik geloof ook niet in toeval, maar ik spreek ook alleen voor mezelf dat dat in dit geval echt zo is :D
Op zich niet toeval dat ik in dit topic reageer, maar wel dat het zo snel is. En tegelijk met Prrrr.

Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:49

Ik heb antwoord gegeven op de vraag. Ik denk dat ik wel weer klaar ben met de toespelingen op de tijdsindeling van mijn dag.
:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:29

Vind dat je wel een punt heb Ikdoemaarwat. Het valt mij de laatste tijd ook op dat het beleid verslapt is,
minder streng, mensen mogen twee drie keer over een groene hulk heengaan, tóch nog even het laatste woord willen hebben terwijl dr ook beschaafde bokkers zijn die zich dan stil houden.

Verbaasd mij dat er dan niet meer in wordt gegrepen of veel te laat waardoor er veel bagger wordt uitgesmeerd. Vroeg of laat kom je dit in een ander topic dan ook weer tegen, zelfde mensen die elkaar weer in de haren vliegen omdat het de vorige keer ook leek te kunnen.
Uiteraard zien wij niet alles wat er achter de schermen gebeurd, maar platvloers vloeken ed, waar dan op getemt wordt, persoonlijke aanvallen die overduidelijk zijn,blijven gewoon staan.

Ik heb tijden gekent dat dit verwijderd werd.
Aan de andere kant wordt er soms ook wel goed gemodereerd, teksten en topics weggehaald die imo niet eens zo verschillen met het topic waar dit niet gebeurd en alles blijft staan zelfs zonder hulk.

Mijn gedachte hierover is dat er tekort mods zijn, of anders dat ze te weinig online zijn of tijd hebben om te overleggen bij te lezen...Als ik zie hoeveel Mods er komen en gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:03

Prrrr schreef:
Ik heb antwoord gegeven op de vraag. Ik denk dat ik wel weer klaar ben met de toespelingen op de tijdsindeling van mijn dag.

dit antwoord past totaal niet toe aan wat ik als laatste tegen jou vermeld heb
jouw tijdsindeling heeft er niks mee te maken

tevens ben ik en meerdere bokkers van mening dat je niet altijd even objectief bent in topics..
de toon die je erbij gebruikt staat niet correct centraal die bij een moderator behoort

maargoed dat is een andere issue

hetgeen waar ik over sprak is nu opgelost en dat is erg fijn dankje wel moderator Katja! :j

al blijf ik wel van mening dat er nog niet een goede rechte lijn door het beleid heenloopt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:10

dan deze...

ik heb wel eens een topic geopend of iemand een topic zien openen en dan werd er gereageerd: zijn genoeg topics over, even de zoekfunctie gebruiken

en topic wordt daarna door een mod gesloten

nu was er weer zo een duizend in een dozijn topic dus ik Tem ;)
en meld erbij dat de zoekfunctie gebruikt moet worden

krijg ik: ja maar topics zijn niet recent meer ...

uhh... :?

bij die andere toch ook niet :?

weer geen 1 lijn....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:13

In principe kijken we of de topics ouder dan 2 weken zijn. Dat is ook de grens wanneer je een melding krijgt bij het plaatsen van een reactie.

Is het topic ouder, dan mag er een nieuw topic geopend worden. Is er een jonger topic dan gaat het op slot als dubbeltopic.

Maar er zijn ook uitzonderingen. Bijvoorbeeld met updates of wanneer de informatie iets toevoegt aan het oudere topic.
Bij de laatste is er ook wel weer een grens, want een topic van een jaar oud omhoog halen is ook niet handig.
Edit: hier wordt dus ook eigenlijk per geval bekeken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 14:18

ja en dan wordt het zeker per topic ook nog eens bekeken wat ze willen weten of wat dan ook

geloof me deze was een terechte Tem
maar heb genoeg onterechte slotjes zien gaan....

het jammere is dat ik bijna genoodzaakt wordt om alles te bewaren zodat ik op mijn strepen kan gaan staan wanneer er weer met 2 maten gemeten word
dat is dan mijn bewijs ...en dat heb ik eerder gehad en dan gooi je het naar voren en dan krijg je een Ja maar.....
en als zwarte graaf je altijd naar de onderste steen

erg jammer...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:40

Ik merk ook steeds meer dat er met 2 maten gemeten wordt, niet alleen bij verschillende topics, maar ook bij verschillende personen. Een goede discussie kan ik bijvoorbeeld al bijna niet meer voeren, ik heb het gevoel alsof ik al mijn woorden op een weegschaaltje moet leggen, want jeetje straks heb ik weer een OW. Terwijl ik anderen opmerkingen zie maken waarvan ik denk, WOW dat je dat je strot uit kunt krijgen.
Het WIJ gevoel is aan het verdwijnen en dat vind ik echt verschrikkelijk!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:06

Heel eerlijk? Met reacties zoals die van ikdoemaarwat krijg ik heel sterk een wij tegen zij gevoel. En dan hoor ik kennelijk niet bij de wij.

Er wordt me verweten dat ik niet 'eerlijk' (ik parafraseer) reageer, zonder dat daar een concrete actie bij genoemd wordt. Ik doe mijn best om op de fora die ik onder mijn hoede heb, en daarvan is NM denk ik wel het lastigst, om een balans te vinden tussen de belangen van de verschillende gebruikers.

Ik zal er ongetwijfeld wel eens naast zitten en ben ook nooit te beroerd om een en ander uit te leggen of terug te draaien waar dat moet. Maar met dit soort loze opmerkingen denk ik nog wel een keer extra na over de tijd die in het modschap gaat zitten tegenover de dingen die ik ook graag doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:14

Caira schreef:
Ik merk ook steeds meer dat er met 2 maten gemeten wordt, niet alleen bij verschillende topics, maar ook bij verschillende personen. Een goede discussie kan ik bijvoorbeeld al bijna niet meer voeren, ik heb het gevoel alsof ik al mijn woorden op een weegschaaltje moet leggen, want jeetje straks heb ik weer een OW. Terwijl ik anderen opmerkingen zie maken waarvan ik denk, WOW dat je dat je strot uit kunt krijgen.
Het WIJ gevoel is aan het verdwijnen en dat vind ik echt verschrikkelijk!

Dat ben ik met je eens Caira, vooral het gedeelte over verschillend beleid bij verschillende personen.
Er was laatst een topic op ITP van Sjoert waar paginááá's lang off topic werd gegaan, van alles werd besproken en het werd niet op slot gedaan. Wanneer dit bij een minder bekende bokker het geval zou zijn geweest weet ik zeker dat dat topic op slot ging..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:50

Prrrr schreef:
Heel eerlijk? Met reacties zoals die van ikdoemaarwat krijg ik heel sterk een wij tegen zij gevoel. En dan hoor ik kennelijk niet bij de wij.

Er wordt me verweten dat ik niet 'eerlijk' (ik parafraseer) reageer, zonder dat daar een concrete actie bij genoemd wordt. Ik doe mijn best om op de fora die ik onder mijn hoede heb, en daarvan is NM denk ik wel het lastigst, om een balans te vinden tussen de belangen van de verschillende gebruikers.

Ik zal er ongetwijfeld wel eens naast zitten en ben ook nooit te beroerd om een en ander uit te leggen of terug te draaien waar dat moet. Maar met dit soort loze opmerkingen denk ik nog wel een keer extra na over de tijd die in het modschap gaat zitten tegenover de dingen die ik ook graag doe.

het is nog niet eens zo zeer het modden maar meer het privereageren in de fora's die je niet mod
zoals nu je laatste zin mij ook tegen de borst stoot....en dat soort "tonen" zijn er wel vaker, en nou zeg ik niet dat je als mod niet mag mee bokken en dan niks verkeerds mag zeggen,maar indien dat boven een bepaald percentage stijgt moet er af gevraagd worden of diegene wel geschikt is om te modden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:01

Prrrr schreef:
En misschien kan je je voorstellen dat dat overleg wat ingewikkeld verloopt als we niet met zijn allen full time met Bokt bezig zijn...

Prrrr schreef:

Prrrr ik vind je een prima mod en je bent me nooit negatief opgevallen maar in dit topic vind ik je toch wel een beetje negatief uit het oog springen, ik hoop daarom ook dat ik dit verkeerd opvat.
Je komt nu op mij over of wij bokkers op ons knieeen dankbaar moeten zijn dat jij je 'kostbare' tijd voor ons (Dit topic) vrij heb gemaakt, en dus tijd heb genomen om te reageren. Maar je had het ook niet kunnen doen.
Of het een gratie is.

Dan dit zinnetje dr achteraan

Prrrr schreef:
Er wordt me verweten dat ik niet 'eerlijk' (ik parafraseer) reageer, zonder dat daar een concrete actie bij genoemd wordt.

Ik zie jou ook nergens rustig een vraag stellen wat Ikdoemaarwat nu precies bedoeld. Als je het mij vraagt vind ik geen nette actie van je.
Omdat ik dit nog nooit bij jou gezien heb ben ik meteen gaan spieken naar je leeftijd, helaas niet ingevult want ik krijg hier toch ook wel zo mijn vraagtekens bij.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:38

Ik ben nog niet zo lang lid maar heb in die tijd wel veel van deze topics voorbij zien komen.
Ik kan er nog niet zo goed een mening over hebben maar ben het wel met Ts eens dat het wel eens lijkt alsof er met 2 maten gemeten wordt.

Ook bij topics uit eerste hand (al vind ik het toch al niet kunnen om naam en toenaam tenoemen op een openbaar forum) gaan ze soms direct op slot en andere keer weer niet, zo krijg je beetje vertekend beeld.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:26

Petite schreef:
Dat ben ik met je eens Caira, vooral het gedeelte over verschillend beleid bij verschillende personen.
Er was laatst een topic op ITP van Sjoert waar paginááá's lang off topic werd gegaan, van alles werd besproken en het werd niet op slot gedaan. Wanneer dit bij een minder bekende bokker het geval zou zijn geweest weet ik zeker dat dat topic op slot ging..

Hier wil ik nog wel even op reageren. Dat topic heeft ongeveer 5 uur geopend gestaan, en in die 5 uur waren er 8 pagina's volgekletst. Op dat moment was ik de enige mod op ITP, de 2de mod die er toen op ITP stond had zich afwezig gemeldt. Vreemd genoeg heb ik ook een priveleven, en was ik tot 23:30 aan het werk. Ik ben op het werk nog online geweest om op het topic een slotje voor overleg te zetten. En zoals je ook kunt zien is het topic ook definitief gesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:45

Neonlight schreef:
Petite schreef:

Hier wil ik nog wel even op reageren. Dat topic heeft ongeveer 5 uur geopend gestaan, en in die 5 uur waren er 8 pagina's volgekletst. Op dat moment was ik de enige mod op ITP, de 2de mod die er toen op ITP stond had zich afwezig gemeldt. Vreemd genoeg heb ik ook een priveleven, en was ik tot 23:30 aan het werk. Ik ben op het werk nog online geweest om op het topic een slotje voor overleg te zetten. En zoals je ook kunt zien is het topic ook definitief gesloten.

Sorry naar de tijd had ik niet gekeken :o
Over de verantwoording hoef je wat mij betreft niet zo uit te wijden, ik snap dat jullie het druk hebben en het op vrijwillige basis is. Ik vind niet dat jullie weinig doen, er werd alleen naar mijn idee onderscheid gemaakt tussen personen en daarbij kwam als eerste dat topic in me op.