Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 02:25

Ik merk het steeds vaker op, opmerkingen als ''de vakantie's zijn weer begonnen'' of topic's als deze waar er toch wel de meerderheid de jongere kinderen/tieners afzijkt.

[LZP] 'Jonge' Tienertjes?

Ik heb het idee dat volwassen mensen hier op bokt zich soms ergeren aan de kinderen/tieners. Soms als ik topics daarover lees voel ik mij er toe aangesproken omdat ik ook van die leeftijd ben (16)

Wat vinden jullie hiervan?

Hou het graag vriendelijk en respectvol!

Joyce_

Re: Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:30

Ik denk absoluut niet dat je het zo moet zien. Uiteraard zitten er een paar jonge bokkers tussen die het verpesten voor de rest, maar zo geldt het precies voor de buitenlandse bokkers, bokkers met een shetlander en bokkers die aan natural horsemanship doen. :)

Ik denk alleen wel dat er aangetoond kan worden dat er in de schoolvakanties veel meer 'vreemde' topics, reltopics, pennytopics en topics tegen de regels geplaatst worden. Ik ken de context niet, heb dat topic niet gelezen, maar denk dat dat er zeker wel mee te maken heeft. :)

Maar zolang jij je gewoon gedraagt als je je hoort te gedragen op zo'n groot forum, zal er niemand wat op jou aan te merken hebben hoor!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:31

'De vakantie's zijn weer begonnen '
Is meer bedoeld voor topics als :"Mijn hengst black beauty en mijn arabieren".
Met als tekst :"Vandaag ging ik met mijn vader weer wilde arabieren vangen , en deze heb ik zelf ingereden wij zijn nu ZZ ".
(Ik noem maar 1 van de 1000 voorbeelden)
Deze kinderen/mensen worden ook wel "Penny's " genoemt :)

Dit soort topics zijn meestal 'populair' in de vakantie's .
Ook merk ik persoonlijk dat veel kinderen/jongeren meningen willen over hoe ze rijden oid, maar tips/hints (of deze nu negatief of positief zijn verwoord) in de wind slaan , terwijl ze wel om hulp vragen.
Overigens is dit laatste niet alleen bij kinderen het geval hoor, maar valt misschien meer op omdat zij vaak ook in de vakantie periode's dit topics plaatsen en omdat je zelf 16 bent :)

Heb niet het idee dat ze allemaal over 1 kam worden geschoren hoor
Laatst bijgewerkt door S_uus op 22-12-09 02:34, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:32

Myukii schreef:
Ik denk absoluut niet dat je het zo moet zien. Uiteraard zitten er een paar jonge bokkers tussen die het verpesten voor de rest, maar zo geldt het precies voor de buitenlandse bokkers, bokkers met een shetlander en bokkers die aan natural horsemanship doen. :)

Ik denk alleen wel dat er aangetoond kan worden dat er in de schoolvakanties veel meer 'vreemde' topics, reltopics, pennytopics en topics tegen de regels geplaatst worden. Ik ken de context niet, heb dat topic niet gelezen, maar denk dat dat er zeker wel mee te maken heeft. :)

Maar zolang jij je gewoon gedraagt als je je hoort te gedragen op zo'n groot forum, zal er niemand wat op jou aan te merken hebben hoor!

Dat topic wat zij hier in heeft gezet gaat over steeds 'volwassenere' kinderen/tienertjes.
Opmaken enz :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:33

Ik zit vanaf mijn 15 op bokt, nog nooit problemen mee gehad, oke soms even rellen in een topic, maar dat moet af en toe wel kunnen :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:34

Dat doet iedereen wel mee rellen :D Soms wel grote lol mee gehad :j

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 02:35

Ik heb er ook nooit last van gehad, gedraag me verder ook normaal en open eigenlijk nooit topics en zit altijd in dezelfde. Maar begint me steeds vaker op te vallen dat mensen zich ergere aan de jongere en in somige gevallen kan ik dat best snappen maar soms worden de jongere hier over 1 kam geschoren en dan voel ik me toch wel aangesproken.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:37

suusiejj schreef:

Oh, echt met tranen van het lachen achter je computer.

Ik moet ook zeggen dat ik meer een meelezer ben, dan een schrijver :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:40

Hackie schreef:
suusiejj schreef:

Oh, echt met tranen van het lachen achter je computer.

Ik moet ook zeggen dat ik meer een meelezer ben, dan een schrijver :j

Jep ik de laatste tijd ook, al vind ik dit soort topics altijd wel 'boeiend' niet om te rellen maar gewoon eens zien wat anderen zeggen.
En het loopt weer richting kerst , vind dat altijd moeilijk dus reageer dan wel vaker -> afleiding.

Maar indd dat soort topics zijn zwaar grappig indd.

TS ik snap dat je je soms aangesproken voelt, daarom zei ik het ook :)
We zijn allemaal jong geweest!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 03:06

Ik merk vooral dat er veel 'volwassenen' zijn die nogal van rellen houden. Ook het kleineren van kinderen of penny's zie ik in sommige topics. Een meisje stelt dan bijvoorbeeld een beetje een 'simpele' vraag in een topic. Dan lees ik een reactie van iemand die nogal hard en gemeen op mij over komt. Ik neem daarmee ook aan dat diezelfde reactie ook niet zo heel aardig en leuk overkomt op dat meisje die dat topic startte. Dan denk ik bij mezelf, ach die reactie zal ook wel van een jonger persoon zijn. Dan kijk ik in het profiel van diegene en dan zie ik dat diegene 30 is (even een voorbeeld). Dan denk ik echt: Moet dat nu zo? Ben je zo verstandig en weet je het allemaal beter? Moet je zo'n reactie plaatsen?

Kortom:

Ik zie soms reacties van volwassen mensen (ofnaja mensen waarvan je kunt verwachten dat ze inmiddels volwassen zijn) waarvan ik vind dat ze niet echt lief, leuk en aardig zijn voor die 'penny's'. Dan zie pas echt wie hier tieners/kinderen zijn.

In mijn ogen zijn dat een beetje sneue volwassenen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:33

Er is inderdaad een verschil tussen jongeren en meisjes die, zoals gezegd, ons een kijkje gunnen in de zonnige bladzijdes van hun dagboeken vol met zwarte arabier hengsten die in het wild gevonden zijn en een week later uitkomen op de OS.
Dat soort topics zijn naar.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:48

LZP -> FZ

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:51

Zolang je je als minderjarige gewoon goed gedraagt, en normaal schrijft [typt] is alles goed. Ik merk alleen bij discussies dat ik [15] niet mee 'mag' doen, ik zou te jong zijn zonder ervaring. Maar ik blijf een mens en heb toch echt een eigen mening. Daarbij heb ik meer kennis dan menig paarden mens, helaas kun je dat niet zien vanaf een computer.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:55

ik denk dat jij die opmerkingen voornamelijk moet zijn voor de penny's die de grootste droom verhalen ophangen.
zoals een hengst helpen bij de geboorte van zij veulen := :=
(stond in een penny topic blijft me altijd bij)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:55

tja...ik weet het niet, ik hoor ook in die groep (13)
Ik word niet afgezeken door anderen hoor, misschien komt dat
ook wel omdat ik niet van die verhalen/topics begin van:''
mijn wilde hengst ben ik nu aan het voorbereiden op de zz-zwaar
die ik gisteren uit het oerwoud heb gehaald '' topic's :')

dus ik denk dat het wel een beetje meevalt, maar ik ben geen volwassene
dus ik weet niet hoe hun er over denken :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:56

Ik denk niet per definitie aan alle kinderen/tieners, maar ik schrik toch wel geregeld van het taalgebruik van die leeftijdsgroep.
Zo´n grote mond en als je een tip ergens op geeft krijg je toch een brutaal antwoord. En ja, dan ga ik het wel erg vervelend vinden inderdaad.

Daarom ben ik blij dat ik toch ook geregeld topics tegen kom van rustige en nette kinderen/tieners.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:57

ZusJacobs schreef:
Zolang je je als minderjarige gewoon goed gedraagt, en normaal schrijft [typt] is alles goed. Ik merk alleen bij discussies dat ik [15] niet mee 'mag' doen, ik zou te jong zijn zonder ervaring. Maar ik blijf een mens en heb toch echt een eigen mening. Daarbij heb ik meer kennis dan menig paarden mens, helaas kun je dat niet zien vanaf een computer.

daar heb ik soms ook wel eens last van , maar als je gewoon als een 'volwassene' typt hebben ze echt
niks in de gaten hoor :')

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:07

Citaat:
daar heb ik soms ook wel eens last van , maar als je gewoon als een 'volwassene' typt hebben ze echt
niks in de gaten hoor

Volgens mij is het normaal om je op jouw leeftijd fatsoenlijk uit te drukken.Het is verbazingwekkend hoeveel 'kinderen' dat niet kunnen en dat veroorzaakt een norm-verschuiving.....

Verder worden volgens mij de meeste 'Penny-topics' helemaal vol gekletst door hysterische 'ouderen' :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:09

jodi schreef:
Citaat:
niks in de gaten hoor

Volgens mij is het normaal om je op jouw leeftijd fatsoenlijk uit te drukken.Het is verbazingwekkend hoeveel 'kinderen' dat niet kunnen en dat veroorzaakt een norm-verschuiving.....

Verder worden volgens mij de meeste 'Penny-topics' helemaal vol gekletst door hysterische 'ouderen' :+

haha dat viel mij ook al eens op :') _O-

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:11

De penny´s van nu zijn de bokkers van later :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:24

En die moeten opgevoed worden. Denk eens aan de toekomst van Bokt als iedereen het alleen heeft over de avonturen van Blackie, de zwarte-arabier-hengst-die-uit-de-wildernis-is-gered-met-alleen-een-touwhalster.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:26

mayniac_val schreef:
En die moeten opgevoed worden. Denk eens aan de toekomst van Bokt als iedereen het alleen heeft over de avonturen van Blackie, de zwarte-arabier-hengst-die-uit-de-wildernis-is-gered-met-alleen-een-touwhalster.

ja idd, ben ik even blij dat ik goed opgevoed ben :D *D

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:29

Ik vind ook dat er vaak erg hard gereageerd wordt op het jonge spul. De meeste 12 jarige schrijven nou eenmaal als een 12 jarige en stellen ook vragen die bij een 12 jarige horen. Daar kan je je aan ergeren maar je kan het ook lekker laten gaat.

Veel 12 jarige zitten nog op de basisschool. Dus normale of geen reacties zouden wat gepaster zijn.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:34

Ik denk ook dat het vooral de uitspraken zijn en het typgedrag. Het wordt ook niet gewaardeerd volgens mij als een 11jarige flink wat tips gaat geven op een HAW topic volgens mij;).
Ik ben zelf 15 en heb wel aardig wat meer kennis over paarden dan een gemiddelde 15jarige. En dat is niet arrogant bedoeld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:35

Ik heb vaak het idee dat die oudere bokkers die dan zoiets zeggen als "Goh, is het zaterdag?" of "Goh, is het vakantie?" kinderachtiger zijn dan sommige jongere bokkers.

Maar er zijn ook nette bokkers hoor. Zo zag ik ThePast03 het gisteren opnemen voor een TS die zulke opmerkingen kreeg. Toen dacht ik wel "Goed zo, ThePast03!"