"One-liners" verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

"One-liners" verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 13:46

Moet me toch even iets van het hart waar ik me de laatste tijd steeds meer aan stoor...
Ik reageer weleens in een topic met bvb foto's (R-ITP) of een topic waarin iemand een ernstige gebeurtenis van zich afschrijft. En niet zelden wordt mijn (en andermans) reactie dan verwijderd onder het mom van "one-liner".
Waarom? Dergelijke topics vragen toch niet persé om uitgebreide reacties? Steunbetuigingen en/of complimenten voegen toch ook iets toe??

bromfiets

Re: "One-liners" verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:48

Mee eens, mijn reacties worden ook regelmatig verwijderd, maar ik ben nu eenmaal kort van stof... Soms lijkt het of korte meningen niet op prijs worden gesteld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:08

Ik vind niet dat ze veel toevoegen... meestal maken ze het topic alleen maar onleesbaar en raken inhoudelijkere reacties ondergesneeuwd. Als je het belangrijk vindt dat de TS je reactie leest, kun je ook altijd pb'en :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:09

Wie zegt dat een korte reactie niet inhoudelijk is? Die vind ik persoonlijk makkelijker te lezen dan reacties van 3 A4-tjes.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 19-12-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:09

In het geval van een fototopic waarin iemand alleen maar zijn kat (bij wijze van) wil showen?? Zo'n topic vraagt toch helemaal niet om inhoudelijke reacties?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:10

En wel om oneliners?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:12

Shadow0 schreef:
En wel om oneliners?

Het enige wat je kan zeggen is Leuk of stom(of iets in die trant)
Wat moet je anders erbij zetten dan?

Kort, maar krachtig :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:13

Korte reacties met weinig woorden kunnen ook veel inhoud hebben hoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:15

Shadow0 schreef:
En wel om oneliners?

Zo'n topic vraagt om reacties ja (anders plaats je het niet neem ik aan) en ik kan nou eenmaal geen compleet verhaal typen over de kleuren, compositie en weet ik wat over een kat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:18

In eht topic op LZP over mijn oma die vanacht is overleden
komen ook berichten zoals : wat erg
sterkte
gecondoleert.

Zijn toch ook onliners??

maar WAT moet je nog meer zeggen.... soms zijn die kleine woorden genoeg...en oh zo fijn voor de ts-er

Ik vind ook dat er te vaka dingen verweiderd worden.
maar zo is er altijd wel iets te bedenken :) iedereen van bokt doet z'n best :)
edit : dit laatste is positief bedoeld. zolang iederene zijn/haar steentje bijdraagd als er iets niet klopt, of anders kan, dan blijft bokt wel oke :j
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 19-12-09 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:20

Jolliegirl schreef:
maar WAT moet je nog meer zeggen.... soms zijn die kleine woorden genoeg...en oh zo fijn voor de ts-er

Dit ja...

En tuurlijk is er altijd wat te zeuren, maar als je niets bespreekt weet men van Bokt ook niet waar Bokkers zich aan ergeren :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:25

Heino schreef:
Jolliegirl schreef:

Dit ja...

En tuurlijk is er altijd wat te zeuren, maar als je niets bespreekt weet men van Bokt ook niet waar Bokkers zich aan ergeren :)

dat laatste bedoelde ik neit negatief eigelijk :P
bedoelde juist meer dat eht fijn is dat men erop gewezen word, maar dat ook bart en eline hun best doen e.d om alles zo goed mogelijk te houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:01

bromfiets schreef:
Mee eens, mijn reacties worden ook regelmatig verwijderd, maar ik ben nu eenmaal kort van stof... Soms lijkt het of korte meningen niet op prijs worden gesteld.

Mijn reacties worden nooit verwijderd, dus zal ik mij als ik jou was toch eens achter de oren gaan krabben als dit zo vaak gebeurd :D
Vidn het prima dat ze verwijderd worden, ik tem dr ook wel eens op. Met name de reascties als 'stipje' zijn helemaal nergens meer voor nodig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:46

Stipjes zet ik niet, maar mijn antwoorden zijn regelmatig korter dan een regel. Maar om ze daarom te verwijderen vind ik ook ver gaan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:16

Ik vind dat in dit geval het best van het topic mag afhangen. Een foto van een kat met 5 pagina's 'schattig beest' is imo iets anders dan 5 pagina's aan steunbetuigingen omdat iemand een dierbare heeft verloren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:23

Maar die reacties hoeven dan toch niet verwijderd Yessy? Die noodzaak zie ik niet, ja, dataverkeer misschien maar dat vind ik een raar excuus (want wiens reactie mag dan wel en wiens niet?)

Stipjes zetten vind ik overigens ook onzin, je kan een topic immers ook bookmarken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:33

Heino schreef:
Stipjes zetten vind ik overigens ook onzin, je kan een topic immers ook bookmarken :)

Nog veel makkelijker stipje op het bericht. En nóg mensen die het doen :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:33

Je hebt oneliners en oneliners. De standaard oneliner "leuk paardje!" is een oneliner maar "Jeetje, dat is niet best. Al een DA gebeld?" is téchnisch gezien ook een oneliner. Het is immers een zin van 'een lijn'. Een oneliner is imo een korte, inhoudsloze reactie. En dat kan dus ook "sterkte!" "wat erg!" zijn. Dat soort reacties doen mij zelf niet zoveel. Je hoeft geen kantjes vol te pennen, maar wat is er mis met een wat uitgebreidere reactie?

Dus het gaat niet zozeer om de lengte van het bericht, als wel om de inhoud ervan. En het komt nou eenmaal vaker voor dat een kort bericht meer aan inhoudt inboet dan een langer bericht. Waarmee ik niet wil zeggen dat een lang bericht altijd inhoud heeft ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:08

Berdien schreef:
Dat soort reacties doen mij zelf niet zoveel. Je hoeft geen kantjes vol te pennen, maar wat is er mis met een wat uitgebreidere reactie?

Nee precies, jóu niet een maar voor een ander betekent het misschien wél heel veel
Ik weet soms ook niets te zeggen op een topic maar wil dan wel laten weten dat ik met een TS meeleef (irl weet je soms toch ook niet goed te reageren op heftig nieuws? toch kan überhaupt een reactie dan al heel waardevol voor iemand zijn)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:07

Maar waarom worden berichten op Links met reacties op een filmpje met "Hilarisch!" en " _O- Ik lig dubbel" oid dan niet verwijderd, vraag ik me af?
Is in dat soort topics one-liners wel toegestaan?

En verder wil ik soms wel op iemand reageren met bijvoorbeeld mooie foto's, om te laten zien dat ik die foto's prachtig vind. Maar reacties worden dan vaak zo ontzettend stijf, als je er een lang verhaal van maakt. En de waarde van de opmerking wordt er dan ook vaak niet beter op bij mij.
Ik vind de waarde van een inhoud van een one-liner heel erg afhangen van het topic waar op wordt gereageerd.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:29

Berdien schreef:
Je hebt oneliners en oneliners. De standaard oneliner "leuk paardje!" is een oneliner maar "Jeetje, dat is niet best. Al een DA gebeld?" is téchnisch gezien ook een oneliner. Het is immers een zin van 'een lijn'. Een oneliner is imo een korte, inhoudsloze reactie. En dat kan dus ook "sterkte!" "wat erg!" zijn. Dat soort reacties doen mij zelf niet zoveel. Je hoeft geen kantjes vol te pennen, maar wat is er mis met een wat uitgebreidere reactie?

Dus het gaat niet zozeer om de lengte van het bericht, als wel om de inhoud ervan. En het komt nou eenmaal vaker voor dat een kort bericht meer aan inhoudt inboet dan een langer bericht. Waarmee ik niet wil zeggen dat een lang bericht altijd inhoud heeft ;)

Nou, als ik bijvoorbeeld mijn vader verlies, zou ik ook simpel 'sterkte' ontzettend waarderen.

Als het wordt verwijderd weet ik wel wie het heeft gedaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:17

MoonChloe schreef:
Nou, als ik bijvoorbeeld mijn vader verlies, zou ik ook simpel 'sterkte' ontzettend waarderen.

Als het wordt verwijderd weet ik wel wie het heeft gedaan :P

Zoek het grijze gedeelte op.....Ik heb ook wel eens alleen het woord 'sterkte' geschreven of iets anders wat kort was. Nooit weggehaald. Kijk ik naar de rest van mijn berichten, hebben meer inhoud. Op den duur zullen bokkers en mods dit ook wel opvallen, en er geen zout op leggen.
Geloof niet dat dit voor de regel weg wordt gehaald.
Wel het woord 'stipje' je hen nog steeds van die }:0 die niet doorhebben dat dit al maanden niet meer nodig is....De mods hebben het er maar druk mee zo te zien.
En dat is best triest.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:16

Misschien moeten ze maar eens een regel invoeren dat wanneer je een 'stipjesreactie' neerzet, je meteen een ban krijgt voor een dag :D

Maar chiqa, ik zeg ook niet dat het zo is maar Berdien reageert wel zo dat ik mijn vraagtekens bij krijg. Ik krijg bij haar post namelijk het gevoel dat omdat ze niks met 'sterkte' heeft dat ze dat dan ook verwijdert..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:51

Heino schreef:
Berdien schreef:
Dat soort reacties doen mij zelf niet zoveel. Je hoeft geen kantjes vol te pennen, maar wat is er mis met een wat uitgebreidere reactie?

Nee precies, jóu niet een maar voor een ander betekent het misschien wél heel veel
Ik weet soms ook niets te zeggen op een topic maar wil dan wel laten weten dat ik met een TS meeleef (irl weet je soms toch ook niet goed te reageren op heftig nieuws? toch kan überhaupt een reactie dan al heel waardevol voor iemand zijn)

Idd....
voor een ander kunnen ze een hoop betekenen!

Kijk naar mijn topic over mijn oma..
5 pagina's vol met bijna alleen onliners..

maar ik denk dat er ook wel naar de situatie gekeken zal worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 14:35

Jolliegirl schreef:
maar ik denk dat er ook wel naar de situatie gekeken zal worden.

Ik weet het niet, bij diverse soorten topics worden dergelijke reacties wel eens weggehaald. Maar ik vind dat ook op topics waarin bvb iemand dr dochtertje op een zelfgemaakte slee met pony laat zien gereageerd mag worden met "enkel" dingen als 'wat leuk!', 'wat schattig' en dergelijke. Zulke topics vragen niet om compleet beredeneerde reacties.