De sfeer op bokt :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De sfeer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:44

Ja wat vinden jullie nou eigenlijk van de sfeer op bokt onder de bokkers onderling?

Ik kom al veel minder dan dat ik kwam en reageer amper nog op paarden topics.
Dit komt voornamelijk hoe mensen reageren op elkaar.
Er zijn hier zoveel steken onderwater die mensen aan andere mensen geven terwijl ze elkaar niet eens kennen.
Ik lees wel eens een topic en dan denk ik, weet je ik reageer gewoon niet eens meer...het is toch nooit goed, of je opent zelf al niet eens meer een topic.
Dit ben ik vooral ook erg gaan inzien nadat ik een actief forummer ben op een ander forum ( cavia forum ). De sfeer is daar zo anders, mensen zijn veel vriendelijker tegen el;kaar en als iemand iets niet helemaal goed doet word je niet gelijk voor *dierenbeul* uitgemaakt oid.
Ik vind dit erg jammer op dit forum. Er heerst gewoon nauwelijks respect!
Het forum zelf vind ik erg leuk hoor daar niet van, maar de sfeer....ik vind het heel jammer want ik kom lang niet meer met zoveel plezier op bokt als eerst en de verslaving is ookw eg ( dat heb ik nu dus aan dat andere forum :+
Hoe denken jullie over de sfeer op bokt?

Tat_jana

Re: De sfeer op bokt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:48

ik vindt dat je wel gelijk hebt hoor.
ik heb u net een topic geopent op HAW en ik heb me gelijk lopen verontschuldigen over het een en ander en dan denk ik is dat nou echt nodig ?

gelukkig zijn er ook nog leuke topic en daar lees ik dan ook met plezier :j

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:49

ik maak al lang geen HAW topics meer enzo ;)
maar ik lees gewoon lekker mee en vraag zo nu en dan wat
en hebben mensen een mening waarvan ik denk "pardon"
denk ik er niet over na hoor ;)
maar toch vind ik bokt erg nuttig en leuk blijven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:52

ja ik ben het eigk echt pas gaan beseffen sinds ik dus actief ben op het andere forum!
( heb daar zelfs al veel meer mensen ontmoet die ik niet kende voor ik daar lid werd dan op bokt, en er zit ook een bokker bij :P, daar had ik dan toevallig weer caafjes vandaan he Vivian :P weet niet eens of je het leest maar ok haha ).
Foto's van het rijden plaats ik hier ook niet meer, maar eigenlijk is dat toch te gek voor worden? En al helemaal idd als je je moet verontschuldigen op een aantal punten hnog voor je uberhaupt een reactie hebt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 02:12

Het is niet meer dan logisch dat het op een kleiner forum gezelliger is.

Verder valt het me op dat mensen die niet de reacties krijgen waar ze op hoopten het altijd hebben over een slechte sfeer.
Er wordt een topic geplaatst waarin advies wordt gevraagd maar dat advies mag alleen maar positief zijn en in het straatje passen van TS. Op HAW reageer ik al zelden meer, zeker als de TS overal een excuus voor heeft of nog erger begint te zeuren over het feit dat de foto's momentopnames zijn.

De sfeer op een forum bepaald je voor een groot deel ook zelf.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 03:35

pluck opzich kan ik me heel goed vinden in jou argumenten.

maar toch krijg je heel bokt over je heen als je toevallig je tenen naar buiten hebt gestoken.
of je handen te laag hoog draagt etc etc.

ik heb een topic geopend voor advies etc, en heb dit er duidelijk bij gezet. :j en dat gaat gelukkig goed.
ik vindt dat als je foto's plaatst je de adviezen moet aan nemen. maar de toon die sommige aanslaan tegen mensen zit me dan weer net niet.

als een 12 jarige meid op een shet foto's plaatst waar ze zo trots op is en ze krijgt dan 10 reacties over het zelfde danv indt ik dat toch wel zielig :j

nu ben ik iemand die gewoon doet,, zet mn verbeter punten erbij en weet het ook dondersgoed :)
en ik deal met de reacties die ik krijg, maar soms mag het toch echt wel iets aardiger :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 03:49

Op zich kan ik me vinden in jouw reactie ThePast03 maar wat me wel op valt... Is dat er een aantal bokkers zijn die niet kunnen loslaten, die discussies in elkaar laten overlopen.

Bokkers die het in discussie A niet met je eens zijn in in discussie B (die over iets heel anders gaat) discussie A meenemen en dat topic doorsteken... Mensen die gewoon echt niet kunnen afsluiten. Dat vind ik dan vaak wel jammer want wat doe je daar op zo'n moment zelf tegen behalve tem'en? (en dit is echt uit interesse dat ik dit vraag hoor want ik heb wel eens zitten staren naar een bericht dat ik dacht "ja wat moet ik hier nou weer mee, dat doet er in deze discussie toch helemaal niet toe?") en als ik dan met andere bokkers aan het PB'en ben over een topic dan merk ik dat dat bij andere bokkers ook wel speelt... Dat zij ook dit puntje naar boven brengen. Dus ben kennelijk toch niet de enige die er last van heeft...

Foto's zet ik enkel bij wat ik zelf zie, de reacties die komen, die komen. :) Enige wat ik er wel eens bij zet (hoewel, de laatste tijd ook niet meer omdat ik het idee heb dat het toch niet gelezen wordt :') ) is een probleempje ivm mijn nek en schouders waardoor die altijd nogal stijf op foto staan. Maar ach, de reacties die daarop komen waar ik niets mee kan leg ik naast me neer en de reacties waar wel tips in staan die ik nog niet geprobeerd heb, die neem ik mee! Dus wat dat betreft ben ik het dan weer helemaal met je eens dat vooral in de foto-topics je voor een groot deel zelf de sfeer bepaalt. Na een paar rustige reacties vanuit TS zijn of haar kant die reëel zijn en tonen dat TS wil leren bedaren de gemoederen vaak toch wel, hier en daar nog eentje die niet leest maar die heeft dan vaak ook meteen 5 man boven op zich :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 06:46

Wat betreft de HAW topics ben ik het met je eens. Ik rij nu geen paardje meer dus post daar geen topics meer maar sommige reacties....:n

Verder vind ik het heel gezellig op bokt (zie het roze topic in mijn onderschrift) en blijf ik elke dag gezellig komen. In mijn HK topics is het prima en op de rest van Bokt ook vind ik.

Maar de sfeer is zoals je het zelf maakt...

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 07:03

Ben 't wel een beetje met je eens. Ik ben nieuw hier op Bokt en heb al een paar dingen uitgevonden, bv als je iets niet precies helemaal goed uitlegd dan vallen somigen mensen je gewoon aan inplaats van even rustig verdere uitleg te vragen. Het is heel makkelijk om misverstandend te krijgen over het internet. Kan me ook echt irriteren aan dat somigen mensen echt alles ZEKER weten na dat ze een paar fototjes hebben gezien. Vandaar geef ik ook eigenlijk nooit advies op de HAW-topics want ik vindt het soms net staan alsof je alles weet.

Maar dat is natuurlijk niet met alle mensen zo, ik heb ook met heel veel mensen gepraat die echt heel erg behulpzaam waren, volgens mij valt het negatieven gewoon meer op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 07:31

Ik vind de sfeer op Bokt prima :)
Het is een groot forum en dan zijn er nou eenmaal meningen die botsen en ook mensen met een kort lontje, maar daar moet je maar doorheen kijken, en in het ergste geval is er nog een tem knop.
Nee hoor, geen klachten hier! :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:32

Het zijn wel altijd topics met dezelfde inhoud bijv. over het houden van paarden, wel of geen ijzers, wel of geen bit, die er heftig aan toe kunnen gaan. Bij dit soort topics vind ik wel dat de voors en tegens erg opgedrongen worden. Meestal moet ik hier wel om lachen, vooral als je dan de profielen bekijkt en ziet wie het nou eigenlijk zijn.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:39

Het is idd jammer dat de sfeer op bokt niet altijd goed is.. Maarja dat heb je ook gewoon in het hele paardenwereldje opzich, niemand is het met elkaar eens, iedereen heeft zijn eigen manier om met paarden om te gaan en vind die ook het beste. Denk dat je dat bij veel andere onderwerpen voor een forum niet hebt. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:08

ik heb er ook weinig moeite mee, er zijn een of twee bokkers die ik graag ontloop. Maar voor de rest vind ik het een prima forum :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:11

Ik vermaak me prima ;) Ik zit voornamelijk in de huiskamer en daar is het erg gezellig :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:38

Mensen moeten zich niet zo druk maken om iets wat maar internet is. Raakt het je lijflijk? Krijg je er minder te eten door, of tast het je financiën aan? Voor 99,99% van de Bokkers is dit níet het geval. Internet is niet tastbaar, je kunt het niet eten en als je het wegklikt, is het weg.
En uiteindelijk zijn de meeste mensen die je ziet niet meer dan namen met een vierkant plaatje eronder, verscholen achter een scherm.

Ik heb al een tijdje geleden geleerd me niet meer druk te maken om internet ;)
Daarnaast, 'sfeer' op internet? Een forum is niets meer dan een verzameling van uitspraken, woorden en letters. Kun je dan van sfeer spreken?

Dit klinkt misschien allemaal wat negatief, maar ik denk dat mensen Bokt moeten gaan zien voor wat het is. Relativeren :D
Ik vind Bokt erg leuk, anders kwam ik er natuurlijk niet. Maar als iets me niet bevalt, dan klik ik het weg, doe mijn laptop dicht en weg is Bokt. Ik kan mijn energie wel in nuttigere zaken stoppen :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:41

Ik post ook lang niet meer zoveel als ik deed.
Dit heb te maken omdat sommige meiden zich een enorme koningin voelen. De ene dag negeren ze je zo hard als ze kunnen en de andere dag zitten ze bij iemand of bij mij in je kont ( bij wijze van ) ! Daarom zit ik eigenlijk niet in meer in huiskamer topics.

Haw daar post ik al helemaal geen topic meer want dan krijg je alle Anky`s en Edwards bij elkaar tegen je ! Iedereen denkt het beter te weten en moeten kosten wat het kost hun gelijk hebben. Dus ja verder lees ik gewoon lekker mee.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:47

Ik vind de sfeer op bokt prima. Krijg snel antwoord op vragen waar ik mee zit, leuke reacties op foto`s en tips als ze dingen op de foto`s zien die misschien anders/beter kunnen.

Als mensen foto`s plaatsen van een KWPN`er voor een shetlanderwagentje, of vragen wat ze met hun veulen kunnen doen, en dan boos worden dat ze er commentaar op krijgen dan denk ik tja... plaats het dan niet. Bokt is absoluut geen "wat een leuke foto`s" forum, en daar ben ik alleen maar blij om. Als jij het goed voor elkaar hebt, zal 99% van de reacties dat alleen maar bevestigen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:48

Op zich vind ik Bokt een top forum +:)+ Ik kom er graag en heb er leuke contacten opgedaan.

Echter ben ik wel wat terughoudender geworden om topics bij HAW te plaatsen. Dat vond ik altijd super leuk om te doen, totdat ik enkele maanden geleden gewoon ontzettend schrok van een opmkerking die een bepaalde bokker zo zonder pardon op het scherm gooide. Ik weet dat ik niet de dunste ben, maar om nou zonder pardon te worden uitgemaakt voor een paardenmishandelaar door met mijn 100kg op een pony als die van mij te gaan zitten...........ja, daar sprongen toch wel even de tranen van in mijn ogen.
Nooit heb ik commentaar gehad op mijn HAW topics en na deze opmerking vond ineens half Bokt dat en is het topic uiteindelijk gesloten omdat het alleen nog maar ging over hoe te dik en zwaar ik was en hoe slecht ik bezig was.
En dat terwijl ik juist zo hard aan het afvallen ben, speciaal voor mijn paardje en nog in de verste verte niet eens in de buurt kom van 100kg.

Sindsdien heb ik daar ook niet meer gepost. Ik ben daar echt gewoon van geschrokken.
Ik weet dat veel bokkers mijn regelmatig pb-en waarom ik geen HAW topic meer open en ik vind het ook erg jammer dat wij onze vorderingen nu niet meer kunnen laten zien, maar ik krijg er gewoon een behoorlijk beroerd gevoel van als er zo over me gepraat wordt op een openbaar forum.

Maar verder ben ik blij dat Bokt bestaat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:49

Sinds ik minder ben gaan posten kan ik eigenlijk alleen nog maar lachen om bokt :D De een weet en kan het allemaal nog beter dan de ander en voor je het weet is er een zinloze discussie a 8 pagina's. Ik zie al helemaal voor me hoe iemand gefrustreerd achter z'n schermpje zit thuis! := Ik moet alleen wel eerlijk toegeven dat ik de sfeer de laatste tijd vind verbeteren. Waar je 'vroegah' nog echt felle discussies tegenkwam tussen naturals en traditionals (Zwart/Wit), zie je nu steeds een groter aantal bokkers wat zich in het grijze gebied bevind en elkaars normen en waarden accepteert. Natuurlijk zijn er nog de mensen die moeite hebben een ander z'n visie te respecteren, maar dat aantal vind ik wel verminderen.

En zoals Berdien al zegt, het is leuk tijdverdrijf maar als iets je niet bevalt heb je daar heel mooie oplossingen voor. Ik maak me iig niet meer druk om een forum en neem alles met een korrel zout. Ik hecht meer waarde aan het echte leven. Daarbij ken je de (meeste) bokkers toch niet IRL en kan je dus ook nooit weten of zij in het echt ook de dingen doen die zij op bokt verkondigen. Ik volg lekker mijn eigen weg en doe wat ik het beste vind voor mijn paard en mij, wat iemand op een forum daarvan vind kan me niet zoveel schelen eigenlijk ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:51

Ik zit ook meer in de HK topics. Reageer soms nog wel ergens. Maar plezier om overal te kijken en te reageren is gewoon weg als ik sommige reactie's zie.

Ook hoe sommige mensen reageren.. Je hebt zeg maar een soort van discussie gehad (discussie kan je het niet eens meer noemen, want dat kan je tegenwoordig niet meer hebben, dan is het gelijk raak met woorden wat er naar je hoofd gesmeten wordt.)
maar iig, dan kom je er later achter dat mensen je achter je rug je helemaal zwart lopen te maken in andere topics.
En dan heb je bij het volgende topic alle vriendjes/vriendinnetjes van de persoon waar je ooit een keer een 'discussie' mee had, op je dak.

Of hoe sommige insteken worden gemaakt. Sommige mensen hier kennen elkaar IRL.
Maar ze zitten niet meer bij elkaar in het topic, of ze hebben er nooit ingezeten.
Maar wat je dan in hun topic leest over een ander..

Voor mijn gevoel hebben de meeste mensen hier op Bokt een probleem met zichzelf, doordat ze zich zo erg met het leven van een ander bemoeien, en zelfs een ander loopt te kwetsen door bepaalde woorden/zinnen neer te zetten op Bokt.
Ze kunnen zich ook alleen maar bezig houden met mensen waar ze dan gezeur mee hebben.

Ik geef toe, ik ben ook geen heilig boontje. Ik heb in het verleden ook poging gedaan om een paar personen 'het leven zuur te maken'. Maar ik ben nu bijna 25 jaar, dus geen kleine meid meer, dus ik doe niet meer mee aan het kinderachtige gebeuren.
Een voorbeeld: Er zit hier iemand op Bokt, ben heel lang goed met haar omgegaan. Sinds een paar maanden heb ik ook geen contact meer met haar. Maar ik heb het ook niet over haar (ja nu dan :') ) ik zal bv geen kwetsende woorden/zinnen over haar neerzetten. Ondanks wat er was gebeurd.

Kortom: Ik vind Bokt hoe het een jaartje of 2 á 3 terug was veel leuker en fijner. Je hoefde toen niet uit te kijken wat je neerzette. Je hoefde niet te denken van: Ik plaats geen HAW topic want ik krijg alleen maar gezeur.

Wat ik hierboven neer heb gezet geldt niet voor mij (op het HAW en oude vriendin gedeelte na) maar het is wat ik zelf gezien/gelezen heb. Hele sfeer wordt gewoon verpest.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:53

Ik heb absoluut geen moeite met de sfeer op bokt, vind het vaak erg gezellig en ja soms ook pittige discussies maar de mensen die op de man gaan aanvallen ipv met argumenten die laat ik links liggen of krijgt een keer lik op stuk (wie de bal kaatst) net als in het 'echte leven'.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:04

zo lang zit ik nog niet op bokt

zo nu en dan reageer ik

laatst prachtig paard met jong meisje
wordt gevraagd hoe je haar vind rijden

had heel leuk berichtje gezet

ga zo door , prachtig paard

krijg ik een mail terug
waarschijnlijk van de moeder dat ze me berichtje eraf haal omdat niet antwoord was die ze er bij wilde hebben

toen dacht ik wat een kakker pfffffff

doe maar normaal dat is al gek genoeg

en hou gezellig voor iedereen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:19

sporten schreef:
krijg ik een mail terug
waarschijnlijk van de moeder dat ze me berichtje eraf haal omdat niet antwoord was die ze er bij wilde hebben

Dat zal niet van de moeder geweest zijn, maar van een mod - je hebt je gewoon niet aan de regels van HAW gehouden ;)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:37

Bonita_Bon schreef:
Ik heb absoluut geen moeite met de sfeer op bokt, vind het vaak erg gezellig en ja soms ook pittige discussies maar de mensen die op de man gaan aanvallen ipv met argumenten die laat ik links liggen of krijgt een keer lik op stuk (wie de bal kaatst) net als in het 'echte leven'.

Precies, dat vind ik nu ook.
Sfeer maak je ook een beetje zelf en je kunt je ergeren aan anderen, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf maar mee.
Wat een ander denkt of vindt daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat moet je niet persoonlijk gaan opvatten ook al is het op de man af, want wat weet een ander daar nu van?
Het is altijd zo makkelijk om iemand vanachter je computer af te branden tot op de grond, maar dat zegt meer over de persoon die het doet dan over degene die aangevallen wordt.
Je houdt altijd voor en tegens, het gaat erom wat je zelf vindt, toch?
Ik neem aan dat je foto's deelt in een topic op HAW, omdat je er zelf trots op bent en niet omdat je graag commentaar wilt, want perfect bestaat gewoonweg niet en iedereen zit op zijn eigen ontwikkelingsniveau.
Ik vind de sfeer prima en krijg ook heel vaak rake klappen uitgedeeld, omdat ik een erg uitgesproken mening heb over bepaalde dingen, maar ik verlaag me niet naar hetzelfde niveau om ook persoonlijk worden.
Tenzij ik er zo flauw van ben, dan wel.
Maar dan ben je wel heel ver gegaan, wil je mij zover krijgen.
Negeren is het beste.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:47

Ik vind tsjah.....
soms is bokt behoorlijk asociaal .

Iedereen heeft negatief commentaar op mekaar , het is nooit een keer goed , als je positief over je zelf praat is het niet goed en als het slecht met je gaat is het toch ook wel je eigen schuld !

Ik houd echt wel van een goeie discussie hoor ! maar bij een goede discussie heb je ook respect voor mekaar en luister/leer je van/naar mekaar .

En dat laatste mis ik af en toe nog wel eens op bokt........

Hier ben ik ook pas achter gekomen toen ik actief ben geworden op het Ruiterforum.nl