Pennyaccount?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Pennyaccount?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 03:53

Hellup... ik ben een term tegengekomen waarvan ik niet weet wat het betekent. Bij de uitgedeelde bans en ow's staat dat iemand is geband ivm een pennyaccount. Ik heb de zoekfunctie gebruikt. En ik snap alleen nog niet wat ik me bij een pennyaccount moet voorstellen. Wie helpt me? :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 03:54

een account dat gemaakt is om de "penny" uit te hangen. :)

Iets zoals een relaccount maar dan niet om te rellen maar om overdreven "penny" te doen.

chocobroodje

Re: Pennyaccount?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 03:55

hahaha serieus? Wat mensen al niet doen om zich bezig te houden :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 03:56

Maar daar zijn toch heel veel bokkers van die allemaal niet geband worden? Heb je dan onschuldige pennys en relpennys?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 04:04

Jep, kan nagekeken worden via IP-checks. :)

Wanneer één IP twee accounts heeft, en 1 van die accounts is net nieuw en gedraagt zich overdreven penny kan je er veilig van uit gaan dat het een penny-account betreft. Ik weet niet of ze nog andere mogelijkheden hebben maar dit is de meest simpele. :)

Gewone IP checks zijn nl relatief eenvoudig te "omzeilen".

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 06:27

pharagirlke schreef:

Iets zoals een relaccount maar dan niet om te rellen maar om overdreven "penny" te doen.

Sorry, ik ben nieuw hier, maar what in godsnaam is "over dreven penny doen" ????

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 06:50

Een penny is iemand die bijvoorbeeld vertelt dat hij of zij een pony gevonden heeft in het bos en die dan verstopt om voor zichzelf te houden. En er dan stiekem elke dag naar toe gaat. Iemand die zegt dat die een zwarte Arabische hengst getemd heeft en de enige is die hem kan berijden. Iemand die een verwaarloosde pony in een wei vind, er elke dag naartoe gaat om het dier te voeren en het dan uiteindelijk van een lieve oude man is die graag wil dat die persoon zijn pony gaat verzorgen.

Gewoon iemand die haar fantasie uit de penny haalt. :+ Daarin staan vaak verhalen die in het echt nooit gebeuren. (dus een loslopende pony vinden en die dan mogen houden.)

En het is dus iemand die verhalen verzint....en waarom? Tja, vakantietijd? := Of iemand die zich verveelt ik heb geen idee...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:18

pharagirlke schreef:

Wanneer één IP twee accounts heeft, en 1 van die accounts is net nieuw en gedraagt zich overdreven penny kan je er veilig van uit gaan dat het een penny-account betreft. Ik weet niet of ze nog andere mogelijkheden hebben maar dit is de meest simpele. :)

:)* Bedankt!

Dus je hebt:
gewone pennys (eigenlijk best lieve pennys), die écht geloven dat ze met hun zwarte arabische hengsten met roze strikjes Anky gaan verslaan
en je hebt:
relpennies, die doen alsof om andere bokkers te stangen. En die hebben dan een pennyaccount.

Zo?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:21

Ja..zo zou je het kunnen omschrijven. :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:23

hestejente schreef:
pharagirlke schreef:

:)* Bedankt!

Dus je hebt:
gewone pennys (eigenlijk best lieve pennys), die écht geloven dat ze met hun zwarte arabische hengsten met roze strikjes Anky gaan verslaan
en je hebt:
relpennies, die doen alsof om andere bokkers te stangen. En die hebben dan een pennyaccount.

Zo?

hoezo? wil je zeggen dat ik Anky dan NIET ga verslaan? -O-

de desillusie... :n

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:25

Hé... Pssssshhhh....

Kijk eens in het grote penny hk. :D
Daar mag je legaal de penny uithangen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:27

Bellatrix schreef:
Een penny is iemand die bijvoorbeeld vertelt dat hij of zij een pony gevonden heeft in het bos en die dan verstopt om voor zichzelf te houden. En er dan stiekem elke dag naar toe gaat. Iemand die zegt dat die een zwarte Arabische hengst getemd heeft en de enige is die hem kan berijden. Iemand die een verwaarloosde pony in een wei vind, er elke dag naartoe gaat om het dier te voeren en het dan uiteindelijk van een lieve oude man is die graag wil dat die persoon zijn pony gaat verzorgen.

Gewoon iemand die haar fantasie uit de penny haalt. :+ Daarin staan vaak verhalen die in het echt nooit gebeuren. (dus een loslopende pony vinden en die dan mogen houden.)

En het is dus iemand die verhalen verzint....en waarom? Tja, vakantietijd? := Of iemand die zich verveelt ik heb geen idee...

Nee joh dat is geen penny! Ik zal even vertellen wat er gister gebeurde dat was pas Penny! Ik was op stal en ik sta voor de box van MIJN paard. Tot er een meisje aankwam die vertelde dat het haar pony was en dat die Kareltje heette ( volgens mij heet ze toch echt [***]) en dat ze er elke dag op rijd ( mijn merrie is pas 2). Dat ze "Kareltje" van de stalhouder heeft gekocht toen die nog een veulentje was ( Ik heb [***] toch echt zelf gekocht 13 dagen geleden niet van de stalhouder maar van iemand uit de andere kant van het land en ze heeft nooit eerder bij ons op stal gestaan).

Toen ik zei dat het MIJN pony was hield ze haar mond bijna dicht en zei dat haar moeder MIJN pony voor haar zou kopen! Toen ik zei dat [***] echt niet te koop is ( moet haar zelf nog afbetalen en ze gaat toch nooit weg!) zei ze echt wel vraag maar aan mijn moeder. Helaas kwam moeders het kind ophalen en toen ben ik naar haar toe gegaan en gevraagt wanneer ik mijn geld dan krijg aangezien ze MIJN pony elke dag rijdt en heeft gekocht. Daar had moeders geen antwoord op.

Dat is pas penny!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:28

haha! Dat is prachtig!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:28

Dat klopt wat hier gezegt wordt.
Pennyaccounts zijn accounts die speciaal zijn aangemaakt om dit soort fantaverhalen te vertellen. Vaak zijn het pubers die een relletje uit willen lokken. Maar we zijn ze altijd heel snel op het spoor. Achter de schermen hebben we heel geavanceerde manieren om dit te kunnen opsporen. Zelfs als je een ander mailadres neemt en een ander wachtwoord, kunnen we het hoofdaccount toch vinden. En dan staan er in het meest ongunstigste geval wel 2 OW's op je te wachten, eentje voor het aanmaken van een SA en eentje omdat je een reltopic hebt geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:30

Abeltje77 schreef:
haha! Dat is prachtig!

Op zich was het wel grappig maar ze had aan de hele stal verteld dat ze haar echt zou kopen dus er kwamen mensen naar me toe waarom ik [***] nu al verkocht? Helaas voor dat kind [***] blijft echt bij mij!

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:31

Relpenny's ?????? _O- _O- _O-
Het moet niet gekker worden!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:32

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:36

Ik heb wel het idee dat het tegenwoordig minder vaak voorkomt. Eerder had je echt heel veel van die pennytopics :D

Het is toch jammer dat ze allemaal naar de mesthoop gaan, het herlezen van deze topics zorgt toch weer voor uuuuuren vermaak :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:41

Meestal in de vakanties zijn ze er opeens. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:45

Abeltje77 schreef:
hoezo? wil je zeggen dat ik Anky dan NIET ga verslaan? -O-

de desillusie... :n

Sorry! Y;(

Miss_Malfoy schreef:
Hé... Pssssshhhh....

Kijk eens in het grote penny hk. :D
Daar mag je legaal de penny uithangen. :j

Bestaat dat? :)) Waar, waar? :P

Storm en iedereen die het heeft uitgelegd: bedankt, ik snap het +:)+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:46

In de huiskamer, het het Het grote penny hk! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 14:41

Ik gaat zoeken! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:55

nog even als aanvulling en om het topic compleet te maken:

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:57

pharagirlke schreef:

Jeetje dat is wel heel kansloos zeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:58

dit is een typisch (en meest klassieke) voorbeeld van een penny-reltopic [VSW] pony nemen