Mod opmerkingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Mod opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 10:30

Is er een mogelijkheid (te maken),om als je nieuw een topic binnenkomt, op een button kunt drukken en je alle mod-opmerkingen in dat topic te zien krijgt?

Ik druk nu vaak op de mogelijkheid om de berichten van de TS allemaal te zien (die doen er bij mij vooral toe) maar zie daardoor mod-opmerkingen over het hoofd. Zeker als het topic al tig pagina's heeft.

luxx

Re: Mod opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:52

Zodat je kunt zien of het risico op een OW groter is omdat er al een waarschuwing voor gegeven is?
Want in de moderatoropmerkingen staat altijd de bloody obvieus en volgens mij ken je de regels prima, dus in mijn ogen kan dat geen andere reden hebben?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:58

Snap de logica ook niet helemaal.
Waarom is dat interssant?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:58

Die modopmerkingen zijn juist groen zodat ze opvallen... Als jij op de berichten van TS filtert en daarnaast ff snel door het topic heen scrolt dan zie je die echt niet over het hoofd... :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:00

Ik snap de logica ook niet..?
oke als een topic al 40 pages lang is vol gezeik.. tsja en er staat een opmerking...vaak plaatsen ze die dan wel in de beginpost... of bedoel je het niet op die manier?

ben benieuwd of je op een bepaald topic doelt, want snap nu niet helemaal hoe je dit bedoeld. kan me er even niets van inbeelden.

Ik zie ook niet het nut om een mod opmerking te kunnen zien...
Zelf gewoon nadenken voor je reageert :j

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:03

Dat is idd ook zo... Als jij denkt dat je aangesproken kunt worden op een modopmerking dan is je bericht gewoon niet juist. ;) Je wordt in principe niet aangesproken als je netjes, goed onderbouwd en ontopic reageerd...

En mijn ervaring is dat er in topics van 40 pagina's altijd wel ergens een modopmerking staat, het zijn vaak ehm... bepaalde onderwerpen die gruwelijk hard gaan. Kwestie van de laatste paar pagina's ook nog even doornemen als er niets in de beginpost staat. Sowieso wel handig imo, als je ontopic wil reageren. Mss is hetgeen je wilde zeggen al gezegd door iemand anders. :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:04

hoe kan je op berichten van de TS filteren dan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:06

Magiccc schreef:
hoe kan je op berichten van de TS filteren dan?

door bij de openingspost rechts op : Geplaatst door de TopicStarter : 35 min geleden

te klikken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 11:18

Tjonge, ik vraag alleen naar de mogelijkheid en ja hoor.... het wordt weer op mijn persoontje getrokken.

Misschien even een opmerking: ik heb nog nooit een OW gekregen omdat ik een mod opmerking niet gezien heb. Maar ik weet dat sommigen daardoor zich heel mooi onder een OW of ban uit kunnen "praten" :D

Bovendien zijn sommige modopmerkingen sturend en verbaas ik me erover hoe sommigen gewoon weer terug komen op dingen die niet relevant zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:23

Ik denk dat dat laatste aan de mods is om hun druk om te maken...

En heb jij van een mod/beheerder gehoord dat mensen zich eruit kunnen praten?
Dit kan ik mij niet voorstellen :)

Als het een belangrijke opmerking is , komt deze wel bij de openingspost te staan lijkt me?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:31

slimmerik schreef:
Is er een mogelijkheid (te maken),om als je nieuw een topic binnenkomt, op een button kunt drukken en je alle mod-opmerkingen in dat topic te zien krijgt?

Ik druk nu vaak op de mogelijkheid om de berichten van de TS allemaal te zien (die doen er bij mij vooral toe) maar zie daardoor mod-opmerkingen over het hoofd. Zeker als het topic al tig pagina's heeft.

Maar waarom wil je de Modopmerkingen zien dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 11:33

Het lijkt me gewoon gemakkelijk IndianLady (voor iedereen) en is voor Bart pinuts om in te bouwen volgens mij. :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:53

Slimmerik, ik betrek helemaal niks op jou persoonlijk... Ik had niet eens gezien dat jij het was, herkende je ava niet. :') Mijn opmerking slaat gewoon op users in het algemeen, althans, dat was de essentie van mijn verhaal. :)

Ik denk dat dat inbouwen helemaal niet zo gemakkelijk is... Dan zou je het al zo in moeten bouwen dat de mensen die in de moderator-groep staan door een topic automatisch herkent worden. Wat vervolgens weer een probleem opleverd als een mod gewoon als users mee discussieert of als de modopmerking in het bericht van een andere user/beginpost gezet wordt. Dan zou de server automatisch alle topics door moeten kijken naar de mod-tag en ik denk dat dat gewoon veel capaciteit gaat vreten...

De modopmerkingen zijn al groen zodat ze opvallen en in de echt lange topics worden ze ook in de beginpost gezet, dus als je het topic even snel doorscrolt - je hoeft dan niet eens te lezen - zie je het heus wel als er een modopmerking staat. :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 11:59

Weet ik Sylvia ;) maar de knop voor berichten te lezen van verschillende users apart is mogelijk. Dat is niet voor niks. Vaak heb ik (en ik denk anderen ook) alleen behoefte aan berichten van TS. Dan zie je idd de modopmerkingen over het hoofd.

Soms kan dat een opmerking zijn van : het is nu al genoeg gezegd dat TS naar de DA moet gaan (of politie, of dokter of schooldirectie etc.) Dan wil jij alleen op berichten van TS reageren en je ziet dat de laatste 4 pagina's het woord DA niet meer voorkomt. Denk jij een handige tip te geven...... oeps.... niet goed dus.

En nogmaals: het is maar een algemene vraag van mij ;) :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:04

Maar de knop voor het lezen van verschillende users is alleen de TS. En dat is naar ik aanneem stúkken gemakkelijker in te stellen en minder belastend voor de server. En als je vanuit het profiel op de zoekfunctie klikt dan heb je nog steeds 1 specifieke user waar jij persoonlijk gericht op aan het zoeken bent. Misschien is het nog vrij gemakkelijk om in te stellen dat de reacties van moderators ook zichtbaar zijn met 1 knop, maar dan zit je nog steeds met het probleem dat er ook regelmatig mee gediscussieert wordt door mods en dat er nogal eens modopmerkingen in de beginpost of in berichten van andere users staan. Dan werkt die optie simpelweg niet.

De enige manier waarop het echt te filteren is - imo - is om op de tag an sich te zoeken en ik denk dat dat veel te veel capaciteit vreet. Vooral in verhouding tot de 'opbrengst' daarvan...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:07

Sylvia schreef:
Maar de knop voor het lezen van verschillende users is alleen de TS.

Nee hoor.... als je op "geplaatst" klikt bij andere users, krijg je alleen de berichten van die user te zien ;)

En de posten van mee-discusieërende mods hoef je toch niet als mod-opmerking te lezen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:11

slimmerik schreef:
Sylvia schreef:
Maar de knop voor het lezen van verschillende users is alleen de TS.

Nee hoor.... als je op "geplaatst" klikt bij andere users, krijg je alleen de berichten van die user te zien ;)

En de posten van mee-discusieërende mods hoef je toch niet als mod-opmerking te lezen?

Die optie had ik nog niet gezien! Thnx!

En dat laatste lijkt me niet he...........Het is toch duidelijk gezegd : een mod opmerking staat ter verduidelijking in het GROEN . of in de beginpost.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:12

Die kende ik ook nog niet... :oo Slecht Syl, heeeeel slecht. >;)

Maar dan nog, dan zit je nog steeds op 1 specifieke user te zoeken. Dat is imo heel iets anders dan op modtags zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:12

Krijg nou het heen en weer! :oo Zat me laatst te bedenken dat het wel makkelijk zou zijn om voor elke poster alleen die posts te kunnen bekijken, en nu lees ik hier ineens dat het kan _O-

Vind het idee van modopmerkingen op een rijtje trouwens niet heel gek, ondanks het feit dat ik er zelf niet gauw gebruik van zou maken denk ik :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:13

Het is ook maar een idee Rock. ;) :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:17

Sylvia schreef:
Die kende ik ook nog niet... :oo Slecht Syl, heeeeel slecht. >;)

Maar dan nog, dan zit je nog steeds op 1 specifieke user te zoeken. Dat is imo heel iets anders dan op modtags zoeken...

Oeps Sylvia.... hoe lang ben je mod geweest? Zou in die tijd heel gemakkelijk geweest zijn _O-

Ik weet niet of modtags moeilijk is om in te bouwen (de zoekfunctie dus). Vandaar mijn vraag. Is natuurlijk helemaal niet de bedoeling Bart over de klink te jagen :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:19

Ik ben maar bijna 3 jaar mod geweest. Da's niet zo heel lang, toch? :P Ik had overigens andere trucjes om op user te zoeken, dus ach. :+ Zou gemakkelijk geweest zijn, maar geen man overboord! :P

Ik ben op zich wel benieuwd naar de reactie van iemand van de mods, maar in het verleden is gebleken dat ik altijd gelijk heb, dus ik vertrouw er gewoon op dat ik dat nu weer heb. :D ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:20

Stinkt hier _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:21

Wat je in een topic ook kunt doen is
linksonderin je scherm zit een mooi balkje, dan typ je daar even :Moderatoropmerking

en floep :D ze komen in beeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:22

Even off-topic; Slim, m'n kiddies zijn groot fan van je avatar :')