Bokt opschonen. Heeeele oude berichten wissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Bokt opschonen. Heeeele oude berichten wissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:18

Bokt is echt heel erg groot. Tig topics groot, maar niet ieder topic is toch zo bijzonder dat het bewaard moet blijven?
Is het niet een idee om wat ruimte te maken door heeeleee oude topics die niets boeiends aan onderwerp hebben, eens te verwijderen?
Dat we allemaal eens mee helpen aanwijzen van zulke topics?

Shadow0

Re: Bokt opschonen. Heeeele oude berichten wissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:21

Waarom? Wat zou het volgens jou opleveren?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:24

Allereerst meer ruimte, wat altijd handig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:24

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Denk vaak het zelfde! Ruim dan de nieuwe topics waar er al 100 van bestaan ook meteen op... laat het inmiddels duidelijk zijn wat een veulen gevoerd moet worden aangezien je er ieder jaar weer mee wordt overspoelt.

Maar volgens mij is dat een enorm karwei, naast alle zaken die moeten gebeuren dagelijks om de boel draaiende te houden (op een forum met voornamelijk meiden ~~}> ) en het technische gedeelte.

Meerwaarde: levert overzicht op!
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 09-12-09 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Idd waarom?
Ik bijvoorbeeld vind het erg leuk om soms weer eens oude topics te lezen :) Waarom verwijderen?
en er is al eens eerder uitgelegd door Bart dat het qua ruimte helemaal niet nodig is om topics te verwijderen :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:26

Shadow0 schreef:
Waarom? Wat zou het volgens jou opleveren?

Meer ruimte in de database? :? Zodat Bart geen groter geheugen hoeft te kopen? :+
Ik ben een computer nerd hoor, roep ook maar wat.
Maar ik vind oude topics zo nu en dan wel handig, als ik iets wil weten kan ik via de zoekfunctie nog hele bruikbare oude topics ophalen. :)

holly schreef:
Dat we allemaal eens mee helpen aanwijzen van zulke topics?

Ik denk dat je dan een hele grote discussie krijgt. Wat de een bruikbaar vind en wilt behouden, is de ander het weer niet meer eens.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:29

Tuurlijk is het leuk om eens een oud topic nog eens te kunnen lezen, maar niet alle topics gaan ergens over.
Zo vroeg ik ooit in een topic naar een bepaalde bokker, welke aangaf mij inmiddels gevonden te hebben, topic klaar.
Moet zoiets bewaard blijven?
Door dat soort onnuttige topics te verwijderen, krijg je toch weer meer ruimte.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:29

Ik vind het niet eens zo'n gek idee.

Ik denk dat iedereen het met me eens is dat alle verkoop en te koop gezocht advertenties weg kunnen die gesloten zijn of ouder dan een jaar zijn bijvoorbeeld.
Hetzelfde bij commercieel.

En ik denk dat de meeste het met me eens zijn dat een groot gedeelte van de "penny" topics ook weg kunnen.

Of bij de links, waarvan de links niet meer werken.

Ik zou best mee willen werken om alles uit te pluizen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:31

Opschonen van Bokt heeft weinig toegevoegde waarde. Topics nemen weinig ruimte in en en de database werkt op zo'n manier dat oude topics Bokt niet vertragen. Het heeft dus niet zoveel zin om te gaan doen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:33

Ze nemen dus wel ruimte in?
En dat het niet veel zin heeft, is dat omdat er geen zin is?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:35

Ik zou ook willen helpen uitpluizen (weet nog niet hoe alles omvattend het is maar zal vast een hele hoop werk zijn).

Karl66, het geeft wel meer overzicht. Nu is het zoekwerk best moeilijk omdat er zoveel op staat wat niet meer interessant is, zoals mathes aangeeft. De topics die wel waarde bieden zijn dan ook makkelijker te vinden.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 09-12-09 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:35

Er is genoeg ruimte, dus met opschonen win je niks. Opslagruimte is gewoon geen probleem, dus waarom zou je daar een probleem van maken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:36

holly schreef:
Ze nemen dus wel ruimte in?
En dat het niet veel zin heeft, is dat omdat er geen zin is?

Natuurlijk nemen ze wat ruimte in :) Maar er is geen ruimteprobleem. Er is niet te weinig ruimte op Bokt. Als we met z'n allen minder topics mochten plaatsen omdat de harde schijf bijna vol is, dan heb je een punt. Maar dat is totaal niet aan de orde.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:37

Van die nutteloze topics die al 100x voorbij gekomen zijn, mogen wat mij betreft ook best weg (en dan vooral die met relatie problemen..*zucht* ), EA / commercieel en penny berichten.

Informatieve topics zijn juist handig! Ik zoek soms ook weleens wat en dan vind ik mn antwoord in een topic wat al een paar jaar oud is.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 09-12-09 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:42

ik heb zelf ook een paar topics die weg mogen hoor :) ik zoek al een hele tijd geen bijrijder meer :P

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:46

Jibbel schreef:
Van die nutteloze topics die al 100x voorbij gekomen zijn, mogen wat mij betreft ook best weg (en dan vooral die met relatie problemen..*zucht* )

Informatieve topics zijn juist handig! Ik zoek soms ook weleens wat en dan vind ik mn antwoord in een topic wat al een paar jaar oud is.

Die relatie topics vind ik juist altijd leuk om door te lezen, haha. En daar haal ik ook nog wel eens een tip uit.

Zelf vind ik die oude topics ook altijd wel handig om dingen in te vinden e.d.
Laatst bijgewerkt door Diane_ op 09-12-09 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 12:46

Ik heb het niet over de "relatieprobleem" topics.
Voor iemand met een relatieprobleem lijken me die best handig :P

Ik heb het over topics die echt nergens over gaan.
Dat heeft toch helemaal geen nut om die te bewaren?
Er kijkt niemand naar, er staat ook niets in waar iemand wat aan heeft en dus staat het er maar te staan.
Ik zie die het liefst verdwijnen.
Scheeld ook meteen weer 2456308 nutteloze resultaten in de zoekopdracht waar je dan doorheen moet.

Een simpel voorbeeldje van mezelf
[PP] NATHALIE uit eindhoven? lees even!!!!
Moet dat nou bewaard worden dan?
Wie in hemelsnaam heeft hier wat aan dan?
Laatst bijgewerkt door holly op 09-12-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:48

ik vind iets zoeken via de zoekopdracht ook altijd heel tijdrovend...als je maar enkele woordjes invult krijg je meteen giga veel topics waar steeds hetzelfde wordt geplaatst

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:56

Op het moment dat je de zoekopdracht gebruikt, staan de berichten of topics op volgorde van plaatsing (de laatste zie je als eerste) Die oude berichten staan dus onderaan en die hoef je niet te bekijken als je dat niet wil.

Er is dus geen dringende noodzaak om topics te verwijderen. Op het moment dat we daar wel voor zouden kiezen, krijg je altijd een heel subjectieve discussie over welke topics wel of niet mogen blijven staan. Iedereen heeft weer andere onderwerpen, die ze graag nog eens terugkijken. Er zijn dus altijd mensen die je geen plezier doet door een topic te verwijderen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:00

mar dat is hetzelfde met bokkers die al vanaf 2001 niet meer online zijn geweest,. die mogen ook wel eens opgeschoont worden.

en inderdaad bij zoekopties krijg je weet ik niet hoeveel pagina´s dan zoek ik meestal al niet eens meer verder en maak ik wel een topic aan, net zo gemakkelijk en gaat sneller!!!

maarjah wat wel moeilihjk is wat jij niet interessant kan vinden voor een ander mischien wel!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:01

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:04

holly schreef:
Nog een paar voorbeeldjes
[LZP] Yep, zo'n forum bedoelde ik!
[LZP] jeumig....
[LZP] GGGGRRRROOOMMMMMMMMMMM
[LZP] kijken of mijn onderschrift werkt...

Dit geeft toch beeld bij mijn tekst dacht ik.
Zulke topics hoeven toch niet bewaard te worden, wie kijkt hier nu nog naar?

Kan aan mij liggen, maar als dit soort topics verdwenen zijn, mis je die toch niet?

Nee, die mis je niet. Echter lijkt hetme veel werk om dat uit te zoeken, terwijl het voor de ruimte niet nodig is.
Ik vind het terug zoeken van berichten van sommige gebruikers ook erg handig. Weet je beter wie er aan de andere kant zit ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:10

Dat hoeft niet veel werk te zijn.
Iedereen heeft wel topics die verwijderd kunnen worden.
Als je die zelf dan opgeeft als verwijderbaar, dan hoeft er als moddie niet gezocht te worden, slechts even gekeken en verwijderd. Is het zo gepiept.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:14

Het valt mij vooral de laatste tijd veel op dat men denkt "laat ik maar gewoon een nieuw topic plaatsen" i.p.v. zoeken in de zoekmachine. Dit kan deels komen door de hoeveelheid topics die er staan. En als je dan objectief bekijk kan een groot deel gewoon worden verwijderd. Er is inderdaad verschil tussen topics die oud zijn en nog wel informatief zijn en topics die nutteloos zijn zoals Ts aangeeft.