"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

"hee"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:48

Iets waar ik me al een tijdje aan erger is het volgende: (vooral jonge) bokkers die een post, of zelfs hun topic, beginnen met "hee"/"hey". Helemaal erg vind ik het wanneer zo iemand een post van mij quote en dan daaronder een reactie beginnend met hee/hey schrijft. Misschien vinden jullie het wel ouderwets hoor :Y) maar ik vind het niet prettig om met hee/hey te worden aangesproken (en dan moet ik nog 30 worden := ) Eigenlijk vind ik het zelfs een beetje respectloos. In ieder geval zeg ik soms wat van, als je iemand kent vind ik het nog wat anders maar een wildvreemde bokker aanspreken met "hee"? Ben ik nou de enige die zich er aan stoort?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:50

Ik erger mij persoonlijk er niet aan.
Snap dat je je er aan kan ergeren!
zijn meestal jongeren die dit doen,
denk niet dat het vervelend bedoeld word.
tegenwoordig spreken veel mensen elkaar aan met hee :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:52

Heej!

Ach, ik denk maar zo, als je je moet ergeren aan zúlk soort dingen, mag je in je handjes knijpen. :D

Nee, sorry, ik deel deze ergernis niet. Msntaal, vervelende afkortingen, onrespectvol gedrag en geen ABN kunnen typen, vind ik vréselijk gedrag op het internet, maar aangesproken worden met 'hey', zal ik me niet druk om maken. :D

Bomba

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:56

Ik erger me er niet zo zeer aan, maar ik zal het zelf nooit typen. Vind het minder leuk overkomen dan bijvoorbeeld hallo o.i.d. en ik vind het ook minder netjes staan. :)

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:59

ik denk dat het vooral is omdat het zo 'stom' staat om bij een nieuw topic ineens je verhaal te starten (dat gevoel heb ik altijd :+ )
dan zetten veel mensen er toch maar iets boven, en hey is dan nog wel een redelijk algemene vorm... (oké, voor de jeugd haha)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:00

Nee, ik vind het op een informeel forum, waar we elkaar ook met je en jij aanspreken niet storend. Ik vind het ook niet respectloos o.i.d.

En inderdaad, als je je daaraan moet ergeren, mag je in je handjes knijpen! ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:00

Ik erger me er zeker niet aan (en ik ben ook bijna 30). Voor mij is 'hee' of 'hey' hetzelfde als 'hoi'. Niet respectloos vind ik dus. Hier op het forum zal ik het niet gebruiken, maar wel bijvoorbeeld op hyves naar vrienden toe.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:01

Ik kan me hier niet aan storen :D (en ben 30 + ;( )
Maar kan me wel voorstellen dat mensen zoiets hebben van huh uh ken ik jou :?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:01

Als iemand mij aanspreekt met hey, zeg ik altijd hey...zijn we even oud ofzo?

Maar aan storen doe ik me er niet echt aan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:04

Myukii schreef:
Heej!

Ach, ik denk maar zo, als je je moet ergeren aan zúlk soort dingen, mag je in je handjes knijpen. :D

Nee, sorry, ik deel deze ergernis niet. Msntaal, vervelende afkortingen, onrespectvol gedrag en geen ABN kunnen typen, vind ik vréselijk gedrag op het internet, maar aangesproken worden met 'hey', zal ik me niet druk om maken. :D

Helemaal mee eens.... Bokt is een forum dus mag er wel losser omgegaan worden met de gedragsregels.

Het zou zotjes zijn dat dat je geachte ts, moet gebruiken omdat ts al wat jaartjes heeft versleten. Wat jongeren wel vergeten is dat ze dan bij een formele mail ook hey gebruiken :=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:25

Op een forum oid doe ik dat eigenlijk nooit, vooral omdat er in de begintijd van bokt nogal eens gelet werd op het niet mogen beginnen van een topic met: Hoi allemaal en groetjes, enz :+ Maar in smsjes, msn of rl gebruik ik hey ook wel vaak. Meer als een plaatsvervangend hoi :+ Heb me eigenlijk nooit bedacht dat mensen dat storend konden vinden }:0

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:52

stoor me er niet aan want gebruik het zelf altijd als opening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:59

hestejente schreef:
Iets waar ik me al een tijdje aan erger is het volgende: (vooral jonge) bokkers die een post, of zelfs hun topic, beginnen met "hee"/"hey". Helemaal erg vind ik het wanneer zo iemand een post van mij quote en dan daaronder een reactie beginnend met hee/hey schrijft.

Bedoel je zoiets? 8-)

hestejente schreef:
Hey, daar hebben we Rox, helemaal vanuit Down Under :D Wat ziet dat er allemaal gaaf uit hee, ik ben ook best jaloers

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 19:01

Chiqa, die post komt uit een huiskamertopic. Waar we elkaar al een tijd kennen. Mijn ergernis betreft schoolkinderen die op praktisch iedereen, en overal op het forum, met "hee" reageren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:02

en dan afsluiten met

nou kusjes van mij he :wave:

%)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:05

Ach je maakt jezelf er ook schuldig van, type het woordje hee of hey maar eens in op je naam Heste of bedoel je dat niet?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 19:06

Lees dan. Ik leg het net uit. Waarom snap je het niet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:07

sjee nou,ik had dus dit topic gelezen..
wilde ik een berichtje bij iemand in een topic typen...begin ik dus met :
hey
:o

ik doe het dus ook :D
ik erger me er niet aan,net als msn taal,of weet ik veel wat voor kromme schrijftaal.
zo lang ik het nog maar lezen kan

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:08

ik vind het best assosiaal ik begin vaak met 'Hallo' en ik zeg altijd u in mijn topic's of berichten heel soms vergis ik me eens..

maar het is ook zo bij ons liep er laats een meisje op stal van een jaar of 10 met make-up en alles ze is 10jr denk ik dan ik ben 14jr en ik draag geen eens make-up..

net zoals de reclames Nederland word steeds asiosialer.

groetjes

edit* typfouten.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:09

Arabesk schreef:
en dan afsluiten met

nou kusjes van mij he :wave:

%)

hvj! wjnmk! bff! :+:

:+

Ik kan me er niet zo aan ergeren, maar misschien omdat ik een jonge bokker ben :+ ? Ik vind het zo raar staan om meteen je verhaal te beginnen in een topic, daarom zet ik er altijd Hoi ofzo boven. :)

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:09

Nee stoor me er niet echt aan.. Maar wel aan 'kusjee!!' aan het einde....

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:10

Snap niet waar je je druk om maakt hoor .. ;)

En daarbij gebruik je het zelf ook welliswaar in een huiskamertopic maar toch ;)

Kusjes erger ik mezelf wel aan :+
Laatst bijgewerkt door Everytime op 23-10-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:11

Ik doe het zelf ook, ik vind het niet echt ergerlijk ofzo. :) Ik ga mijn topic niet beginnen met: "Mijnheer, mevrouw" oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:14

hestejente schreef:
Lees dan. Ik leg het net uit. Waarom snap je het niet?

Ik snap je wel, alleen begin jij ook om de haverklap je zin met 'hey' en 'hee' waarom irriteer jij je er dan wel aan bij anderen? ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:14

Ik kan me er ook niet aan ergeren.
Sterker nog 'hey' is mijn standaardgroet in mails/msn etc. Officiële/serieuze mails begin ik met beste/geachte naargelang de functie van de persoon die ik schrijf. Een mail naar bv een prof sturen en beginnen met 'hey' vind ik idd respectloos en meestal worden zo'n mails ook niet echt gewaardeerd.

Hier op het forum gebruik ik het niet omdat ik geen enkel bericht begin met een groet (zou wat zijn). In pb'tjes zou ik waarschijnlijk ook beginnen met hey, eventueel hallo.