Gemeen zijn via de PB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Gemeen zijn via de PB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:14

Ik weet niet of het hier goed staat.

Het is niet bedoeld als reltopic, maar een hele serieuze vraag of dit herkenbaar is!?!

Een vriendin van mij had vanmorgen een heel klein onenigheidje met een mede bokker. Ze probeerde via de pb dit bij te leggen zodat er weer normaal gesproken kon worden. De reactie op haar actie was behoorlijk onbeschoft. Mijn vriendin probeerde er met een beetje humor op in te gaan. Maar de reactie die ze hierop kreeg was gewoon ronduit gemeen. Naar mijn mening had mijn vriendin de eerste keer niet eens terug moeten pben, lekker laten gaan.

Ik laat me uiteraad niet uit over de inhoud, en wil het ook anoniem houden! Vandaar dat ik een vraag stel en niet de persoon wie dit overkomen is. (ze heeft me ook beloofd niet te zullen reageren)

Wij zaten ons af te vragen of dit nou vaker gebeurd op bokt? Dat, door het anoniem zijn, er meer gemene meisjes zijn? En dan even niet op de topics zelf maar via de pb, nog veiliger zonder getuigen. In het echte leven ben je toch ook niet gemeen als iemand iets probeert te sussen. Natuurlijk kan je nog wel je zegje willen doen maar dan probeer je het toch ook bij te leggen?

Oja, mijn vriendin heeft er niks van overgehouden hoor. Volwassen vrouw, die wel wat kan hebben van gemene meisjes :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Gemeen zijn via de PB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:15

Ja hoor.
Ik heb het ook zo vaak gehad.
En met dat humor is bloed iritant moet je weten. Dus dat kun je verwachten, Maar het is inderdaad nooit leuk.
Bij mij is het altijd, OF modje. OF er tegenin gaan OF lekker laten gaan ;)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:16

Ach jah...

Het kan sommigen een veiliger gevoel geven om via pb gemeen te zijn. Dan krijgen ze in iedergeval niet het hele forum over zich heen om de gemene actie.

Dit gebeurt op vrijwel elk forum. Maar daar sta je toch gewoon boven lijkt mij.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:18

Heb ik nog nooit gehad geloof ik. Maar ik meng me dan ook nooit in die discussies hier, daar zie ik het nut nooit zo van in

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:20

Helaas gebeurt dat best vaak ja.

Bedreigingen, zwartmakerij andere bokkers, schelden, stalken etc etc.

Gewoon mensen die zelf in een geestelijke crisis zitten denk ik dan maar. Maar irritant is het wel. Vooral omdat de mods en het beheer en niets mee schijnen te kunnen.

Daarom zit ik met smart erop te wachten dat Bart het mogelijk maakt dat bepaalde pb's ongelezen teruggestuurd kunnen worden of dat je jezelf kunt blokken om pb's van bepaalde gebruikers te weigeren op voorhand.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:20

heb ik nog nooit gehad. zou ik wel gemeen vinden...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:21

Nooit meegemaakt, en zou het na een poging gewoon laten gaan.
Als een ander er niet voor open staat kan je pben tot je een ons weegt, maar ga je er niet komen ;)

Denk wel dat mensen sneller gemeen kunnen zijn zo veilig achter het computerscherm met een nickname en ook nog eens via pb.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:22

Ik ben ook een keer voor rotte vis uitgescholden, later bleek dat ze dat bij meer bokkers deed.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:23

Ja ook wel eens meegemaakt, maar het is net hoe die persoon iets leest en opvat. ;)
Of hoe je het zelf leest en opvat........

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:28

Misschien dom van mij maar ik heb dit op andere forums nog niet meegemaakt. Wel wat andere doelgroep moet ik toegeven :)

Dus ik ben ook wel verbaasd dat dit blijkbaar 'gewoon' is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:29

Volgens mij is dit niet alleen op Bokt het geval.
Dit soort mensen heb je en zul je houden.

Lekker laten gaan.
Zij hebben meer last van hun woede als je er niet op reageert dan jij. :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:31

Domme vragen bestaan niet. ;)

En tja, ik zit eigenlijk niet op een nader forum, dus kan je niet zeggen waarom het hier wel gebeurt. :n

Oh en mocht ik ooit weer zo'n pb krijgen, het zegt iig meer over de persoon die het stuurt dan diegene die het ontvangt ;)

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:34

Er zijn gewoon ontzettend veel meningen. En dat is goed. Maar niet iedereen kan ertegen als ze ergens op aangesproken zouden worden. Het schrijven is heel gemakkelijk, juist omdat je elkaar niet kent en niet ziet. Helaas komt het dan wel eens voor dat zulke dingen gebeuren. Persoonlijk vind ik het erg kinderachtig, maar dat is dus mijn mening. Als een discussie plaats zou vinden in een topic waar ik ook in betrokken ben zal ik mijn mening geven maar als het me te ver gaat dan reageer ik gewoon niet meer.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:37

Jap, ook vaak genoeg gehad. Ik reageer er tegenwoordig maar niet meer op vind het gewoon kinderachtig het te doen via de PB. :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:41

hoort dit trouwens niet bij Forum zaken?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:44

Ja, het is inderdaad wel heel kinderachtig.

Ik geloof dat ik zelf nooit meer gebruik ga maken van de pb na al de verhalen hier. Je weet dus eigenlijk nooit wat voor reactie je kan krijgen. Dan heb ik altijd geluk gehad. Al gaan die van mij nooit over meningsverschillen. :)

Ik had nog hoop dat het op zichzelf zou staan, maar niet dus.

*Of het bij forumzaken moet staan weet ik echt niet.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:45

vaak genoeg gehad maar niemand die mij zo dusdanig gemeen kan benaderen dat ik er van onder de indruk raak :D
Ken ze niet dus ook zijn ze het ook niet waard om mij hier druk over te maken!!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:46

Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit ruzie heb gehad via de PB hoor, dus ik gebruik het gewoon en blijf het gewoon gebruiken.
Nou is het ook wel zo dat ik nooit echt op oorlogspad ben, dus dat scheelt.. :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 23:45

Mja, herkenbaar... sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen als ze een discussie niet kunnen 'winnen' en dan gaan ze even via de pb vervelend doen. Jammer. Laat maar waaien...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:39

slimmerik schreef:
Daarom zit ik met smart erop te wachten dat Bart het mogelijk maakt dat bepaalde pb's ongelezen teruggestuurd kunnen worden of dat je jezelf kunt blokken om pb's van bepaalde gebruikers te weigeren op voorhand.

Volgens mij kan je dat al doen, iets met friends en foeis. (Weet alleen niet helemaal precies hoe het werkt :o .)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:46

tsja hier op bokt is t blijkbaar redelijk normaal om dat te doen, 9 vd 10 keer echt ook met eenr eden van niets maargoed, lekker laten gaan ;)
t is maar internet hoor!
Bokt hoort leuk te zijn voor de ontspanning dus maak je er vooral niet te druk om :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:50

nee ik heb er niet last van, wel is een misverstand via de Pb uitgepraat en dat is alleen maar goed en eerlijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:56

Jep, pas nog, was trouwens mn 1e in mn boktjaren, kind moest zo nodig ineens raar gaan doen om niks... :?
Ben ermee in discussie gegaan, maar uiteindelijk eindigde ze nogal kinderachtig dus dacht, lekker laten gaan.

Ach, lekker laten gaan!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:00

Ik heb het gelukkig nog nooit gehad. Maar ik meng me verder ook niet in discussies oid want ik heb er ook totaal geen zin in. Vooral omdat ik weet dat anderen misschien makkelijk schelden/beledigen en ik er echt last van heb en me er rot door voel. Ik wil vooral iets leren van het forum en ik heb verder niet echt de neiging om heel erg mijn mening te verkondigen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:11

Zo iemand gaat tegenwoordig regelrecht naar mijn foeilijst. Ik heb ingesteld dat foeis mij niet kunnen pb'en.