Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 07:41

Het valt me steeds meer op dat bij discussies er eigenlijk helemaal niet meer gediscussieerd (?) wordt.
Er worden vaak alleen maar meningen opgelegd, -zo is het, en niet anders- .
Met als gevolg dat er dan dikwijls rellen beginnen te ontstaan.
Het gezegde water bij de wijn doen... zie je zelden.
Als een persoon er dan niet uitkomt, worden de "vriendjes" er maar bijgehaald, en als dat nog niet lukt dan wordt er maar al te vaak op de man gespeeld.
Dat is jammer.
Dingen zijn toch niet alleen maar zwart of wit? Er is nog een heel groot gebied wat grijs is.
Waar is dat grijze gebied op bokt?
Of zitten er echt dan alleen maar toppers en expers op bokt?

Zouden de discussies niet leuker en eerlijker worden als we onze meningen niet opdringen maar onze ervaringen gewoon zouden delen? Op een manier waarbij we anderen in hun waarde laten?

Amondi

Re: Waar is het grijze gebied op bokt onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:04

AMEN!!

gewoon je mening geven en de meningen van anderen respecteren je kunt wel in discussie gaan over het hoe wat eb waarom je het zo doet, alleen sta ook open voor de ander zijn mening..
misschien kunnenw e zo veel meer van elkaar leren ;) en het zal een stuk gezelliger worden op dit forum ;)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:14

Jij snapt wel wat ik bedoel inderdaad.
Het is toch niet zo moeilijk om een normale discussie te voeren?
Waarom moet dat altijd (of bijna altijd) op rellen of ruzies uitlopen? .
Of zie ik dat verkeerd?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:14

Ik denk dat de 'grijze' bokkers wijselijk hun mond dichthouden.
Meestal gaan de discussies toch tussen dezelfde mensen en kramen ze in ieder topic hetzelfde uit. Leuk om te lezen maar niet om ertussenin te zitten :+
Maar ik ben het met je eens hoor, het is jammer dat mensen niet openstaan voor elkaar.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:15

Ik val denk ik wel redelijk onder het 'grijze gebied van bokt'.
Ik lees vooral mee, probeer van iedereen (vooral hier bij discussies) wat te leren.
Maar ik geef eigenlijk zelden mijn mening, omdat ik geen zin heb om álles tot in de puntjes uit proberen te leggen tegen mensen die op mij overkomen alsof ze er toch niets van willen leren, maar (het) alleen willen (wat is daar het goede woord voor?) .. dat ze het uit verband kunnen halen, en dan zeggen dat wat ik denk, onjuist is.
Daarbij ben ik niet zo goed in het opschrijven van dingen, waarvan ik vind dat je ze moet leren voelen, ipv alleen maar op papier te zetten (of in dit geval, op de computer).

Wel leer ik veel van de verschillende opvattingen, en de verschillende kijken op dingen hier.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:17

Miryamk schreef:
Ik denk dat de 'grijze' bokkers wijselijk hun mond dichthouden.
Meestal gaan de discussies toch tussen dezelfde mensen en kramen ze in ieder topic hetzelfde uit. Leuk om te lezen maar niet om ertussenin te zitten :+
Maar ik ben het met je eens hoor, het is jammer dat mensen niet openstaan voor elkaar.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Soms heeft het geeneens zin om je mening alsnog te geven, omdat je van t voren al weet hoe het gaat lopen.

Jammer...

Erg jammer...

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:18

Als relatief nieuwe bokker, valt het me ook op dat er in sommige discussies echt een lijn lijkt te worden getrokken tussen twee standpunten en beide zijdes lijken inderdaad overtuigd te zijn van het eigen gelijk en niet bereid zelfs maar de overwegingen van de ander objectief te bekijken.

Ik weet dat het voor een mensen niet of nauwelijks mogelijk is om objectief te zijn, maar als ieder aan een kant van het hek zijn/haar eigen mening gaat verkondigen als waarheid, blijft er voor de mensen die zich in elementen van beide kanten wel kunnen vinden, geen ruimte over.
Laatst bijgewerkt door MoriMann op 07-10-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:19

Inderdaad, ik vind dat dus ook erg jammer, daar ik denk dat er een hoop bokkers zijn die WEL echt een bijdrage kunnen leveren op die manier niet meer willen/durfen te posten.
En daarbij valt er dus wel een enorm verlies in de waarde van een topic.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:20

Helemaal met je eens potverdikkie!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:22

Ik val denk ik ook onder het grijze gebied (klinkt wel lekker not hahaha)

Ik reageer vaak niet omdat veel medebokkers (dus niet allemaal he) niet te overtuigen zijn met goede argumenten en er altijd een jamaar of een cirkelredenering op los laten. Tuurlijk kan iemand gelijk hebben en heb ik niet alles goed, maar ik heb geen zin om onderdeel te worden van moddergooien.

Maar is het in de echte paardenwereld dan veel anders? Kom maar eens op wedstrijden keuringen etc, daar is het vaak niet anders hoor. Er zijn er altijd wel een paar met een grote bek die het verstieren voor een ander.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:22

je moet gewoon je mening kunnen geven zonder dat je ineend met de nek wordt aangekeken door eenheleboel mensen hier
de reacties hier bewijst maar weer eens dat er veek bang zijn om hun menig te uiten omdat er altijd bokkers zijn die er bovenop springen en dwingen hun mening aan te nemen!!
waardoor het gezellige gevoel hier snel kwijtraakt helaas
dit lijkt me ijngelijk een serieus probleem want alleen de bokkers met de grootste bek komen dan aan het woord wat niet echt eerlijk is en wat het voor veel nieuwe bokkers het moeilijk maakt om er gezellig tussenin te komen (ze komen er wel tussenin maar dan als pispaaltje)
iedereen maakt fouten en meningen zijn er om bijgeschaafd te worden!! iedereen veranderd ook welleens van mening wat vaak helemaal geen slecht teken is...
vind dat dit probleem echt beter aangepakt moet worden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:27

-> FZ

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:28

ieder heeft zijn eigen mening, ok niets op aan te merken :D , maar soms eens luisteren naar anderen of gewoon is (al is het maar eventjes) afstand nemen van je eigen mening zodat je iets kunt zien van een andere kant kan zo leerrijk zijn. Ik heb ook mijn eigen mening maar ik leer ook graag nieuwe dingen en dus kan het niet anders an dat ik af en toe eens afstand pak van mijn visie en eens door iemand anders zijn/haar ogen kijk. :+

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:30

Bokt is het grootste paardenforum, met de meeste leden dus. Tussen al die leden zitten genoeg mensen die voldoende ervaring hebben op een speciaal gebied.
Gelukkig is het zo dat (laat ik het nu even op mezelf houden) als ik een topic open omdat ik medisch er echt niet meer uitkom, mensen mij pb-en met superadviezen! Ik bedoel hier niet mee dat andere reacties die wel geplaatst worden niet zinvol zouden zijn, absoluut zitten daar goede reacties tussen.
Maar als de reacties die ik per pb krijg ook in het topic zouden staan, zouden er veel meer mensen uiteindelijk profijt van kunnen hebben.
Niet elk paard is hetzelfde, en niet elke behandeling slaat even goed aan.
Echter zeker de afgelopen weken lopen sommige discussies best hoog op, en ook ik reageer dan niet daar ik zoiets heb van.. laat maar, er wordt toch niet geluisterd.
En dat terwijl bokt juist ook leerzaam kan zijn!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:31

dat bedoel ik dus ook
zo wordt een hoop informatie ook gewoon gemist

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:33

Ik denk dat ik ook wel onder het grijze gebied val...
Het geven van mijn mening doe ik ook wel, maar als er bepaalde mensen zijn met een zeer uitgesproken mening reageer ik daar niet meer op(ga mij er verder ook niet aan ergeren trouwens)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:39

potverdikkie schreef:
Echter zeker de afgelopen weken lopen sommige discussies best hoog op, en ook ik reageer dan niet daar ik zoiets heb van.. laat maar, er wordt toch niet geluisterd.

Die zin vat het helemaal samen.
Het meest frustrerende vind ik het nog als dit soort mensen zich komen mengen in een discussie die wel loopt en vervolgens beginnen te schreeuwen met hun stokpaardjes waardoor hun 'vijanden' en vriendjes ook weer komen en een discussie vervolgens gesloten wordt...
Sommige mensen doen het er gewoon om, en dat is zoooo kinderachtig. vraag me soms af of ze in het echte leven ook zo gevat zijn als ze niet 5 min. kunnen nadenken over hun antwoord.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:41

Toch overheersen voor mij als nieuwe, oudere Bokker de positieve verhalen hoor. Krijg fijne reacties en inderdaad zijn sommigen wel wat zwart/wit maar ja, in letters lijkt alles ook wat extremer. Natuurlijk zijn er wel 'betweterige' kort-door-de-bocht verhalen maar verder vind ik de meesten erg positief en vooral ook hulpvaardig! Sinds ik Bokt ken kijk ik regelmatig en met plezier! Ik weet ook nog helemaal niet wie vriendjes van elkaar zijn enzo; wel zo handig! :-)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:41

En de manier waarop nieuwe bokkers soms worden aangesproken, echt ik schaam me soms dood...

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:42

De meeste mensen in het grijze gebied houden vaak hun mond. Als er een topic wordt geopent is aan de hand van het onderwerp vaak al te bepalen welke meningen er zullen worden opgeschreven/aangesmeerd. Dat is jammer, en hierdoor wordt er een hoop info niet opgeschreven. Er zitten meer experts op het forum (hoop ik) dan mensen die standaard reageren.

Ik vind dat ik te weinig kennis heb om mensen te helpen met hun problemen, en reageer daarom vaak niet, hoewel het me soms wel moeite kost... Ik ben hier om te leren, en de verschillende stromingen binnen de paardenwereld ben ik dankzij Bokt mee bekend.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:43

cathyvans schreef:
Toch overheersen voor mij als nieuwe, oudere Bokker de positieve verhalen hoor. Krijg fijne reacties en inderdaad zijn sommigen wel wat zwart/wit maar ja, in letters lijkt alles ook wat extremer. Natuurlijk zijn er wel 'betweterige' kort-door-de-bocht verhalen maar verder vind ik de meesten erg positief en vooral ook hulpvaardig! Sinds ik Bokt ken kijk ik regelmatig en met plezier! Ik weet ook nog helemaal niet wie vriendjes van elkaar zijn enzo; wel zo handig! :-)

wacht maar tot je er langer opzit en meer meekrijgt
helaas

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:44

Dan weet je bij de openingspost al hoe de rest van het topic gaat verlopen :D

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:46

helaas heb ik ergens een vermoeden jah
maar heb nog steeds goede hoop ;)

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:48

Nou....hopelijk niet. Als dat zou gebeuren dan kijk ik gewoon niet meer. Maar er zijn hier zoveel fora er is altijd wel iets op te zoeken of uit te vinden. Voorlopig heb ik er lol mee en ik hoop dat een ieder dat (weer) krijgt. Het is het grootste forum van internet, da's ook wel iets om trots op te zijn Bokkers! Zelfs de paardenjournalisten die altijd wat zurig over Bokt deden kijken er nu toch maar wat vaker op, haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:50

Grootste forum met nog grotere ego's :D
Maar er valt idd nog genoeg te leren.