Boktzeikers op zijn best?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Boktzeikers op zijn best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:19

Ik ben allang gewend aan het gezeik op bokt.
Maar het is toch niet normaal dat er mensen af worden gezeken in hun verkoop topics?

Iedereen die slim is laat een paard voor aankoop keuren, al dan niet met foto's .
Waarom dan dit hondsbrutale gezeik :

In een topic zelfs door een mod..

Moderatoropmerking:
* topics verwijderd

En op commercieel, waar een grietje van 13 aanbied om les te geven, wat , terecht , wor bekritiseerd, worden wel alle reacties meteen verwijderd...

Bokt is en blijft krom in zijn regels en wetten ... en mensen worden steeds brutaler..
Laatst bijgewerkt door iefke op 03-10-09 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zie groene balk

brenda1982

Re: Boktzeikers op zijn best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:30

Ok dat er soms gezeur is dat zijn we inmiddels wel gewend, ik heb even dat stukje gelezen van die mod wat je zei, ik vind dat niet kunnen zij/hij moet juist de gemoederen een beetje bedaren toch? of zie ik dat verkeerd?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:32

ik vind het niet meer dan normaal... je vraagt informatie over een paard voordat je besluit om te gaan kijken en tot aankoop over te gaan.
een 8 jarige met goed papier die voor 1500 euro incl toebehoren weg gaat zet ik ook heel sterk mijn vraagtekens bij

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:34

je hebt grootendeels gelijk maar wat wil je hiermee bereiken?

Mensen veranderen echt niet zomaar zeker niet door een topic.

En er zijn gelukkig ook hele lieve en behulpzame bokkers kunnen we daar niet op focussen?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:35

Pff ik merk dat inderdaad ook, en je moet voor al niet zeggen dat je met een slof rijd, en dat je ook sporen gebruikt, want dan word je ook totaal in de zeik gezet. :=

Ik vind dat ook erg jammer inderdaad...

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:39

moet je daarom iemands hele advertentie afzeiken omdat de prijs wat de verkoper ervoor wil hebben jou niet aanstaat of omdat je het niet vertrouwd???

ik zal wellicht ook vraagtekens erbij zetten maar dan zal ik uit fatsoen een pb sturen waarom de prijs zo laag is bijv.

en dat een mod dat doet, vind ronduit schandalig, wij moeten ons ook inhouden en onze reacties worden ook verwijderd als het geen toevoeging heeft op een topic.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:40

Vraag om advies, krijg je het ook over je heen.
Ik denk er al niet aan om een rijfoto van mijn paarden er op te zetten, krijg ik toch alleen maar gezeik van

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:45

ik ben het met je eens CM..
soms slaat het helemaal nergens op..
en dan het eeuwige gemiep over hulpteugels enzo.

Ik zeg niet dat bokt nooit gelijk heeft,
maar soms wordt het echt te persoonlijk,
dat topic over Totilas vind ik daar een mooi voorbeeld voor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:47

Ik lees die zeiktopics niet eens meer..

Maar vind het gewoon schandalig dat hier paarden van verkopers worden zwartgemaakt...

Zoals ik al zei, iedereen met een beetje verstand laat zijn paard keuren, liefst met foto's.
En de niet kenners nemen toch een kenner mee? En die kenner zal heus de fouten aan het paard wel zien.

Voor 1500 euro zul je geen topper moeten verwachten, maar een leuke recreatiepaard.

En voor wat betrefd de duurdere paarden... wie is er hedendaags nog zo stom om niet te keuren?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:49

1 voordeel: als ze kritiek krijgen halen ze wel als de sodemieter alle commentaar weg......

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:49

Oeless schreef:
Pff ik merk dat inderdaad ook, en je moet voor al niet zeggen dat je met een slof rijd, en dat je ook sporen gebruikt, want dan word je ook totaal in de zeik gezet. :=

Helemaal mee eens! En dan denken dit soort mensen dat zij helemaal gelijk hebben , en dringen zó erg hun mening op dat een gesprek of een discussie niet meer mogelijk is. Poeh, wat heb ik daar toch een hekel aan.
Want ook al staat mijn pony op een pensionstal waar ze maar 8 uur naar buiten mag, ik hou toch ziels- maar dan ook echt zielsveel van haar. Ik zou willen dat ik haar langer naar buiten kon doen en de stal vaker uit mocht doen e.d. , maar niet iedereen kan zomaar een boerderijtje vinden om de paarden aan huis te doen of dicht bij waar het goed is. Dat laatste wordt zó vaak aangehaald hier op bokt.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:52

CCindy schreef:
Oeless schreef:

Helemaal mee eens! En dan denken dit soort mensen dat zij helemaal gelijk hebben , en dringen zó erg hun mening op dat een gesprek of een discussie niet meer mogelijk is. Poeh, wat heb ik daar toch een hekel aan.
Want ook al staat mijn pony op een pensionstal waar ze maar 8 uur naar buiten mag, ik hou toch ziels- maar dan ook echt zielsveel van haar. Ik zou willen dat ik haar langer naar buiten kon doen en de stal vaker uit mocht doen e.d. , maar niet iedereen kan zomaar een boerderijtje vinden om de paarden aan huis te doen of dicht bij waar het goed is. Dat laatste wordt zó vaak aangehaald hier op bokt.

Tja dan ben je geen paard waard, en dan mag je er ook geen een kopen hoor, want stel je voor. :')

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:53

CM_ schreef:
En voor wat betrefd de duurdere paarden... wie is er hedendaags nog zo stom om niet te keuren?

ik :Y) hahaha ik heb mijn fjord gekocht van een fokker waar ik al 15 jaar kom, ik heb bijna alle veulens geboren zien worden

als ze in een topic om commentaar vragen dan kunnen ze verwachten dat ze dat krijgen.

net weer op een topic gereageerd, meisje liet alleen even 2 veulens zien waar ze trots op was en ze kreeg direct commentaar dat de halsters te strak zaten :( word er zo moe van

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:54

Inderdaad!
Vind het sowieso raar dat je geen pb stuurt,
als je toch zo graag een discussie aan wilt gaan.

als die vrouw er 1500 voor wil, dan is dat toch goed?
Nou, dan ga je kijken, en dan laat je het paard keuren.
Tegenwoordig vind ik sowieso dat je een paard zéker klinisch moet keuren bij de aankoop.

Voor je eigen gevoel heeft je paard het bij zijn volgende baas toch nooit zo goed als dat hij het bij jou had..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:55

Ik heb ook eens een keer flink gezeik over mee heen gekregen en waarom? ja er hing een slof aan maar dan ook echt loshangen, een paar weken later opend dit meisje zelf een topic en daar zag ik beelden waar me zowat de tranen inn de ogen sprongen.
Mij is idd ook opgevallen dat er steeds meer kritiek en ophef word gemaakt voor niks, zelfde als in die link van de bovenste , omdat het paard goedkoop is is er meteen iets mis mee....

kom op mensen gedraag jullie volwassen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:57

brenda1982 schreef:
CM_ schreef:

ik :Y) hahaha ik heb mijn fjord gekocht van een fokker waar ik al 15 jaar kom, ik heb bijna alle veulens geboren zien worden

Sinds wanneer valt een fjord onder de duurdere paarden? :P :+

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:58

hahaha voor mij betaalbaar voor jou onbetaalbaar :+ ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:00

Er zijn genoeg mensen die te weinig kennis hebben, een waarschuwing is nooit slecht. Evenals ergens vraagtekens bij plaatsen ben blij dat sommige mensen kritisch kijken.

Ik vond sommige opmerkingen meer dan terecht

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:00

hihi denk dat CM meer richting 10.000 > ging :P
vind eigenlijk dat je een paard van boven de 1000 euro al moet gaan keuren.
je bent klauwen geld kwijt als er toch wat mee blijkt te zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:02

tuurlijk kan bokt het niet, maar soms kan het wel mensen aan het denken zetten, dat het niet normaal moet zijn om een veulentje te trainen/longeren..

maar ja, zo veel paardenmensen, zo veel meningen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:02

Bij die jaarling vind ik het ook nog begrijpelijk.
Maar dat is een hele andere discussie.

Bij de door mij genoemde advertenties worden de paarden afgekraakt, niet de ts...

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:02

Ik heb het idee dat er veel bokkers zijn die willen laten zien dat ze verstand van paarden hebben en daarom maar (te vaak) discussies aangaan in topics die daar helemaal niet voor bedoelt zijn..... Gaat weer ten koste van de TS-ers :(:)

Al is een terechtwijzing of een goed bedoelde opmerking nooit verkeerd, maar soms gaat het echt wat ver.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:03

juval schreef:
maar als je dan zo'n topic opent, dan is dat toch vragen om 'gezeik' lijkt me: [EA-TK-PP] Haflinger merrie van 17-1-2008

Maar dan nog zet je geen nutteloos gezeik er neer waar de verkoper niks aan heeft.

zit jij toch ook niet op te wachten dat als jij een advertentie zet en er zijn mensen die je advertentie vergallen???

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:03

Die mod die op die eerste advertentie reageert is geen mod op EA. Ze lijkt te reageren uit interesse, niet om het paard te bekritiseren.

Dit is al het zoveelste 'bokt wordt een zeikforum' wat ik zie staan op formuzaken. Daardoor wordt het echt niet leuker hoor :n alleen maar kritiek leveren op de vrijwilligers die Bokt leesbaar maken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:04

juval schreef:
tuurlijk kan bokt het niet, maar soms kan het wel mensen aan het denken zetten, dat het niet normaal moet zijn om een veulentje te trainen/longeren..

maar ja, zo veel paardenmensen, zo veel meningen :)

ik vind het ook belachelijk hoor :j
maar stuur dan een pb, ipv die vent zijn topic vol discusseren :)