Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Het meest val ik eigenlijk over het feit dat een moderator vindt dat wetenschappelijk, niet paardengerelateerd nieuws zonder discussiewaarde blijkbaar geen geschikte plek op bokt schijnt te hebben. Voor mij is dit nieuws, hoort niet op beestenboel thuis. Hoe denken jullie erover?
Cassidy schreef:Op Nieuws en Maatschappij werd gisteren het volgende topic geplaatst, wat blijkbaar niet genoeg stof geeft voor discussies, en door de mod bij gebrek aan beter maar naar Beestenboel is verhuisd, waar het naar mijn mening ook niet thuishoort.
[BB] Nieuw soort dino gevonden: de Raptor - rex
Het meest val ik eigenlijk over het feit dat een moderator vindt dat wetenschappelijk, niet paardengerelateerd nieuws zonder discussiewaarde blijkbaar geen geschikte plek op bokt schijnt te hebben. Voor mij is dit nieuws, hoort niet op beestenboel thuis. Hoe denken jullie erover?
Prrrr schreef:Ik vond hem niet op zijn plaats op NM, omdat het geen bericht is waar je nou eens een boom over op kan zetten. Ik mis sowieso in dat geval een aanzet tot discussie. Misschien past het bericht helemaal niet op Bokt, dat kan natuurlijk ook...
Citaat:NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.
Citaat:Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.
Prrrr schreef:Cassidy schreef:Op Nieuws en Maatschappij werd gisteren het volgende topic geplaatst, wat blijkbaar niet genoeg stof geeft voor discussies, en door de mod bij gebrek aan beter maar naar Beestenboel is verhuisd, waar het naar mijn mening ook niet thuishoort.
[BB] Nieuw soort dino gevonden: de Raptor - rex
Het meest val ik eigenlijk over het feit dat een moderator vindt dat wetenschappelijk, niet paardengerelateerd nieuws zonder discussiewaarde blijkbaar geen geschikte plek op bokt schijnt te hebben. Voor mij is dit nieuws, hoort niet op beestenboel thuis. Hoe denken jullie erover?
Ik quote mezelf even:Prrrr schreef:Ik vond hem niet op zijn plaats op NM, omdat het geen bericht is waar je nou eens een boom over op kan zetten. Ik mis sowieso in dat geval een aanzet tot discussie. Misschien past het bericht helemaal niet op Bokt, dat kan natuurlijk ook...
De discussie die je hier denk ik moet voeren: als je dit soort berichten wil plaatsen, waar laat je ze dan? Ik ben nog steeds van mening dat ze niet thuishoren op een discussieforum als NM, vanwege de vooral informatieve waarde van het bericht, en je er weinig discussie over kan verwachten. Maar waar dan wel?
Prrrr schreef:NM is een discussieforum omdat dat expliciet in het charter staat:Citaat:NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.
Wat mij betreft zijn alle fora gelijkwaardig, ik lees BB met veel plezier, er zijn ook fora waar ik niet kom, maar als ik ergens heen moet met dit bericht waarvan ik denk dat het niet op NM hoort, dan ben ik redelijk 'out of options'.
Citaat:Probeer met je eigen mening bij het bericht een aanzet tot de discussie te geven.