Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:22

Op Nieuws en Maatschappij werd gisteren het volgende topic geplaatst, wat blijkbaar niet genoeg stof geeft voor discussies, en door de mod bij gebrek aan beter maar naar Beestenboel is verhuisd, waar het naar mijn mening ook niet thuishoort.

[BB] Nieuw soort dino gevonden: de Raptor - rex

Het meest val ik eigenlijk over het feit dat een moderator vindt dat wetenschappelijk, niet paardengerelateerd nieuws zonder discussiewaarde blijkbaar geen geschikte plek op bokt schijnt te hebben. Voor mij is dit nieuws, hoort niet op beestenboel thuis. Hoe denken jullie erover?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:31

Ik vind dit toch wel degelijk thuishoren in de 1e categorie waar hij instond. NM...dit heeft niets met beestenboel te maken.

Om nu te zeggen dat het niet op Bokt thuishoort vind ik ook niet helemaal waar,er zijn vaker interessante artikelen die niets met paarden te maken hebben en toch geplaatst worden.
Misschien roept het onderwerp niet veel reacties op maar is wel interessant om te lezen :)

Goof

Re: Moddies die gaan beslissen of topics op bokt thuishoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:32

Ik denk sowieso dat er niets is dat NIET op bokt thuis hoort (hooguit enkele uitzonderingen daargelaten ;) ), wij bokkers maken tenslotte het forum en zouden moeten kunnen plaatsen wat ons bezig houdt.

Dit topic zou idd niet bij BB thuis horen in mijn ogen, maar bij een nieuwsrubriek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:34

Het vreemde is, dat je dus wél vragen mag stellen over je kapotte wasmachine oid onder "Technische Vraagbaak". Dat zou dan toch eigenlijk ook niet moeten kunnen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:35

Ik vind een kapotte wasmachine een aardig technisch verhaal ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:37

Goof schreef:
Ik vind een kapotte wasmachine een aardig technisch verhaal ;)

Maar moet dat op ene paardenforum?
Zo kun je van alles wel zeggen dat het er niet thuishoort.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:46

Sja ik probeer me er niet meer druk om te maken.

Vind het belachelijk hoeveel topics er gesloten of verplaatst worden, omdat idd de mod's het geen nieuws vinden.

Beetje eenrichtingsverkeer. Och ben het vort gewend hier :D

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:02

misschien word het met deze nieuwe regel wat overzichtelijker hier op het PAARDEN forum .
kunnen natuurlijk ook een hoekje "hoort hier eigenlijk niet thuis" maken :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:07

Ik denk dat het overgrote gedeelte van alle op bokt geplaatste topics daar in gaan belanden. Want recepten, kinderperikelen, vragen over naaimachines etc horen ook niet thuis op een paardenforum. Toch?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:08

Rare ontwikkeling inderdaad... Hopen dat het nu wel wordt opgepikt :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:34

Tenzij overig nieuws voor paardgerelateerde verhalen is, persoonlijk zou het mij worst zijn of er een sub catagorie raptor is gevonden.... Kan dat misschien naar leven zonder paarden?

Eigenlijk zou ik het forum"mesthoop" ook eigenlijk stiekem wel willen kunnen lezen.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:41

Ik kom hier juist omdat er ook vele andere onderwerpen te vinden zijn dan alleen paarden. Zou dat verdwijnen, zou ik ook verdwijnen, juist die diversiteit maakt bokt bokt vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:34

Cassidy schreef:
Het meest val ik eigenlijk over het feit dat een moderator vindt dat wetenschappelijk, niet paardengerelateerd nieuws zonder discussiewaarde blijkbaar geen geschikte plek op bokt schijnt te hebben. Voor mij is dit nieuws, hoort niet op beestenboel thuis. Hoe denken jullie erover?

Vind dat je doordraaft n de rest draaft lekker mee.

er staat namelijk nergens dat het niet op bokt thuishoort of vergis ik mij?

Het is gewoon verplaatst naar een ander forumonderdeel waar het meer thuishoort.
Er staat nergens dat het niet op Bokt thuishoort :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:34

Chiqa, vind jij dat dino's huisdieren zijn :D :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:38

Nee maar Beestenboel gaat niet over alleen huisdieren :)
Vind ook best dat men wel eens wat beter op kan letten waar men wát plaatst.
Ik bedoel, kapotte wasmachine op LZP }:0 Of hoe maak je boerenkool op LZP....
Is het zoveel moeite om even goed te kijken waar je wat plaatst?

Alhoewel ik het topic wat verplaatst is wel discutabel vindt. Ik zou hem zelf ook denk ik plaatsen bij NM :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:39

Cassidy schreef:
Op Nieuws en Maatschappij werd gisteren het volgende topic geplaatst, wat blijkbaar niet genoeg stof geeft voor discussies, en door de mod bij gebrek aan beter maar naar Beestenboel is verhuisd, waar het naar mijn mening ook niet thuishoort.

Ik quote mezelf even:
Prrrr schreef:
Ik vond hem niet op zijn plaats op NM, omdat het geen bericht is waar je nou eens een boom over op kan zetten. Ik mis sowieso in dat geval een aanzet tot discussie. Misschien past het bericht helemaal niet op Bokt, dat kan natuurlijk ook...

Misschien moet je niet vallen over een suggestie die jij leest, want als ik 'blijkbaar' vond dat dit bericht niet op Bokt thuishoorde, had ik het wel in een keer naar de Mesthoop verwezen.

De discussie die je hier denk ik moet voeren: als je dit soort berichten wil plaatsen, waar laat je ze dan? Ik ben nog steeds van mening dat ze niet thuishoren op een discussieforum als NM, vanwege de vooral informatieve waarde van het bericht, en je er weinig discussie over kan verwachten. Maar waar dan wel?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:40

ik zou het topic liever zien in NM dan in BB, tis een nieuwsbericht uiteindelijk.
Wat betreft niet paard gerelateerde berichten . Ik heb geen paard meer, beoefen de sport niet meer maar kijk nog wel veel rond op bokt omdat je mensen hebt leren kennen door de jaren. maar momenteel kijk ik meer rond bij niet paard gerelateerde topics en vind ik het leuk hoe iedereen op bokt behalve over paarden ook over andere dingen babbelt. En juist topics over 'Help! Mijn wasmachine heeft het begeven' hebben hun charme, het is leuk te zien hoe iedereen elkaar wilt helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:51

Prrrr, wat je dan eigenlijk zegt is (dont shoot me if i'm wrong) is dat BB ondergeschikt is aan NM, omdat topics in BB geen discussie waarde hoeven te hebben, en in NM wel?

Als ik zo snel even het topic doorlees is het inderdaad nou niet iets schrikbarend of wereld nieuws.
Daarintegen gaat BB hoofdzakelijk over huisdieren van bokkers, een dino van ongeveer 125 miljoen jaar oud is nou niet bepaald een huisdier :')

Wat je zegt over of dit topic wel thuishoort op bokt ben ik het met je mee eens. Bokt is geen nieuws forum, en er zullen weinig mensen zijn die hier interesse in hebben. Je moet als TS nadenken: heeft dit bepaalde nieuws artikel waarde voor bokt?
Om dit dan weer naar de MH te dirigeren is ook weer een beetje teveel van het goede...

Niet interessante topics (en topics zonder discussie waarde) zullen snel naar beneden afzakken, blijven ze boven drijven is er wel intresse.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:59

NM is een discussieforum omdat dat expliciet in het charter staat:
Citaat:
NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Wat mij betreft zijn alle fora gelijkwaardig, ik lees BB met veel plezier, er zijn ook fora waar ik niet kom, maar als ik ergens heen moet met dit bericht waarvan ik denk dat het niet op NM hoort, dan ben ik redelijk 'out of options'.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:04

NM is heel bewust niet bedoeld als verzamelplaats van nieuws, maar om maatschappelijke ontwikkelingen en nieuwsfeiten te bediscussieëren:

Citaat:
Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Het topic hoorde dus niet thuis op NM, geen enkel probleem omdat er andere subfora zijn waar het wel past. Er is dus alleen de discussie of het beter op LZP of BB past. Voor beide valt iets te zeggen, het gaat om een fossiel, maar wel van een dier. Omdat LZP een verzamelplaats is voor alle niet paardgerelateerde topics, waar geen apart subforum voor is, proberen we zoveel mogelijk topics die aan een ander subforum gelinkt kunnen worden naar dat andere subforum te verplaatsen. Simpelweg omdat LZP een drukker forum is, waar topics sneller wegzakken. Vanuit dat idee vind ik de verplaatsing naar BB niet echt onlogisch, alle dierentopics, die niet paardgerelateerd zijn, worden tenslotte naar BB verplaatst, niet alleen topics over huisdieren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:28

Prrrr schreef:
Cassidy schreef:

Ik quote mezelf even:
Prrrr schreef:
Ik vond hem niet op zijn plaats op NM, omdat het geen bericht is waar je nou eens een boom over op kan zetten. Ik mis sowieso in dat geval een aanzet tot discussie. Misschien past het bericht helemaal niet op Bokt, dat kan natuurlijk ook...

De discussie die je hier denk ik moet voeren: als je dit soort berichten wil plaatsen, waar laat je ze dan? Ik ben nog steeds van mening dat ze niet thuishoren op een discussieforum als NM, vanwege de vooral informatieve waarde van het bericht, en je er weinig discussie over kan verwachten. Maar waar dan wel?

Waarom moetr een bericht dat op NM wordt geplaatst perse een discussie kunnen voortbrengen en waarom is louter nieuws niet goed? Het heet toch niet voor niets nieuws en maatschappij? Ik lees de krant ook puur voor de informatie en niet om over ieder bericht een discussie met deze en gene te kunnen voeren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:34

Goof, dan zou álle nieuws wel kunnen worden overgenomen van specifieke nieuwssites en dat lijkt me niet de bedoeling. Die sites zijn er niet voor niets. NM is imo een discussieforum voor de nieuwsitems die zich daarvoor lenen. Het topic waar het hier om gaat, vind ik terecht verplaatst naar BB gezien het onderwerp & gebrek aan discussiewaarde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 02:05

Ik ben er mee eens dat een vraag aan het einde van het bericht misschien wel handig was geweest. Ik heb mezelf ook wel schuldig gemaakt aan het klakkeloos plaatsen van een nieuwsbericht op NM, zonder aanvullende vraag, mening of aanzet tot discussie. Dat betekend echter niet dat een moderator moet/mag/gaat beslissen of iets wel of niet op bokt thuishoort.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 02:18

Prrrr schreef:
NM is een discussieforum omdat dat expliciet in het charter staat:
Citaat:
NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Wat mij betreft zijn alle fora gelijkwaardig, ik lees BB met veel plezier, er zijn ook fora waar ik niet kom, maar als ik ergens heen moet met dit bericht waarvan ik denk dat het niet op NM hoort, dan ben ik redelijk 'out of options'.

maar er staat ook dit: *
Citaat:
Probeer met je eigen mening bij het bericht een aanzet tot de discussie te geven.

er staat nergens bij dat dat moet ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:59

Daar staat dat je moet proberen met je eigen mening een aanzet tot discussie te geven: die mening moet er dus staan, en als het een beetje meezit, is dat dan ook een aanzet tot discussie. Alleen het ontbreken van het woord moet wil niet zeggen dat het er dus niet hoeft te staan.

@Cassidy: ik denk dat ik al eerder heb aangegeven dat in dit geval niet aan de orde is dat ik geprobeerd heb een beslissing te nemen over de berichten die wel en niet op Bokt thuishoren. Maar dit specifieke topic is weerbarstig. Want na de tweede verplaatsing, nu naar LZP, is er alweer een gebruiker die temt omdat ze het onderwerp daar niet op zijn plek vindt. Hoe lang kan je een topic blijven verplaatsen, als het in de praktijk nergens in het charter valt?