Maar ik vind de kwaliteit van het commentaar op HAW toch redelijk bedroevend. Ofwel iemand wordt volledig de grond in getrapt op een detail, wat vaak uitmondt in enorme discussies die nergens toe leiden; of het commentaar komt niet veel verder dan 'let op je tenen'/'soms kijk je naar beneden'/'probeer je benen lang te laten'/etc. De standaardzinnetjes die voor Heel Veel ruiters nog wel van toepassing zijn.
Terwijl ik vaak, als echt-niet-topruiter, toch al wel kan zien dat er meer aan de hand is dan die verfijningsproblemen. Maar dit wordt nooit genoemd, en vaak blijft het bij een 'ziet er goed uit, ga zo door!' Ga zo door? Nou, zou ik niet doen, met je paard in de krul trekken/prikken met je sporen/hangen aan de teugels/bonken in het zadel. Zelf heb ik nooit serieus commentaar gegeven op HAW, omdat ik te vaak heb gezien dat er enorme reldiscussies ontstonden omdat het commentaar niet eerlijk was, of omdat de TS van mening was dat het toch écht heel anders zat. Daar bedank ik dan al voor.
Maar ben ik nou de enige die dit zo ziet?