adverteren, paard in training. mag niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

adverteren, paard in training. mag niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:20

ik heb voor anderen een paard in training staan voor de verkoop. ik regel dus alles wat de verkoop betreft.
deze had ik geadverteerd op bokt, maar nu is mijn advertentie verwijderd. hoe kan ik een paard verkopen als ik geen advertenties mag zetten!? natuurlijk weet ik dat er meerdere advertentie sites zijn, maar daar krijg je lang niet zo veel respons als hier op bokt.

eerder mocht je altijd advertenties voor anderen op EA commercieel zetten. waarom mag dit niet meer? en valt voor dit soort situaties geen regel te maken?

Somebody_

Re: adverteren, paard in training. mag niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:23

Ik lees even mee, ik heb namelijk een soortgelijk 'probleem'. Vindt het heel storend dat je 'zo'n paard' niet meer mag adverteren.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:24

simpel, het is 'jouw' paard dat je verkoopt ;-)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:28

bulck schreef:
simpel, het is 'jouw' paard dat je verkoopt ;-)

hoe bedoel je?

in mijn situatie is het zo:
paard staat bij mij op stal, ik heb het paspoort, de papieren en de hele rambam. de eigenaren hebben zo ongeveer alles uit handen gegeven wat verkoop betreft.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:29

maar het is wel hinderlijk omdat er bij mij ook vaak paarden van klanten "in de verkoop" staan!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:30

moeten die niet bij CO staan dan?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:31

ik denk dat het punt is dat jij de eigenaar niet bent.
Ik vind het ook gezever allemaal. Maar het is officieel jou paard niet ik denk dat dat het is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:31

nee dat mag dus ook niet meer... je mag geen paarden meer te koop zetten die niet van jezelf zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:32

upperlady schreef:
maar het is wel hinderlijk omdat er bij mij ook vaak paarden van klanten "in de verkoop" staan!

Waarom zou zo iets hinderlijk zijn?

OT: Vind het onzin dat het niet mag. Als jij in staat bent de verkoop op een goede manier af te handelen, sterker, als de eigenaren jou gevraagd hebben de verkoop te regelen zie ik niet waarom je niet op bokt zou mogen adverteren. :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:06

vind het ook onzin...
Als ik hier gevraagd wordt een paard op internet te zetten... omdat men een leek is met computers..

moet dit toch kunnen via bokt??

en anders is het héél simpel... dan ''is'' het maar wel even mijn eigen paard....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:08

achja dat is bokt he, erg jammer hoor.
vind het dus ook onzin dat het niet mag, erg jammer.
hoop dat het voor jullie toch weer terug gedraait wordt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:11

LiSSy schreef:
nee dat mag dus ook niet meer... je mag geen paarden meer te koop zetten die niet van jezelf zijn

Maar het stomme ervan is, je mag geen paard voor derden te koop zetten.. ok.. maar jij verkoopt hem dan toch, voor een ander, soort van bemiddeling.. dan moet het volgens mij wel mogen, als ik goed heb gelezen... :?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:12

Ook wij ondervinden hier hinder van.

Buiten onze eigen paarden hebben wij ook genoeg paarden van derden op stal staan een aantal die bedoeld zijn voor de verkoop.
tuurlijk je hebt sites zoals marktplaats endergelijke maar op bokt trek je toch een ruimer publiek op des te meer sites een paard aangeboden staat hoe groter de kans dat het paard verkocht word.

Vind het erg jammer en zie het nut er niet van in dat het niet meer mag.
nu krijg je dat mensen maar gaan zeggen dat het hun paard is terwijl dit in werkelijkheid niet zo is, erg jammer en hoop dan ook dat je gewoon op commercieel weer paarden mag gaan aanbieden voor derden.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:50

Lara_Silver schreef:
upperlady schreef:

Waarom zou zo iets hinderlijk zijn?

OT: Vind het onzin dat het niet mag. Als jij in staat bent de verkoop op een goede manier af te handelen, sterker, als de eigenaren jou gevraagd hebben de verkoop te regelen zie ik niet waarom je niet op bokt zou mogen adverteren. :n

Het is dan dus hinderlijk omdat je niet mag adverteren op bokt als je een paard voor een ander in de verkoop heb staan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:12

upperlady schreef:
Het is dan dus hinderlijk omdat je niet mag adverteren op bokt als je een paard voor een ander in de verkoop heb staan.

Ow zo, klopt, sorry dan heb ik je zin verkeerd begrepen. :)

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:51

Ik heb een beetje hetzelfde probleem gehad. Ik had laatst voor anderen een paar veulens geadverteerd en dat mocht dus officieel ook niet. Topic is verwijderd, gelukkig waren de veulens inmiddels verkocht.

ik heb toen ook even heen en weer gepb't met een mod waar we beiden tot de conclusie kwamen dat het voor zo'n geval als dat van mij wel heel jammer was dat het niet mocht. Maar de exacte redenen waarom het niet mocht ben ik even kwijt.

Wellicht dat deze regel toch weer aangepast kan worden als er zoveel mensen zijn die er "last" van hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:04

De reden dat het niet meer mocht is omdat het gewoon veels te verwarrend werkte. Mensen dachten : ooh, advertenties voor paarden mogen wel, maar op EA-CO, dus dat sjabrakje voor m'n vriendin mag ook, maar op EA-CO. Uiteindelijk is er toen voor gekozen om de regels gelijk te trekken, en gewoon geheel geen advertenties voor derden toe te staan.

De reden waarom deze regel er destijds is gekomen was geloof ik omdat internet toen nog veel minder toegankelijk was, en de 'derde' waar je voor verkocht ook vaak veel dichterbij stond.

DM van de aanpassing is sinds april dit jaar : [FZ] [Dienstmededeling] Aanpassingen Eenmaal Andermaal Ik vind deze post zelf vrij verduidelijkend voor het 'waarom' : Oscar @ [FZ] [Dienstmededeling] Aanpassingen Eenmaal Andermaal

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:06

Maar als trainer en/of handels stal mag je toch op commercieel je advertentie plaatsen??

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:23

Ik begrijp deze uitleg wel in bepaalde gevallen maar zoals in het geval van Lissy (en van meerderen) dat je echt zelf de verkoop van het paard regelt is het wel jammer. Als jezelf de verkoper bent maar niet de eigenaar is het voor jou niet meer mogelijk om te adverteren op bokt en dat is best lastig.

Dat het niet toegestaan is voor iemand die alleen maar plaatst: een kennis heeft een paard te koop en bel het volgende nr maar voor info dat snap ik. Maar als je echt alle info beschikbaar hebt en daadwerkelijk afspraken kunt maken dan lijkt het mij prima dat iemand adverteert ondanks dat deze persoon zelf niet de echte eigenaar is.

Het ligt dan ook een beetje aan de eerlijkheid van de verkoper: want deze persoon kan op commercieel heel makkelijk zeggen dat hij/zij zelf de eigenaar is. Op deze manier zijn deze regels toch makkelijk te omzeilen. Zelf zou ik het zeker niet doen maar ik kan me voorstellen dat in geval van TS bijv dat zij dat wel zou doen in dit geval.

Wat ik dan wel een beetje vreemd vind is dat adverteren voor derden niet is toegestaan, maar het wordt wel geaccepteerd dat medewerkers van online ruitersportzaken advertenties plaatsen voor deze winkel. En in dat geval zie ik geen verschil met iemand die een paard traint, of werkzaam is bij een stal en dan een advertentie voor de eigenaar plaatst.
Wel vind ik dat er een duidelijk verband moet zijn tussen de plaatser van de advertentie en de eigenaar van het paard. Niet dat je inderdaad zoals eerder genoemd voorbeeld een advertentie krijgt waar geen enkele info instaat en dat die info ook niet via de plaatser te verkrijgen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:22

kaj schreef:
Wat ik dan wel een beetje vreemd vind is dat adverteren voor derden niet is toegestaan, maar het wordt wel geaccepteerd dat medewerkers van online ruitersportzaken advertenties plaatsen voor deze winkel. En in dat geval zie ik geen verschil met iemand die een paard traint, of werkzaam is bij een stal en dan een advertentie voor de eigenaar plaatst.

Goed punt. Had ik eigenlijk nog niet zo bekeken, vanuit dat opzicht zou het 1e ook niet toegestaan moeten zijn. Al is er heel wat voor te zeggen om dat wel toe te staan, en dan zouden ruiters voor trainings / handelsstallen etc. wel mogen adverteren met paarden die ze zelf rijden.

Ben benieuwd wat het modteam daarop gaat zeggen, vind het wel de moeite waard van bespreken :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:17

Ja je kan toch dat paard verkopen op bokt als zijnde jouwe. Via pb, bij oprechte interesse, leg je simpel uit dat je een tussenpersoon bent en dus verkoopt namens de eigenaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:07

Typisch bokt weer...

Dus oftewel mensen die een paard verkopen melden zich alleen daarvoor aan, posten een topic en de ledenlijst groeit weer met mensen die nooit meer online komen :+ Goed bezig +:)+ :\

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:03

Bulck dat kan inderdaad maar dat lijkt me niet echt wenselijk en ik voel me daar zelf niet prettig bij en ik denk Lissy bijv. ook niet (anders had ze dat wel gedaan ;) )

CM_ in iets minder veroordelende bewoordingen ben ik het daar wel mee eens. Iedereen mag een topic openen op commercieel dus als iemand dan een paard te koop heeft zie je 1 topic en daarna niets meer. Ik vind het zelf persoonlijke fijner dat je een wat "bekendere" bokker hebt als je info over een paard wilt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:11

Maar veel mensen klagen dus over de ledenlijst dat die zo lang is, dat ze namen bezet houden, terwijl ze nooit online komen :+ ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:49

Echt jammer dat het niet kan.

Heb veel lesklanten en ook mij werd gevraagd of ik voor mensen niet wil bemiddelen met de verkoop van hun paard, omdat ik "overal" kom, zo dacht ik ook een mooie advertentie te hebben geplaatst op commercieel, een halve dag later is ie verwijdert en ook na over en weer pb-en met de mod kwam ik er achter als het paard niet van jezelf is, mag je het niet op bokt plaatsten.
Je zou dus het paard in eigendom kunnen nemen en het dan zo verkopen.
Ik vind het nogal omslachtig......maar de regels is er niet voor niks gekomen,
Jammer maar helaas..................