Regels [IM]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Regels [IM]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:33

Moeten deze niet aangepast worden en dan met name deze:

je paard korter dan 3 maanden geleden overleden is (het is niet toegestaan dat je een topic opent als je paardje al langer dood is, daarvoor is er het verzameltopic);

Ik heb er geen moeite mee dat er diverse topics staan met paarden die langer geleden overleden zijn dan 3 maanden, maar het klopt niet met de regels

Blue_Eyes

Re: Regels [IM]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:08

Ik vind dat inderdaad ook een vreemde regel. Mensen zat die het eerst een poos moeten laten bezinken voor ze er een topic over kunnen openen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:11

Ik heb net ook een topic geopend omdat het precies een jaar geleden is...
Ik heb de regels dan ook niet gelezen van te voren :o
Maar heb het er wel vreselijk moeilijk mee en wilde dit graag plaatsen en (gelukkig!!!) is IM niet een hardlopend gedeelte dus vind het wel moeten kunnen eigenlijk dat er ook topics geplaatst kunnen worden van paarden die langer overleden zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:58

Het is fijn om te weten dat er een hoekje is waar je je verdriet kunt laten 'losbarsten' en waar bokkers je willen helpen om te troosten. Een apart topic over je dierbare is daarom zo veel fijner dan een verzameltopic. De aandacht (berichtjes) die je krijgt zijn dan puur op jou gericht en dat is erg troostend, uit eigen ervaring gesproken. Of dit nu 3 maanden geleden of een jaar geleden gebeurt is.

Met andere woorden, het zou goed zijn die regel aan te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:03

Ben ik het mee eens. Bij het verliezen van een mens zijn er ook geen eisen over hoe lang je er over mag doen om het verdriet te verwerken, dit zou bij paarden ook niet mogen zijn.
Verlies is verlies, verdriet is verdriet, ik vind niet dat dit gebonden mag zijn aan tijd.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:04

Zo is mijn topic laatst ook gesloten...
Ben er idd ook voor om die regel aan te passen!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:10

magda_90 schreef:
Het is fijn om te weten dat er een hoekje is waar je je verdriet kunt laten 'losbarsten' en waar bokkers je willen helpen om te troosten. Een apart topic over je dierbare is daarom zo veel fijner dan een verzameltopic. De aandacht (berichtjes) die je krijgt zijn dan puur op jou gericht en dat is erg troostend, uit eigen ervaring gesproken. Of dit nu 3 maanden geleden of een jaar geleden gebeurt is.

Met andere woorden, het zou goed zijn die regel aan te passen.

Helemaal mee eens, heb er niks aan toe te voegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:43

Heb dan wel nooit een topic op IM hoeven plaatsen, maar ook ik denk dat er wel wat meer ruimte mag komen in het plaatsen van verhalen daar.

Anders zou zijn als iemand elke dag een nieuw topic zou plaatsen over hetzelfde paard. "Vandaag is het drie dagen geleden"... "vandaag is het víer dagen geleden".

Maar mag er toch vanuit gaan dat dat soort dingen niet dagelijks voorkomen? :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:08

ik vind het ook een kromme regel, misschien wilden mensen het niet eerder plaatsen omdat ze er simpelweg nog niet klaar voor zijn oid, of eerst rustig foto's willen uitzoeken.
Van mij mag die regel vandaag nog verdwijnen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:19

Helemaal mee eens. In december is het 5 jaar geleden dat mijn lieverd afgemaakt moest worden. Daar zou ik dan heel graag een topic over willen openen. Het is dan wel 5 jaar geleden, maar ik ben er nog steeds dagelijks mee bezig waarom zou dat dan niet mogen?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:11

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:57

Erg zonde. Hopelijk word deze regel aangepast :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:01

Ja hoop het echt, vind het heel jammer dat ie gesloten is :\
Er heeft nog geen mod gereageerd, ben wel benieuwd.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:00

Ik meld even dat het topic door de mods is gezien, en dat we het gaan bespreken. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:28

We hebben in het moderatorteam overlegd over een aanpassing in de Regels van IM, en we hebben het volgende besluit genomen:

Vanuit de signalen die jullie geven blijkt wel dat de 3 maanden veel te kort gevonden worden. De moderators hebben hierover overlegd, en zijn het hiermee eens. We willen een proef doen waarin de 3 maanden-regel verruimd wordt naar 1 jaar. Dat betekent dat vanaf nu topics geopend mogen worden om het overlijden van een paard of pony te melden die tot maximaal 1 jaar geleden zijn overleden.

We willen met de proef vaststellen of er zo;
  • minder topics gesloten hoeven te worden;
  • gebruikers het gevoel hebben dat ze meer ruimte hebben tot het herdenken van hun paard en het delen van hun verdriet;
  • recente overlijdensgevallen niet 'ondergesneeuwd' worden door In Memoriam topics van paarden die geruime tijd geleden zijn overleden.

De proef gaat drie maanden duren, waarna de moderators de nieuwe regel zullen evalueren, en eventueel nog aanpassingen maken in de charter.

Dit betekent dat vanf nu de regels in de Charter van [IM] er zo uit gaan zien:

Citaat:
Motivatie en toelichting van het forum
Leven en dood zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. [IM] In Memoriam is dan ook bedoeld voor zaken die te maken hebben met het overlijden van je paard of pony. Je kunt hier een topic kwijt als:

• Je een paard of pony hebt verloren, tussen nu en een jaar geleden. In je topic kun je je verdriet delen met anderen, steun ontvangen en je paard of pony herdenken. Als het dier langer dan een jaar geleden is overleden, kun je een herdenking kwijt in het volgende topic: [IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's
  • Je vragen hebt met betrekking tot het cremeren of begraven van je paard (zie hiervoor ook de FAQ onderaan dit bericht);
  • Je wilt weten hoe anderen met het verlies van een dierbaar paard om gaan en hoe lang het duurde voor iemand weer een paard had;
  • Je paard in zijn/haar laatste levensfase is aangekomen (bijv.: hoe lang laat je je paard nog leven als hij/zij een ongeneeslijke ziekte heeft);
  • Topics met betrekking tot slachten of in laten slapen horen thuis op [PP] Paardenpraat, en niet op [IM]. Dit gezien dergelijke onderwerpen niet goed blijken te passen op dit forum. Een centraal topic over slachten en inslapen kun je hier vinden: [PP] Af laten maken of.......

Natuurlijk vind je hier ook een virtuele schouder om op uit te huilen als je je paard mist.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:14

Bedankt voor de aanpassing. Al blijf ik persoonlijk de 1 jaarsregel nog te kort vinden (ik zie liever geen limiet daar op). Ik wacht rustig af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:16

Erg netjes van jullie. :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:25

goede aanpassing

jammer alleen dat er al zoveel topics door gesloten zijn

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:35

Yep die van mij recent nog :\

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:37

Ikdoemaarwat: een regel gaat niet met terugwerkende kracht in.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:45

ik had ook niet anders verwacht

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:52

En ik mag em dus nu ook niet opnieuw plaatsen omdat we over het jaar heen zijn zeker?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:55

juistem!

fair he bokt ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:58

Tsja gut, je kunt het ook gewoon leuk vinden dat de regels nu zijn aangepast :+

Anders kun je nooit iets veranderen in de regels "ja maar, dat is oneerlijk als je dat nu veranderd want in 2005 mocht ik dat ook niet en nu in 2009 mag Pietje Puk dat wel ^) "

Bokt en de regels die gelden is geen statisch geheel, en ja, dan kan het voorkomen dat er soms iets veranderd waar je zelf op dat moment even niet zoveel aan hebt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:02

tja ook dat moet je gaan bedenken voordat je regels schrijft