Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik zal nooit iets alléén van de advertentie kopen, maar ik neem altijd contact op met de verkoper om toch even te checken of het net zo rooskleurig is als het eruit ziet. If it sounds too good to be true, it probably is.
Met wat 'persoonlijk' contact kom je altijd wat meer te weten vind ik, mensen zijn dan sneller eerlijk als je ze 1-op-1 wat vraagt dan in een advertentie. Ik vraag altijd naar wat ik in de winkel waarschijnlijk niet zou vragen; dus bij tuig: hoe oud is het leer, weet je het merk, hoe lang heb jij het hoofdstel/zadel/ect. al, zijn alle gespen nog goed, zitten de passantjes er nog aan, zit er roest op de gespen, zijn er gaatjes doorgescheurd? En bij kleding zou ik dus zeker vragen of er geen slijtplekken (laat staan gaten) in zitten en of er knopen missen en de ritsen het nog doen. Óók als er in de advertentie staat dat het artikel "spiksplinternieuw" is. 
Cyntje schreef:alja schreef:vind het behoorlijk aso om spullen te verkopen die kapot zijn en dat dan ook niet eens te melden!
Idd... ik snap niet dat mensen zoiets durven verkopen/verzenden,.... snap je zelf toch ook wel dat je problemen kunt krijgen
Kris schreef:Als ik een broek koop voor 10 euro is dat niet veel geld, als er dan bij staat in zeer goede staat, maar blijkt dat de broek niet dicht kan, omdat die kapot is, tja, dan denk ik wel; beetje jammer.