Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Menino schreef:daarom hadden ze het ook beter in beginners en gevorderd op kunnen splitsen vind ik.
En dan kunnen mensen wel zeggen 'ja maar dan durf ik niet op gevorderd te posten' maar dat is toch ect je eigen verwantwoording denk ik dan, want als je het bij beginners post worden je foto's ondergesneeuwd door beginnersfoto's en zul je ook beginnerscommentaar krijgen. Het gaat niet zozeer omde kwaliteit van de foto's, maar met hoeveel kunde de foto's gemaakt zijn.
Maar dat vind ik....
_Marianne schreef:Menino schreef:daarom hadden ze het ook beter in beginners en gevorderd op kunnen splitsen vind ik.
En dan kunnen mensen wel zeggen 'ja maar dan durf ik niet op gevorderd te posten' maar dat is toch ect je eigen verwantwoording denk ik dan, want als je het bij beginners post worden je foto's ondergesneeuwd door beginnersfoto's en zul je ook beginnerscommentaar krijgen. Het gaat niet zozeer omde kwaliteit van de foto's, maar met hoeveel kunde de foto's gemaakt zijn.
Maar dat vind ik....
Maar dán komt er weer een volgende discussie![]()
Want dan zijn er mensen die posten op gevorderd, en die vinden anderen dan beginners. En dan komen er rellen en nieuwe topics als dit.
Menino schreef:dat zou dom zijn, want degene die posten kunnen zelf het best bepalen of ze gevorderd zijn of niet. Als iemand al jaaaaren fotografeert en keilelijke foto's post dan kan diegene best wat kritiek hebben, en mocht dat niet zo zijn weet diegene dat hij de volgende keer beter bij beginners terecht kan.
Iemand die net begint en een lelijke foto maakt heeft andere kritieken nodig.
Systeem gaat al jaren zo op bv. DPZ en ook belgiumdigital en zover ik weet gaat dat best aardig
Beginners kunnen best goed commentaar krijgen van andere beginners, en daarnaast zullen er ook wel wat gevorderde op die fora zitten die willen helpen. Wat is er mis mee dat beginners niet meteen feedback krijgen van topexperts? Juist andere beginners kunnen zich beter in zo iemand plaatsen lijkt me. En je voorkomt er juist mee dat mensen gaan zeggen 'wat moet dit in vredesnaam op FK' want dat soort foto's kunnen dus bij de beginners terecht.
Zoals ik al zei, kijk eens op dutchphotozone, en belgiumdigital daar doen ze het al jaren zo en dat gaat prima
_Marianne schreef:Tja, als je het gaat opsplitsen, zullen de beginners geen feedback meer krijgen van de 'goeden' (om het zo maar even te noemen), en dus ook niet verder kunnen leren.
Imo is het juist een goed systeem, zo kunnen we elkaar toch helpen?
Bovendien is bokt een paardenforum. Ik vind dat de échte professionele fotograferen hun foto's dan maar op een fotoforum moeten zetten
_Marianne schreef:Bokt is een paardenforum met een onderdeel dat fotokunst heeft. Zoals er ook een huiskamer is, een haflinger gedeelte, etc.
Een fotoforum is speciaal voor foto's en fotografen.
Dat is het verschil