door de bomen het bos kwijt ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

door de bomen het bos kwijt ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:18

wat vind jij zijn er te veel fora's en te veel onduidelijke regels ?

steeds vaker kom ik deze berichten tegen

Citaat:
ik weet niet of het hier goed staat, indien niet mijn excuses en dan verplaatsen jullie het maar.

Citaat:
Sorry als dit fout staat..

Citaat:
(p.s. als dit niet goed staat ff temmen, wist niet precies waar het moest )

ben dus niet de enigste :o

zijn er meer mensen die door het woud der fora's de fora's niet meer weten te vinden ??

en staat het bokt team open voor suggesties ?

Alja

Re: door de bomen het bos kwijt ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:20

heb er eigenlijk geen moeite mee :)
maar vraag dan ook niet vaak dingen in een topic ...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:21

Ik vind niet dat er teveel regels en teveel fora zijn, maar soms hoort het onderwerp gewoon bij verschillende fora thuis en dan twijfelen mensen vaak. Maar ik denk dat zulke uitspraken ook eerder op voorhand al een excuus zijn voor in het geval dat ze het toch fout zouden staan hebben.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:23

Ik heb het inderdaad ook wel eens dat ik niet precies weet wat ik waar moet plaatsen, maar ik denk dat je dat altijd blijft houden, ook al heb je 100 fora's!
Fijn dus dat er moderators zijn die dit soort dingen oplossen voor ons!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:23

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Qua regels vind ik het nog wel mee vallen.
Maar als ik een topic start moet ik altijd eerst wel even goed zoeken waar het ook alweer moet staan ..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:25

opzich vind ik het in 99% van de gevallen wel duidelijk. Echter, soms heb je een intentie met een topic en plaats je het bijvoorbeeld onder discussies, terwijl het discussiepunt thuishoort onder een andere fora. Tja, dat het dan verplaats wordt, aan de ene kant logisch omdat het onder een andere fora hoort, maar als je nu met bijv. die discussie een bepaalde doelgroep wilt bereiken, dan vind ik dat bokt iets duidelijker mag zijn...

Oh, en soms als je een minder specifieke vraag hebt, of echt geen idee hebt kan het lastig zijn (grensgevalletjes)

Maar vaak zie ik die zinnetjes ook staan en dan denk ik: hier is bokt wel heel duidelijk in, ff lezen TS.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:46

nou dingen als foto's van mijn kleine bij de paarden
en nee hij wil geen rijtechnisch kommentaar en rijd ook niet :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:48

nickyu schreef:
en staat het bokt team open voor suggesties ?

Suggesties zijn altijd welkom :j

Op zich heb ik zelf geen moeite met het vinden van 'de weg' op bokt als gebruiker. Op elk forum dat je bezoekt staat een 'welkom op..' waarin precies terug te lezen staat welk soort topics er geplaatst kunnen worden. Zo kun je als gebruiker eigenlijk al snel zien of je topic op dat forum op de juiste plaats staat of niet.
Er zijn natuurlijk grensgevallen, waarin je topic op 2 verschillende fora geplaatst zou kunnen worden. In die gevallen, als je echt twijfelt, kun je altijd een moderator pb-en. Die helpen je graag met het plaatsen op het juiste forum, daar zijn we tenslotte ook voor :)

Of er téveel fora zijn blijft een lastig punt. Bokt is zo groot dat je er niet onderuit komt om veel op te gaan delen, doe je dit niet dan loop je kans dat de fora snel uitgroeien tot een 'hoop' van onderwerpen waarin het overzicht zoek is. Door meer op te delen kan het lastig worden te bedenken waar een topic thuis hoort en kunnen de verschillende fora elkaar overlappen. Om die laatste twee punten te verhelpen zijn er dus charters geschreven voor elk forum.

Ik denk persoonlijk dat iedereen in principe dus de mogelijkheid heeft om zijn/haar topic op het juiste forum te kunnen plaatsen. In mijn ogen is het grootste 'probleem' het feit dat de charters etc. niet gelezen worden. Vervolgens gaan mensen zich inderdaad indekken met zinnen als 'verplaats het maar als het niet goed staat' en 'weet niet zeker of dit hier hoort'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:49

Ik vind het eigenlijk ook heel duidelijk. En moest ik iets niet weten, zou ik een mod (van het forum dat ik denk dat het juiste is) een pbtje sturen. Geen moeite, toch?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:54

Anders maken ze ff een "centraal: waar moet mijn topic staan"-topic aan :P

Ik blijf erbij dat, als je de regels van de fora waar de denkt het onderwerp onder te kunnen plaatsen, even doorleest er in 99% van de gevallen wel uitkomt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:57

Ik vind het eigenlijk een beetje onzin.
Een aantal jaren geleden was er vanuit de gebruikers veel vraag naar subfora. Er was namelijk behoefte aan om onderwerpen te bundelen. Het beheer heeft toen besloten hier in mee te gaan en heeft de gebruikers de kans gegeven om eigen subfora zowel te ontwikkelen als te beheren.

Nu we die kans hebben gekregen en elke bokker wel baat heeft bij 1 van de fora moeten we niet gaan ouwehoeren dat het te onoverzichtelijk is geworden... Dit hebben we namelijk zelf gewild. :')

[FZ] [Dienstmededeling] Proef met subforums

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:00

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:03

het is soms idd onduidelijk,vooral met foto's plaatsen is het heel moeilijk

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:05

klopt nadir , maar ik heb het gevoel dat het een beetje doorgeslagen is

veel zelfs nog normaal lopende topics verdwijnen naar de hk
en legio van topics worden verplaatst

hk is iig het allergrootste fora en snelst groeiende

steeds meer kleine groepjes en steeds lastiger te zoeken
(heb nog steeds geen antwoord over de foto's waar ik doe zou moeten plaatsen :D )

zoiezo de suggestie foto's indien er rijtypische tips gevraagd worden (of longeer of mennen)
de itp tips gevraagd bij de betreffende fora

en dan itp zonder tips gevraagd

en bij de itp algemeen ook een algemeen/andere

door verplaatste reeds verplaatse topics
moet ik toch opmaken dat het soms zelfs voor moddies niet
altijd even duidelijk is

en soms "hoort" een bepaald topic misschien volgens de
punt komma vd regels ergens maarrr "werkt"het topic daar niet
of is doelbewust elders gezet ..

kijk onderverdelingen zijn nodig op zo'n groot fora
maar denk dat het duidelijker zou moeten kunnen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:17

Ach welnee, is gewoon slijmerig zeuren in mijn ogen de quotes die jij aanhaalt naar de mods toe.
Jouw topic daarintegen vind ik het zoooooveelste 'zeuren over bokt' topic wat me danig de keel uit begint te hangen.
Als je het hier niet leuk vind om wat voor reden dan ook, ga lekker weg, ga naar waar het beter is, richt een forum op, doe iets, maar hou op met zeuren, ik vind dat gezeur een hoog zieligheidsgehalte krijgen als ik eerlijk ben.

Er wordt niet goed gemodereerd, je weet niet meer waar je iets plaatsen moet, blablabla, ondertussen is dit één van de grootste fora, en ik vermaak me hier prima, tuurlijk heb ik mijn eigen ideeen over dingen, en tuurlijk ben ik het niet altijd overal mee eens, maar een forum is een community en we bestaan bij de gratie van de mensen die dit door zich vrijwillig in te zetten voor ons mogelijk maken.

Ik word ook wel eens moe van het zoveelste 'moddies bedankt topic' maar vind die voor alsnog altijd nog meer op zijn plaats als het oeverloze gezanik over wat er in wiens ogen allemaal niet klopt.
Pas ook weer een topic over de moderators, iedereen weet hoe het moet, maar niemand komt met het verlossende antwoord, hoe het dan wel moet, ja, die vond dit en die vind dat, well, surprise, in het moderatorteam heeft iedereen ook verschillende meningen over hoe de zaken aangepakt moeten worden omdat je nou eenmaal met mensen te maken hebt.
Ik ga ervan uit dat iedereen het beste met bokt voor heeft en ik vermaak me hier prima, niets te klagen niets te miepen, natuurlijk heb ik mijn eigen ideeen over hoe het zou moeten zijn, maar ik besef me heel goed dat ik ook dankbaar mag zijn omdat ik gebruik mag maken van een forum waar een hoop mensen zich belangenloos voor inzetten, wat misschien niet helemaal in mijn idee van een perfect forum is, maar wat toch een eind in de buurt komt, anders was ik hier niet...
De 'maatschappij' is ook niet helemaal hoe het in mijn ogen zou moeten zijn, en dat zal het ook nooit zijn, en dat is prima.
Hou op met de klaagzang already...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:26

luxx: als alle bokkers met een klacht weggaan, dan blijft er niks meer van dat grote bokt over hoor

moddie's hebben misschien een hoop werk en "maken"bokt

maar zonder bokkers geen bokt en lang niet die gezelligheid en hoeveelheid informatie en leesplezier
dus tja mogen we ook wel een beetje eisen toch ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:41

ikdoemaarwat schreef:
luxx: als alle bokkers met een klacht weggaan, dan blijft er niks meer van dat grote bokt over hoor

moddie's hebben misschien een hoop werk en "maken"bokt

maar zonder bokkers geen bokt en lang niet die gezelligheid en hoeveelheid informatie en leesplezier
dus tja mogen we ook wel een beetje eisen toch ;)

Klinkt als een dreigement en ik moet lachen.... go baby, go! go go go! you wil not be missed and neither will I if I leave, think about that honey...
Zo een groot forum, en niemand zal je meer dan een week missen als je weggaat, zelfs niet als je een BB (bekende bokker) bent, hoe afgrijselijk is dat...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 23:33

lieve luxx ..

ipv te ze*ken over een zeur topic kan je m ook domweg niet lezen :Y)
zooooo simpel .. :+

hoef je je ook niet druk te maken :D
is slecht voor je hart .. je druk maken .. helaas ervaring
en heel erg zonde van de energie :Y)

de maatschappij waar jij het over hebt is een democratie
en JA daar kan je aan bijdragen
in een poging deze te verbeteren 8-)

en niet alleen door stemmen
misschien is dit ooit in je opgekomen :?
moet je ook eens proberen 8-)
ipv je aangevallen voelen zou je misschien eens een keer iets positiefs kunnen bijdragen
wonderbaarlijk wat een beetje positiviteit kan doen *D

verder fijn te lezen dat bokt team open staat voor ideeen
als ik een dezer komende weken ff gaatje heb ga ik eens rustig nadenken
hoe bv de foto topics beter op mijn haar kleur aangepast :o? :') zouden kunnen worden
om maar eens een voorbeeld te noemen :o
Laatst bijgewerkt door nickyu op 28-07-09 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:35

Ik heb achter de schermen nog nooit de opmerking voorbij horen komen dat het ons doel is om bokkers weg te jagen en dat is het dus ook niet. Als we op FZ bruikbare suggesties tegenkomen dan worden die ook zeker besproken en als we er een probleem mee kunnen oplossen toegepast.

Alleen in dit geval is het verkleinen van het aantal fora niet echt een optie. We zitten continue te balanceren op aan de ene kant zo weinig mogelijk subfora om het overzichtelijk te houden en aan de andere kant niet teveel topics per dag per subforum, omdat anders de nieuwe topics te snel wegzakken. Op dit moment denken we dat we die balans redelijk goed gevonden hebben en zien we dus ook geen reden om het aan te passen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 23:50

en jahooorrrr

men .. leuk die eengestemdheid 8-) ..not -O-
de ene mod zegt
no way hozee de ander indien mits misschien in overweging nemen ..

typisch "bokt "weer :7

minder of duidelijker of makkelijker desnoods meer :Y)
geef der een naampje aan }:0

:') en nog steeds geen idee waar het te plaatsen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:53

Volgens mij zeggen wij precies hetzelfde hoor; suggesties zijn welkom. Alleen leg ik in uit dat in dit geval suggesties niet zoveel zin hebben, omdat we nou eenmaal met die balans tussen het aantal subfora en het aantal nieuw geplaatste berichten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:11

Bokt is groot, maar soms zie ik bokkers die al heel wat jaartjes meedraaien topics plaatsen op forums, waarvan ik denk...Kijk je uberhaupt wel eens om je heen?
Topic over een zieke kat op LZP, een technische vraag bij LZP, sorrie dan heb ik niet echt het idee dat je uberhaupt een poging heb gewaagd...Net als die mensen die een topic openen waar inmiddels al tig topics over zijn.
Zoekfunctie werkt hier echt perfect op bokt, heb meer het idee dat mensen gemakzuchtig zijn als ze hun verhaal maar kwijt zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 00:49

voor sommige zal gemak zuht zeker wel een reden zijn
of domweg niet lezen
voor sommige misschien ook uit gewoonte niet realiserend dat
een zieke kat niet onder oude algemeen valt maar dat zelfs daar een appart fora voor is tegenwoordig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:55

T vreemde is dat ik diezelfde mensen ook vaak gewoon zie reageren in bv. Beestenboel. Dus ze zijn wel op de hoogte van dat forum..
Als je toch eens kijkt hoeveel topics dubbel worden geplaatst (Waar stickies over zijn) bv....Mijn MSN doet ut niet.
En dat 4 - 5 keer op een dag, terwijl daarboven een knoepert van een stickie staat.
Ja ik weet het niet hoor :7

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 00:58

kom niet zo vaak op beestenboel om dat te zien

weet wel dat paardgerelateerd 90% van de vragen reeds een keer voorbij gekomen zijn
tja .. dan blijft er weinig paardgerelativeerd bokt over
buiten de immer gestaag groeiende hk