Eerlijkheid op bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Eerlijkheid op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 15:19

ik kom steeds vaker mensen tegen op bokt die in mijn ogen niet eerlijk zijn en vaak verhalen vertellen over hoe goed ze rijden terwijl ik ze in werkelijkheid ken.
ik lees ook vaak in topics hoe goed mensen alles weten, terwijl als ik sommige foto's zie het namelijk niet zo lijkt.
laatst ben ik erachter gekomen dat een bekende van mij (lees: we rijden bij de zelfde club)
me toch een potje zit te liegen en zich hier heel anders voor doet dan diegene in het echt is.
ik snap niet wat je hiermee opschiet

hebben jullie weleens zulk soort dingen meegemaakt?
en wat vinden jullie van de eerlijkheid op bokt?

sibbe

Re: Eerlijkheid op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:22

aan het einde van de rit moeten deze mensen zelf nog in de spiegel kijken.
eerlijkheid duurt het langs en wat schiet je er mee op als je zit te zwetsen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:23

ik word er af en toe zo moe van :o
ik erger me aan sommige dat ze het altijd denken beter te weten.
en in sommige topics hoe ze mensen afblaffen, vind ik echt erg.
en het commentaar die ze geven.
we zijn allemaal mensen, we hebben het allemaal moeten leren, toch?
en van fouten leert men.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:23

MA --> FZ

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:25

Tuurlijk gebeurd dit!
Je kunt je veilig achter je computer kompleet anders voordoen dan je in werkelijkheid bent.
Helemaal irritant vind ik de mensen die praten over "mijn" pony/paard terwijl het de pony is van iemand anders.

Ik heb met meetingen weleens mensen ontmoet die op bokt de oren van je kop af l*llen, en tijdens de meeting geen woord te zeggen hadden.

Tja, eerlijk duurt het langst zullen we maar zeggen :Y)
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 23-07-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 15:26

ja dat vind ik dus ook,
ik bedoel niet iedereen is slim, maar blaf diegene niet af.
en ik kan me al helemaal ergeren als ik weet welke mensen het zeggen terwijl ze het zelf nog geen haar beter doen.
ik vind bokt zon vertekend beeld geven.
veel denken over te komen alsof ze echt alles weten.
iedereen heeft wel een stukje paarden kennis, en ik denk dat de meeste ruiters wel aan hun paard merken als iets wel of niet leuk is!
je hebt goede ruiters en slechte ruiters, bokt verbergt dat alleen een beetje :o

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:31

Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas wat van anderen mag zeggen als je het zelf goed doet.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:38

Dit doet me verdacht veel denken aan een 11jarig meisje dat eerst in 'ons' huiskamer topic zat. Eerst was ze Z, toen opeens M, toen L, en na veel research te hebben gedaan kwamen we erachter dat het haar niet lukte om winstpunten in de B te halen. :+ haar vader had een henstenhouderij terwijl ze in een ander topic vertelde dat haar ouders geen verstand van paarden hadden. Ze had 3 pony's en toen weer 1. Tja, dat verhaal was gewoon nogal lachwekkend, vooral omdat het makkelijk te achterhalen was, maar op internet blijf je redelijk anoniem, dus liegen gaat een stuk makkelijker..

Edit: moet er wel even bijzeggen dat ik wel heel vaak reageer op HAW en RITP topics. Vaak als dingen me opvallen geef ik ze mee als tip.
Ook bij M of Z combinaties, terwijl ik zelf pas B rijd. Niet omdat ik denk dat ik het beter kan, maar van tips kun je altijd wat leren vind ik,
op welk niveau je ook rijdt. Het is uiteindelijk aan jezelf om te beslissen wat je ermee doet :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:45

Er zijn wel meer mensen die IRL geen woord over de lippen krijgen, maar op een forum dus wel...
Dat zegt geen drol...
Net als foto's in een profiel... en de woorden die ze op bokt schrijven.
Kunnen oude foto's zijn,.

Dat er mensen zijn die zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn, dat is altijd al geweest en zal ook zo blijven...

Denk maar zo, hetgeen je hier schrijft is ook na jaren terug te lezen... en men komt elkaar altijd vaker tegen dan men denkt en op de vreemdste plekken.
En als de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel...
Nog maar te zwijgen wat je allemaal moet onthouden

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:49

Alane schreef:
Er zijn wel meer mensen die IRL geen woord over de lippen krijgen, maar op een forum dus wel...
Dat zegt geen drol...

Wel als ze je op het forum altijd aanspreken met: hey (naam) hoe is het en hoe het met je paard. Dus doen alsof ze je kennen en geinteresseerd zijn. Dan vind ik het raar als ze irl niets zeggen. En ze zullen toch niet allemaal een soort van faalangst hebben.
Het gaat mij dan op de manier waarop het gaat.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:37

Girlgamer schreef:
Alane schreef:
Dat zegt geen drol...

Wel als ze je op het forum altijd aanspreken met: hey (naam) hoe is het en hoe het met je paard. Dus doen alsof ze je kennen en geinteresseerd zijn. Dan vind ik het raar als ze irl niets zeggen. En ze zullen toch niet allemaal een soort van faalangst hebben.
Het gaat mij dan op de manier waarop het gaat.

dat heb ik gelukkig nog niet gehad haha!

Foolish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:29

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:33

Helaas, daar kan je niks aan doen.

Ik erger me er ook aan, ze doen op bokt zo anders, terwijl ze in het echt gewoon echt het tegenovergestelde zijn.
En vaak met de meetings, moeten mensen het eerst rustig aftasten,ik zou in een meeting ook heel stil en rustig zijn. Terwijl ik bij mijn andere vrienden gewoon me zelf ben. Dat speelt denk ik ook deels mee :j

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:34

Girlgamer schreef:
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas wat van anderen mag zeggen als je het zelf goed doet.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
mee eens

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:35

Tegenwoordig weet iedereen het zóó goed op bokt :+

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:36

roodje schreef:

ja en daar word ik zo moe van.
ik zal ook nooit een topic openen met fotos of iets

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:37

Weten hoe iets moet of het daadwerkelijk doen zijn 2 verschillende dingen...

Liegen vind ik triest :Y)
Erg dom ook :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:38

DDW1190 schreef:
ik lees ook vaak in topics hoe goed mensen alles weten, terwijl als ik sommige foto's zie het namelijk niet zo lijkt.

Iemand's rijkunsten (op foto) zeggen echter niet altijd evenveel over verstand van paarden hebben. Ik vind mezelf geen geweldige ruiter, maar vind wel dat ik een best goed rijtechnisch inzicht heb. Mag ik dan geen feedback geven op bvb HAW?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:38

Zolang je achter je computertje zit en bijna niemand tot niemand je kent op bokt of welk forum dan ook kan je je beter voor doen dan je in werkelijkheid ben.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:39

nikita_benno schreef:
roodje schreef:

Jaa, 9 van de 10 keer zullen mensen er spijt van krijgen dat ze een topic openen met foto's ( Denk ik ) Want er wordt echt zoó vaak negatief gereageerd door beterweters, en heel veel is fout of niet goed :+.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:43

hmm TS heeft deels gelijk maar soms is het ook hoe je zelf de tekst leest en opvat

sommige mensen typen het bijvoorbeeld met een vriendelijke toon in hun hoofd
en de lezer leest het met een negatieve toon in het hoofd
tja dan word zo een stukje tekst toch ineens heel anders hoor :j

en als je vind dat een bokker teveel van dat gedrag vertoont dan kan jer om vragen of iets van zeggen lijkt me ;)

tja ik ken nu inmiddels heel veel mensen die op bokt zitten ook irl
en die kunnen beamen dat ik net zo brutaal en maf ben als dat ik dat hier ben :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:48

nikita_benno schreef:
roodje schreef:

Dat heb ik dus ook, ik kan best tegen kritiek, maar soms dan heb je het idee dat heel bokt ineens tegen je is. (Heb ik zelf niet meegemaakt hoor, maar wel bij anderen gezien)

ikdoemaarwat schreef:
hmm TS heeft deels gelijk maar soms is het ook hoe je zelf de tekst leest en opvat

sommige mensen typen het bijvoorbeeld met een vriendelijke toon in hun hoofd
en de lezer leest het met een negatieve toon in het hoofd
tja dan word zo een stukje tekst toch ineens heel anders hoor :j

en als je vind dat een bokker teveel van dat gedrag vertoont dan kan jer om vragen of iets van zeggen lijkt me ;)

tja ik ken nu inmiddels heel veel mensen die op bokt zitten ook irl
en die kunnen beamen dat ik net zo brutaal en maf ben als dat ik dat hier ben :+

Dat is ook waar ja, het is maar hoe je het zelf opvat, ik denk ook dat er daardoor veel reltopics onstaan hier :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:01

yupz.....

je hebt 2 soorten van tekst;

1: ik vind dat je wat krommig op het paard zit en iets te streng met de binnenhand, zou je niet denken aan les ( ;) effect , oftewel hulpbehoevend en aardig bedoeld)

2: ik vind dat je wat krommig op het paard zit en iets te streng met je binnenhand,zou je niet denken aan les ( :? :roll: efect, oftewel aanvallend, en betweterig....

misschien niet het meest geweldige voorbeeld

maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel

ik denk dst dit ongeveer 70% de oorzaak is van alle nare discussies hier op bokt
mensen begrijpen elkaar niet meer ,lezen wat ze willen lezen en staan niet open meer voor een ander zijn woord

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:06

Natuurlijk is niet iedereen hier even eerlijk over zichzelf,
maar dat ligt denk ik niet aan het feit dat je op internet zit en alles kunt zeggen.
Ik kom vaak genoeg mensen tegen die inderdaad alle kennis van de wereld beweren te hebben,
maar als puntje bij paaltje komt het eigenlijk allemaal niet zo is.
Mensen zijn gewoon niet eerlijk tegenover zichzelf, dat is ook moeilijk.
Ik weet dat ik geen superruiter ben, en dat ik nog veel moet leren,
dus daar gedraag ik mij ook naar.

Over de misvattingen op het forum. Tsja.
We kunnen natuurlijk niet elkaars tonaties en gezichtsuitdrukkingen zien.
De smileys helpen ons een beetje, maar dit komt ons ook niet altijd ten goede.

Daarom geef ik mensen het voordeel van de twijfel, ze zullen het allemaal niet zo slecht bedoelen.
Als ik echt mijn twijfels heb kan ik gerust vragen hoe iemand iets bedoelt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:10

Girlgamer schreef:

dat zei de mijne nou ook altijd!! :D
enneh, al is de leugen nog zo snel..... een trein is sneller! ..... of euh nee!! de waarheid achterhaalt haar wel!

maar idd, ik ken er hier ook een paar, doordat ze een paar persoonlijke dingen vertelde hier kwam ik erachter, een doet zich zelfs voor als anky terwijl ze bij mij in de les rijden en ik kan je zeggen, ik geef geen anky les.
nog een ander heeft een stal, een dozijn paarden, rijdt op hoog niveau, train paarden en brengt ze uit,
geeft les etc etc. en ook die heb ik les gegeven en ook die woont in een sta caravan op de camping (is niks mis mee, maar daar past geen dozijn paarden achterin de berging hoor!)
enerzijds irriteer ik me er dood aan, anderzijds denk ik ach, als dan hun droom is en dit is de enige manier waarop ze m kunnen verwezelijken dan laat ze er gelukkig mee zijn.