mensen die meer dan 1 post achterelkaar posten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

mensen die meer dan 1 post achterelkaar posten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 08:13

Op veel forums is er een beveiliging ingebouwd dat mensen niet meer dan 1 post kunnen plaatsen en pas weer kunnen reageren als iemand anders ook weer heeft gepost.

Zou dat op Bokt ook kunnen worden ingebouwd?

Ik kom erop nu ik in een paar topics ben geweest met hetzelfde onderwerp en er mensen zijn die op iedere scheet reageren en zich dan bedenken en weer wat posten ( en wederom en wederom etc.) vervolgens hebben ze zo een hele pagina vol gespamt met hun mening!
De "edit"knop is voor die mensen schijnbaar niet te bedienen.

De topics worden bijna onleesbaar!
Als het kan dan zou het fijn zijn als deze beperking ook op Bokt komt.

Lante

Re: mensen die meer dan 1 post achterelkaar posten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:18

Heb ik totaal geen moeite mee. :) Betrap mezelf er ook wel eens op dat ik twee achter elkaar heb (meestal wel in de huiskamer topics trouwens :D).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:20

Er kan volgens mij gewoon op getemd worden.
Ik kom het ook regelmatig tegen en het is erg irritant.
Sommige mensen presteren het om er 6 achter elkaar te plaatsen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 08:34

Temmen geeft alleen maar meer werk aan de moddies, en 2 keer is idd niet zo heel erg, zeker niet als je met elkaar aan het kletsen bent in een HK topic!
Maar wat cayenne ook al zegt, sommigen zitten zo vol dat ze 5 of 6 keer achter elkaar posten!

Veel simpeler is het toch om de regels aan te passen? Post je iets terwijl je net gepost hebt dan krijg je een pop up en kan je je originele tekst editten.

reageer je dan op een andere post zet je er gewoon @ ( boktnaam)voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:40

In een HK doe ik het ook wel eens. In een van de HK topics waar ik kom is het soms zelfs een uitdaging om een monoloog te maken (vijf posts achter elkaar). Op de rest van bokt probeer ik erop te letten. Hooguit gebeurt het me eens dat ik er twee achter elkaar post omdat ik nog een quote tegenkom waar ik op wil reageren. Dit gebeurt voornamelijk als ik aan het bijlezen ben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:16

Ik HK topics vind ik het niet eens zo vervelend. In de rest van de topics wel. Dus ben wel voor de oplossing dat als de laatste post van jezelf is je automatisch in het Edit venster komt om je bericht aan te passen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:16

Rock schreef:
In een HK doe ik het ook wel eens. In een van de HK topics waar ik kom is het soms zelfs een uitdaging om een monoloog te maken (vijf posts achter elkaar). Op de rest van bokt probeer ik erop te letten. Hooguit gebeurt het me eens dat ik er twee achter elkaar post omdat ik nog een quote tegenkom waar ik op wil reageren. Dit gebeurt voornamelijk als ik aan het bijlezen ben.

In dat topic gaat het dan ook vaak veel te snel om een monoloog te maken ;)

IK betrap mezelf er ook weleens op, vooral als ik aan het bijlezen ben in een langggg topic dat heel hard is gegaan. Het blijkt dan alleen op het moment dat ik ga posten, net even niet zo hard te gaan. Meer dan twee posts achter elkaar zul je mij echter buiten de HK niet zien doen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:22

Je kan toch ook niet meer editen na een uur? Dus als je ineens iets te binnen schiet zal je het er onder moeten zetten.

maar ja, 5x iets te binnen schieten is misschien een beetje traag van begrip :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:24

Ik heb er helemaal geen last van ;)
Vind bokt wel streng genoeg zo.
als je er heel veel last van hebt kan je de tem knop toch gebruiken? :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:28

In een huiskamertopic doe ik het ook vaak hoor, als ik van een avonddienst thuiskom dan moet ik bijlezen en het liefst wil ik dan ook antwoord geven.
Bij een andere topic doe ik het zo min mogelijk.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:25

Als het buiten de HK is, vind ik het als moddie juist erg fijn als hier op geTeMd wordt. TeMmen betekend voor ons niet meer werk, maar minder zelf (hoeven) nalezen. ;)

Hoe meer er geTeMd wordt, het liefst op alles dat tegen de regels is, dat je tegen komt, hoe handiger wij kunnen werken. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:23

Nou er is een bepaald iemand die ellenlange posts achter elkaar schrijft op ieder ander bericht wat intressant is, heb er al diverse keren op getemd en gevraagd of deze gebruiker de editknop wel weet te vinden..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:51

Mijn probleem met editten is dat mensen die de post al gelezen hebben je toevoeging nooit meer lezen.
En je neemt tenslotte de moeite om iets op te schrijven omdat je wilt dat mensen het lezen nietwaar?
Vind wel dat mensen een beetje na kunnen denken voordat ze iets plaatsen.
Vind de editknop wel handig om spel en schrijffouten te corrigeren, of in dit geval, waar in het snel-antwoordenvakje ik ineens iets fout doe en mijn tekst halverwege het schrijven ineens geplaatst wordt, wat ik wel vaker heb overigens :').
Als ik een toevoeging zou doen een tijdje later zou ik de neiging hebben om een nieuwe post te plaatsen met de mededeling dat ik mijn post ge-edit heb, en dan kan je net zo goed een nieuwe post doen vind ik...
Laatst bijgewerkt door luxx op 18-07-09 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:53

Ik kan me er niet druk om maken...

Ik vind oneliners of posts die als een tang op een varken slaan in een topic (vaak puur om maar berichten op de teller te krijgen) veel irritanter :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:55

luxx schreef:
Mijn probleem met editten is dat mensen die de post al gelezen hebben je toevoeging nooit meer lezen.
En je neemt tenslotte de moeite om iets op te schrijven omdat je wilt dat mensen het lezen nietwaar?
Vind wel dat mensen een beetje na kunnen denken voorda

Precies. En daarbij kun je na een bepaalde tijd niet meer editten. En dan zou je net zolang moeten wachten tot iemand anders post voor je weer een reaktie kunt plaatsen?

Persoonlijk stoor ik me er helemaal niet aan, als het maar nuttige post zijn. Wat maakt het uit als je dezelfde naam een paar keer achter elkaar ziet staan. Boeien.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:57

Abeltje77 schreef:
luxx schreef:
Vind wel dat mensen een beetje na kunnen denken voorda

Precies. En daarbij kun je na een bepaalde tijd niet meer editten. En dan zou je net zolang moeten wachten tot iemand anders post voor je weer een reaktie kunt plaatsen?

Persoonlijk stoor ik me er helemaal niet aan, als het maar nuttige post zijn. Wat maakt het uit als je dezelfde naam een paar keer achter elkaar ziet staan. Boeien.

Het ging dus mis bij 'voordat' _O- toch wel handig die editknop alleen zijn er nu mensen die niet mijn hele post gelezen hebben :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:04

Maar als je op verschillende posters wilt antwoorden hoef je niet per antwoord een nieuwe post te maken gewoon 2 schermen openen en dan kun je ook gewoon quoten waarop je wil antwoorden

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:09

Dat zeg ik; mensen kunnen wel een beetje nadenken voord.... voordat ze iets posten dus, daar hoort ook kijken of je misschien op meerdere posts zou willen reageren bij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:45

Het gaat toch ook juist om degene die als laatste gepost heeft?
Dus dat die inplaats van een nieuwe reactie plaatsen elke keer zijn eigen bericht edit?

Echwel:
Als je eerst op voorbeeld klikt, dan krijg je in je nieuwe scherm onder het typ een bericht vakje een venster met daarin de voorgaande berichten een een quote knopje. Hoef je niet met twee schermen te werken. Enige nadeel daarvan is wel dat het alleen om de bladzijde gaat waarop je gaat posten en niet om de voorgaande bladzijdes :\

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:44

Ik vind dat dat in HK's wel moet kunnen. Buiten de HK vind ik het irritant, maar twee of drie achter elkaar kan me ook niet zoveel schelen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:46

Op een ander forum word dan het bericht in het 1e bericht van je geplaatst. Echt super handig :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:06

Ik snap dat het irritant is als mensen verschillende posts achter elkaar plaatsen, bovendien is het ook niet nodig want we hebben de edit knop... Mocht je het tegenkomen kun je hier rustig op temmen hoor, zo heel veel werk is het niet en het maakt een topic weer wat overzichtelijker :)

luxx schreef:

In dat geval kun je, wanneer je de edit knop gebruikt de tag [edit] in je post zetten :) Dit doe ik zelf ook vaak, gewoon twee regels overslaan [edit] ertussen en dan hetgeen je wilt toevoegen typen. Dan zien mensen in één oogopslag dat en wat je hebt toegevoegd aan je post :)

[edit] Zo dus ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:13

Dan moet iemand maar net weer naar boven scrollen om in de buurt van die post te komen om te zien dat er een [edit] staat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:41

Dat is waar, maar erg veel andere opties houd je niet over als je zichtbaar wilt maken dat je je post hebt aangepast. Maar erg ver hoef je meestal niet te scrollen, aangezien je maar een minuut of 50 kunt editten.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:01

Abeltje77 schreef:
Dan moet iemand maar net weer naar boven scrollen om in de buurt van die post te komen om te zien dat er een [edit] staat.

Ja precies, ik klik altijd op het blaadje ervoor om naar het eerste ongelezen bericht te gaan en als ik uitgelezen ben ga ik een pagina terug, en scrol meestal niet naar boven.