ban een maand, maar eerder terug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

ban een maand, maar eerder terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:49

Ik denk dat ik ergens iets gemist heb. Ik zie een bokker in de banlijst staan, met een ban van een maand, maar die maand is nog niet voorbij, maar persoon X is al wel weer op bokt??

1 + 1 = geen twee meer?

Authentic

Re: ban een maand, maar eerder terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:51

Uh, misschien is er na gedoe met de bezwaarcommissiedinges een ander besluit genomen en is de ban teruggetrokken maar staat hij nog steeds in de lijst?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:27

Het kan ook zijn dat bij een eerdere OW een ban was gegeven die later door de bezwaarcommissie is ingetrokken of omgezet is in een Sturende PB.

De bezwaarcommissie heeft 7 werkdagen om een OW opnieuw te bekijken. Een ban die (deels) uitgezeten is kan niet ongedaan gemaakt worden, de tijd kan nu eenmaal niet worden teruggezet ;) . Als iemand later toch weer tegen een OW met weer een banperiode aanloopt, dan wordt de onterecht uitgezeten tijd eraf getrokken.

Zo kan het dus gebeuren dat iemand met een maandban of meer al weer eerder terug is :) .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:31

ik heb iemand met een ban van drie maanden een keer zien terugkomen na een week....dat vond ik heel apart....terwijl degene waar die persoon ruzie mee had braaf haar ban van een maand moest uitzitten.

ik heb toen een mod ge-contact maar die kon om privacy redenen niet veel uitleggen....dat begreep ik ....de rest niet...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:40

Het is soms ook moeilijk te begrijpen, dat snappen de mensen het modteam en van de bezwaarcommissie ook :j , maar er spelen op de achtergrond vaak allerlei zaken mee die ook zij uit oogpunt van privacy niet kenbaar kunnen maken. Het is echter volgens mij niet de bedoeling hier een discussie aan te gaan of de ene OW al dan niet terecht is teruggedraaid in tegenstelling tot een andere. Niet voor niets heeft de BC zelf ook 7 werkdagen nodig om tot een besluit te komen met een team van meerdere mensen. Het is meestal geen kwestie van simpel zwart/wit, het is echt wikken en wegen en de grijstinten uitvoerig bekijken.

De vraag van Arabesk was hoe het kan dat iemand voor het einde van een (maand)ban weer op Bokt kan zijn, het antwoord heb ik hierboven geplaatst :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:41

Oooh je hebt het vast over mij Arabesk, tja ik heb aftrek gehad van voorarrest wegens een voorgaande ban die niet terecht was. Je had me wel even mogen voorzien van een PB, dan had ik het je ook wel uit willen leggen hoor, maar ik denk dat het zo voor andere bokkers ook helder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:43

geerke schreef:
ik heb iemand met een ban van drie maanden een keer zien terugkomen na een week....dat vond ik heel apart....terwijl degene waar die persoon ruzie mee had braaf haar ban van een maand moest uitzitten.

ik heb toen een mod ge-contact maar die kon om privacy redenen niet veel uitleggen....dat begreep ik ....de rest niet...

Jup, dat was ik.... alleen het was geen week maar negen dagen. Verder ga ik er inhoudelijk niet op in, als je dat niet heel erg vindt ;)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:50

Dames, trek het nou eens niet in het persoonlijke ;) . Het doet er helemaal niet toe om wie het hier precies gaat, er zijn meer mensen die zich dit wel eens afvragen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:52

Oh maar dat geeft niet Gwen, ik weet wel dat het over mij gaat, maar zit daar niet mee. Het geeft me wel een veilig gevoel dat ik zo nauwlettend in de gaten wordt gehouden, zo kan ik immers nooit zoek raken! ;) Ook een hele geruststelling voor mijn partner en verdere achterban ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:06

Gut, ging het daar om???

Nou Arabesk, dat had je zelf nog wel kunnen bedenken. Zonder het intrekken van een ban kom je echt niet op Bokt hoor, denk nog maar eens aan Runningkawa!

Echt nooit meer teruggezien terwijl dat een Bokker van het eerste uur was!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:12

waar kan je die banlijst eigenlijk vinden?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:15

Forum zaken, bovenaan, officiele waarschuwingen en bans

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:19

oke, weer wat geleerd, en lekker off-topic, dus zal wel verwijderd worden O:)

Bedankt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:21

amondi schreef:
Gut, ging het daar om???

Nou Arabesk, dat had je zelf nog wel kunnen bedenken. Zonder het intrekken van een ban kom je echt niet op Bokt hoor, denk nog maar eens aan Runningkawa!

Echt nooit meer teruggezien terwijl dat een Bokker van het eerste uur was!

RK is ongetwijfeld onder een paar SA's teruggeweest. Dat is voor ons niet na te kijken. Als Sul een maandban met "aftrek" had dan had dat ook in de banlijst vermeld kunnen worden. Ik ben zelfs per pb al door andere bokkers benaderd. Dus dat had voorkomen kunnen worden door het team ;)

Dat je aftrek kunt krijgen is nl maar ooit één keer vermeld geweest op bokt volgens mij. Dus dat kan niet iedereen weten.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 26-05-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:23

Jeutjemina Slimmerik, dat ze jou daar voor benaderen :D
Maar goed, voor wie het niet mocht vertrouwen, ik zit geheel legitiem te bokken.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:23

waar kan je die banlijst trouwens vinden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:24

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:31

maar betekent dat met die schaduwaccounts dat mensen iets willen vragen hier, en dan weer weg willen, dus dat ze dan zeg maar geband worden, of is het hele schaduwaccount verboden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:36

Een schaduwaccount wordt aangemaakt op het ip adres van een andere bokker. Zodat aangenomen kan worden dat iemand twee accounts heeft.

Ook achterhaalt men wel eens een schaduwaccount door dezelfde schrijfstijl, dezelfde foto's plaatsen en nog meer "geheime" methodes ;) :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:37

slimmerik schreef:
Als Sul een maandban met "aftrek" had dan had dat ook in de banlijst vermeld kunnen worden. Ik ben zelfs per pb al door andere bokkers benaderd. Dus dat had voorkomen kunnen worden door het team ;)
De banlijst is niet bedoeld om iedereen op de hoogte te brengen van hoeveel dagen de ander exact geband is, de lijst is er puur en alleen ter verklaring waarom sommige personen ineens in het luchtledige verdwenen lijken te zijn. Er zijn Bokkers die zich dan oprecht zorgen maken, en voor Bokkers die in een EA-transactie zaten is het ook fijn te kunnen zien waarom de ander ineens niet meer op PB's reageert. Het is geen lijst die bedoeld is om verantwoording af te leggen tegenover andere Bokkers omtrent de lengte van een ban of de verkorting ervan.

Slimmerik schreef:
Dat je aftrek kunt krijgen is nl maar ooit één keer vermeld geweest op bokt volgens mij. Dus dat kan niet iedereen weten.
Kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen duidelijk is of was :j . Het is weliswaar toch al vaker vermeld en het staat gewoon in de regels, maar daar zal niet iedere Bokker dagelijks in lezen :+ :D . Daarom vind ik een vraag als die van Arabesk heel legitiem, en vind ik het erg jammer dat nu toch weer persoonlijke zaken besproken worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:41

suleilitha schreef:
geerke schreef:

Jup, dat was ik.... alleen het was geen week maar negen dagen. Verder ga ik er inhoudelijk niet op in, als je dat niet heel erg vindt ;)

toch netjes dat ik je naam niet noemde....ik heb niets tegen jou persoonlijk,begrijp me niet verkeerd....maar het verbaaste mij...
en inderdaad ik heb maar 1 kant gehoord van het verhaal....terwijl ieder verhaal uiteraard twee kanten heeft....

het is niet mijn gewoonte om te checken of bans bans blijven....alleen toen viel het mij op(door jud)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:45

Gwen, om even te reageren op je opmerking over persoonlijke zaken die lijken te worden besproken, ik zit er niet mee in de maag, hoor. En ook niet met de vraag van Arabeks.
Maar ik kan het niet nalaten te zeggen, dat het niet vaak gebeurt, dat een ban wordt teruggedraaid en apprecieer wel dat ik destijds in ere ben hersteld. Zo, en dit was mijn laatste persoonlijke inbreng, we hebben het tenslotte over een boek wat voor mij dicht is.
Maar goed, het is dus mogelijk dat iemand eerder terug is van een bepaalde banperiode, zie genoemd geval dus.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:47

suleilitha schreef:
Oh maar dat geeft niet Gwen, ik weet wel dat het over mij gaat, maar zit daar niet mee. Het geeft me wel een veilig gevoel dat ik zo nauwlettend in de gaten wordt gehouden, zo kan ik immers nooit zoek raken! ;) Ook een hele geruststelling voor mijn partner en verdere achterban ;)

geheel offtopic maar wat een geweldige opmerking :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:51

Dank je Alja, ik moet even denken aan een geleerde uitspraak van mijn opa, vrij vertaalt uit het Fries: Als iedereen op zichzelf past, raakt niemand zoek" en die schiet me nu toch echt weer even te binnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:54

Heb een betere uitspraak gehoord, waarom denken mensen toch altijd dat ze het over hún hebben,
voel jij je werkelijk zo belangrijk? ;)