Ik heb het idee dat het steeds verder gaat met de bokt-censuur...Ik moet al zo lang nadenken over berichten die ik wil schrijven (

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MoonChloe schreef:Ik krijg onderhand het gevoel dat ik zo ongeveer de braafste bokker ben hier (![]()
), ik heb zulke waarschuwingen nog nooit gehad..
Of ligt het nou aan dat ik niet in paardenfora post?
katiavl schreef:Heb het vroeger wel eens gehad, toen vond ik het totaal onterecht. Nu kan ik me er wel in vinden.
Denk dat het vooral belangrijk is niet teveel extern te arttibueren maar ook te kijken naar jezelf!
LoveHorses12 schreef:Ik heb ook nooit zulke berichten gehad,, dus ik voel me ook een braverdMaarja, ik reageer eigenlijk altijd heel aardig, anders weet ik toch dat ik straks misschien allemaal ruzzie's krijg ofzo
Adil18 schreef:LoveHorses12 schreef:Ik heb ook nooit zulke berichten gehad,, dus ik voel me ook een braverdMaarja, ik reageer eigenlijk altijd heel aardig, anders weet ik toch dat ik straks misschien allemaal ruzzie's krijg ofzo
Ik reageer in sommige ogen misschien fel omdat veel mensen zich schuwen voor de waarheid en ik niet bang ben om niet aardig gevonden te worden![]()
Hmm, langzaam kom ik naar een acceptabele theorie
Adil18 schreef:... terwijl het bericht gezien de context absoluut niet als fel op te vatten valt?
Citaat:Adil18 schreef:
Ik zou me kapot schamen...Als moeder/eigenaar van de pony en als ruiter voor de manier waarop met deze pony om wordt gegaan.
Het liefste zo ik met een zweep achter de vrouw aanrennen en al "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH"-schreeuwend haar over de sprongen heenslaan...
Sorry, maar ik heb hier geen goed woord voor over...Pony en ruiter zijn er niet klaar voor, basta!
BartVB schreef:Adil18 schreef:... terwijl het bericht gezien de context absoluut niet als fel op te vatten valt?
Context is erg relatief (ik heb overigens geen idee wat de aanleiding tot dit topic is). Pak een willekeurig topic met b.v. rijtechnische tips, pak wat willekeurige reacties uit dat topic en lees ze twee keer door. De eerste keer lees je ze met de aanname dat reageerder en topicstarter aardsvijanden zijn, tweede keer neem je aan dat ze al jaren bij elkaar over de vloer komen. Je krijgt dan meestal twee compleet verschillende boodschappen met verborgen steken onder water, insinuaties, etc, etc.
Communicatie is een moeilijk iets, al helemaal via een puur tekstueel medium als internet. Als je niet ziet hoe de ander reageert en niet onmiddelijk in kan grijpen als je merkt dat de ander jouw verhaal verkeerd oppakt dan zul je echt wat anders na moeten denken dan in een face to face gesprek. Het is zo ontzettend makkelijk om iets verkeerd te interpreteren, als je daar geen rekening mee houdt dan komt iets al heel snel aanvallend over terwijl jij het zo helemaal niet bedoeld hebt.
Maar IMO is dat allemaal geen drama, het is een kwestie van wat ervaring, je een beetje verplaatsen in de ander, niet persoonlijk worden en vooral iets langer nadenken dan je normaal zou doen voor je reageert
Shadow0 schreef:Mijn ervaring is dat het best te doen is om in reacties na te denken over de manier waarop je iets verwoordt.
Als ik naar dit topic kijk vind ik de manier waarop het gesteld wordt, met name de verwijzing naar mensenrechten, wel wat overdreven. Ik kan me dan ook voorstellen dat als je in andere topics ook kiest om dingen zo groot te stellen, dit als onnodig fel kan worden opgevat. Ook woordkeuze als 'zogenaamd' en 'sorry, maar' maken dat je bericht hier verontwaardigd en ook wat aanvallend overkomen. In reacties naar medegebruikers kan dat er heel makkelijk toe leiden dat discussies een wat ruzieachtige sfeer krijgen, en dat is gewoon erg jammer. Ik kan me dan ook best voorstellen dat zulke reacties een verzoek opleveren om het net wat rustiger te houden.
Of het in die gevallen ook terecht is kan ik uiteraard niet beoordelen, want ik weet uiteraard niet precies om welke situaties het gaat, maar in het algemeen kan ik het me wel voorstellen.
Shadow0 schreef:Persoonlijk zouden de mods best vaker zulke pb'tjes mogen versturen, dus misschien heb je gewoon een aantal keren geluk gehad. Als het inderdaad gaat om de reactie die je hierboven hebt geplaatst kan ik alleen maar zeggen dat ik heel blij ben dat de mods er op hebben gereageerd: met name dat je aangeeft het liefst iemand 'over de hindernis heen te willen slaan' vind ik een agressieve woordkeuze die m.i. niet nodig is.
BartVB schreef:Overigens is het niet de bedoeling op FZ specifieke acties van moderators te bespreken. Algemene opbouwende kritiek op het beleid is prima maar een PB naar de moderator in kwestie is de aanwezen weg om in te gaan op een actie van een moderator waar je het niet mee eens bent. Het gaat hier trouwens niet om een waarschuwing maar slechts om een goed bedoelde PB van een moderator om je te vragen de volgende keer wat constructiever op te stellen, dit om te voorkomen dat je een volgende keer wel een OW krijgt.
Het is prima om het niet eens te zijn met de actie van een andere gebruiker maar die andere gebruiker heeft die dingen (in 999 van de 1000 gevallen) niet gedaan uit kwade wil maar vrijwel altijd door een gebrek aan kennis, het aanhangen van een andere methode, het advies van een ander, etc. In dat soort gevallen is het eigenlijk nooit productief om alleen te melden dat je het belachelijk vindt wat er gebeurd is. Je mag natuurlijk melden dat je het er niet mee eens bent, maar als je ook daadwerkelijk iets wilt veranderen aan de situatie zul je ook uit moeten leggen waarom en hoe het beter zou kunnen.
Adil18 schreef:Maar aangezien ik nu toch al heb verteld wat er ik gebeurd: Hoe kan het dan dat er op een dergelijke manier een waarschuwing wordt verstuurd?
Adil18 schreef:Maar wel dat met de pony werd gedaan! Dus slechts een weerspiegeling!