Niet meer reagerende kopers en niet-betalende kopers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Niet meer reagerende kopers en niet-betalende kopers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:56

Nav deze topics
[FZ] Mag dat zomaar? en [FZ] Vervolg op 'Mag dat zomaar?' waarin een niet betalende bokker een vermelding kreeg in het profiel van de verkoper wil ik graag de andere kant belichten.

Waarom wordt een dergelijke vermelding als niet-geweest beschouwd terwijl er mij zo ondertussen aardig wat Bokkers bekend zijn die na bieden óf niets meer van zich laten horen óf niet betalen (al dan niet met een smoes ) !!
Maar tegelijkertijd wel weer vrolijk meebieden in andere topics.

Waarom krijgt een niet-versturende verkoper een EA-ban, maar mogen dit soort mensen oeverloos doorgaan met hun praktijken ??

Als de Mod's benaderbaar zijn om niet-versturende verkopers achter de broek te zitten, waarom dan ook niet melding doen als er meer dan XX gevallen binnen zijn gekomen van een Bokker omdat ze niets meer van zicht laat horen/niet betaald voor hetgeen er gekocht is ??

Op deze manier werk je toch diverse 'zwarte lijsten' in de hand.

En nu hoop ik dat de Mod's eens niet komen met 'in het nieuwe EA'.... want die kennen we ondertussen wel :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:00

Ben ik helemaal met je eens Dubbeldun. Ook de bokkers die zeggen wat te kopen en daarna niets meer van zich laten horen, behoren ook een "straf" te krijgen. Maar ik denk dat het meeste via pb verloopt bij (ver)koop en dan zal dit denk ik moeilijk te bewijzen zijn.

DubbelFun

Re: Niet meer reagerende kopers en niet-betalende kopers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:03

Daar kiest een verkoper dan zelf voor om aan mee te doen. Als die duidelijk in zijn ad aangeeft alleen biedingen in het topic te accepteren is dit goed duidelijk en zijn biedingen ook te herleiden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:29

Zammie schreef:
Ben ik helemaal met je eens Dubbeldun. Ook de bokkers die zeggen wat te kopen en daarna niets meer van zich laten horen, behoren ook een "straf" te krijgen. Maar ik denk dat het meeste via pb verloopt bij (ver)koop en dan zal dit denk ik moeilijk te bewijzen zijn.

Iederene heetf het recht om af te haken!
maar de meeste hebben neit eht fatsoen dit te melden...
ik meld vrijwel altijd dat ik of voorzien ben of geen interesse meer heb.

ik vind het wel een goede regel... maar of het haalbaar is, is een 2e....

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:34

Toch kom ik weer aan met "in het nieuwe EA" want uiteraard is het wel de bedoeling dat in de nieuwe versie dit soort zaken gemakkelijker aan het licht komen door middel van ratings en dat soort zaken.

Indien een bokker regelmatig biedt maar niet betaald zal iemand er zeker wel op aangesproken worden, maar het is niet zo dat de mods actief iedere verkoop/bieding bekijken of alles naar wens verlopen is. Wanneer er een klacht is over een bokker zal deze klacht ook achter de schermen besproken worden. Komen ze vaker voor dan kan men er op aangesproken worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:38

Ik kon mij daar ook enorm druk om maken maar heb inmiddels wat anders verzonnen:
Geef de mensen een x-aantal dagen de tijd om te reageren/betalen,vlak voordat de gestelde termijn afloopt nog even een herinnerings pb...simpel en leverd vrijwel geen frustraties op.Op deze manier kun je nl ook iets afspreken met andere geïnteresseerden.

Iedereen heeft idd de vrije keuze om af te haken en daarbij zou een berichtje fatsoenlijk zijn ;)

Als je iets gekocht en betaald hebt en er wordt niets verzonden dan is het een heel ander verhaal,in het ergste geval zou ik het dan toch op komen halen :o
Waar ik mij wel aan kan ergeren is dat mensen veels te veel rekenen voor bezorgkosten,deze info is beschikbaar via internet en postkantoor.Heb je teveel berekend,bied dan iig aan om het teveel betaalde terug te storten.
Normale fatsoensnormen :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:45

Siempie schreef:
Indien een bokker regelmatig biedt maar niet betaald zal iemand er zeker wel op aangesproken worden, maar het is niet zo dat de mods actief iedere verkoop/bieding bekijken of alles naar wens verlopen is. Wanneer er een klacht is over een bokker zal deze klacht ook achter de schermen besproken worden. Komen ze vaker voor dan kan men er op aangesproken worden.
Dus als niet-betalende bieders gemeld worden zullen de Mod's in de gaten gaan houden of dezelfde namen vaker voorkomen en aktie ondernemen ??

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:42

Jolliegirl schreef:
Zammie schreef:

Iederene heetf het recht om af te haken!
maar de meeste hebben neit eht fatsoen dit te melden...
ik meld vrijwel altijd dat ik of voorzien ben of geen interesse meer heb.

ik vind het wel een goede regel... maar of het haalbaar is, is een 2e....

Tuurlijk mag je terugkomen op een koop. Maar heb dan inderdaad het fatsoen om dit even door te geven.

@ DubbelDun: ik doe eigenlijk ook altijd alles via pb, als ik ergens in geinteresseerd ben. Vind het juist in een topic vaak erg onduidelijk, vandaar dat ik het dan via pb doe.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:44

Tinky12 schreef:
Ik kon mij daar ook enorm druk om maken maar heb inmiddels wat anders verzonnen:
Geef de mensen een x-aantal dagen de tijd om te reageren/betalen,vlak voordat de gestelde termijn afloopt nog even een herinnerings pb...simpel en leverd vrijwel geen frustraties op.Op deze manier kun je nl ook iets afspreken met andere geïnteresseerden.

Zo doe ik het ook, dat werkt tot nu toe perfect :j

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:49

Dit was een vraag waar ik vanmiddag ook aan zat te denken. Vind de oplossing van Tinky12 wel een goede en ga die zeker voortaan toepassen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:49

Ik vind de oplossing van Tinky12 ook wel een goede oplossing die je zelf kunt toepassen tot het nieuwe systeem er is. Dit soort dingen lijken mij namelijk moeilijk te controleren voor mods, zeker als al het contact via pb verloopt. Op pbs wordt bovendien weinig tot niet gemodereerd heb ik begrepen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:57

idd heel irritant als mensen ineens geen interesse meer hebben maar nog irritanter als ze dat niet melden dan..

probeer zoiets zelf wel altijd te melden zodat de verkopende partij er verder mee kan gaan :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:04

alja schreef:
idd heel irritant als mensen ineens geen interesse meer hebben maar nog irritanter als ze dat niet melden dan..

probeer zoiets zelf wel altijd te melden zodat de verkopende partij er verder mee kan gaan :)

Idd.. en dat ze vervolgens ook niet meer op pb's reageren maar alle gegevens uitgewisseld zijn en o zo enthousiast waren... :\
(in mijn vorige verkooptopic zelfs 2 van deze personen meegemaakt...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:56

DubbelDun schreef:
Dus als niet-betalende bieders gemeld worden zullen de Mod's in de gaten gaan houden of dezelfde namen vaker voorkomen en aktie ondernemen ??

Toen ik nog mod was was dat wel het geval. Er werd in ieder geval een notitie gemaakt van een dergelijke klacht. Het is in het feite niet nakomen van de koop. Er werd lang niet altijd wat mee gedaan in de zin van een bemiddelzaak van dat de koper 'moest' betalen, maar soms wel, hing van de situatie af. Kwamen bepaalde mensen of namen of situaties vaak voor, dan werd daar ook zeker een opmerking over gemaakt.

Maar het belangrijkste blijft, communicatie. Verwacht niet van de ander dat hij alles gelijk doet wanneer jij dat in je hoofd hebt, maar vraag zelf ook geregeld of het gelukt is. Of stuur zelf pb's met, ik heb het geld nog niet ontvangen, wanneer had je het overgemaakt? Reageert degene niet, maar is ze wel online op Bokt, wacht een dag, vraag het dan nog eens en meld dan dat als ze niet reageert je aanneemt dat ze geen interesse heeft, en het dus verder verkoopt. Niet teveel tijd in laten verslepen, maar herhaaldelijk zelf ook initiatief tot communicatie nemen, dan 'moet' de andere partij wel reageren, en als die dat niet doet, dan kan die ook niet komen klagen dat jij het 'zomaar' verkocht hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:22

O reken maar dat ik 'communiceer' ;) en ik ga idd geen dagen meer wachten als ik niks hoor.
Maar het blijft gewoon wel érg vervelend en ik vind dat kopers óók een verantwoordelijkheid hebben en niet dat 'voor-de-lol-bieden' 'in' moet raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:11

Ben ik met je eens, het zou niet moeten maggen, maar toch... helaas, soms...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:53

Feitelijk gezien is je bod (indien het door de verkoper wordt geaccepteerd) bindend en mag je er helemaal niet zomaar op terug komen.
Dat je het kan voorstellen aan de verkoper en er zo in overleg alsnog vanaf ziet is natuurlijk prima, maar het is niet een recht wat je hebt :n

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:59

wat ik heb gelezen is dat je in je profiel ook niet meer een lijst van bokkers invoegen waarmee je slechte ervaringen hebt....
Dat vond ik nogal apart... Waarom niet een ander waarschuwen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:03

Ik ben ook al een maand bezig om geld terug te krijgen.
Ik had van een bokker een zadel gekocht deze moest in goede staat verkeren maar de kussens waren met vullen zo verknalt dat er een nieuwe vulling in moest, ze zou me een x bedrag tegemoed komen in de kosten anders zou ik het zadel terug brengen. Daar ging ze mee accoord ze gaf zelf aan welk bedrag ze mee wilde betalen en ik ben daar mee accoord gegaan. Na opening bleek er nog veel meer aan te schorten en ging ik weg met een rekening van 250 euro. Aangezien dit voor mij gewoon te duur werd en ik zag dat op mp iemand naar zo;n zadel zocht heb ik het zadel verkocht voor het zelfde bedrag als wat ik er aan kwijt was, ik heb er alleen wel 300 km voor moeten rijden om het weg te brengen.
Vervolgens vraag ik waar mijn geld blijft en krijg ik dood leuk te horen dat ik het zadel verkocht heb en ze vind dat ik er geen recht meer op heb. heb er mods op gezet, toen zei ze als de mods je gelijk geven betaal ik het alsnog, mods geven mij gelijk maar betalen ho maar.

Ik heb een pm gestuurt dat ze het over kan maken en dat ik het anders op kom halen incl de kosten die ik er dan aan moet maken kwa benzine.

Ik had een horloge verkocht aan iemand, ik wacht een week op geld, ik pm en krijg dan dood leuk te horen dat ze met vriend is weze shoppen en het niet meer hoeft.
Ik vind dat gewoon aso!

maar heb ook mee gemaakt dat iemand wat te koop aan bied, in dit geval roeckl handschoentjes, ik bied de vraagprijs, ze zou nog even kijken wat de verzendkosten zijn en vervolgens na een paar dagen krijg ik dood leuk te horen dat ze verkopen op bokt zat is en alles heeft weg gegeven incl de handschoentjes. En 2/3 weken later staan ea weer vol met haar topics.

van mij mag er dus wel zo;n lijst komen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:39

jemig nathalie jij maakt dan in korte tijd wel veel rotte apels mee...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:45

ach alle bokkers bij wie het wel goed gaat, die lijst is groter hoor :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:59

helemaal mee eens!!!

het kan uiteraard altijd gebeuren dat je door omstandigheden het product niet meer kan afnemen.
Het is mij nu al zovaak overkomen dat mensen bieden uiteindelijk het hoogste bod hebben en vervolgens niks meer van zich laten horen na het sturen van een pb dat hun de hoogste bieder zijn endergelijke!
Vind dit zeer storend omdat je zo andere gegadigden afhoud omdat een ander dus hoger geboden heeft en die gewoon niks meer van zich laat horen en 9 van de 10 keer blijf je alsnog met de spullen zitten.

vind het ook erg storend dat mensen niet even de tijd nemen om de beginpost te lezen of wel lezen en er vervolgens niks mee doen.

edit:

het het in mijn laatste topic met 5 mensen meegemaakt, dat ze dus niet meer reageren na een of meerdere pb's van mijn kant.
kan er erg boos om worden :(

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:32

ik maak dan weer iets anders mee.
heb iets verkocht aan iemand, alle gegevens uitgewisselt via pb, ze zei ik laat je weten wanneer ik het geld overschrijf, want heb nu nog geen geld en zo kan wel een weekje duren.ik zeg ok geen probleem ik hou het voor je bij laat weten als je het geld overgeschreven hebt, dan stuur ik het pakje op. ik hoor er niets meer van, mijn berichten blijven zelfs tot nu in postvak uit zitten, maar kijk gisteren op mijn rekening en het geld staat er wel op.
Ik zal mijn pakje morgen snel op de post doen, maar is toch raar, ze leest mijn berichten niet, vraagt zich duidelijk ook niet af waar het pakje blijft ik hoor er gewoon niets meer van.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:32

EEEEE schreef:
ik maak dan weer iets anders mee.
heb iets verkocht aan iemand, alle gegevens uitgewisselt via pb, ze zei ik laat je weten wanneer ik het geld overschrijf, want heb nu nog geen geld en zo kan wel een weekje duren.ik zeg ok geen probleem ik hou het voor je bij laat weten als je het geld overgeschreven hebt, dan stuur ik het pakje op. ik hoor er niets meer van, mijn berichten blijven zelfs tot nu in postvak uit zitten, maar kijk gisteren op mijn rekening en het geld staat er wel op.
Ik zal mijn pakje morgen snel op de post doen, maar is toch raar, ze leest mijn berichten niet, vraagt zich duidelijk ook niet af waar het pakje blijft ik hoor er gewoon niets meer van.

Kijk even wanneer ze voor het laatst online was, veel bokkers komen zelden online, misschien heeft zij ook niet vaak toegang tot internet?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:37

Wat ik ook wel eens heb gehad is dat je een prijs afspreekt met iemand voor meerdere spullen, je knalt in je topic dat alles verkocht is en dan gaat zo iemand ineens alsnog af zitten dingen.. :+ Ook altijd een fijne dooddoener voor mij :')