Er heeft zich in iedergeval één vrijwilliger gemeld maar met een beetje geluk willen meer mensen helpen met het maken van een mobiele versie van Bokt. Dat er vraag naar is is wel redelijk duidelijk, ik zou het zelf ook erg prettig vinden

Voor het beschikbaar maken van een mobiele versie van Bokt zijn er een paar dingen nodig:
- Er moet nagedacht worden over de eisen, welke pagina's moeten beschikbaar zijn, welke apparaten moeten goed kunnen werken met deze site, wat voor een implicaties heeft dat?
- Een ontwerp is nodig voor de pagina's die mobiel beschikbaar moeten zijn
- Dit model moet omgezet worden naar een template waar Bokt iets mee kan
Tweede punt is eigenlijk de lastigste denk ik. Wat betreft punt 1 hieronder een statje:

Helaas geeft dat maar een gedeeltelijk beeld. Alle HTC devices staan daar namelijk onder het 'windows' kopje.

etc.
Grote vraag is of het voldoende is als Mobile Bokt werkt op telefoons met een 'echte' browser en een redelijk groot scherm (iPhone, HTC Touch, etc) of dat we ook moeten zorgen dat het werkt op telefoons met een klein schermpje zoals b.v. een Nokia 3120. Ik neig zelf naar beperken tot de 'echte' internet telefoons, denk dat maar weinig mensen met b.v. die Nokia 3120 een mobiel abonnement hebben inclusief internet toegang. En deze mensen zouden ook met de iPhone versie van de site redelijk overweg moeten kunnen. Daarnaast lijken steeds meer telefoons de kant van de iPhone op te gaan.
Onder het kopje 'beter goed gejat dan slecht bedacht' is het misschien ook handig om te kijken hoe andere sites hun site geschikt hebben gemaakt voor mobiel. Iemand daar ervaring mee? Wat screenshots of, beter nog, voorbeelden?