[Dienstmededeling] Onderhoud aan de backups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

[Dienstmededeling] Onderhoud aan de backups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 19:30

Vandaag kwam ik er bij toeval achter dat het script dat mij hoort te mailen als er iets mis is met de backups niet werkt :\ De backups van de database lijken al twee weken niet meer goed te gaan. In theorie is dit geen probleem voor de site, ware het niet dat problemen altijd ontstaan juist op het moment dat de backups even niet gemaakt worden :D Heb dus besloten zo snel mogelijk die backups weer aan de praat te krijgen maar daarvoor moest de site helaas even offline.

Excuses voor het ongemak, ik ga ook maar eens zo snel mogelijk zorgen dat dat waarschuw script weer werkt...

De site is op dit moment overigens wat traag omdat de database server nog even op gang moet komen, dit wordt in de loop van de tijd vanzelf weer beter.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:39

bij mij doet ie het weer erg sloom maar toch, Maar nu krijg ik dus telkens bokt in het wit, Pegasus geloof ik? Als ik bokt open in een nieuw internet bestant krijg ik het ook weer

edit: Laat maar hij doet het weer :+

Mri

Re: [Dienstmededeling] Onderhoud aan de backups

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:42

Super dat die het weet doet bart!
Hopelijk alles snel weer werkend, maar dit uurtje "ontbokken" was wel even goed voor me!
Afwas is weer gedaan en nog wat klusjes die al een tijdje liggen ook.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:49

Ik heb ook mijn tijd nuttig besteed :D

Traagheid valt geloof ik wel mee, tot nu toe dan ....

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:58

Vroeg me inderdaad al af wat er ging gebeuren, want toen ik om 18.30u mijn PB-box checkte kwam er een inlogscherm om toegang te krijgen tot *iets-achter-de-schermen*. :+
En drie minuten later was alles offline, maar nu werkt het weer erg snel!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:01

ik heb het huis eens gepoets, uit verveling

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:07

Ik heb me verveelt tot Bokt het weer deed? O:)
(Heb gewoon niets anders te doen hoor, school ofzo, had anders wel handig geweest :))).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:25

Voortaan even een weekje van te voren melden he Bart ^)

...lag te trillen op de bank,moeite met ademhalen %) ,kort londje waardoor bijna het gehele Wedgewood servies aan de kletter ging #) (heb nog 1 kopje over met een barst en een half schoteltje....iemand interesse :P ) Slaan met de deuren en nog meer van dat soort dingen.

Dat gebeurd er namelijk als je F5 indrukt en ipv een mooie blauwe achtergrond een witte krijgt met een mededeling dat er geen bokt is :\ 8)7

Bart...realiseer je nou eens dat Bokt een soort "live support" is voor sommige mensen :D

(Fijn dat je het weer hebt opgelost *\o/* *\o/* *\o/* )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:42

Hier werkt alles nu super,
haha ik vrees dat er alleen een EHBO team aan te pas zal moeten komen om de bokkers weer op de been te krijgen, trillend en zwetend van de afkickverschijnselen :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:43

gelukkig is het weer gemaakt, begon al aardig wanhopig te worden :o :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:10

Gelukkig was ik niet thuis, want wat moeten wij zonder bokt :D? Fijn dat het nu wel online is, want nu ben ik ook weer thuis :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:12

pfff ik ben trouwens ook helemaal ingestort....
alleen ik ben dan gewoon in slaap gevallen, en compleet brak wakker geworden.....
voel me verder nu nog niet helemaal goed, maar ik zal kijken of ik me na een paar uurtjes bokken weer goed voel...

maar bart, volgende keer wel een eerstehulp voor boktverslaafden openen van te voren ajb!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 23:47

Wat meer waarschuwing dan 5 minuten van te voren was wel het plan maar is niet gelukt. Vandaag beetje stress dagje gehad, morgen bruiloft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:48

Ik snap niet dat zoiets verholpen moet worden op een tijd dat heel veel mensen online gaan/willen/zijn, was beter geweest om te wachten tot een uur of 12 lijkt me.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:31

anneliesdj schreef:
Ik snap niet dat zoiets verholpen moet worden op een tijd dat heel veel mensen online gaan/willen/zijn, was beter geweest om te wachten tot een uur of 12 lijkt me.

Arme Bart midden in de nacht z'n bed uit om alles te regelen!

Het was een prima moment voor lunch ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:52

Eh ja maar onderhoud is toch altijd 's nachts en hij wil toch zelf beheerder zijn? Niet banketstaaf bedoeld ofzo maar dat komt er gewoon bij.

Ik heb me er ook niet aan gestoord maar 't was net voor half 8, dat lijkt me een erg drukke tijd voor bokt, lijkt me daarom beter om het op een een ander moment te doen tenzij het echt niet anders kan.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 01:56

anneliesjd, Bart wordt soms zelfs op vakantie nog opgetrommeld voor Bokt, dus ik denk dat je eerste zin daar niet helemaal op z'n plaats is, no offence ;)

Onderhoud moet nu eenmaal plaatsvinden en soms gaat dat vlug-vlug-snel-snel omdat het even niet anders in te plannen valt. Dat geeft dan wat overlast maar ook onderhoud blijft een service voor de gebruikers ;)

Toch grappig om te lezen hoor, al die mensen die ineens productief/actief worden als Bokt uit de lucht is. Jullie zijn toch op de hoogte van de ban-jezelf-knop, hoop ik? :=

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:09

@zwartwitje: maar dan moet je wel het lef hebben om jezelf te bannen....
nou, ik durf het niet hoor!
ben veel ste bang dat ik me perongeluk te lang ban, of dat ik iets mis....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:13

anneliesdj schreef:

Tja, Bart heeft natuurlijk ook nog een leven naast bokt. Als ik naar mijn eigen leven kijk lopen daar geregeld dingen anders dan gepland en moeten andere zaken snel even tussendoor gedaan worden. Dat is dan heel jammer, maar het is eventjes niet anders :)

Ik snap dus best dat hij het zo gedaan heeft en ik ben hartstikke blij dat hij er zoveel tijd in stopt, zodat wij nu weer lekker van bokt kunnen genieten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:16

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:18

Sjongejonge, wordt er iets gewoon zo snel mogelijk opgelost, is het nog niet goed??
Gut dan ligt bokt er een uurtje uit rond een drukke tijd.. so what? Realiseren we ons allemaal tenminste ook een keer dat er een leven buiten bokt is ;) Ik kan het grote probleem er niet van in zien. Op genoeg forums wordt de moeite amper gedaan door beheerders, wees toch blij dat iemand het gewoon snel oplost..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:46

siskeh schreef:
@zwartwitje: maar dan moet je wel het lef hebben om jezelf te bannen....
nou, ik durf het niet hoor!
ben veel ste bang dat ik me perongeluk te lang ban, of dat ik iets mis....

Je kunt jezelf met geen mogelijkheid langer bannen dan 24 uur, dus geen zorgen :)
Mocht je trouwens toch een langere ban willen hebben omdat je examens hebt en je je echt niet kunt beheersen, dan kun je die altijd aanvragen bij een van de moderators.
Iets missen kan natuurlijk altijd gebeuren, maarja, je kunt nu eenmaal niet dag en nacht online zijn ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:50

@zwartwitje: binnenkort wel examens, maar ik denk dat ik toch niet de dicipline heb om te leren, dus bokt maakt het dan vast niet veel erger.... :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:58

anneliesdj niet zo miepen... als iets niet goed is loopt iedereen te zeiken... en word dr iets opgelost op een druk tijdstip is het nóg niet goed....!

nergens last van gehad..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:08

WildWings schreef:
Sjongejonge, wordt er iets gewoon zo snel mogelijk opgelost, is het nog niet goed??
Gut dan ligt bokt er een uurtje uit rond een drukke tijd.. so what? Realiseren we ons allemaal tenminste ook een keer dat er een leven buiten bokt is ;) Ik kan het grote probleem er niet van in zien. Op genoeg forums wordt de moeite amper gedaan door beheerders, wees toch blij dat iemand het gewoon snel oplost..

Ben ik helemaal met je eens :j
Ik denk dat we blij moeten zijn dat bokt nog te runnen is als zo'n groot forum zijnde en dat er genoeg mensen zijn die dat ook blijvend zo willen doen.
Ik kwam ook toevallig gister voor het eerst online toen bokt off was... nouja... dan maar een keer het nieuws op tv kijken ofzo :Y)