Is het een idee een blacklist te maken zodat je makkelijk kunt zien of een verkoper betrouwbaar is of niet? Heb nu weer een vervelende situatie met een verkoper, laat ik me verder (nog) niet over uit, maar het is zeer vervelend als je het beloofde spul niet krijgt en steeds afgehouden wordt.
"ja het is toen en toen verstuurd" "nee sorry het is toen toch niet gelukt, verstuur het vandaag" "sorry heb de track en trace code niet bij de hand, stuur ik je vanavond" "sorry vergeten code te sturen, ben nu weer niet thuis"
etc etc etc etc
Ik heb het idee dat dit steeds vaker gebeurt.. kan bokt hier iets aan doen? Bijv. die personen verbieden nog iets te koop aan te bieden/ruilen. Of een blacklist maken?
Probleem is denk ik dat een mod nooit kan nagaan wat waar is en wat niet.
TnT code's die niet verstuurd worden vind ik daar trouwens niet onder vallen, als bij mij iets op de bus gaat pb je diezelfde dag gewoon de TnT.
Ik zelf zit nu in de situatie dat ik met een brievenbus te maken heb die al meerdere malen post pas 4 dagen later bezorgt. Naar mijn idee wordt hij gewoon niet dagelijks geleegd. Ik zelf heb er al meerdere klachten over ingedient, maar een oplossing blijft voorlopig uit. Tuurlijk, ik kan op zoek naar een andere maar dan zit ik alsnog in dezelfde wijk, bovendien zit deze op 5 meter van mijn huis en vind ik dat de post zich gewoon aan hun bezorgtijden moet houden.
Ik zou het heel vervelend vinden als ik zo bijvoorbeeld op die lijst eindig. Ik hou de kopers ook altijd op de hoogte en bied naar een bepaalde tijd aan het geld terug te storten, maar omdat ik inmiddels wel bekend ben dat het 4 dagen later er pas is is het tot nu toe altijd goed gekomen. Dure dingen gaan bij mij sowieso niet via de post, tenzij de verkoper op staat.
Bokt zou dit verhaal nooit kunnen checken. Misschien dat zijn mijn klachten kunnen opvragen, daarvan heb ik geen idee. Maar daar blijft het bij.
Zo zou bokt dan dus moeten verbieden post te gaan versturen via brievenbus, er is immers nooit aantoonbaar bewijs.
Voor pakket is dat dus anders. Een verkoper krijgt gewoon die TnT code en daar kan je niet onderuit. Kwijtgeraakt? Tja dat is dan eigen risico.
Elamor
Geplaatst: 23-02-09 11:31
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee om een blacklist te maken... zo heb je toch meer zekerheid.
Neskolay
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-09 11:32
Ja ik doel ook echt op pakketpost... aan de hand van excuses bovenstaand. Ik denk dat een mod aan de hand van heen en weer gestuurde pb's of meerdere klachten over een verkoper wel een dergelijk besluit zou kunnen maken?
Als iemand wat van mij koopt stuur ik het direct op zodra ik het op rekening heb, als ik het die dag niet redt stuur ik netjes een pb wanneer ik het wel opstuur. TnT codes bewaar ik altijd netjes en/of stuur ik per pb. Ook andersom, als ik iets koop maak ik direct geld over en verwacht ik het pakketje toch wel binnen een week.
Lijkt me niet meer als normaal.
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 23-02-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
jah idd ik heb eerst eeb hoofdstel opgestuurd en zij zou haar dekje sturen om te ruilen... ook nooit gekregen en zeggen dat ze de t&t code kwijt is en allemaal excuzes
Precies, ik heb hier ook nog een TnT code liggen van 3 week terug en nadat er een probleem ontstond was ik daar ook hardstikke blij mee. Ik heb gewoon bewijs dat het pakket is afgeleverd.
Wat betreft pakketpost lijkt het me dus wel een goed idee. Dat is dan aan de verkopende bokkers om te zorgen dat ze die code's goed bewaren.
ilsse
Geplaatst: 23-02-09 11:36
ik vind het ook best een goed idee.....bij mij is het ook zo dat ik ze dezelfde dag nog informeer over de tnt code.. Het liefst koop ik gewoon onder rembours:P
dit lijkt me erg handig ja.Ik ben benieuwd of ze dat doen maar ik denk het niet.
__Tetske__
Geplaatst: 23-02-09 11:44
Ik vind het ook een heel goed idee. Zo weet je wie te vertrouwen is en wie niet. Een foutje kan gebeuren maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je langer dan 2 of 3 weken op je spullen moet wachten...
Eline
Geplaatst: 23-02-09 11:49
We hebben op Bokt geen blacklist: we hebben wel de mogelijkheid om contact op te nemen met de moderators mocht er iets fout gaat met een transactie op EA. Zij zullen dan proberen te bemiddelen, meer daarover kan je hier lezen: Maya @ [EA-TK-PP] Welkom op EA TK PP Paarden en Pony's
Op het moment dat een gebruiker echt mensen oplicht, dan krijgt die persoon een ban van bokt: in dat opzicht is een blacklist dus niet 'noodzakelijk', mensen waarvan wij weten dat ze transacties verklooien, laten we niet langer op Bokt.
Neskolay
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-09 11:50
Ja en helemaal als de mods al meerdere klachten hebben over een bepaalde verkoper, lijkt mij dit een goed idee zodat niet meer mensen hetzelfde hoeven ondervinden. Of een ban op het hele verkoopgedeelte of zoiets (geen idee of dat mogelijk is )
Eline: Ik heb al een mod gepb't, maar kwam erachter dat meer mensen problemen hebben met deze verkoper. Vandaar dit topic.
Bedankt voor je antwoord.
Katja
Geplaatst: 23-02-09 11:51
Probleem met dergelijke lijsten is dat je geen controle hebt of het waar is. Als ik zou besluiten dat ik een Bokker lastig en onaardig vind en ik zou een aantal vrienden optrommelen dan zou die persoon binnen de kortste keren een negatieve rating hebben terwijl hij of zij helemaal niets verkeerd heeft gedaan.
Als je problemen hebt met een gebruiker die dingen niet opstuurt wil het vaak schelen als je een moderator vraagt om te bemiddelen.
Neskolay
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-09 11:53
Katja: Idd daar had ik niet over nagedacht nog dat het idd mogelijk is zo een gebruiker in kwaad daglicht te stellen (als opzet terwijl er niks aan de hand is).. aan de hand van pb's kunnen jullie iets dergelijks ook niet organiseren? Pb naar mod is al gestuurd, hoop dat er snel wat ondernomen wordt en ze nu snel het spul verstuurt..
Het is nl. niet de eerste keer dat dit gebeurt.. had laatst iemand waarbij ik 3 weken moest wachten. Pas na een paar posts openbaar in haar topic en pb van mod ondernam ze pas actie.
Maar diegene die dan 'zwart' gemaakt wordt heeft wel een pakket code als bewijs. Dan kan iedereen zwart maken wat ze willen maar daaruit kan je afleiden of iets waar is
Ja maar je kan dan weer niet achterhalen of ze daadwerkelijk een pakketcode hebben en als ze deze niet willen geven kom je er niet achter
*of lees ik je bericht misschien verkeerd? *
Mars
Geplaatst: 23-02-09 12:07
Je kunt idd heel moeilijk controleren of diegene idd onbetrouwbaar is of dat hij alleen zwart gemaakt wordt door een bepaalde groep. Ook wordt er op pbs niet gemod (zo heb ik begrepen) omdat ook hier mee te sjoemelen valt.
Bubsj: ik verkoop op dit moment spellen voor de DS, in een bubbeltjes envelop, hier heb ik dus geen TnT code van. Ik zou dus zwart gemaakt kunnen worden door andere bokkers en heb geen bewijs dat ik iets verstuurd heb.