Namaak parfum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Namaak parfum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:29

In topics zoals deze:
Vjestagirl @ [EA-CO] Te koop: Parfums ..!!
wordt namaak parfum aangeboden, vaan onder het mom van zijnde het echte spul. Afgezien van het feit dat het niet kan, staat bovenaan hun eigen bestellijsten ook 'geïnspireerd door' wat aangeeft dat het niet echt is. Deze topics komen meer en meer voor, ik geloof dat dit al de 3de is in een maand. Is het een plan om duidelijk in de regels te zetten dat het verbod op verkopen van namaak artikelen ook geld voor het verkopen van FM parfums (de merknaam waaronder het verkocht wordt)

Aangezien het verkopen van namaak artikelen verboden is op bokt, lijkt het me dat dit soort topics ook niet mogen?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-02-09 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:31

Ben zeer benieuwd wat de mods hiervan vinden, want inderdaad..nep spul mag niet. Er zijn zeker al vier mensen geweest op bokt die deze troep aanbieden onder het mom van echt. De meerderheid verteld dat het echt is, en er was er 1 die mij niet eens terug heeft gemaild toen ik, mits ze echt waren, nog interesse had ook.

Hmm zo te zien is het niet verboden? Want de TS uit het topic dat je aanhaald hierboven had een dubbeltopic geplaatst en een wordt er gesloten en de ander blijft staan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:36

Ik vind ook dat het niet kan, het is nep.... En ook het verhaal wat er bij verteld wordt neem ik niet zo serieus...

Vjestagirl

Re: Namaak parfum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:38

T verhaal wat erbij verteld wordt is gewoon lachwekkend... 'de grote merken hebben geen patent op hun geur'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:40

Er is hier iemand op bokt, die er meer verstand van heeft.. Ik dacht Nathalie... Kan zij de boel niet even lekker ontkrachten?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:48

Ik hoopte eigenlijk dat dat niet nodig was. Een klein beetje googlen en je krijgt al je antwoorden, moet je alleen even de zogenaamde verkoopartikelen weg denken. Als dit mag..dan mogen nep bjornborg boxers ook..ik dacht me te herinneren dat er een topic was gesloten daarmee een aantal jaar geleden. Maar bij nader inzien zou dat ook op een ander forum kunnen zijn geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:52

Citaat:
Illegale kopieën en imitatie merkartikelen:
Het is op Bokt niet toegestaan om illegale kopieën van dvd's en dergelijke aan te bieden of te zoeken. Daarnaast staan wij de verkoop van imitatie merkartikelen ook niet toe. Wanneer de verkoper niet kan garanderen dat het om originele merkartikelen gaat in de advertentie, gaan wij er vanuit dat het om imitatie gaat en wordt je advertentie verwijderd.

Partijen imitatiegevoelige merkartikelen:
Het is niet toegestaan om partijen niet-paardgerelateerde merkartikelen aan te bieden op bokt, zoals bijvoorbeeld Björn Borg, Gucci, Armani, D&G, enzovoort.
Voor ons als moderators is het onbegonnen werk om van alle aangeboden partijen te controleren of we met originele artikelen van doen hebben of dat het om (illegale) imitaties gaat en/of illegaal verkregen artikelen. Hierom hebben we besloten hierin één lijn te trekken, het is daarom niet toegestaan om dit soort (grote of kleine) partijen op Bokt aan te bieden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:04

Lijkt mij ook dat dit niet kan, als neppe bjorn borg boxers en tassen bijv. niet mogen dan dit ook niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:08

LadyElmira schreef:
Hmm zo te zien is het niet verboden? Want de TS uit het topic dat je aanhaald hierboven had een dubbeltopic geplaatst en een wordt er gesloten en de ander blijft staan?

De ene is inderdaad gesloten omdat het een dubbeltopic was (afkomstig van STW). Omdat ik geen EAmod ben weet ik daar het goede ook allemaal niet van helaas :o. Ik ga het even aankaarten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:13

Heb nog wel getemt op dit topic omdat het totaal verkeerd stond (Bij studie en werk) wordt er dan niet meteen even gekeken of dit wel kan?
Er loopt nog zo'n topic Yvanka_ @ [LZP] Ervaring met deze thuiswerk site? waar mensen opgelicht worden, heb er een tem op gezet met de vraag of dat mag.
Geen antwoord, maar tem is weggehaald en blijkbaar mag dit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:16

Ik snap ook niet dat er een markt voor nep parfum is. Dat zijn zulke gore luchten :r
Maar ik zie inderdaad niet het verschil met andere namaak produkten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:39

Dit is inderdaad niet toegestaan, beste is dat je dan even temt of een moderator een pbtje stuurt. Het topic is inmiddels verwijderd.
Het is sowieso niet toegestaan om partijen niet-paardgerelateerde artikelen aan te bieden ivm imitatie gevoeligheid. Daar vallen deze parfums ook onder :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:31

Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur.

Ik kan desbetreffend topic niet bekijken, maar ik vind het wel bizar dat hier maar gewoon wordt aangenomen dat het om namaak gaat terwijl er waarschijnlijk niet eens gecontroleerd is of dat inderdaad het geval is. Zou me niet verbazen als de Bokker in kwestie er ook nog een OW aan over heeft gehouden, terwijl er wellicht niets fouts of strafbaars wordt gedaan.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:35

Dit is géén nepspul. ik verkoop het ook, en het is echt geen namaak. Dit is een eigen lijn die hun produceren en het is GEBASEERD op de echte parfum. De wederverkopers(zoals ik dus) mogen het niet verkopen als zijnde namaak parfum. Net zoals de verkoper er altijd bij moet zetten dat het gebaseerd is op....Anders is het idd wel strafbaar.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:40

Nouks schreef:
Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur

En hoe verklaar je dan dat de geuren heel anders ruiken als de echte? :+ Ik ben echt een parfum fanaat en heb dus meerdere "dezelfde" geuren geprobeert waarvan ik ook de echte heb staan, en werkelijk geen 1 was hetzelfde...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:31

Er was iemand op bokt die ooit eens een heel goed artikel heeft gekopieerd hier op bokt in zo'n verkoop topic, over de nepheid van deze parfums.

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:16

Rianneke schreef:
Nouks schreef:
Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur

En hoe verklaar je dan dat de geuren heel anders ruiken als de echte? :+ Ik ben echt een parfum fanaat en heb dus meerdere "dezelfde" geuren geprobeert waarvan ik ook de echte heb staan, en werkelijk geen 1 was hetzelfde...

Ik heb al meerdere malen uitgebreid uitleg gegeven over het hoe en wat van deze geurhandel. Het is immitatie! De eerdere topics zijn steeds verwijderd. Maar steken steeds weer de kop op. Zelfs dreigementen via PB heb ik ontvangen omdat ik deze handel aan de kaak heb gesteld. Nogmaals ik heb niets tegen welke handel dan ook, maar wel als het onder valse voorwendselen gebeurd wat hier het geval is. Hoe mooi het markerketing verhaal ook in elkaar zit, het is en blijft immitatie die in de verste verte niet op de merkgeuren lijkt.
Nog in kwaliteit, nog in geur compositie. Er zal idd een duidelijker standpunt door bokt moeten worden ingenomen, óf toestaan met de duidelijke vermelding: Let op!! Immitatie. Of volledig weigeren. Nu wordt er via Bokt bewust geld verdient aan ontwetendheid en verwarring.

Ach, mn mailbox zal wel weer vol gaan lopen. 8-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:28

Nouks schreef:
Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur.

Ik kan desbetreffend topic niet bekijken, maar ik vind het wel bizar dat hier maar gewoon wordt aangenomen dat het om namaak gaat terwijl er waarschijnlijk niet eens gecontroleerd is of dat inderdaad het geval is. Zou me niet verbazen als de Bokker in kwestie er ook nog een OW aan over heeft gehouden, terwijl er wellicht niets fouts of strafbaars wordt gedaan.

Patenten worden wél afgegeven op het spul. Serieus, echt wel.

En dan nog, iets is alleen maar echt als het 100% door dat merk is gemaakt.

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:40

Het is jammer dat degene die de immitatie verkopen in hun eigen verkoopverhaal tuinen.

Koop een fles échte fles Chanel 5, Shalimar, Miss Dior om wat klassiekers te noemen.
Doe op de linkerpols de échte en op rechts de immitatie.
Ruik na 1 minuut, ruik na 5 minuten, ruik na een half uur, ruik na 4 uur.

Als je dan nog zegt dat het exact gelijk is werkt waarschijnlijk je neus niet zoals het zal moeten.
Als je uberhaubt op rechts nog wat ruikt anders dan alleen wat basis draagstoffen....

Degene die mij de bovenstaande geuren kan aanbieden volgens de opzet zoals hier steeds wordt aangeboden en mij, alsmede een onafhankelijke prof. neus (blind test) en een cosmetica journaliste weet te overtuigen dat ze 100% dat ze identiek zijn aan de originele, krijgen een pagina grote rectificatie in de zaterdag editie van de telegraaf.

Al vaker voorgesteld, maar het blijft altijd stil........

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:27

Ja weet je wat het is met die parfums...Ze hebben IETS weg van de originele...Maar er word overal ook duidelijk vermeld dat ze geinspireerd zijn door een merk. Dus diegene die het verkopen als BIJNA HETZELFDE die zijn zelf gewoon niet zo heel erg slim :o .

Sowieso is het niet te vergelijken, want ik heb dus ook een echte en een nepperd(Gucci rush) met elkaar vergeleken,en ja eerlijk is eerlijk je ruikt het echt! De neppe is er piekfijn uit te halen, hoef je geen expert voor te zijn.

Maar nogmaals is mijn mening, niet omdat ik het ook verkoop ofzo, dat het geen namaak is. Dat word ook nergens verteld dat het namaak is. Het merk is gewoon FM group, en de geuren hebben een nummertje. Hun hebben gewoon een geurlijn opgezet die iets weg heeft van de echte parfums...Maar dat dit ZEKER niet te vergelijken is naar mijn mening.

Wie heeft er trouwens een goede link van het EA CO - topic ? Ik kan deze niet inkomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:37

Clauwtje schreef:
Ja weet je wat het is met die parfums...Ze hebben IETS weg van de originele...Maar er word overal ook duidelijk vermeld dat ze geinspireerd zijn door een merk. Dus diegene die het verkopen als BIJNA HETZELFDE die zijn zelf gewoon niet zo heel erg slim :o .

Sowieso is het niet te vergelijken, want ik heb dus ook een echte en een nepperd(Gucci rush) met elkaar vergeleken,en ja eerlijk is eerlijk je ruikt het echt! De neppe is er piekfijn uit te halen, hoef je geen expert voor te zijn.

Maar nogmaals is mijn mening, niet omdat ik het ook verkoop ofzo, dat het geen namaak is. Dat word ook nergens verteld dat het namaak is. Het merk is gewoon FM group, en de geuren hebben een nummertje. Hun hebben gewoon een geurlijn opgezet die iets weg heeft van de echte parfums...Maar dat dit ZEKER niet te vergelijken is naar mijn mening.

Wie heeft er trouwens een goede link van het EA CO - topic ? Ik kan deze niet inkomen.

Hij staat op de mesthoop

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:56

Ah vandaar...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:14

Tja, lijkt me duidelijk dat het niet mag van de boktregels :D Overigens, ik vind het geen vies spul, maar ik kan het alleen op mijn kleren spuiten. Op mijn huid veroorzaakt het een ongelofelijk allergische reactie :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:57

Speciaal een account aangemaakt om dit te delen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:58

Spam account.