Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Illegale kopieën en imitatie merkartikelen:
Het is op Bokt niet toegestaan om illegale kopieën van dvd's en dergelijke aan te bieden of te zoeken. Daarnaast staan wij de verkoop van imitatie merkartikelen ook niet toe. Wanneer de verkoper niet kan garanderen dat het om originele merkartikelen gaat in de advertentie, gaan wij er vanuit dat het om imitatie gaat en wordt je advertentie verwijderd.
Partijen imitatiegevoelige merkartikelen:
Het is niet toegestaan om partijen niet-paardgerelateerde merkartikelen aan te bieden op bokt, zoals bijvoorbeeld Björn Borg, Gucci, Armani, D&G, enzovoort.
Voor ons als moderators is het onbegonnen werk om van alle aangeboden partijen te controleren of we met originele artikelen van doen hebben of dat het om (illegale) imitaties gaat en/of illegaal verkregen artikelen. Hierom hebben we besloten hierin één lijn te trekken, het is daarom niet toegestaan om dit soort (grote of kleine) partijen op Bokt aan te bieden.
LadyElmira schreef:Hmm zo te zien is het niet verboden? Want de TS uit het topic dat je aanhaald hierboven had een dubbeltopic geplaatst en een wordt er gesloten en de ander blijft staan?
Nouks schreef:Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur
Rianneke schreef:Nouks schreef:Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur
En hoe verklaar je dan dat de geuren heel anders ruiken als de echte?Ik ben echt een parfum fanaat en heb dus meerdere "dezelfde" geuren geprobeert waarvan ik ook de echte heb staan, en werkelijk geen 1 was hetzelfde...
Nouks schreef:Hmmm, ik ken iemand die handelt in dit spul. En nee, het is géén namaak. Patenten worden afgegeven op merknaam, het flesje, maar niet op de geur.
Ik kan desbetreffend topic niet bekijken, maar ik vind het wel bizar dat hier maar gewoon wordt aangenomen dat het om namaak gaat terwijl er waarschijnlijk niet eens gecontroleerd is of dat inderdaad het geval is. Zou me niet verbazen als de Bokker in kwestie er ook nog een OW aan over heeft gehouden, terwijl er wellicht niets fouts of strafbaars wordt gedaan.
Clauwtje schreef:Ja weet je wat het is met die parfums...Ze hebben IETS weg van de originele...Maar er word overal ook duidelijk vermeld dat ze geinspireerd zijn door een merk. Dus diegene die het verkopen als BIJNA HETZELFDE die zijn zelf gewoon niet zo heel erg slim.
Sowieso is het niet te vergelijken, want ik heb dus ook een echte en een nepperd(Gucci rush) met elkaar vergeleken,en ja eerlijk is eerlijk je ruikt het echt! De neppe is er piekfijn uit te halen, hoef je geen expert voor te zijn.
Maar nogmaals is mijn mening, niet omdat ik het ook verkoop ofzo, dat het geen namaak is. Dat word ook nergens verteld dat het namaak is. Het merk is gewoon FM group, en de geuren hebben een nummertje. Hun hebben gewoon een geurlijn opgezet die iets weg heeft van de echte parfums...Maar dat dit ZEKER niet te vergelijken is naar mijn mening.
Wie heeft er trouwens een goede link van het EA CO - topic ? Ik kan deze niet inkomen.