Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mystica schreef:Toen ik nog beheerder was van het haflingerforum, hebben ik eens van iemand het ww gevraagd. Ook deze persoon werd bedreigd, maar met doorgestuurde pb's kun je in principe weinig omdat die veranderd kunnen worden. Als je het ww van iemand krijgt, kun je als beheer zelf inloggen om te kijken wat er in de betreffende pb's staat. En uiteraard moet "het slachtoffer" daar toestemming voor geven en moet je zo ethisch zijn om andere pb's niet te bekijken. Vaak is de reden dat er aan pb's niets gedaan kan worden, namelijk dat er mee gesjoemeld kan worden wanneer ze doorgestuurd worden, op deze manier kan dat echter niet.
Alleen was er op dat forum veel minder haat en nijd dan op bokt, dus ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets hier onbegonnen werk is
Cyntje schreef:Mystica schreef:Toen ik nog beheerder was van het haflingerforum, hebben ik eens van iemand het ww gevraagd. Ook deze persoon werd bedreigd, maar met doorgestuurde pb's kun je in principe weinig omdat die veranderd kunnen worden. Als je het ww van iemand krijgt, kun je als beheer zelf inloggen om te kijken wat er in de betreffende pb's staat. En uiteraard moet "het slachtoffer" daar toestemming voor geven en moet je zo ethisch zijn om andere pb's niet te bekijken. Vaak is de reden dat er aan pb's niets gedaan kan worden, namelijk dat er mee gesjoemeld kan worden wanneer ze doorgestuurd worden, op deze manier kan dat echter niet.
Alleen was er op dat forum veel minder haat en nijd dan op bokt, dus ik kan me zomaar voorstellen dat zoiets hier onbegonnen werk is
Maar als mods hier je ww gaan vragen is dat toch ook weer inbraak op je privacy, zoals men dat met een mooi woord zegt?
Das dan toch niet toegestaan?
oomens schreef:Cyntje schreef:
Maar als mods hier je ww gaan vragen is dat toch ook weer inbraak op je privacy, zoals men dat met een mooi woord zegt?
Das dan toch niet toegestaan?
Ik weet nog dat er nog niet zo lang geleden een grote rel was omdat iemand de account van een ander zou hebben gebruikt of bekeken en daarvoor een permanente ban kreeg. Speelt het misschien mee dat het 'slachtoffer' toen een mod was?
Karl66 schreef:Er zal zeker geen tem-systeem voor PB's komen.
Er wordt niet gemodereerd op privé-communicatie, niet op PB's, niet op msn-communicatie, niet op mails, niet op telefoongesprekken, niet op brieven en zeker niet op gesprekken die tussen twee bokkers bij de koffie gevoerd worden. Dit is allemaal privé-communicatie, die wel over het openbare gedeelte van Bokt kan gaan, maar verder niks met het openbare gedeelte van Bokt te maken heeft.
Op het moment dat je je serieus bedreigd voelt, dan is er maar één oplossing en dat is contact opnemen met de politie. Wat dat betreft werkt het hetzelfde op Bokt als bij andere vormen van privé-communicatie. Als je een dreigbrief krijgt, ga je niet naar TNT, maar naar de politie, als je dreigtelefoontjes krijgt, ga je niet naar KPN, maar naar de politie, als je via MSN bedreigd wordt, ga je niet naar microsoft, maar naar de politie. Bij privé-correspondentie via Bokt werkt het op dezelfde manier.
PB's zijn niks meer dan een extra dienst van Bokt (en veel andere fora), waardoor je de mogelijkheid krijgt om met een andere bokker privé te communiceren, niks meer en niks minder. En daarom wordt het ook op dezelfde manier behandeld als andere vormen van privé-communicatie, door er niet op te modden.
Er is maar eigenlijk maar één uitzondering op deze regel en dat is als iemand "spamt", of het nu reclame is, sexuele toespelingen, mensen afzeiken vanwege hun mening of wat dan ook. Als wij van allerlei verschillende kanten signalen krijgen dat iemand zoiets doet, dan spreken we die persoon daar zeker op aan, inclusief een ban voor onbepaalde tijd als het nodig is.
Maar een ruzie tussen twee personen die via de PB uitgevochten wordt, dat is echt privé tussen die twee mensen en daar gaan wij niet tussen zitten.
malih schreef:Als het goed is, (op de fora waar ik zit)
Kan een admin de pb's van alle leden lezen, en zo dus kijken wat er echt staat. Weet niet of het op bokt ook zo werkt, maar op andere fora wel.
Hinke schreef:Als je in 'dat bepaalde topic' zo expliciet de aandacht naar je toe aan het trekken bent, en dingen meld waarvan je weet dat dat veel bokkers tegen de borst stuit moet je niet raar op kijken dat je ineens rare pb's krijgt.
Mas schreef:Hinke schreef:Als je in 'dat bepaalde topic' zo expliciet de aandacht naar je toe aan het trekken bent, en dingen meld waarvan je weet dat dat veel bokkers tegen de borst stuit moet je niet raar op kijken dat je ineens rare pb's krijgt.
Ben ik het dus niet mee eens, ookal gebruik je een methode die misschien wat reacties oproept bij mensen dan is dat nog absoluut geen excuus om dan maar de TS te gaan bedreigenVind het te belachelijk voor woorden dat dit gebeurd op bokt en dat daardoor een interessant en leerzaam topic is gesloten.
amondi schreef:edit: is het niet veel beter om alleen PB's te kunnen versturen aan mensen die jou uitnodigen? Dus eerst iemand op vriend zetten, die moet accepteren, en dan pas kan je PB'd uitwisselen. Dan is dit probleem denk ik uit de wereld!
amondi schreef:edit: is het niet veel beter om alleen PB's te kunnen versturen aan mensen die jou uitnodigen? Dus eerst iemand op vriend zetten, die moet accepteren, en dan pas kan je PB'd uitwisselen. Dan is dit probleem denk ik uit de wereld!
Chiqa schreef:malih schreef:Als het goed is, (op de fora waar ik zit)
Kan een admin de pb's van alle leden lezen, en zo dus kijken wat er echt staat. Weet niet of het op bokt ook zo werkt, maar op andere fora wel.
Ja natuurlijk kan dat maar lekker forum zit je dan op zegTriest!
Mas schreef:Hinke schreef:Als je in 'dat bepaalde topic' zo expliciet de aandacht naar je toe aan het trekken bent, en dingen meld waarvan je weet dat dat veel bokkers tegen de borst stuit moet je niet raar op kijken dat je ineens rare pb's krijgt.
Ben ik het dus niet mee eens, ookal gebruik je een methode die misschien wat reacties oproept bij mensen dan is dat nog absoluut geen excuus om dan maar de TS te gaan bedreigenVind het te belachelijk voor woorden dat dit gebeurd op bokt en dat daardoor een interessant en leerzaam topic is gesloten.