Ben hier al 3 dagen aan het rondneuzen, maar had me nog niet voorgesteld. Ik dacht laat ik dat nu maar eens doen

Ik ben Pauline en ik ben 17 jaar.
Ik heb ong 8 jaar gereden. Ik reed eerst ong 5 jaar op manege de Nieuwe Heuvel in Lunteren, maar daar werd ik niet op de juiste manier behandeld en vooral ook de paarden werden daar niet op de juiste manier behandeld. Toen ben ik voor 3 jaar gestopt met paardrijden. Ik ben in die 3 jaar ook 1 jaar erg ziek geweest, waardoor ik niet kon paardrijden. Ik reed wel af en toe op 1 van de paardjes van een collega van mn stiefvader.
Op mn 15e ben ik bij de singlefooters gaan rijden. Daar worden de paarden natuurlijk gehouden, dus 24/7 in kuddes buiten, natuurlijk bekapt (geen hoefijzers onder) enz. Er wordt ook alleen maar bitloos gereden. Ook kwam daar op een gegeven moment een nieuwe instructrice. Zij gaf les volgens de principes van het Centered Riding. Daar leerde ik heel veel van! Ik leerder op die manege in 5 min meer dan in 5 jaar op die andere manege! Sowieso ben ik door die manege op een hele andere, meer respectvolle manier met paarden gaan omgaan.
Na ong een half jaar kreeg ik pfeiffer, maar bleef daarmee doorlopen. Na een jaar is dit het chronische vermoeidheidssyndroom geworden en toen ben ik gestopt met paardrijden.
Ik voel me nu dankzij verschillende natuurgeneeswijzen iets beter en ik ben van plan binnenkort weer te beginnen!

Ik zal het leuk vinden om ook met andere mensen te praten die cvs hebben. Ik ken namelijk maar weinig mensen die het ook hebben en ik word ook vaak niet begrepen door de mensen om mij heen.
Naja dat was het wel weer denk k

Groetjes