ruzie's/heftige discussie's op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

ruzie's/heftige discussie's op internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:24

Het gaat er op bokt nog wel eens heftig aan toe vind ik, ik kom nog best vaak ruzie(tjes) of heftige discussies tegen, waarvan ik vaak blij ben dat ik er niet in zit! :D Nou zit ik zelf eigelijk nooit in zo'n oververhitte discussie, ik kan slecht discusseren, dus meng me er vaak bij voorbaat niet in. Ik vind bokt meer gezellig en informatief.. Ik lees wel eens mee in die discussies, en ik vind het vaak heel knap hoe sommige mensen maar door en door gaan..

Zo vroeg ik me af, hebben jullie nou vaak aanvaringen met andere bokkers hier op bokt, of op een ander forum? Of zijn het altijd dezelfden die aan de gang zijn? :+ Zien jullie bokt echt als de plek om jullie mening te verkondigen, of meer waar het zo nu en dan moet? Ik zie namelijk echt wel eens bokkers voorbij komen die volgens mij niks anders doen als hun ongezoute mening verkondigen, moeten ze natuurlijk zelf weten..

Stel je hebt een aanvaring met iemand op bokt, tot in hoeverre trekken jullie je dat aan? Je kent elkaar vaak niet persoonlijk, en op zo'n groot forum hoef je elkaar niet echt tegen te komen, zeker niet dankzij de foei functie ;) Denken jullie buiten bokt om wel eens aan zo'n ruzie? Ik zie soms mensen elkaar hier op bokt in de haren vliegen, terwijl ze elkaar in real life misschien wel niet eens kennen.. Vinden jullie het wel echt ruzie, op een forum, juist omdat we elkaar vaak niet echt kennen?

Ben benieuwd!

Marchador

Re: ruzie's/heftige discussie's op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:28

Trek ik mij er wat van aan? Nee eigenlijk niet 0,0 dus.
Mits het geen advies of tip is, want daar sta ik altijd voor open.
Persoonlijk vind ik ieder een eigen mening en die respecteer ik :)
Ik kan mij er dus totaal niet druk om maken :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:30

ik heb juist het idee dat sommige ruzieschoppers elkaar wel persoonlijk kennen....ik word heel kwaad als er gesuggereerd word dat ik onzin opschrijf....dat is 1x gebeurt,daarna gewoon opgelost...
Ik was vergeten te vertellen dat ik in frankrijk woonde en daar komt wel degelijk tekenziekte voor....
Maar wat was ik boos....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:46

Advies of tips sta ik zelf ook altijd voor open, tuurlijk, dat is goed bedoeld! Maar vaak genoeg zie ik dingen voorbij komen (overigens niet tegen mij hoor, ik praat in het algemeen.. dit soort dingen vallen me op op bokt) dat er soms dingen tegen elkaar gezegd worden, die ik, als het tegen mij in real life gezegd zou worden, wel heel erg aan zou trekken..

Ik denk dat niemand van ruzie houdt, of het zoekt.. Al hoewel ik soms mijn twijfels heb ;) Vraag me dan ook af of een ruzie op bokt voor jullie net zo zwaar telt als een ruzie in real life?

Vaak zijn het inderdaad kleine dingetjes, die iemand vergeet te vertellen, en waar een ander dan een mega punt van maakt.. Het is ook lastig dat we alleen lezen kunnen, de emotie die achter iets zit zien we niet, of komt verkeerd over, wat een ander in een verkeerd keelgat kan schieten..

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad, terwijl ik hier ook alweer een tijdje 'rondloop'. Vandaar misschien, als ik soms zie hoe verhit het er aan toe gaat bij anderen, kan ik me haast niet voorstellen dat zij er niet wakker van liggen.. :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:53

Er zijn wel typische personen met typische uitspraken.

Ikzelf heb geen problemen. Ook niet gehad!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:59

Ik hou soms wel van discusieren :o
Maar dan hou ik het wel netjes, en respecteer ik andermans mening ook! Goed discusieren is niks mis mee, en kan je best heel wat van opsteken :) En ja dat kan behoorlijk heftig gaan, maar bij mij zijn er nooit geen persoonlijke dingen aangevallen. Echter dingen die ik mijn mening zei. En nee daar zat ik niet mee, terwijl ik daar IRL soms wel moeite mee kan hebben ;)

Maar ruzie's zijn heel wat anders, die heb ik echter ook nog nooit gehad op bokt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:04

Niet een ruzie, maar op bokt kunnen reacties hard aankomen. Dat zal mede komen denk ik dat wanneer je iets opschrijft botter of harder overkomt dan wanneer je iets aan iemand persoonlijk vertelt. Je ziet er geen gezichtsuitdrukking bij of de toon waarop het gezegd wordt.
Zo heb ik wel eens een topic geplaatst met foto's waar ik een boel boze reacties op kreeg. Hardstikke terecht, maar op dat moment wist ik niet beter want zo had ik het aangeleerd.
Ik ben er hard over na gaan denken en zag toch in dat het een hele foute manier van rijden was.

Hoe bot of hard de reacties dan aankomen denk ik toch dat ze goed bedoelt zijn.

Wat betreft meningen heb ik dat helemaal niet. :)

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:05

Dat valt me ook vaak op! Ik zie regelmatig dat er bij bijvoorbeeld foto's echt gezócht wordt naar iets negatiefs. Ziet het paard er goed uit en is daar verder niets op aan te merken, dan is er weer iets met de bak, de omgeving waarin gereden wordt, de schoenen die de mensen aanhebben en ga zo maar door. Hier wordt dan natuurlijk weer heftig op gereageerd.

Ik vind dit eigenlijk gewoon heel erg jammer dat dit zo moet.

Mij is het dus ook opgevallen! Ik meng mij er ook niet in, omdat ik dit soort dingetjes de moeite niet waard vind. Maar ik vind het toch wel storend. Mede omdat dit ook de sfeer van dat topic bepaald.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:10

Die foto toppics meng ik mij ook niet ;) Ik meng mij eerder in andere discussies.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:16

Ik geef vaak tips, goede tips en waarschuwingen. Ik bekijk alles zoals ik het zie gebeuren maar wil dan van de topicstarter weten of het waar is. Ik vind het zelf fijn om te discussieren en tips te krijgen op een vriendelijke manier. Dus doe ik dit ook zo bij anderen. Met ruzies los je niks op, als je het aardig brengt maar toch alarmerend red je ruiters en hun pony's op een goede manier. Bokt is leerzaam, maar soms wordt er overdreven. De paardenwereld is groot, en je merkt dat er onbewust veel fouten worden gemaakt. Kleine aandachtspuntjes en grote fouten. Als je deze subtiel aan het daglicht brengt heb je kans dat iemand dit opvat en begrijpt. Zelf schrik ik ook wel eens als je een onervaren iemand een paard ziet behandelen waarvan je weet dat dit niet de goede kant op gaat..ik hoop dan altijd maar dat ze het advies opnemen. De paardenwereld is groot, met veel stuntelaars en profs..ik hoop altijd maar dat de meeste paarden een goed leven hebben.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:18

Hoewel ik regelmatig een felle discussie aanga hier op bokt heb ik nog nooit problemen had met iemand. Nog nooit 1 scheldpb of zelf maar een vuile post terug gehad.

Ik denk dat je dat deels zelf in je handen hebt. Ik ga bijvoorbeeld niet in discussie met mensen waarvan ik zie dat ze echt al schelden of vuil doen in hun posts, die zijn mijn moeite niet waard. Ook zorg ik dat ik geen foto's ofzo opzet met controversiele dingen (op een shet van een 1.10 met een slof bevoorbeeld). Dan vraag je gewoon om problemen, al vind je nog dat je 100 procent gelijk hebt. Als derde ga ik geen discussies aan over iets die me echt diep vanbinnen raakt, want dan voel ik me alleen maar ellendig achteraf.

En verder gewoon de eer aan jezelf houden. De mensen die niet netjes doen negeren en verder gaan met degenen waarmee je wel een deftige en leuke discusie kan houden. Maar het helpt ook dat ik hier verder op bokt geen helemaal niemand persoonlijk ken (voordeel van het Belg zijn), en dus ook geen problemen heb met stalkers/meelezers en meer van zulke soort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 01:11

Ik meng me wel (te) graag in discussies, maar goed, daarom zit ik ook op diverse fora. ;)

Echte aanvaringen heb ik nog niet gehad hier, ik doe zelf mijn best om niet te gaan moddergooien en als een ander dat wel doet haak ik gewoon af (dan zit ik wel op mijn handen hoor, maar ik weet dat het dan toch niks uithaalt om te reageren).
Ik ben er vrij nuchter in, het is internet en er staat gewoon een rood kruisje bovenin.

Citaat:
Als derde ga ik geen discussies aan over iets die me echt diep vanbinnen raakt, want dan voel ik me alleen maar ellendig achteraf.

Dat doe ik ook niet, onderwerpen die me persoonlijk te veel raken lees ik niet eens. Dan zou ik alleen maar gefrustreerd raken en in het ergste geval vanuit (te veel) emotie reageren, daar wordt niemand beter van.

Wat me opvalt is dat er vaak dezelfde mensen, of groepjes mensen, zijn die doelbewust lijken te stoken in diverse topics. Dat gaat vaak ten koste van een goede, respectvolle discussie en dat vind ik erg zonde. Ik denk alleen dat er weinig aan te doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 01:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 01:30

ik ben nogal een type wat wel eens voorkomt in hele heftige discussies :o

heb nou eenmaal een flink afwijkende mening van de rest die ik niet onder stoelen of banken steek

en ja soms komt dat misschien vervelend over...zeker als een bokker (vaak TSer ) het niet horen wil omdat het niet in het straatje past van diegene...

tja en actie geeft vaak reactie....wisselwerking....kan er soms wel hard aan toe gaan
maar goed zodra de kruis geklikt is aan de rechterzijde dan ben ik het alweer vergeten hoor :P

en het is en blijft karma he ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 01:34

Hier nog zo'n eentje. Ik lig er niet wakker van hoor, die discussies. En irl ben ik nèt zo. Gewoon mijn mening geven en vooral achterbaks gedrag en leugens aanpakken :j

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:06

LZP -> FZ

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:15

Ik zie zelden ruzie's voorbij komen, onder ruzie's versta ik scheldpartijen en dat zie ik eigenlijk nooit (of ze zijn er wel, dat kan ook maar het valt mij dus niet op).

Wel zie ik soms een reactie met een uitlachende ondertoon. Daar erger ik me gauw aan, moet ik eerlijk zeggen. Ik reageer daar meestal wel op, want we zijn allemaal zonder kennis begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:17

ikdoemaarwat schreef:
en ja soms komt dat misschien vervelend over...zeker als een bokker (vaak TSer ) het niet horen wil omdat het niet in het straatje past van diegene...

Niet persoonlijk, want ik ken jou geloof ik niet, maar ik pik deze opmerking er gewoon even uit. Vaak is het niet de mening die je hebt die een ander tegen de haren instrijkt, maar de manier waarop je het brengt. Ik lees hier zo vaak echte aanvallen of gewoon heel botte reacties, dan kan ik me voorstellen dat iemand niet meer reageert of zelf ook sneren gaat uitdelen.

slimmerik schreef:
Hier nog zo'n eentje. Ik lig er niet wakker van hoor, die discussies. En irl ben ik nèt zo. Gewoon mijn mening geven en vooral achterbaks gedrag en leugens aanpakken :j

Jij misschien wel, maar ik vraag me altijd af hoeveel van de vele Bokkers die zich hier helemaal uitleven in het echt ook zo 'stoer' zijn. :D

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:22

Ik vind het juist wel leuk om op bokt aan een discussie deel te nemen. Je kunt je antwoord nog eens nalezen of er even over nadenken. Vooral als je verbaal niet sterk bent kun je in een dergelijke discussie wel je woordje doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:28

RedPassion schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Niet persoonlijk, want ik ken jou geloof ik niet, maar ik pik deze opmerking er gewoon even uit. Vaak is het niet de mening die je hebt die een ander tegen de haren instrijkt, maar de manier waarop je het brengt. Ik lees hier zo vaak echte aanvallen of gewoon heel botte reacties, dan kan ik me voorstellen dat iemand niet meer reageert of zelf ook sneren gaat uitdelen.

hmm in sommige gevallen misschien ook wel zoals jij het zegt hoor
maar heb ook echt vaak genoeg meegemaakt dat 99% van de bokkers tegen "het zere been" van de TSer stuitte en dat het topic dan maar op slot moest :roll:
nee was dan net zo dapper als dat je het topic openden en maak de discussie gewoon af ....
en dan is het dus wel het geval van tegen de haren instrijken en niet de manier van brengen
want soms kan je het nog zo goed brengen maar hebben ze toch altijd wat te piepen

beide gevallen komen dus voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:07

ikdoemaarwat schreef:
nee was dan net zo dapper als dat je het topic openden en maak de discussie gewoon af ....

Presies, soms vinden mensen het heel moeilijk om even sorrie te zeggen, even toegeven dat je er naast zat. Kan de beste immers overkomen. zelfs ik geef wel eens toe dat ik me vergis of lomp overkomt.
Als dat niet gebeurd en men blijft het poot stug stijf houden ja dan ontstaan discussie's.
Ach...dr is zelfs een liedje over gemaakt ; 'sorrie seems to be the hardest words!'

Ik ga nog wel eens privé met mensen als ik het idee heb dat ik verkeerd ben overgekomen,
of sterker nog als ik het idee heb dat ik iemands bericht verkeerd interpreteer. Kan erg verhelderend zijn
en het leuke van dit is dat ik ze dan later weer tegen kom in een discussie en er alleen maar meer sympathie lijkt te zijn.
Een sympathie die er anders wss nooit was gekomen.
Helaas denkt niet iedereen daar zo over en heb je dr zelfs mensen bijzitten die door gaan lopen zeuren in mn PB boks. Jammer, maar gelukkig kan het dus ook anders en daar voel ik mij prima bij.

Een discussie is prima, maar nooit uit het oog verliezen dat je soms ook eens naar jezelf moet kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:10

Ik kon me er altijd heel erg aan ergeren als mensen zo denigrerend doen.... van die sarcastische opmerkingen.....
maar ach ik ben ouder geworden en ik denk :D jij kent mij niet dus zoek t maar uit. Ookal blijf ik mijn mening ook verkondigen hoor ...... en ben zelf natuurlijk ook niet al te lief... :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:02

Ik discussier ook regelmatig op bokt, maar de discussies waar ikzelf aan heb deelgenomen verliepen meestal goed zonder persoonlijke aanvallen. Kan me weleens ergeren aan een TS die een plaat voor haar hoofd heeft en sommige dingen gewoon niet in wíl zien. Vervolgens nog persoonlijk in de aanval gaan ook... maar ik trek me dat nooit aan. Als ik me al aangevallen moet voelen via het internet door iemand die ik niet ken heb ik geen leven meer :n

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:05

ik erger me eigenlijk wel veel aan de vele discussies, probeer er zelf niet te veel aan mee te doen.
ik vind het eigenlijk wel stom dat er zoveel ruzie wordt gemaakt. op clubs bijv. kan het allemaal wel :) , en hier niet :w

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:57

sommige discussies doe ik wel aan mee, en dan kan t er wel eens heftig aan toe gaan, maar vaak zie ik dat t al nie eens meer over t onderwerp gaat waar het topic over geopent is en jah dan heb ik er geen zin meer in :)
Wat ik helaas wel zie is als je met een bepaald persoon een discussie voert dat er vaak aanhangers van diegne bij komen, zo zat ik deze week nog in een discussie en plaatste er iemand een reactie die begint met * ik was op dit topic gewezen * en dat vind ik dan weer flauw.
Ook krijg ik vaak t idee dat sommige mensen meelullen met de meerderheid of altijd meelullen met een bepaalde bokker, wat er ook gezegt word. Ook dat is jammer, as je een discussie voert moet je ook voor je EIGEN mening uitkomen ;)

En nee zodra ik bokt afsluit ben ik de discussie wee vergeten hoor ;) wat ik op internet doe heeft niks met me real life te maken ;)
ok er zitten nartuurlijk wel bokkers op die ik real life ken en die je wel een spreekt enzo, maar das anders :D