Ik meng me wel (te) graag in discussies, maar goed, daarom zit ik ook op diverse fora. 
Echte aanvaringen heb ik nog niet gehad hier, ik doe zelf mijn best om niet te gaan moddergooien en als een ander dat wel doet haak ik gewoon af (dan zit ik wel op mijn handen hoor, maar ik weet dat het dan toch niks uithaalt om te reageren).
Ik ben er vrij nuchter in, het is internet en er staat gewoon een rood kruisje bovenin.
Citaat:
Als derde ga ik geen discussies aan over iets die me echt diep vanbinnen raakt, want dan voel ik me alleen maar ellendig achteraf.
Dat doe ik ook niet, onderwerpen die me persoonlijk te veel raken lees ik niet eens. Dan zou ik alleen maar gefrustreerd raken en in het ergste geval vanuit (te veel) emotie reageren, daar wordt niemand beter van.
Wat me opvalt is dat er vaak dezelfde mensen, of groepjes mensen, zijn die doelbewust lijken te stoken in diverse topics. Dat gaat vaak ten koste van een goede, respectvolle discussie en dat vind ik erg zonde. Ik denk alleen dat er weinig aan te doen is.