Bokt dit, bokt dat..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokt dit, bokt dat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:41

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Liberte

Re: Bokt dit, bokt dat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:43

Nou het enige waar ik me nu aan erger is dat jij nu precies hetzelfde doet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:45

idd, komt dit wel vaker voor,ja
jammer want bokt zou bedoelt moeten zijn voor tips en niet voor
kritiek. +:)+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:45

yousra schreef:

amen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:50

yousra schreef:

En wat jij nu doet is weer typisch bokt he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:59

naja, op bokt maken ze echt van kleine dingetjes een groot probleem.

goed voorbeeld; Als iemand een topic opent waarin hij zijn bewondering voor iemand of iets uit. Dan komen er eerst 3 reacties in de trant van 'woow, dat is wel vet ja!' en daarna iets van 5 pagina's met dingen als 'hmm, ik ken iemand die dat nog 3x zo goed kan' of 'ik vind het maar niets (met een vage argumentatie erbij)' ...

Of bv. laatst een topic over Auschwitz met een paar spelfouten. Héle discussie daarover, omdat dat onrespectvol zou zijn (TS had dyslexie). Ik vind het eerder onrespectvol om in een topic over dergelijk onderwerp zo'n stomme niets-toedoende discussie te starten, terwijl het over zo'n zwaar onderwerp gaat.

Of toen ik een keer zei dat ik me net een lijk voel als ik 's ochtends wakker wordt :D .. Dat ik dan reacties krijg van dat ik geen respect voor lijken heb :? ...

Dat zijn echt van die dingen waarvan ik denk, waar maak je je druk om.. En dat vind ik ook echt typisch Bokt. Iedereen is alleen maar bezig zichzelf op een bepaalde manier neer te zetten, ten koste van anderen zegmaar...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:02

Petite schreef:
yousra schreef:

En wat jij nu doet is weer typisch bokt he :D

Maar ik vind dus die reactie van jou echt niet kunnen hé! Dat is weer zo typisch bokt! :(

;)

Tja uh, da's hetzelfde als dat mensen in nl altijd klagen over het weer, dat nederland onveiliger word blablabla. Gewoon lekker laten doen die mensen, en zelf lol hebben. Open anders een centraal "bokt is dit bokt is dat" zeiktopic. :Y)

@Menimo: Haha van dat lijkstukje lig ik dubbel. You made my day, terwijl die pas 1 uurtje bezig is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:05

nou ik zweer het je, dat ik een heel serieus pb'tje daarover kreeg ... :')

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:07

njah.. 5 pagina's hetzelfde herhalen.. is wel 'vrij' typerend hoor.. maar vind het ook nog steeds een leuk forum :D
Ik probeer gewoon de 'herhaal' topics te vermijden 8-)

Elmo1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:15

Hoewel ik al een tijdje lees post ik niet zo veel hier, pas nu ben ik daar voorzichtig wat mee begonnen. Dat is met name omdat ik zie dat er vaak vrij fel wordt gereageerd op dingen en ook veel dingen "verkeerd" worden begrepen, wat weer discussies oplevert. Dat is alleen niet specifiek iets van bokt, ik zie dat op wel meerdere fora. Dat krijg je toch wel gauw denk ik, zeker met zo'n groot forum, waar veel verschillende mensen opzitten die allemaal graag even laten weten wat zij er van vinden. Niet specifiek iets van bokt dus, maar soms wel vervelend voor mensen, zeker de wat onzekeren. Maar als je graag op zo'n forum zit, moet je denk ik accepteren dat het erbij hoort. Net zo als de regels.

Ayla

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:24

Haha geweldig Menino. :+

@ Ayla: Verstandig, vind dat veel meer mensen zich eerst eens moeten verdiepen in hoe bokt werkt. :j
En tja, fora's zijn nu eenmaal een apart wereldje...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:00

Menino schreef:
...

Of bv. laatst een topic over Auschwitz met een paar spelfouten. Héle discussie daarover, omdat dat onrespectvol zou zijn (TS had dyslexie). Ik vind het eerder onrespectvol om in een topic over dergelijk onderwerp zo'n stomme niets-toedoende discussie te starten, terwijl het over zo'n zwaar onderwerp gaat.
...

En ook in de discussie blijven lezen of gewoon je mening opgedaan.
Bepaalde dingen hebben emotionele beladenheid, op zijn minst kun je je best doen om die woorden foutloos te schrijven,
Dat heet respect naar een ander toe en ts van dat onderwerp snapt dat nu ook en via pb een fijne conversatie met haar gehad..
En geloof mij als iemand weet dat het een zwaar onderwerp is ben ik het...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:30

Judith_M schreef:
Ja dat besef ik wel, maar ik kom het steeds meer tegen, daardoor heb ik weer geen zin om in topics te reageren :')

Reageer dan niet. Zoals je in je beginpost al suggereert wat "zeurende mensen" moeten doen met dat soort dingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:16

Tja die mensen zijn er al zo lang ik hier op bokt zit en ik denk dat het ook wel zo zal blijven... Ik let er niet meer op, mensen zeuren nu eenmaal graag en ik vind het niet waard om er energie in te steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:20

Echwel schreef:
Menino schreef:
...

...

En ook in de discussie blijven lezen of gewoon je mening opgedaan.
Bepaalde dingen hebben emotionele beladenheid, op zijn minst kun je je best doen om die woorden foutloos te schrijven,
Dat heet respect naar een ander toe en ts van dat onderwerp snapt dat nu ook en via pb een fijne conversatie met haar gehad..
En geloof mij als iemand weet dat het een zwaar onderwerp is ben ik het...

ja sorry het was niet mijn bedoeling om dit persoonlijk naar jou te richten hoor... Ík denk dat onze meningen gewoon een beetje daarover verschillen dan. Want mss heeft dat meisje wel haar best gedaan om het goed te spellen; maarja dyslexie. Ik kan me zelf echt niet druk maken om een spelfoutje; het helpt niet je druk te maken om zoiets onbenulligs imo. Ik snap dat dat voor jou anders kan zijn. Maar voor mij was het echt 'typisch bokt' (wat niet zozeer negatief is.)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:22

Zo hangt op mijn werk een foto met de tekst.
Als de klaagmuur te koop was zou hij in Nederland staan.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:55

Mensen zijn inderdaad best wel erg fel hier, althans sommige maar vind ik ook wel iets hebben, als je alleen maar kunt zeggen o wat leuk zou het ook een saaie boel worden hier.
Dat typisch bokt vind ik zon stom woord, op ieder forum is het hetzelfde, alsof Bart en de moderaters er iets aan kunnen doen hoe bokkers reageren, vind ze juist hartsikke rechtvaardig en geloof echt dat ze hun best doen.

Het enigste waar ik me aan stoor is dat er een groepje dyhards op bokt zitten die maakt niet uit waar over geschreven word zij met zijn allen tegen ts tekeergaan, had al beetje in het topic over bans en waarschuwingen zitten kijken maar ze staan daar ook regelmatig tussen, maar ik heb er een nieuw woordje voor bedacht, rel penny's, ze noemen minstens 1 keer iemand penny in een antwoord zijn daar erg trots op en vullen elkaar lekker aan, best zielig vind ik zelf maar ja zullen het wel nodig hebben.

Vind het super forum en jammer dat ik niet geluisterd heb naar mijn mam en eerdewr lid ben geworden.

Wel een tip voor bokt, wat maakt het uit hoevaak iemand post, zo creeer je alleen een bepaalde status, de vele posters voelen zich vaak toch beetje boven de net begonnende posters, dus weg met inschrijfdatum en aantal posten, zo creeer je gelijkheid.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:14

bezelbub schreef:
Wel een tip voor bokt, wat maakt het uit hoevaak iemand post, zo creeer je alleen een bepaalde status, de vele posters voelen zich vaak toch beetje boven de net begonnende posters, dus weg met inschrijfdatum en aantal posten, zo creeer je gelijkheid.

Jij ziet het misschien als een bepaalde status maar het merendeel van de bokkers zeker niet... Ik kijk eerder naar hoe iemand post dan naar hoeveel iemand post als ik op iemand een reactie geef.

Daarnaast wil ik wel zeggen dat ik het aangenaam vind om te zien hoe lang iemand lid is en vind ik dat het aantal post te zien moet blijven. Het is gewoon leuke achtergrond info over de bokker in kwestie en ik zie het zeker niet als een vorm van ongelijkheid... Jammer dat jij het wel zo ziet...

Overigens ga ik niet vriendelijker reageren tegen iemand met 10 000 post dan tegen iemand met 20 post... Ik reageer namelijk op wat de persoon post op dat moment...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:46

Mwah, ik stoor me niet zo erg, maar ben wel veel minder op bokt te vinden dan vroeger *zei de oude taart* :+
Als ik iets een beetje gezeur oid vind, dan reageer ik gewoon niet. En mensen die extremo op mij reageren laat ik lekker.
De laatste jaren zijn er bepaalde dingen op mijn pad gekomen die ervoor gezorgd hebben dat 'gezeur van bokkers' toch wel allerminst een probleem te noemen zijn. Lekker laten dus en niet teveel aan storen.
En als een discussie helemaal offtopic gaat, omdat er teveel spelfouten zijn, of omdat de TS in kwestie geen 10 voor debatteren heeft, of omdat degenen die reageren geen echte problemen hebben dus besluiten er een paar te maken ;) ...
Dan is er altijd nog de TEM knop.

*edit* spelfout.. oei oei :+

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:21

[quote="LovingTweety"]Zo hangt op mijn werk een foto met de tekst.
Als de klaagmuur te koop was zou hij in Nederland staan.[quote]

/_O-

Ik denk dat Bokt een redelijk representatieve afspiegeling is van de nederlandse samenleving. Even zoveel meningen als leden en ook in het echte leven zijn er mensen waar je graag mee omgaat en juist absoluut niet. Op school, op het werk, op de manege en waar dan ook heb je dit probleem, het is de kunst om lekker je ding te doen zonder dat je nodeloos andere mensen kwetst en jij zelf toch plezier hebt. En sommige mensen op Bokt komen wat sociale omgangsvormen tekort, zegt meer over deze mensen dan over jou. En als het te erg wordt kun je altijd de eer aan jezelf houden in een topic.

Hilarisch dat lijkenverhaal, ik was daar heerlijk op in gegaan :+

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:23

yousra schreef:

Typisch bokt, lik op stuk. _O-

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:50

yousra schreef:

Dat is nou echt een bokt reactie :+

TS: Ik kan me juist wel goed voorstellen dat mensen zich aan de 'bokt cultuur' ergeren, ik erger me er zelf ook aan. Die domme ongenuanceerde standaardreacties, zoals 'je paard bokt? dan heeft ie last van zijn rug! heeft hij geen last van zijn tandunn? Heeft ie geen last van een dwarsliggende scheet? Het ligt altijd aan de ruiter, nooit aan het paard hooooorr!' etc. etc. En wat dan nog het ergste is, iedereen loopt elkaar zo ontzettend na te praten terwijl te meesten er de ballen verstand van hebben. Als ik ergens geen verstand van heb hou ik mijn mond erover... Het is gewoon een beetje jammer dat er zo weinig 'paardenverstand' hier op bokt zit. Ik probeer het niet eens meer, een vraag te stellen hier op bokt, want je weet dat je toch alleen domme reacties krijgt van 17 jarige pennys die al 2 hele jaren op de manege rijden. Het lijkt wel of de mensen die er het minst van af weten het hardst lopen te brullen.

En waarom ik hier dan toch blijf? Tsja, bokt is verslavend he :+ Zo, en dan ga ik nu even verder bokken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:39

ik zit op andere fora waar de sfeer toch zeker wel beter is of iig anders (maarja dit is ook nogal een massaal forum dus dan houd je dat toch wel)... niet dat dit een stom/vervelend forum is oid... maar wel typisch bokt :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:53

Moet zeggen dat ik het behoorlijk eens ben met TS.. Vind het ook behoorlijk irritant, al die "oh dat is weer tieeeeeeepisch (bewuste spelfout :D ) bokt".
Wat ik gewoon erg knullig vind zijn mensen die zeggen "ja ik zeg bokt vaarwel want het is hier zo stom blabla" en vervolgens gewoon nog op bokt posten of terugkomen. Daar gaat je statement :D