Verkopen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Verkopen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 20:58

Hoe wordt er omgegaan met verkopen op bokt waarvan je zeker weet dat ze niet eerlijk zijn, danwel de kluit belazeren? Er zijn een aantal topics die helemaal niet mogen, zoals droes, huiswerktopics etc. Maar hoe zit het met topics waarvan je zeker weet dat het niet op de eerlijke manier gaat?

imd

Re: Verkopen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:19

Temmen. Dan kijkt er een mod naar. Mocht je dan nog aanvullende info hebben kun je eventueel de mod pb-en die het dan uit gaat zoeken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:46

Idd temmen en als een bepaalde gebruiker zijn afspraken rond de verkoop niet nakomt een mod pb-en. De mod probeert dan te bemiddelen en opent eventueel een topic op FZ om te kijken of meerdere mensen problemen met deze bokker hebben (gehad).

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:51

maar dat wil dan niet zeggen dat het goed komt.
heb ooit eens wat van softbal gekocht, geld overgemaakt en nooit meer wat van gehoord.
erg fijn dus. heb simmie (een mod) er over gepbt en heb daar ook nooit meer wat van gehoord. dus het is en blijft wel oppassen. maar ik moet eerlijk zeggen dat dat ook het enigste is geweest. het kost je wel 50,- das dan weer jammer....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:14

Die onzekerheid zul je toch blijven houden, je koopt op bokt echt in goed vertrouwen. Hetzelfde heb je eigenlijk op Marktplaats waar je ook maar van het goede van mensen moet uitgaan.
Mods kunnen idd niet altijd een oplossing bieden, maar dat er op jou helemaal niet meer gereageerd is vind ik wel raar poekel Verward

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:36

En mocht 1 mod niet reageren, ga dan naar een andere. Ik snap dan ook niet dat men gewoon denkt laat maar.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:38

Maar ik denk dat dit niet alleen een probleem is op bokt,
maar dat dit zowiezo een groot risico is van internetshoppen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:02

wake_up schreef:
Maar ik denk dat dit niet alleen een probleem is op bokt,
maar dat dit zowiezo een groot risico is van internetshoppen.

Ik wou net zeggen, volgens mij moet je op alle verkoop sites wel uit goed vertrouwen iets kopen. Ja En helaas komt het dan ook wel eens voor dat de verkoper zijn/haar afspraken niet nakomt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 14:05

Dat is ook zo, maar als je uit eerdere post van de topicstarter al kunt halen dat het niet eerlijk gaat, kan zo'n topic dat niet verwijderd worden? Bijvoorbeeld iemand die iets aanbied wat helemaal kapot is maar een beetje opgelapt is zodat niemand het ziet. En wat ook besproken is in een topic, en dan in een het verkoopgedeelte het aanbied als nieuw, of in goede staat. Zodat de nieuwe eigenaar met kapotte spullen zit te kijken.

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:09

Ik vind dat op bokt verkopen wel fijner is dan op martkplaats omdat ik op bokt een beetje dat community gevoel heb zegmaar. Als je iemand hier belazerd dan weet de halve paardenwereld het gelijk dus de meeste houden het volgens mij wel uit hun hoofd. Wat ik wel mega irri vind is als mensen bieden en dan vervolgens nooit meer wat laten horen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:37

Cookies schreef:
Dat is ook zo, maar als je uit eerdere post van de topicstarter al kunt halen dat het niet eerlijk gaat, kan zo'n topic dat niet verwijderd worden? Bijvoorbeeld iemand die iets aanbied wat helemaal kapot is maar een beetje opgelapt is zodat niemand het ziet. En wat ook besproken is in een topic, en dan in een het verkoopgedeelte het aanbied als nieuw, of in goede staat. Zodat de nieuwe eigenaar met kapotte spullen zit te kijken.

In zo'n geval zou ik gewoon een mod van EA pb-en met je bevindingen,
het lijkt me dat die het topic dan wel sluiten/verwijderen als het echt niet eerlijk gaat.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:57

imd schreef:
En mocht 1 mod niet reageren, ga dan naar een andere. Ik snap dan ook niet dat men gewoon denkt laat maar.

omdat het al een poos geleden is vandaar.
en heb niet allen gegevens meer daarvan.
anders was ik ook zelf zo slim gweest omdat te doen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:36

@Laura1989: maar wat heb je er aan als je belazerd bent en vervolgens krijgt de verkoper (hooguit) alleen maar een ban.
Daar ben jij als koper op dat moment niet mee geholpen.

@Cookies : een Mod van EA hierop attenderen en als bewijs het stukje met link quoten waar dit bewijs in geleverd wordt.

Het moet al heel gek zijn willen ze er dan niets aan doen.

Waarschuwen c.q. kritisch reageren mag in het topic zelf dus niet, dat wordt verwijderd.
De koper heeft een eigen onderzoeksplicht nl.
Maar als je het handig inkleed kun je natuurlijk wel erg gemeen(d) Knipoog iets zeer geïnteresseerd vragen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:13

ik heb laatst problemen gehad met de koop van een frontriem
heb de moderators ingelicht en die hebben heel wat voor mij betekent Knipoog

vind kopen op bokt wel fijn, is altijd goed gegaan, behalve laatst.
maar dat is nu (hopelijk) opgelost

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:19

Meestal gaat dat internet shoppen wel goed *afkloppen* Tong uitsteken
moet er niet aan denken dat je iets duurs koopt en dat je vervolgens niks meer hoort van degene die het op zou sturen... dan zit jij weer met de gebakken peren....

even OFF topic...
Ik heb ooit geprobeert een slotje op een forum te doen... maar Hoe doe je dat?
Moet je dan net zoals op het temmen op dat uitroepteken klikken? en dan? er zit nergens knopje slotje... (BLOND Tong uitsteken )

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:21

xmaddyx schreef:
Meestal gaat dat internet shoppen wel goed *afkloppen* Tong uitsteken
moet er niet aan denken dat je iets duurs koopt en dat je vervolgens niks meer hoort van degene die het op zou sturen... dan zit jij weer met de gebakken peren....

even OFF topic...
Moet je dan net zoals op het temmen op dat uitroepteken klikken? en dan? er zit nergens knopje slotje... (BLOND Tong uitsteken )

alleen moderators kunnen topics op slot doen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:21

xmaddyx schreef:
even OFF topic...

Klik op dit teken, rechts onderin
Afbeelding

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:50

met welke reden dan?
slotje staat nergens...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:55

xmaddyx schreef:
met welke reden dan?
slotje staat nergens...

Dat kan ook niet, dat doen alleen de mods.
Anders zou het een beetje een zooitje worden als jan en allemaal zomaar slotjes mag gaan zetten.

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:07

Nee, maar ik bedoel... je moet een reden aangeven waarvoor je op dat knopje druk... Welke reden moet ik aanklikken?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:12

reden: Anders
En dan in het scherm eronder om een slotje vragen en waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:11

Ik (ver)koop 2ehands eigenlijk alleen maar via Bokt. Soms ebay, maar sowieso geen marktplaats.
Vind het wel vervelend dat ik heeeel vaak een bod krijg via pb, akkoord ga, adres krijg etc, en dat ik vervolgens niets meer hoor. Boos!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:25

En wat moet je dan doen als je weet dat iemand gestolen spullen op bokt tekoop aan biedt????
Een paar maanden geleden heeft er iemand een hele boel spullen te koop aangeboden die hij hier in de omgeving bij verschillende mensen gestolen had.
ook zijn paard wat bij dezelfde boer heeft gestaan als waar ik sta(die stalhuur moet hij nog steeds betalen)bleek gestolen te zijn.
Gelukkig is hij opgepakt!
Wat zou ik moeten doen als hij zoiets weer zou doen?? moet je dan de mod van eenmaal andermaal waarschuwen of mag je je daar niet mee bemoeien??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:52

Ik heb het ooit gehad dat iemand op een dekje bood, vrolijk met me pm'de, totdat ik het rekeningnummer opgaf waar het geld heen moest, en toen had de eigenaar van haar verzorgpaard ineens al een grijs dekje gekocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:51

xmaddyx schreef:
Nee, maar ik bedoel... je moet een reden aangeven waarvoor je op dat knopje druk... Welke reden moet ik aanklikken?

Daarvoor kun je dus dat grote vlak intypen. Doorgaans is dat sneller werken, die toelichting even lezen :)

Poekel, jammer dat het toen zo is gelopen. In de toekomst dan toch nog even een pb'tje sturen, soms kan iets er stomweg tussendoor glippen of vergeten worden door de betrokken mod. Dat gebeurt soms helaas ook.