Opeens nieuwe indeling bij homepage?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Opeens nieuwe indeling bij homepage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 16:36

Tot mijn grote verbazing krijg ik nu opeens een nieuwe indeling van de homepage. De kolom aan de linkerkant begint nu niet met de wikiwijzigingen maar met een hele rij ads door Google reclame meteen onder het kopje wikiwijzigingen en daaronder pas de werkelijke wikiwijzigingen. Hierdoor moet ik scrollen om de laatste topics te kunnen zien omdat het nu alleen maar uit reclame bestaat. De eerste wijziging staat pas nu bij het mogelijke verbod op vrijspringen.Alles daarboven is reclame.

Als ik het wil copieren verdwijnt opeens de reclame ertussenuit.

Is dit nieuw of een foutje?

Anoniem

Re: Opeens nieuwe indeling bij homepage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:40

Bij mij is alles op de homepagina helemaal opgeblazen.. als ik de letters verklein is een deel leesbaar de rest onleesbaar etc.. erg apart.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:41

Hier is alles nog normaal?
Surf trouwens met FF Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:42

Ik gebruik ook firefox, maar het is alleen als ik niet ingelogd ben dat het zo opgeblazen is

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:42

Bij mij is alles normaal en ik gebruik ook firefox Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 16:43

Ik heb nu ook opeens reclame onder de nieuwsberichten per dag waardoor alles nog verder naar beneden is geschoven. Het eerste actieve topic staat nu bij de vorige dag ongeveer.

Ik heb windows internet geen firefox.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:47

Hier niks aan de hand?!?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:48

Hier ook alles prima Ja

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:52

10% van de bezoekers krijgt een licht gewijzigde hoofdpagina met wat andere bannerposities. We zijn op dit moment aan het meten of die posities significant beter werken dan de huidige (behoorlijk weggeduwde) posities. Als de nieuwe indeling inderdaad (veel) beter werkt dan gaan we kijken hoe we de hoofdpagina aan gaan passen voor alle users. Huidige pagina (die deze 10% van de users krijgt) is licht overdreven gevuld met banners, is dus puur om een tijdje te kunnen testen.

Probleem met grote letters zou opgelost moeten zijn trouwens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 16:52

Erg vaag Verward of onze pc heeft kuren. Niet fijn zoveel recalme en dan pas een nuttig iets op je scherm.

Ok dit is niet echt fijn. Wij hebben een klein standaard pc scherm en in mijn geval een groter lettertype. Dit is nu meer reclame dan iets anders. Huilen

En de standaard banner bovenaan waar ie niet in de weg staat is nu een groot leeg gat. Daar staat ie toch beter.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:08

BartVB schreef:
10% van de bezoekers krijgt een licht gewijzigde hoofdpagina met wat andere bannerposities. We zijn op dit moment aan het meten of die posities significant beter werken dan de huidige (behoorlijk weggeduwde) posities. Als de nieuwe indeling inderdaad (veel) beter werkt dan gaan we kijken hoe we de hoofdpagina aan gaan passen voor alle users. Huidige pagina (die deze 10% van de users krijgt) is licht overdreven gevuld met banners, is dus puur om een tijdje te kunnen testen.

Probleem met grote letters zou opgelost moeten zijn trouwens.

Als ik dan toch proefkonijn ben, dan zal ik gelijk maar even wat feedback geven:
- Het ziet er op de hoofdpagina vreemd uit dat er midden bovenaan een groot leeg 'gat' is.
- Het leidt voor mij behoorlijk af als er tussen de tekst van de nieuwsberichten ineens een bewegende banner staat te flitsen. Volgens mij is het 'probleem' goed te verhelpen door de foto's bij de nieuwsberichten niet aan de zijkant naast de banner door te laten lopen, zodat duidelijker is dat de banner niet bij het nieuws hoort. Bovendien lijkt het me op die positie fijner als er een 'gewone', stilstaande banner staat.
- Het ziet er raar uit dat de Google ads tussen het kopje 'Wiki Wijzigingen' (moet dat niet aaneengeschreven worden?) en de daadwerkelijke wijzigingen staan. Als de Google ads toch op die plaats moeten, kunnen ze dan niet beter boven het kopje staan? Zodat kopje en links weer boven elkaar staan?
- Ik vind het persoonlijk heel vervelend dat ik steeds naar beneden moet scrollen als ik alle actieve topics wil zien.

Ik snap dat de advertenties gelezen moeten worden, maar volgens mij moeten ze daarbij niet het Boktgemak en -plezier te veel in de weg staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:10

Ik had het niet beter kunnen neerschrijven. Bloos Het is zo heel veel scrolwerk door dingen die ik toch al niet wil zien eigenlijk.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:51

De banner die normaal naast het logo staat, staat nu tussen de nieuwsberichten van vandaag en gisteren. Daardoor ontstaat idd een 'gat' naast het logo. Is wel op te lossen door er nog een banner bij te plaatsen maar dat zorgt er weer voor dat de testresultaten een stuk moeilijker te interpreteren worden.

De banner onder de nieuwsberichten staat nu niet meer naast de foto's. Op die plaats staan overigens dezelfde banners als op de rest van de site, niet meer of minder 'geflits' dus :)

Ben het met je eens dat het wat raar is dat de vierkante banner linksboven wat vreemd staat tussen het kopje en het daadwerkelijke lijstje. In een eerdere versie stond de banner boven het kopje maar dat geeft een erg onrustig beeld aangezien de donkerblauwe balk (met 'Nieuwsberichten van Donderdag') dan niet doorloopt. Alternatieve oplossing is de banner boven 'Wiki Wijzigingen' (idd 1 officieel woord) plaatsen met daarboven een 'Gesponsorde koppelingen' oid maar dan gaat alle content in de linker balk nog verder naar beneden.

Gebruiken jullie die lijst met 'Active onderwerpen' vaak? Hier komt overigens een alternatief voor in de update van phpBB.

karuna schreef:
Het is zo heel veel scrolwerk door dingen die ik toch al niet wil zien eigenlijk.

Snap ik maar er is echt geld nodig om Bokt.nl draaiend te houden... De mensen die zich echt ergeren aan de banners mogen zich melden, ik wil best kijken of we (tegen betaling) een bannervrije versie van Bokt kunnen maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:53

Citaat:
Gebruiken jullie die lijst met 'Active onderwerpen' vaak

Ja heel erg vaak.

En ik weet dat je niet onder recalme uitkomt maar de banner tussen de nieuwsberichten ziet er heel onrustig uit. Juist naast het boktlogo stond ie minder in de weg eg maar.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:56

:) Het is natuurlijk niet voldoende als we alleen de banners plaatsen. Het idee is dat mensen de banner ook zien en er iets mee doen. Anders zouden we net zo goed een stuk of 3 banner helemaal onderaan de pagina kunnen plaatsen. Dan heeft bijna niemand er 'last' van maar dan hebben we ook geen blije adverteerders...

Actieve onderwerpen heeft overigens ook een eigen pagina (naast 'eigen berichten')?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:01

BartVB schreef:
Gebruiken jullie die lijst met 'Active onderwerpen' vaak?

Ik 'Bok' meestal vanaf de voorpagina via de actieve onderwerpen die me aanspreken, of via de nieuwsberichten.
Verder is het meestal vanuit 'eigen berichten'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 18:04

Ik dus ook. Staat alles compact bij elkaar. Scheelt een hoop gescrol. Dat is ook het nadeel van de actieve pagina naast eigen berichten. Moet ik weer scrollen om te kunnen overzien.

Bart voordeel van de banner naast het boktlogo is dat ie wel opvalt maar voor mij makkelijker te negeren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:07

Haha :) Hoe blij denk je dat ik wordt van banners die wel op de pagina staan maar genegeerd worden? ;)

'Actieve topics' wordt binnenkort wat anders aangepakt waardoor deze wijziging van de hoofdpagina wat minder 'vervelend' wordt.

Overigens voor de mensen die zich afvragen waar dit allemaal over gaat, dit is de test versie van de hoofdpagina:

http://www.bokt.nl/?bokt_test=b

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 18:17

Niet blij denk ik maar een bewegend ding halverwege en bladzijde klik ik al helemaal niet op omdat je die alleen maar ziet als je verder scolt. Die bovenin zie je meestal wel.

maar ik probeer altijd alle banners te negeren. Bloos Alleen deze zijn dat niet meer helaas. Irritant is dan wel dat je teveel moet scrollen om wel zinnige informatie te krijgen. is weer niet goed voor de rsi. Clown

He jammer nou uitloggen en weer inloggen helpt ook al niet. Als ik uitlog ziet het er anders uit.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:27

Klopt, welke versie je krijgt is afhankelijk van je account op Bokt. Als je niet ingelogd bent hangt het af van je IP adres. Grote kans dus dat je een andere versie krijgt als je uitlogt :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:30

Hmm zoals Bart de pagina in het linkje laat zien zou ik daar zelf helemaal geen problemen mee hebben Lachen
Zelf klik ik altijd op actieve onderwerpen naast eigen berichten omdat daar veel meer onderwerpen staan dan op de hoofdpagina.
Kwestie van er aan wennen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:34

Het ontwerp in Bart's post, dan zou ik denk ik helemaal niet meer op die banners letten: irritant flikkerend iets tussen de nieuwsberichten.. Scheve mond
Als het bovenaan de pagina staat en het interressert mij klik ik er nog wel eens op Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:23

Inderdaad als ik ingelogd sta is hij als van ouds Knipoog, maar als ik uitgelogt krijg is het ook anders... Alleen zie ik geen banners.. Alleen leeg stuk achtergrond..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:04

BartVB schreef:
Overigens voor de mensen die zich afvragen waar dit allemaal over gaat, dit is de test versie van de hoofdpagina:

http://www.bokt.nl/?bokt_test=b

Geprobeerd en dan krijg ik dit:

503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.

Overigens kom ik zelf nooit binnen via de hoofdpagina, maar was wel even benieuwd Knipoog
Die banners onderaan de page werken volgens mij het beste, hoe vaak ik daar wel niet per ongeluk op druk. Clown

Edit: Weer even geprobeerd en nu doet de testpage het wel. Kom te weinig op de hoofdpagina om goede feedback te geven.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:06

Hmm, als je een 503 krijgt dan had 1 van de servers even een hikje. Zo nu gewoon moeten werken?

Waarom klik je per ongeluk op de onderste banner dan? Staat niet echt iets (heel) dicht bij, toch?